poster

Tísňové volání

  • Dánsko

    Den skyldige

  • Slovensko

    Tiesňové volanie

  • USA

    The Guilty

Thriller

Dánsko, 2018, 85 min

Komentáře uživatelů k filmu (42)

  • Filmmaniak
    ****

    Přestože kamera prakticky nesleze z hlavního hrdiny a nikdy neopustí jeho pracoviště policejní telefonní ústředny, tak je tento thriller nesmírně napínavý a dokonce schopný překvapovat nečekanými zvraty - a to se v něm prakticky pořád jenom telefonuje. Divák ale přitom postupně odhaluje nejen kriminální případ krizového telefonátu unesené ženy, ale i zázemí a charakter hlavního hrdiny včetně jeho osobních problémů a zároveň i psychicky náročnou rutinu operátorů tísňových linek obecně. Hodně muziky za minimálních prostředků, maximální komornost, ale také maximální efekt.(29.6.2018)

  • Rimsy
    *****

    Fantastická práce dokazující, jak málo lidí a okolních propriet potřebujete, když máte prostě talent. A s tím filmový bůh na Cedergrenovi i mladém Möllerovi (kterého se od teď rozhodně vyplatí sledovat) rozhodně nešetřil. Ve stylu Telefonní budky a Noční hlídky tu máme další drama, kterému stačí jeden volající hrdina a pár hlasů ve sluchátku. Tísňové volání navíc funguje na několika úrovních, nabízí totiž solidní detektivní případ, psychologické drama o vině a trestu a mimoděk i jakési varování, aby člověk v práci nepřekračoval hranice. Uměřená stopáž navíc zajistí, že se divák pohledem na jednu tvář nezačne nudit. No prostě lahůdka s napětím i přesahem.(1.7.2018)

  • choze
    ***

    Nejnovější příspěvek do mého oblíbeného subžánru komorního telefonního thrilleru/dramatu a la Telefonní budka, Pohřbený nebo Noční jízda, také postavený na drama jednoho muže v omezeném prostoru a v reálném čase. V podstatě s tím mám dva problémy - je to na mě až moc přehledné (byť je v závěru nastolenou situací brutálně zatřeseno) a ty dvě místnosti prostě nejsou tak sexy a extrémně minimalistické jako telefonní budka nebo rakev (odkud se navíc hrdinové nemohli hnout) a ani nemají magickou atmosféru noční dálnice. A ani herecky mi to nepřijde tak zázračné - Tom Hardy v Noční jízdě předvedl úplně jiné charizma (a měl i propracovanější postavu). Každopádně solidní thrillerová podívaná s pár silnými okamžiky.(8.7.2018)

  • flanker.27
    *****

    Večerní směna se chýlí ke konci a policista Holm už se psychicky připravuje na další den, kdy ho čeká důležitý soud, který rozhodne o jeho dalším osudu. Celý den strávil řešením telefonátů od feťáků, kteří volají o záchranku, či zákazníků okradených šlapkami. Krátce před koncem směny však přijme telefonát od vyděšené ženy, kterou prý kdosi unáší pryč od jejích dětí. Od první chvíle je zřejmé, že tohle nebude rutinní telefonát, ale jak moc si bude muset nakonec Holm sáhnout na dno svých psychických sil ve snaze vyřešit za pomoci kolegů v terénu celý případ tak, aby pro všechny zúčastněné zůstal alespoň kousek naděje, o tom se mu ani nesní. Film, který dokonale funguje jako psychothriller i osobní drama a který největší síly dosahuje díky tomu, že nechá pracovat divákovu fantazii. Jako hlavní hrdina Holm jsem i já byl odkázán na vzrušené hlasy v telefonu patřící ženě, muži a dítěti a občas policejnímu kolegovi, takže jsem si celou scénu mohl jen představovat podle zvuků (jízda auta, déšť, otevírané dveře) a hlasů (scéna, kdy Holm slyší, jak policisté přijdou do domu s dětmi - to jsem tušil, jaké překvapení mne čeká, ale stejně se účinek rovnal dopadu ocelového kladiva). Velký zvrat v tom, jak to vlastně celé bylo, jsem sice také odhadl, ale to mu nic neubralo na působivosti. Zvukovou stránku pak dokonale doplnil hlavní a skoro jediný herec na plátně Jakob Cedergren, který prakticky z plátna nesleze a ve tváři se mu zobrazuje zoufalost celé situace, jeho vlastní démoni a snaha zachránit, co se dá. Když mu pak na konci kolegové oznámí, že.. To nebudu prozrazovat, ale aspoň jeden takový malý úspěch si za svoji snahu zasloužil. Zkrátka, takřka dokonalá ukázka toho, že na perfektní a maximálně působivý a ohromně napínavý film stačí jen mozek.(15.7.2018)

  • sheen
    *****

    Seveřani mají tohle prostě v malíku, tyto thrillery on umí. Bravurně napsáno a zahráno, reálně natočeno až z toho mrazí. [Kino Světozor](9.7.2018)

  • Vančura
    *****

    Několik úvodních minut mi subjektivně přišlo poměrně nezáživných a zvažoval jsem, jestli mám skutečně chuť vidět film, v němž si hlavní postava stále "jen" s někým volá (podobně jako např. v Noční jízdě). Pak se ale děj do mě náhle zasekl svým ostrým drápkem a nepustil až do konce - nedýchal jsem u toho napětím, hltal dění na plátně a byl zcela konsternován, čeho jsem byl svědkem (zvláště ten finální moment, kdy se člověk dozví, že... ale ne, to prostě nejde vyzradit předem). Neskutečná věc, která mě psychicky zcela zničila - razance toho snímku je zcela ohromující. Okřídlené "méně je více" se zde nejspíše ověřilo dokonale - přišlo mi fascinující, s jak málem si ten film vystačí (a to dokonce do té míry, až mi vlastně obrazová stránka přišla zbytečná - připadal jsem si v kině téměř jako u poslechu rozhlasové hry; na film by tak teoreticky mohli i nevidomí diváci, pokud by ovšem ovládali dánštinu - český dabing si zde dost dobře - kvůli velké náročnosti - představit neumím). Na filmu mi asi trochu vadila jen "přehnaná angažovanost" hlavní postavy - přišla mi nevěrohodná (a částečně i jako klišé, neboť jeho služební horlivost, jdoucí pravděpodobně nad rámec jeho pracovních povinností, nepřekvapivě kontrastuje s chováním jeho kolegů, kteří si chtějí jen odkroutit to svoje a jít domů - člověk si zde nemůže nevzpomenout na ty mraky filmů o idealistických policajtech, kteří bojují s nezájmem svého okolí).(17.6.2018)

  • Bachy
    ****

    Pure žánrovka, což hele není vůbec málo. Ta stísněná jednokomorová věc, která perfektně pracuje s přetvářením nahozených dialogů v mozcích diváků na scény, které vidí každý v sobě. Od těch extrémních hajpů zase možná trošku dál, festivalový vrcholy jsou jinde, ale tahle mašina moc pěkně šlape a čistě po technický stránce neškobrtne ani jednou.(5.7.2018)

  • Slarque
    ****

    Další typický severský policajt, tentokrát v podání Jakoba Cedergrena, a jeho případ, který se dostane do nesouladu s jeho soukromými problémy. Jenže tentokrát je to alespoň originální v tom, že Asger Holm je jedinou viditelnou postavou tohoto kriminálního thrilleru, ostatní jsou jen hlasy na telefonu. Zatímco na scénáři je cítit jistá vykonstruovanost podle pravidel, režii, která si vystačí s jediným hercem ve dvou místnostech, není co vytknout. Při uměřené stopáži se jedná o velmi dobrý film.(10.7.2018)

  • =woody=
    *****

    Zdar severským thrillerům! Páni, tomu říkám napínavá podívaná. Když máte k dispozici propracovaný scénář a správného herce, vystačíte si s jednou kanceláří a dvěma telefony. Ticho v sále by se dalo krájet, mráz běhá po celém těle. Tak rád bych prozradil kousíček z děje, ale vím, že jakékoliv poodkrytí příběhu připraví pomyslného čtenáře o zážitek. Tenhle film se rychle stane zásadním a diskutovaným. Každý kdo jej uvidí, se zaručeně bude mít filmově! Woo.(3.7.2018)

  • pepo
    *****

    Cool stylisticke cvicenie. Hlavny herec vyborny, praca so zvukom skvela, pribeh dostatocne napinavy, emocie silne. Akurat to mohlo byt este o nejakych 5-10 min. kratsie. Bez dopovedania hrdinovho pribehu by som sa kludne zaobisiel. 9/10(18.6.2018)

  • RUSSELL
    ****

    No je to samozřejmě strašně dobrý, takže v tomto případě věřte hypu. Tísňové volání je minimalistický thriller, který táhne herecká one ma show v podání Jakoba Cedergrena. Prakticky celý film z něho kamera nespustí oči – excelentní herecký výkon, který je navíc umocněn momenty, kdy herec nemluví, ale díky výrazům v obličeji plně cítíte jeho aktuální emoce a rozpoložení. Film se kompletně odehrává ve dvou místnostech, kde se skoro jen telefonuje – ale i tento malý prostor stačí k vytvoření hutného napětí a rozehrání pohlcujícího příběhu. Zpočátku se může zdát, že děj – ač je velmi poutavý – nemá čím překvapit. To je ale velmi mylná domněnka. Překvapivých momentů, které ovšem nejsou pouze pro efekt natlačené do děje, obsahuje příběh vícero a k tomu všemu se připravte na jeden obrovský zvrat, který vám vyloženě vyrazí dech – nečekal jsem to, dostalo mě to. Afred Hitchcock by byl pyšný. Připravte se na příval všemožných emocí, jenž vás lapnou hned na začátku a po celou ideálně dlouhou stopáž vás nepustí. Dávám zatím silné 4*, ale chci to časem vidět znovu.(4.7.2018)

  • depony
    ***

    Předem - Děkuji ČSFD za možnost vidět snímek v rámci jejich projekcí zdarma pro své uživatele. K filmu jako takovému, jednalo se o zajímavé téma s ještě zajímavějším rozuzlením, tak typickým pro severské thrillery. Zásadní problém jsem viděl v tom, že jednání operátora na tísňové lince nebylo logické a dle postupů. Rozvíjí se tím i jeho příběh, ale přesto se nechoval racionálně, i když chtěl pomoci za každou cenu. Rozčilovalo mě to neskutečně dlouhé vyzvánění telefonů. Co musím pochválit je právě ta schopnost vytvořit atmosféru a dojem, že jasně chápete situaci, máte k tomu jednoznačný postoj a pak zjistíte, že vám unikla drobnost, nepatrná zmínka a celý vámi vykonstruovaný případ je vlastně jen špatně poskládané puzzle. Baví mě, když zjistím, že přemýšlíme zkratkovitě a děláme předčasné závěry. Severské filmy v tomto dávají prostor pro poznání, že nic není hned jasné a zřejmé.(9.7.2018)

  • Goldbeater
    ***

    Minimalistické drama prakticky zaměřené pouze na hlavní postavu, ze které divák hodinu a půl vůbec nespustí oči a skrz kterou je mu zprostředkováván veškerý děj a promluvy všech vedlejších postav. Příběh je založen pouze na dialozích hlavního hrdiny přes telefonní linku a dokonale to vystačuje - žádná krev, žádná akce, žádné efekty (dokážu si představit, jak rychle si tento snímek na sebe vydělá). Koncept tedy rozhodně oceňuji, nicméně ve scénáři se nachází i pár nelogických děr a ke konci se neubráníme ani jednomu opravdu ohranému filmovému klišé, což mi zážitek z tohoto snímku mírně pošramotilo. Stále však k tvůrcům chovám obdiv, že se jim povedlo zas jednou zrealizovat projekt podle rčení „za málo peněz hodně muziky.“(6.7.2018)

  • Chrysopras
    *****

    V době, kdy většina hlavního filmového proudu spoléhá na impozantní digitální podívané, čehož výsledkem jsou v podstatě zaměnitelná a svým způsobem nudná univerza ( na která se čas od času rád podívám, aby nevznikla mýlka ), je balzámem na duši vidět takovýto film. Naprosto komorní a přece zcela uchvacující svým příběhem. K tomu Jacob Cedergren, sympaťák který utáhne bez problému celý film. Opět jsem se neubránil úvahám nad tím, jak Dánové dokážou vysoustružit tak precizní dílo, které troufám si říct bude atakovat nejčelnější příčky nejen letošních filmových hitparád. A proč to nejde u nás. Nic originálního ze mě nevypadne - scénář, to je to kruciální místo. Protože tohle můžete natočit kdekoliv, za pár šupů a třeba i s lepším hercem. "JEN" mít ten nápad... 53. KVIFF(5.7.2018)

  • MA.KI
    *****

    /Scala, 7. 7. 2018(8.7.2018)

  • kajas
    ****

    Tenhle film patřil od zveřejnění programu k mým nejočekávanějším na KVIFF a svůj předpoklad, že půjde o pecku, jsem si mohla ověřit hned první den. Zklamání se rozhodně nekonalo. Příběh se odehrává v reálném čase, což je pro diváka vždycky zajímavé a vtahující. Navíc máme možnost sledovat v podstatě jenom obličej hlavního hrdiny a nutno podotknout, že Jakob Cedergren si s náročnou úlohou poradil velmi dobře. Spolu s ním - operátorem na policejní lince 112 - prožíváme případ, který je ve skutečnosti mnohem zamotanější, než se zpočátku zdá. Podle hrobového ticha v kinosálu Pupp bych mohla soudit, že nečekaný zvrat vyrazil dech snad každému divákovi. Údernosti vyprávění nahrává i relativně krátká stopáž, která téměř nenechá vydechnout. Skutečně velmi povedený zástupce festivalové sekce Jiný pohled.(29.6.2018)

  • campix
    *****

    Jedna z největších pecek letošního Karlovaského filmového festivalu už se dostala i do obyčejné distribuce a stačí pouze konstatovat, že svoji pozici si vydobila právem. Seveřané hutná dramata umí a to se prokazuje i tady. Tísňová linka je drama odehrávající se po většinu času v jedné místnosti a všechna akce je nabídnuta pouze zprostředkovaně skrze sluchátka policisty na tísňové lince a i tak je napětí téměř nervydrásající a všechno ještě přiživý alespoň pro mě nečekaný twist. Překvapivě se objevuje i pár velmi humorných momentů. Celková stopáž je hodně rozumná a film tak neztrácí na své údernosti. Škoda pouze pár závěrečných minut, kdy bych film utnul trošku dříve, protože závěr přechází do tuctového hollywoodského filmu.(12.7.2018)

  • HorrFi
    *****

    Dánové/Seveřani tohle umí, takže od Tísňového volání jsem čekal hodně, ale dostal jsem ještě víc.. svým zpracováním/pojetím mi to připomnělo Telefonní budku a filmy na jednom místě mam rád.. Jakob Cedergren je sympaták a předvedl úžasnej hereckej výkon, kde bylo každý jeho slovo hrozně důležitý a já byl napnutej přesně tak jak by měl divák u kvalitního thrilleru bejt a ta stopáž byla tak akorát, delší už by byla zbytečná..(12.7.2018)

  • venca163
    ***

    Dost stejný jako Noční jízda, navíc s takovym neolevičáckym poselstvim "Do ničeho se nemíchej, všechno za tebe zařídí stát a jeho složky" (kde dělaj samý elity). Což bych asi nějak i překousnul, ale i přes občasný dobrý napětí prostě nejsem typ, co by si užíval hodinu a půl sledovat někoho, jak telefonuje nebo si mne čelo, jak se události špatně vyvíjejí. #mfkv (65%)(6.7.2018)

  • jefff
    *****

    Komorní, ale o to více syrový thriller s překvapivou logickou pointou. Norská pecka, která rozhodně stojí za pozornost i pro fandy jiných žánrů.(7.7.2018)

  • Nerhinn
    ****

    Většina filmu je předvídatelná, ale to je celkem jedno. Je to dobré, byť silně depresivní.(7.7.2018)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace