poster

Gatti rossi in un labirinto di vetro

  • anglický

    Eyeball

  • anglický

    Secret Killer, The

Krimi / Horor

Španělsko / Itálie, 1975, 97 min

Komentáře uživatelů k filmu (10)

  • POMO
    **

    Známy taliansky trasher Umbeto Lenzi chcel evidentne splodiť slušný giallo thriller a podať si ruku s Dariom Argentom. Nahrnul pred kameru krásne herečky a atraktívnych hercov, poobliekal ich do farebných kostýmov, nasnímal širokouhlou kamerou, a viedol podľa vlastného scenára o vražednom komplote, postupnom odhaľovaní vraha a falošných stopách. Lenže Lenzi nie je Argento a jeho film nie je ani za mak napínavý, ani mysteriózny, ani atmosferický. A čo je ešte horšie, je nudný, s minimálnym gradovaním, a naivnučkým finálnym rozhrešením. Ale snaha sa má ceniť. Koniec-koncov, v rámci jeho filmografie ide o nadpriemerné dielko.(5.11.2003)

  • Karlos80
    **

    Nesouhlasím s Pomem, toto Lenziho sedmé a bohužel poslední giallo (nebo i slasher jak chcete), všechny vyrobené v letech 69-75, nepatří k jeho nejlepším, a to ani v samotném subžánru. Souhlas v názoru, že toto značně sleazy giallo není tak napínavé, mysteriozní, ba dokonce přímo atmosferické, finále je opravdu naivní a hloupé a ve svém pojetí značně malé. Vrah-psychopat je sice trochu netradičně oblečen do červené pláštěnky, chladnokrevně syrové vraždy (s množstvím krve) jsou místy docela dobré (viz třeba pokaždé vydloubnuté levé oko oběti!), Nicolaiovo melodické hudební skóre bylo opět velmi působivé, ale to je tak asi všechno. Herečky nebyly rozhodně tak krásné a přitažlivé jako v jiných giallo filmech, spletitost příběh měl, nechyběly falešné stopy, byla tu i spousta bezdůvodné nahoty, ale přesto přese všechno film byl málo vynalézavý. Nesouhlas: Nevím, jestli zde byla nějaká snaha, ba přímo inspirace, napodobovat Argenta, který své nejlepší fláky vytvořil až poté, kdy už měl Lenzi v tomto sužánru odzvoněno, tedy v letech '75 a dál. Dá se říct, že Lenzi, podobně jako většina taliánských režisérů té doby, se pouze svezl na módní vlně, která v té době byla na vrcholu, jeho specifikací byly přece jen trochu jiné filmy (ze začátku peplum, poté spaghetti western, a pak v 70s především poliziotteschi /10 filmů!/ nebo kanibalism a zombie úchylárny). Trochu zklamání, film se mohl stát možná jednou z dalších italských kultovních klasik, nápad rozhodně špatný nebyl, ale všechno to mohlo býti daleko lépe promyšlené..Komentář zde jako druhý v pořadí.(23.5.2010)

  • darkrobyk
    ****

    Jasně, není to žádná bomba a v rámci gialla se jedná o průměrnou záležitost. Já jsem si ale užil skvělé Barcelony (a v duchu se vracel na známá místa), stylové hudby a místy příjemné atmosféry. Vraždy jsou sice klasické, bodné rány jsou zpestřovány jen vydloubáváním očí, i když ne v přímém přenosu, kromě úplného závěru, ale i tam detail chybí, a jedním podříznutím, ovšem rudá rukavice s dýkou místo obvyklé černé je fajn. Z ranku nahoty jsou několikrát předvedena prsa bez silikonu, milostná scéna jen jedna v náznaku, lesbická. Protože mi ale film příjemně utekl, dám 4*. Nižšímu hodnocení většiny rozumím... Děkuji za titule Pepuovi.(9.4.2018)

  • giallo
    **

    Umberto Lenzi nezavršil, bohužel, svoji giallo kariéru pořádnou žlutou drsňárnou, jak by člověk znalý jeho tvorby očekával. Naservíroval jen utahanou podívanou s velmi nepovedenou zápletkou a ještě horším finálním vyústěním. Velmi mě to mrzí dát tak nízké hodnocení i přes skvělou hudbu Bruna Nicolaie, ale Gatti rossi in un labirinto di vetro bylo natočeno jenom a pouze pro rychlé uspokojení hladu po giallo fimech. 1,5*(4.3.2018)

  • Karamanlis
    ****

    Eyeball sa dá v podstate považovať za ukážkové giallo a režisér Lenzi tu vzorovo použil príznačné žánrové atribúty ako sú detektívna zápletka s prekvapivým záverečným rozuzlením, niekoľko surových vrážd s trochou gore, spáchaných záhadným vrahom v neodmysliteľných rukaviciach, výrazný hudobný doprovod či nahota v nenásilnej forme. Vyšetrovanie prípadu prebieha na dvoch úrovniach. Po vrahovi pátra civilista, poháňaný osobnými pohnútkami a rovnako tak miestni kriminalisti, vedení dosluhujúcim inšpektorom, ktorého predstaviteľ Andrés Mejuto to pred natáčaním evidentne dosť prešvihol v soláriu. Hoci Gatti rossi in un labirinto di vetro nemá tak vyhrotenú atmosféru, ako by sa možno žiadalo a počínanie ústredných postáv občas postráda logiku, oceňujem Lenziho zodpovedný prístup k tomuto filmu ako aj fakt, že sa mi tentokrát vôbec nepodarilo vopred odhaliť identitu vraha.(2.9.2018)

  • špaček421
    ****

    Kromě barvy, do které se tentokrát vrah odívá, tady není originálního nic, párkrát se dokonce krade z Torsa či Argentových filmů. FIlm je ale zábavný a jeho hlavní postavy dostatečně sympatické, abych se u tohoto oddechového gialla dobře bavil. Trashový závěr by mi jinde možná vadil, ale do tohohle seděl přesně.(27.11.2017)

  • pepua
    ***

    Herci předvádí lehce béčkové výkony, vývoj příběhu je klasický: proběhne vražda, pak seznamování se s vztahy mezi určitou skupinou lidí, nějaké ty falešné stopy, ani nahoty se Lenzi neštítí… tradičních propriet žánru se víceméně dočkáme, jen mě překvapuje, že Lenzi, který v té době již měl značné zkušenosti, vytvořil takové jalové a neumětelské giallo. Připadá mi totiž, že tu není nic pořádně dotaženo do konce, vše je hotovo/rozjeto jen tak na půl plynu… Ale i přesto mne film vlastně bavil, tak to prozatím zvedneme na průměr... Jinak POMO píše, že „v rámci jeho filmografie ide o nadpriemerné dielko“, což je samozřejmě naprostý nesmysl, kdo od Lenziho viděl dost filmů, ví…(25.6.2011)

  • corpsy
    **

    Lenzi točil toto giallo zrejme z jediného dôvodu. Ukázať na plátne pár sexy ženských v spodnom prádle ( poprípade bez neho ). Mordy sú nezaujímavé, pointa hlúpa a tak sa dá na snímok pozerať len ako doprovodný film k budúcej návšteve Barcelony.(17.2.2017)

  • Martin741
    ***

    Umberto Lenzi /Giustiziere sfida la citta, Manhunt in the City, Od Corleone az po Brooklyn/ urcite nie je thrashovy reziser- tam patril jednoznacne uchylny Fulci, a dalsi megauchyl Joe D´Amato. Tu je Lenzi skor za zrucneho rutinera, ktory si odbil to svoje. Nie je to kult /lenzi tymto nijako neprerazil a film je pravom v zabudnuti/, ale ani vyslevene plane to nie je. Skor taky sivy, sedivy, nevyrazny priemer, film dobry na cestu z mesta A do B, konkretne tu sa riesia spanielske rewalie - Ci to bolo Bilbao, ci Gijon ci Madrid, to uz neviem, ale celkom ma to bavilo. Napinave to nie je, o mysterioznosti sa nemozno ani bavit, skor v strede prevazuje nuda. Jo a Lenzi k Dzallu mi moc nepasuje, zacinal peplum filmami, potom presedlal na polizzioteschi, takze dost rarita -Lenzi a dzallo. V ramci jeho filmografie ide o vysloveny priemer, vyssie su vsetky mnou vymenovane filmy : 54 % .(24.7.2018)

  • prf.grass
    ****

    Tak úplně nesouhlasím s místním hodnocením. Pro mě nenudící, odpočinkové a hlavně zapamatovatelné giallo s dobrými scénami vražd, stylovou muzikou a Lenziho typicky "špinavou" produkcí. Spousta nahoty je samozřejmostí. Je sice fakt , že většina hereček po tváři nic moc, ale zadky měly všechny ok. Příběh i postavy mi sedly a dobře jsem se bavil celou stopáž. K vyššímu hodnocení chybělo snad jen trochu víc napětí a atmosféry. Hodnocení: 75%(21.3.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace