poster

Tísňové volání

  • Dánsko

    Den skyldige

  • Slovensko

    Tiesňové volanie

  • Kanada

    The Guilty

  • USA

    The Guilty

  • Velká Británie

    The Guilty

Thriller

Dánsko, 2018, 85 min

Komentáře uživatelů k filmu (184)

  • Filmmaniak
    ****

    Přestože kamera prakticky nesleze z hlavního hrdiny a nikdy neopustí jeho pracoviště policejní telefonní ústředny, tak je tento thriller nesmírně napínavý a dokonce schopný překvapovat nečekanými zvraty - a to se v něm prakticky pořád jenom telefonuje. Divák ale přitom postupně odhaluje nejen kriminální případ krizového telefonátu unesené ženy, ale i zázemí a charakter hlavního hrdiny včetně jeho osobních problémů a zároveň i psychicky náročnou rutinu operátorů tísňových linek obecně. Hodně muziky za minimálních prostředků, maximální komornost, ale také maximální efekt.(29.6.2018)

  • verbal
    **

    „Haló, tady policista s traumatem a nezvykle extrémně agilní dánský telefonní záchranář, říkejte mi třeba Ole, vole, jak vám mohu pomoci?“ „Tady vyšinutá huhňavá kráva Inge z Kopenhágenu. Byla jsem unesena / neunesena, vyberte si, každopádně když usoudíte, že unesena, tak můžu v pohodě telefonovat, klidně mi když tak brnkněte.“ „Dobře, dobře, Inge, klid, dýchejte a počítejte šupiny na ocase malé mořské víly, já sice kdejaké pomatené smažce obvykle okamžitě zavěsím, ale vy jste natuty unesená a v nebezpečí!!! Já teď budu hodinu a půl nudně freneticky telefonovat na všechny strany a urputně buzerovat veškeré složky integrovaného záchranného systému, a jestli do té doby neusnete, tak vás z té šlamastyky / nešlamastyky dostanu, ať chcete, nebo ne. Jsem totiž Ole, nebývale extrémně agilní dánský telefonní záchranář.“ *** Když jsem se tu brodil čerstvým ejakulátem a potoky poševního šlemu vzrušeně hekajících recenzentů, těšil jsem se na nabušený a originální nehtohryz. Ty nehty jsem si u toho nakonec opravdu do krve okousal, ale to jen proto, že jsem mobil s Tetrisama nechal v kuchyni na lince, nechtělo se mi vstávat z gauče ani spát, a tudíž jsem neměl jinou možnost, jak se jinak u téhle telefonní prudy zabavit, abych nepošel nudou. Na hovnech postavená a v žumpě končící únavná telekonference se sociálně podtrženou stračkoidní zápletkou a dramatizací podobnou volání s plechovou hubou libovolného mobilního operátora, co vám nejdříve hodinu recituje menu a nutí vás furt mačkat tlačítka číselníku, aby vás nakonec spojila s nějakým, do kýčovité frazeologické prázdnoty korporátně vytrénovaným, telemarketingovým kokotem, který váš problém stejně nevyřeší. Prostě nezáživná zápletka v nezáživném podání, jedna mimochodní věta o kuchání dětí jinak mdlý film zábavným neudělá, s kamerou celou dobu přilepenou na xichtě nějakého nordicka, co se konstantně tváří, jako by měl opruzený konečník. Ten by na Mistrovství světa v unylém telefonování dozajista skončil na bedně snad i před Tomášem Tvrdým-y, jenž tenkrát dvě hodiny po telefonu objednával beton, a Gájenem Gejnoldsem, který se snažil otravně vyžvanit z telefonní rakve. No zlatá šmrncovní Telefonní budka u Kolína!(5.11.2018)

  • Malarkey
    *****

    Je to o nápadu, o jeho zpracování, o stoprocentně stísněné atmosféře jednoho call centra, kde je, pravda, celá řada nelogických situací. Ale vem to čert. Já těch 85 minut seděl se zaříznutejma trenclema a ani se nehejbal jak to bylo napínavý. Tísňově volání mě uzemnilo skvělými dialogy, omylnou hlavní postavou a momenty, které se mi jednoduše zařízly pod kůži. Další minimalistická kvalita, na kterou jen tak nezapomenu.(29.7.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Mám to stejně jako kolegyně Chilly00. Námět skvělý a prvních dvacet minut, když spolu s hlavním hrdinou odkrývám indicie příběhu fajn, jenže od doby, kdy vidím jak jeden mobil je okamžitě lokalizován a druhý vůbec mě to přestávalo sedět, navíc prostě to volání je nesmysl čili už od začátku má hra s fantazií a hrou na překvapení alespoň u mě základní trhlinu a osobní děj hlavního hrdiny by byl fajn, kdyby se více věnovala pozornost dialogům Asgera se svými kolegy a konec mě přišel vysloveně hrrr.(23.7.2018)

  • Superpero
    *****

    Takto poctivou dávku napětí pomalu ani nepamatuji. Tvůrci pracují s divákovou fantazií, takže to není příjemný film na koukání, i když žádnou drastickou věc vlastně nevidíme. Oceňuji promyšlenost scénáře. Vždy když jsem si říkal "tohle je divný, a proč támhleto" film to vždy adekvátně zdůvodní.(31.7.2018)

  • Fr
    ****

    „TO JSOU POKYNY Z DISPEČINKU?“… „NE, BERU TO NA SEBE“… /// Další důkaz, že není třeba podrobně ukazovat všechno, čeho jsou lidi schopni. Prostě vo tom stačí mluvit… Lidi prostě jsou kreténi… a nebo houpací koně. Myslím, že lidi na tísňový lince vo tom ví svoje. Takže ze života. Zajímavej a hlavně nenudící konverzační thriller, s výborným momentem překvapení. Jednoduchej koncept, kterej potřebuje jen dvě věci: frajera, kterej napíše dialogy a uvěřitelnýho telefonistu. Čert vem menší logický fópá, já se bavil! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) V práci telefonuju a moje směny často končí smrtí. 2.) V Telefonní budce bylo zbytečně moc živo. 3.) Thx za titule „Sarinka.luc“ a „UniCorn“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(15.11.2018)

  • novoten
    ****

    Subjektivně odtrpěné páchání dobra a Intenzivní hra kontrastů. Jak těch vizuálních v podobě světla a tmy v obou pracovních místnostech, tak zvukových v případě nervózního ticha i do morku kostí se zařezávajících vibrací či vyzváněcích tónů. Za nejatraktivnější devízu ale beru kontrast významový, kdy jediná věta na záznamníku dokáže na diváka dopadnout pokaždé úplně jinak. Nebudu se hádat, že nejde jen o dusivou žánrovku, ale tak povedenou, že se k sílící šeptandě rád přidávám.(29.7.2018)

  • H34D
    ****

    Pozvolna se rozvíjející, de facto konverzační drama, které však nabírá poměrně solidní intenzity a tíživosti. Síla dialogu, nebo spíše síla monologu "is strong with this one". Velmi se mi líbila temná atmosféra, střídmé charisma hlavní postavy a fakt, že pro silný zážitek režisér nemusel ani jednou opustit operační místnost a přidávat další herce. 8/10(8.11.2018)

  • Rimsy
    *****

    Fantastická práce dokazující, jak málo lidí a okolních propriet potřebujete, když máte prostě talent. A s tím filmový bůh na Cedergrenovi i mladém Möllerovi (kterého se od teď rozhodně vyplatí sledovat) rozhodně nešetřil. Ve stylu Telefonní budky a Noční hlídky tu máme další drama, kterému stačí jeden volající hrdina a pár hlasů ve sluchátku. Tísňové volání navíc funguje na několika úrovních, nabízí totiž solidní detektivní případ, psychologické drama o vině a trestu a mimoděk i jakési varování, aby člověk v práci nepřekračoval hranice. Uměřená stopáž navíc zajistí, že se divák pohledem na jednu tvář nezačne nudit. No prostě lahůdka s napětím i přesahem.(1.7.2018)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Solidní debutová Dánská One Man Show v podání Jakoba Cedergrena. Hlavním hrdinou je bývalý policista s problémovou minulostí, který pracuje na Tísňové lince 112 a těsně před skončením jeho směny dostane hovor, který změní jeho noc v stresující,vyčerpávající a náročnou. Film se odehrává pouze v kanceláři a kamera z hlavního hrdiny nesejde ani na minutu. Podává realistický herecký výkon podpořen slušnými dialogy i fajn zápletkou a režisér si přichystal i solidní zvrat v závěru. Film je opravdu místy hezky napínavý i emocionální, ale zase mě to nestrhlo tak moc, jak jsem doufal, přesto dávám palec nahoru a rozhodně se film vyplatí vidět. 75%(6.11.2018)

  • Dragoni
    ****

    Velmi zajímavé pojetí u kterého do poslední chvíle nevíte na čem jste, jelikož jediné co po celou dobu filmu sledujete, je jen a pouze policista Asger na tísňové lince, jehož snaha i bezmocnost udělat cokoliv více, při pomoci ženě, která mu zavolá s prosbou o pomoc je velmi omezená a nezbývá mu nic jiného než důvěřovat ostatním.(8.11.2018)

  • flanker.27
    *****

    Večerní směna se chýlí ke konci a policista Holm už se psychicky připravuje na další den, kdy ho čeká důležitý soud, který rozhodne o jeho dalším osudu. Celý den strávil řešením telefonátů od feťáků, kteří volají o záchranku, či zákazníků okradených šlapkami. Krátce před koncem směny však přijme telefonát od vyděšené ženy, kterou prý kdosi unáší pryč od jejích dětí. Od první chvíle je zřejmé, že tohle nebude rutinní telefonát, ale jak moc si bude muset nakonec Holm sáhnout na dno svých psychických sil ve snaze vyřešit za pomoci kolegů v terénu celý případ tak, aby pro všechny zúčastněné zůstal alespoň kousek naděje, o tom se mu ani nesní. Film, který dokonale funguje jako psychothriller i osobní drama a který největší síly dosahuje díky tomu, že nechá pracovat divákovu fantazii. Jako hlavní hrdina Holm jsem i já byl odkázán na vzrušené hlasy v telefonu patřící ženě, muži a dítěti a občas policejnímu kolegovi, takže jsem si celou scénu mohl jen představovat podle zvuků (jízda auta, déšť, otevírané dveře) a hlasů (scéna, kdy Holm slyší, jak policisté přijdou do domu s dětmi - to jsem tušil, jaké překvapení mne čeká, ale stejně se účinek rovnal dopadu ocelového kladiva). Velký zvrat v tom, jak to vlastně celé bylo, jsem sice také odhadl, ale to mu nic neubralo na působivosti. Zvukovou stránku pak dokonale doplnil hlavní a skoro jediný herec na plátně Jakob Cedergren, který prakticky z plátna nesleze a ve tváři se mu zobrazuje zoufalost celé situace, jeho vlastní démoni a snaha zachránit, co se dá. Když mu pak na konci kolegové oznámí, že.. To nebudu prozrazovat, ale aspoň jeden takový malý úspěch si za svoji snahu zasloužil. Zkrátka, takřka dokonalá ukázka toho, že na perfektní a maximálně působivý a ohromně napínavý film stačí jen mozek.(15.7.2018)

  • choze
    ***

    Nejnovější příspěvek do mého oblíbeného subžánru komorního telefonního thrilleru/dramatu a la Telefonní budka, Pohřbený nebo Noční jízda, také postavený na drama jednoho muže v omezeném prostoru a v reálném čase. V podstatě s tím mám dva problémy - je to na mě až moc přehledné (byť je v závěru nastolenou situací brutálně zatřeseno) a ty dvě místnosti prostě nejsou tak sexy a extrémně minimalistické jako telefonní budka nebo rakev (odkud se navíc hrdinové nemohli hnout) a ani nemají magickou atmosféru noční dálnice. A ani herecky mi to nepřijde tak zázračné - Tom Hardy v Noční jízdě předvedl úplně jiné charizma (a měl i propracovanější postavu). Každopádně solidní thrillerová podívaná s pár silnými okamžiky.(8.7.2018)

  • gudaulin
    *****

    Kdyby mi někdo před shlédnutím Tísňového volání tvrdil, že stačí jedna místnost, jeden muž a telefonní sluchátko ke vzniku strhujícího filmu, byl bych výrazně skeptický. Přesto to funguje. Díky chytrému scénáři a soustředěnému a naprosto přirozenému Jakobu Cedergrenovi v roli policisty budete svědkem minimalistického snímku, který má schopnost vás emočně rozemlít na kousky. Tísňové volání je nenápadný, komorní kousek, který může v záplavě vysokorozpočtových, efektně výpravných bijáků snadno uniknout pozornosti, což by byla škoda. A proto doporučuji: zaposlouchejte se do hlasu muže, který v řadě otravných a zbytečných telefonátů dokáže rozpoznat jeden, který vede ke krutému odhalení a svou temnotou a bezvýchodností se vymyká rutině pracovníků tísňové linky. Celkový dojem: 95 %.(3.8.2018)

  • Ony
    ****

    Zpětně se sice dá dlouze dumat nad momenty, kdy to drhlo, nedávalo moc smysl nebo bylo trochu přitažené za vlasy, ale to nic nemění na tom, že těch 85 minut jsem byla úplně v transu. A až zas příště něco pokazím v práci a budu mít pocit, že je to konec světa, vzpomenu si na Asgera.(19.8.2018)

  • Davies182
    ****

    Divím se, že to není podle povídky, protože takhle parádně napsaná story s fajn zvraty se v kině jako originál zrovna moc nevidí. K pravidelnému zvyšování frekvence srdečního tepu stačí jedna místnost a polda s telefonem. A je to Dánsko, takže o depku divák taky nepřijde.(21.7.2018)

  • sheen
    ****

    Seveřani mají tohle prostě v malíku, tyto thrillery on umí. Bravurně napsáno a zahráno, reálně natočeno až z toho mrazí. [Kino Světozor](9.7.2018)

  • *CARNIFEX*
    **

    Má to osobitú atmosféru, solídny námet, no samotný príbeh, je doslova posiaty absolútne nelogickými, absurdnými vložkami, akoby realita s fantáziou, ani len netušili, že majú mať nejaké hranice. "Den skyldige" je za vlasy pritiahnutým filmom, ktorý funguje len na základe myšlienky a špecifického spracovania za 5 €. Takýmto spôsobom, by konal, no najmä KOMUNIKOVAL, len absolútny idiot, alebo žandár bez akýchkoľvek skúseností, pričom v tejto mašinérii, plnej ultra ofenzívnych atakov na mozog diváka, nie je zapletený len samotný "telefonista", ale aj jeho blízke okolie. A to sa nám od úvodu snažia nahovoriť, že je "Asger" ostrieľaným článkom vo Verejnej Bezpečnosti. Ja sa ospravedlňujem (!), no vzhľadom na osobné skúsenosti s daným zamestnaním, je tento snímok, absolútna, nereálna kokotina, ktorá síce skutočne baví, no nie je hodná, akejkoľvek vážnej myšlienky.(4.11.2018)

  • Satan
    *****

    Dánská odpověď na Telefonní budku. Skvělý nápad, minimalistické zpracování a hlavně výborný Cedergren v hlavní roli. Jen skrze jeho chování si utváříme obraz o celé situaci a ani na chvilku nás nepustí naše rozjetá fantazie a myšlenky - co se tak asi stalo? Co se děje? Jak to dopadne? Velice příjemné překvapení.(28.9.2018)

  • Vodnářka
    *****

    Naprosto geniální hra s fantazií diváků, již podněcují střípky příběhu, který se nám kousek po kousku odhaluje skrz několik telefonních hovorů, a ruchy na druhém konci linky. V roli policisty, který nedovede zachovat od případu dostatečný odstup, a pak už jen hasí, co nestihl pokazit, exceluje Jacob Cedergren, v jehož úsporných gestech a pár kapkách potu na čele se odehraje další velká část příběhu. A přestože kamera nás nechává proniknout pouze do stísněného prostoru call centra, smršť nápadů debutujícího Gustava Möllera rozněcuje v našich představách silný příběh s krutými zvraty, výborně vykreslenými postavami a silnými dějem. 85 minut na jednom místě a přitom kdesi daleko za ním. Nejpříjemnější překvapení letošního filmového roku!(16.7.2018)

  • misterz
    ***

    Minimalistické poňatie snímku vyťažilo hádam maximum zo všetkého z čoho mohlo, ale viac ako na lepší priemer to nevidím. Film má svoje tempo a aj napriek tomu, že tu vystupuje prevažne iba jedna osoba nenudí - to klobúk dolu. Mne osobne tu najviac chýbala vizuálna spätná väzba s tou druhou stranou na telefónnej linke, niečo podobné ako bolo v Tiesňovej linke s Halle Berry. Predsa len stále počúvať a pozerať sa na to isté nie je žiadne terno. Ešte šťastie, že bol film tak krátky, o pár minút viac a išiel by do nudy. 65/100(13.11.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace