Reklama

Reklama

Ženy od hluboké řeky

  • Itálie Cannibal ferox (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Glorie Davisová píše na univerzitě diplomovou práci, ve které chce dokázat, že kanibalismus jihoamerických indiánů je smyšlený mýtus bílých osadníků. Aby svá tvrzení mohla podložit vlastními zkušenostmi, vydává se Glorie se svým bratrem Rudym a kamarádkou Pat do amazonských pralesů. Na břehu Amazonky potkávají dva americké hledače smaragdů, z nichž jeden je poraněn. Ti jim vyprávějí o přepadení indiány. Glorie však příběhu nevěří a začíná mít podezření, že za historkou se skrývá něco strašného. Nikdo z nich ale netuší, že zanedlouho všichni vstoupí do divokého zeleného pekla... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (134)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

......... Když jsem kdysi dávno na putovní rozmazané kopii tohoto braku indentifikovala Ullu Zoru Kesslerovou (Zora Kerova) - femme fatale českých filmů 80.let - visící za prsa na hácích, obestřela mě hrůza, kam až to "dotáhla" Bára z Křehkých vztahů a Ilonka z Větru v kapse. .......... ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Italský splatter braky 70. - 80.let odehrávající se v džungli jsou všechny na jedno brdo. Domorodí špinaví vlasáči, tvářící se jako duchem nepřítomní, detailně nasnímané mordy zvířat (mimo jiné zde opět porcování želvy, vděčný to objekt italských trasherů k zabíjení). Dále sem tam nějaké ty splatter scénky, mezi nimiž nechybí v jiných žánrově příbuzných snímcích s úspěchem vyzkoušené uříznutí penisu, v tomto snímku dokonce spojené s jeho konzumací. To vše tentokrát zabalené do příběhu vědecké expedice, zkoumající život kanibalů, která při své výpravě potká dva drogové dealery, kteří terorizují místní indiánský kmen. Samozřejmě, že indiáni si to líbit nenechají, což je dobrá záminka rozpoutat splatter orgie. Celkově vzato, bráno jako "studijní materiál" o tom, co se také točilo, se to na jedno zkouknutí dá přežít. Ale opravdu jenom na to jedno. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ženy od hluboké řeky byly svého času zakázány v jednatřiceti státech a i dnes se nejedná o snímek, na který byste mohli narazit ve večerním programu televizních stanic. Po jeho zhlédnutí mohu konstatovat, že pojmy jako primitivismus, sadismus a zejména buranství zde dostávají nový rozměr. Prvoplánové masakry nebohých zvířat se dají vzhledem k dobovým kontextům a praktikám ještě pochopit, nejsou však omluvitelné, ovšem myšlenky, které se nám Lenzi snaží podsouvat působí více než urážlivým dojmem. Technická stránka je extrémně ubohá. Kameraman absolutně nechápal co a kde se děje, vedení herců neexistuje a o prvcích, jako jsou střih či svícení, se nedá mluvit ani se zavřenýma očima. To vše se kloubí s naprosto absurdním příběhem a scénářem, jehož jedinou funkcí je posouvat děj od jednoho brutálního výjevu k druhému. Osobně nemám problém s detailním zobrazováním násilí ani diletantskou technickou stránkou. Neskutečně mi však vadí, že se nám autoři prostřednictvím postav snaží vštěpovat jakési bláboly a úvahy. Takovéto umělé povyšování celku je krajně stupidní, nepřístojné a odporné. Ve chvílích, kdy se Lenzi snaží posunout stereotypní gore někam dále, míra urážlivosti stoupá geometrickou řadou. Jako studijní materiál je to poměrně fascinující produkt, jako samostatný film ubohý brak. Absurdnost a buranství v plné síle. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Tak a teraz sa rozdelíme a prehľadáme túto džungľu, plnú kanibalov.“ Zaujímalo by ma, čo si o ŽENÁCH OD HLBOKEJ RIEKY myslia diváci, ktorí pod hnoj zakopali Deodatových (o rok starších) KANIBALOV, pretože v porovnaní s Umbertom Lenzim je Ruggero Deodato majstrovským režisérom, ktorého snímka mala pôsobivú výpravu, zaujímavý „viac zmyslený“ scenár, sympatické herecké obsadenie, napínavú réžiu a, ako inak, šokujúce krvavé scény „ako vystrihnuté z reality“. ŽENY OD HLBOKEJ RIEKY nič také nemajú: od braku ich delí tak málo, že to snáď už ani nestojí za zmienku. Scenár vykráda KANIBALOV bez najmenších výčitiek svedomia (skupinka mestských drzých detí sa stáva vlastnou vinou obeťou kanibalov uprostred Amazonky), réžia je mrazivo nudná (nohy jej definitívne podkopávajú nezmyslené scény z mesta a debilné jednanie postáv), herečky sú neatraktívne (takže ak aj občas niečo ukážu, nestojí to ani za zmienku) a dokonca ani to gore tu poriadne nie je (a ak je, je smiešne amatérske, s „ozajstnými“, dodnes nechutnými KANIBALMI, sa táto fraška nedá porovnávať). Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/hixploitation/245-zeny-od-hlbokej-rieky-40- ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Celé to na mě působí v duchu 'naházíme tam pár šokujících scén, pro jistotu trochu zkopírujeme Cannibal Holocaust a vyděláme balík'. Tenhle film je pěkně stupidní, neoriginální, o ničem. Ani po splatter stránce se moc nepředvede. Ale na druhou stranu bezcenný také není, přese všechno má své kouzlo a neunudí. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Opravdu hrozná Lenziho slátanina, reakce na kultovní Cannibal Holocaust. Ferox je špatný snad úplně ve všech aspektech, ať již jej zkoumáme z jakéhokoliv hlediska ... Ať už jako film, tak třeba čistě 30 let starou kanibalskou okrajovou odnož ... ve všech směrech selhává. Vůbec nechápu, proč je tento film "vítězem" "videonasties klubu", v tom ohledu že byl zakázán v největším počtu zemí (kolem 33 a skutečně překonal i CH a ISOG) ... a už vůbec bych nepochopil, zdali by byl zakazován v některém státě ještě dnes. Všechno, včetně "šokujících gore efektů a násilí" je špatné, amatérské, nesmyslně zpracované a zahrané. Kanibalské filmy šokují a děsí člověka právě díky jisté zdánlivé "reálnosti" filmu, podání, že by se tohle mohlo skutečně stát ... Ale Lenzi tady dělá jeden větší kix a chybu za druhou. Všechny gore scény jsou několik vteřin krátké, bolest při nich prožívaná je velmi špatně zahraná, je to jak kdyby někoho bodla včela ... ať již zmíním kastraci, nabodnutí prsou na háky, useknutí ruky, vydloubnutí oka, prostě cokoliv ... postava vždy jen zaječí a hned je v klidu. Vždyť tohle je naprostý nesmysl ... Dále ... takové extrémy a nelogičnosti, že kanibalové useknou týpkovi penis, pak ránu zataví a on je schopen s tak strašným zraněním bez jakéhokoliv zakulhání vesele pobíhat pralesem ... ? No vrchol!! Jednomu z kanibalů se zželí hlavní postavy-archeoložky, utíká s ní pralesem a i když pochází od narození z kmene kanibalů a musí znát jeho zvyklosti a okolní terén, zrovna on zakopne o past a zemře ... A tohle je jenom zlomek neuvěřitelně hloupých a ubohých scén, které jdou ve filmu jedna za druhou. Zora Keslerová je vůbec ve finále kapitola sama pro sebe. Sice pověšení za prsa za háky asi 1m do vzduchu je nápad zajímavý, ale naprostá kravina, protože by se prsa pod tíhou těla okamžitě roztrhla ... Leda že by ji pověsili i za žebra, ale to mi moc nepřipadlo ... Super byla hudba, která neustále vystihovala naprosto beznadějnou situaci a hrůzy, kterých se mohly všechny postavy včetně kanibalů dočkat ... Scéna s želvou mi přišla jako jasné napodobování Deodata, zajímavé je, že Lenziho za masakrování zvířat nikdo nestíhal ... ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Oproti Cannibal Holocaust je tohle mnohem nudnější a nezábavnější, zabíjení a mučení tu skutečně vypadá čistě prvoplánově kvůli co největšímu šoku divákovu. Jinak příběhově je to jen snůška klišé různě pospojovaných a napatlaných na sebe. Jestli u Cannibal Holocaustu jsem jen stěží chápal, proč to bylo tak zakazováno, tady to opravdu netuším. Zabíjení a mučení lidí tam vypadalo jako skutečné, tady na první pohled každý vidí, že odřezávaný pyj je gumový a že mačeta řezající pupek jen po kůži barví červenou čáru. Jo, ještě ke kanibalským scénám domorodců. Obvykle bych myslel, že když už někoho jím, sním spíš jeho maso, než třeba střeva a jiné ne zrovna libé vnitřnosti. Přesto se toho jedlíci ani nedotkli a dál chřoustali sleziny a plíce a jánevímcoještě. No a na první pohled je jasný, že se tvůrci snažili okopírovat Cannibal Holocaust, ať už srovnáním divošskýho prostředí s civilizovanými lidmi, tak pouštěním toho strašlivě nechutnýho disco kam jen mohli. Tohl je blbost a ne kvůli nějakýmu zobrazení násilí nebo zabíjení několika zvířat, ale prostě jen kvůli své nenápaditosti a hlouposti. Každej dialog vypadá jak vytaženej ze zadku, každej projev herců vypadá nehercovsky. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Po relativně úspěšném filmu Cannibal Holocaust zatoužila i americká produkce po vlastním filmu tohoto ražení a tak vznikl Cannibal Ferox. Herecká parta se sešla prakticky stejná, objevily se stejné, ba i větší nechuťárny, ovšem na úkor příběhu. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Není to zas tak špatné. Nemá to sice originální vypravěčskou formu CANNIBAL HOLOCAUSTU, celé je to mnohem amatérštější, kopíruje to "myšlenku" CH o civilizačních barbarech a nabízí to stejné chuťovky (vykuchanou želvu, kastraci - oboje slabší), ale Lenzi přihazuje kriminální podzápletku a pojídání červů, vypíchnuté oko, kozy (myslím prsa, ne zvířata) prošpikované háky a useknutý vršek lebky s následnou konzumací obsahu. A piraně! (i když i ty jsou dost trapné) Vypravěčská linie s New Yorkem asi měla děj oživit, ale je zcela zbytečná. Herecké výkony jsou prostě strašné a když začaly dívky ve svém vězení zpívat "Tam kde proud červený řeky syčí, tam kde ční červený kamení...", což zřejmě měla být maximálně dojemná scéna, málem jsem si smíchy nachcal do kalhot. Mimochodem co se týče českého distribučního názvu ŽENY OD HLUBOKÉ ŘEKY, který nijak nekoresponduje ani s originálním názvem, ani s obsahem filmu, tak ten je odvozen od australského distribučního názvu Woman From Deep River, kterým se australský distributor snažil přiživit na předchozím Lenziho kanibalském snímku MAN FROM DEEP RIVER (1972), který vlastně celý kanibalský žánr odstartoval. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Slabý kanibalský kousek. Lenzi dává až přespříliš najevo svou inspiraci v Deodatovi a v podstatě nám tu předvádí jen několik nových zajímavých scén. Celková dějová linie i zpracování jsou mizerné až na několik vyjímek, které se vyskytnou v samém závěru filmu (mozeček, prsa), ale jinak vleklé nic. Film se i tentokrát, alespoň na pozadí, snažil upozornit na nějakou jinou myšlenku, než jen na pobavení (chcete-li znechucení, vystrašení) diváka, ale co je horší, i ta myšlenka byla přeně zkopírovaná z Deodata. Dlouho jsem to chtěl vidět, nic jsem nečekal a ani jsem nic nedostal. Je to na 30%, ale ty dvě hvězdy zatím nechám, pokud si to později nerozmyslím. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Po úvodnej scéne z New Yorku sa dej náhle a bez súvislosti presunie priamo do amazonského pralesa, aby sa tam s podobnou "logikou" občas vrátil. Diskotéková hudba 80. rokov odsúva napätie do stratena a dáva filmu pôvab uvoľnenej drámy pre otrlých. Správanie i zjav hrdinov je dokonale mimo (únik od ľudožrútov sa rieši ubytovaním uprostred ich dediny, muži sú neustále hladko vyholení po týždňoch strávených v džungli, domorodci sa správajú ako poloospatí slepci neustále popíjajúci silný vývar z makovíc), prales vyzerá divoko asi ako Malé Karpaty. Rozcupovaná korytnačka a opica naživo ako klasický preddavok + zopár hlbokých myšlienok typu: "násilie plodí násilie" ako závdavok. Roztodivný mix, kde logika, herecké výkony, strih atď. síce dostali dovolenku, no napriek všetkým možným negatívam sa dá usledovať, nenudí a niektorým scénam sa nedá uprieť pôsobivo hnusné predvedenie. Dá sa viac čakať od talianskeho kanibalského filmu ? ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Vedecká výprava troch mladých Američanov do divokej juhoamerickej džungle, kde chcú vyvrátiť mýty a legendy o kanibaloch, nedopadne dobre. Ich teória totiž nie je správna. Ľudožrúti tam stále žijú. Na vlastnej koži pocítia, čo je to kanibalizmus. Stret civilizovaných belochov s kmeňom primitívnych, pudových domorodcov nebude mať šťastný konec. Snímok "Ženy od hlbokej rieky" je starý, lacný, nechutný, talianský cannibal horror. Námet, scénar a réžia - béčkový babrák Umberto Lenzi. * ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Pár nechutností, které přežijí daleko slabší žaludky než je ten můj. Projdeme se džunglí,plnou exotiky a neustále potkáváme všudypřítomné domorodce,kterým vstoupí do cesty zvrhlí běloši,nebo alespoň jeden,který si s kanibalskými indiány v ničem nezadá. ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Po otřesné Eaten Alive se Lenzi opět vrací, aby navázal na úspěch Deodatových Cannibal Holocaust. A konečně mu to alespoň z části vyšlo. Přestože hodně vychází z Deodatova filmu, jistou originalitu mu upřít nejde. V mnohém se snaží být naturalističtější a divákovu pozornost se pokuší upoutat co možná nejnásilnějšími scénami. Přiznejme si na rovinu, Zora Kerova visící na hácích za ňadra patří k tomu nejlepšímu, s čím mohl Lenzi přijít... :-) A po dalších jiných více méně zábavných obscénnostech si Ferox dokazuje, že nejenom Holocaust má na víc, než se stát jen bezduchou kanibalskou řezničinou (jako se to podařilo u výše zmíněné Eaten Alive) a tak se dočkáme i nějakého toho závěrečného filozofování. K tomu všemu navrch připočtěte geniální soundtrack a tu pravou amazonskou atmosféru a o zábavu je postaráno. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Žánrová klasika, u které jsem po letech přidal hvězdu navíc. Film je samozřejmě určen jistému okruhu diváků, snad proto i mizerné zdejší hodnocení (na IMDb spíše odpovídá). Samozřejmě jde film ve stopách Deodatových Kanibalů, ale mně to vůbec nevadí. Lyrickou složku tedy obstarává krásná příroda a řada živočichů - ara, anakonda, nosál, jaguár, krokodýl, leguán, kotul...a pirani. Epiku pak představuje příběh skupinky bělochů, co se chová k domorodcům tak, že za to zaplatí. Nejslavnější, a pro režiséra následně nejproblematičtější, scénou je Zora pověšená za prsa na háky. Nechybí kuchání, svérázné skalpování i kastrace. Snad jen u těchhle filmů nikdy nevěřím, že by si kanibalové pochutnávali na lidských střevech. Ale je to efektní. A je zde také moralitka o tom, co indiánské kmeny k podobnému jednání vede. A rovněž nechybí srovnání zelené a betonové džungle, kdy v obřích metropolích je možná méně bezpečněji, než v pralese. ()

paascha odpad!

všechny recenze uživatele

o poznání větší debilita než Canibal Holocaust, kterému to prý dělá druhý díl:-) Ale to je jedno:-) ()

juta 

všechny recenze uživatele

Ženy by si mohly podat ruku s Kanibaly. Obdobně nechutné, kde jsou zabíjeny skutečná zvířata. Nechybí zde řezání údů ani skalpování hlavy. Těžko se to hodnotí, ale přeci jen se mi zde zdál "příběh" o něco zajimavější. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Odpoveď Umberta Lenziho na kanibalský fenomén Ruggera Deodata - Cannibal Holocaust (1980), je objektívne (a ani sa tým netají) jeho vykrádačkou, ktorá ale podobne ako jeho drsnejší a cennejší kanibalský brat z pred roka (resp. dvoch) je jedným z pilierov žánru. Opäť sa stavilo na brutalitu, konfrontáciu medzi domorodým obyvateľstvom a vyspelým svetom v hustej džungli spôsobom, ktorý má v divákovi vyvolať pochyby o mravných stránkach jednotlivých skupín, hnus zo zabíjania, zimomriavky z teroru nevinných, či proste len sadistickú zábavu na pobavenie. Je možné si teda z ponúkaných príchutí bohatého "Cannibal Ferox-u" slušne vybrať. Aj samotná kópia - "Cannibal ferox", poslúžila ako inšpirácia rady filmov, odkazujúcich sa na film či už slovne, scénkami alebo priamo distribučnými názvami, ako je tomu napríklad u Nudo e selvaggio [Cannibal Ferox 2] (1985) alebo Nella terra dei cannibali [Cannibal Ferox 3: Land of Death] (2003), tituly označované aj ako neoficiálné, voľné pokračovania. Čo sa odkazovej stránky svetovej distribúcie týka, “Cannibal ferox“ v takom Francúzsku vychádza ako "Terreur cannibale" – čo je totožný názov použitý už o rok skôr pre film Terreur cannibale z domácej produkcie Francúzska a Španielska. Austrálsky distribučný názov “Woman from Deep River“ odkazuje zasa na klasiku, ktorá odštartovala prakticky celý novodobý kanibalský žáner – The Man from the Deep River (IL PAESE DEL SESSO SELVAGGIO). ### Uncut šírenie "Cannibal Ferox-u" si cenzori z BBFC vo Veľkej Británii postrážili hneď na štartovnej čiare, t.j. v roku 1982, kedy štúdio “Replay“ pristúpilo v auguste k distribúcii nezostrihanej verzie filmu. Hneď o mesiac neskôr Uncut verzia musela byť stiahnutá a nahradená Cut verziou, orezanou cenzormi o 6 minút a 51 sekúnd (neoficiálny súhlas BBFC). To však nestačilo, a tak vďaka nelichotivej povesti filmu zobrazujúcom násilie nevyberaným spôsobom, neznamenal problém iba výsledný zostrih, ale aj samotná nálepka “Cannibal Ferox“. Preto v Británii došlo k tomu, že nebolo možné zohnať oficiálnou cestou ani značne orezaný zostrih filmu, ktorý sa spolu s Uncut verziou dostal na zoznam tzv. "Video nasties" v júli roku 1983 a podliehal tak distribučnému banu. Cut verzia sa po čase zo zoznamu vyradila, v roku 2000 si ju cenzori z BBFC znova vyžiadali a skrátili ju ešte o 6 sekúnd. V súčasnosti je na britskom trhu k dostaniu iba táto verzia (Rated: 18). V Amerike sa od roku 2006 voľne šíri Uncut verzia na DVD zásluhou vydania "Aquarius R1". ### Mimochodom jedna z hviezd filmu, herec Giovanni Lombardo Radice si kanibalskú tému vyskúšal už v skoršom gurmánskom fláku APOCALYPSE DOMANI Antonia Margheritiho (Radice ako vojnový veterán z Vietnamu stojí na opačnej strane barikády než tomu je u “Cannibal ferox-u“). ()

Reklama

Reklama