Reklama

Reklama

Manželské etudy po 35 letech

(seriál)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Dokumentaristka Helena Třeštíková se po uplynutí dalších několika let vrátila k partnerským párům, které poprvé na kameru zachytila při uzavření manželského svazku. (Česká televize)

Recenze uživatele klukluka k tomuto seriálu (6)

Ivana a Pavel (2018) (E01) 

Už mě to tolik nebaví, vyvolává to ve mně hodně negativních pocitů- jsou to prognózy našich vlastních životů a nevyznívají úplně dobře. Pavel si žil dlouho báječně a inspirativně, ovšem za cenu toho, že se nikdy nekoukal doleva doprava. Jeho signifikantní povahovou vlastností je sobeckost. Bylo mi na něm ale sympatické (mimo jiné), že si to uvědomuje (zmínil se o tom/ pojmenoval to i v průběhu natáčení). Jeho štěstí je ale vykoupeno neštěstím druhých. V závěru jsem nabyl dojmu, že to není dobrá karma a ta že si na něm začíná vybírat zaslouženou daň (zranění, EET, problémy v podnikání i se synem). Tipnul bych si, že za 10 let už tak happy nebude. Ne, že bych mu to přál, ale pokouší se o něj stáří. A takhle vitální lidé, jako byl celý život on, nesou poznání vlastní slabosti velmi těžce a nelibě. ()

Marcela a Jiří (2018) (E02) 

Pokud bych viděl jen tento díl, aniž bych tušil, co mu předcházelo, těžko bych pro Marcelu našel pochopení. Já ale znám ty dvě předešlá pokračování dobře. A i když jsem je tentokrát vypustil, mám Marcelu zafixovanou jako ženskou, která měla v první řadě ohromnou smůlu na chlapy. Sama se musela postarat o dvě děti, z nichž to jedno bylo extrémně problematické. Když už se jí pak konečně začalo blýskat na lepší časy, zahynula jí dcera. Nedá se říct, že ji stíhaly rány osudu, rány osudu si u ní podávaly dveře. Že pořád hulí? Že háže prachy do matů? Že je tlustá? Že je věčně psychicky na dně? Ne, ona vážně nežije podle kánonu lifestylových magazínů. Může se jí ale někdo divit? Může jí to mít někdo za zlé? Manželské etudy se tady ukazují jako velmi užitečný pořad. Kdybych byl mladší, bylo by to pro mě poučné. Takhle jsem si připomněl, že nemám právo nikoho soudit, protože nevím, co má ten který člověk za sebou. Nevidím světlo na konci Marcelina tunelu, ale děkuju jí, že se na nás diváky Manželských etud nikdy nevykašlala. A moc jí přeju, abych se mýlil a její nekončící trápení se nakonec proměnilo v krásný život, po kterém jistě toužila, když si před 35 lety brala toho maminčina mazánka Jiřího. P.S.: Helena Třeštíková je špičková dokumentaristka a má v tomhle směru ohromné zásluhy. Pokud by se vždy chovala absolutně profesionálně, znamenalo by to její naprosto nulovou angažovanost. Vnímám, že jí v tomhle směru občas ubližuje její velké srdce, její člověčenství, které nedokáže potlačit. Něco mi říká, že Marcela díky tomu možná ještě neskončila na ulici. Její “real story” by už ale v tuhle chvíli byla ještě o poznání tragičtější. ()

Zuzana a Stanislav (2018) (E03) 

Úžasnej chlapík- tenhle Standa Edison Cimrman. Jak jsem měl pocit, že Vladimíru Adamu Gdovínovi Manželské etudy určitým způsobem ubližují, u Standy se mi naopak zdá, jako by ho vědomí pravidelného natáčení dělalo ještě činorodějším a vynalézavějším. Velký respekt jeho věčně mladé mysli a šikovným rukám! ()

Zuzana a Vladimír (2018) (E04) 

Manželské etudy dost možná přispěly k tomu, že Vladimír 20 a více let přešlapuje na místě. Kamera o něj neztrácí zájem, točí se “o něm” dokument, takže je asi slavnej a zajímavej. Chudák po těch vypitých hekťácích vína zapomněl, že si tu pozornost kdysi vysloužil něčím tak originálním a jedinečným, jako je ochota vstoupit do stavu manželského. Fakt, že se řítí po hlavě do prdele mě netrápí, ale že oblažuje svojí permanentní přítomností kvůli střeše nad hlavou svoje dospělé dcery a jejich nové rodiny, to už je do nebe volající. Jinak jsou ME zajímavým projektem a počinem, ale s příchodem stáří všech hlavních aktérů jsou víc a víc truchlivé- moc povzbudivé to tedy není. P.S.: Vladimírovým problémem může být i jeho umělecká, bohémská duše, ale podezírám ho i z lenosti a jisté omezenosti, možná i nedostatku fantazie. A to je pro umělce svízel. Pokud by si kdysi vzal do ruky foťák na Helenu Třeštíkovou a spol., tak mohl materiálem pořizovaným po dobu 35 a více let ohromovat o poznání více, než svou "slávou" čítající 3 (! = jedno číslo) fotoeditorialy pro Playboy. ()

Mirka a Antonín (2018) (E05) 

Fakt je to celkem depka. Něco jako facebook. Koukáte lidem do kuchyně a začnou na vás padat jejich starosti. Ale ten voyeur ve mně nakonec stejně vždycky zvítězí. A tak koukám na životní příběh lidí, se kterými nemám vůbec nic společného, a s nimiž bych se věčně míjel, i kdybychom společně obývali dvojdomek. Na příběh Antonína Hotel Radějov AEZ, který zasvětil svůj život tomu, aby udělal šťastnou svoji sice krásnou, ale hašteřivou a marnivou ženu Mirku. A aby toho nebylo málo, osud mu naložil ještě v podobě enormně problematického syna Tomáše. Ve finále ho ještě pár let před důchodem vylili z práce. Není to dokonalé zrcadlo toho, v čem tu aktuálně žijeme? Jestli má Antonín krevní skupinu A, B, AB nebo 0, tak já mám určitě C, D, nebo Z. Tím nechci říct, že jsem lepší než on. Jsem jenom úplně jiný než on. To ale nemění nic na tom, že bych mu ze srdce přál, aby Mirka v téhle blbé situaci neuhnula, až jí příště bude chtít dát pusu. Teprve jeho trable s prací budou prubířským kamenem jejich vztahu. Ty nejtěžší boje tohoto páru očekávám v dalším pokračování. Lupnu do sebe ale nějakou dobrotu, za střízliva to podle mě nemám šanci dát. ()

Ivana a Václav (2018) (E06) 

Zrestituovat činžák v Praze na Vinohradský, více méně z plezíru pak rozjet byznys, kterej se záhy ukáže být monkey byznysem, přesto si ho moct dovolit držet dalších 20 let, aniž bych už nedlužil prachy každýmu, na koho mi padne zrak, aniž by mě rvali na kusy exekutoři nebo insolvenční správci, to je českej porevoluční sen. Málo komu se zdál, většina lidí za svůj podobně špatnej odhad tvrdě zaplatila, platí a v mnoha případech ještě dlouho platit bude. Pět dětí je nálož, ale Marie Terezie jich měla 16 a podle dochovaných svědectví to s pomocí 250 služebných dávala taky s velkým přehledem. Ivana s Václavem se měli o co opřít. Měli pevný bod. Vadí mi, že z něj paní Třeštiková zabírala většinou jen přízemí, a že umožnila, aby se o téhle dojné krávě prakticky nemluvilo. Byl to chybějící kusanec v mozaice tohoto příběhu a já ji za to coby tvůrce trestám. ()

Reklama

Reklama