poster

22. míle

  • USA

    Mile 22

  • Kanada

    Mile 22

  • Nizozemsko

    Mile 22

  • Velká Británie

    Mile 22

Akční

USA, 2018, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    ***

    Jedním z důvodů, proč miluju akční filmy, jsou - vedle akčních scén, násilí, dynamického vyprávění a charizmatických hrdinů - jejich klišé. A moje nejoblíbenější klišé je, že kdykoli v akčním filmu někdo někoho nebo něco někam eskortuje, eskorta nikdy nedojede poklidně do cíle. Nikdy. Nejčastěji jde o vězeňský autobus či letadlo (DALŠÍCH 48 HODIN, UPRCHLÍK, NENÍ ÚNIKU, CON AIR, ŠERIFOVÉ, ŘEČ PENĚZ - tady všude tahle scéna startuje zápletku), ale ještě lepší bývají celé kolony (JASNÉ NEBEZPEČÍ, LOVEC POLICAJTů, M: I 3). Některé filmy pak tohle klišé dokážou natáhnout na celovečerní stopáž. Může to mít podobu obléhačky, kdy je převoz přepaden a hrdinové se musí po zbytek filmu bránit útočníkům na jednom místě (PŘEPADENÍ 13. OKRSKU, VOSÍ HNÍZDO) nebo běhačky městskými ulicemi, kdy se hrdinové po přepadení transferu snaží i nadále doeskortovat eskortovaného do cíle s pronásledovateli v patách (16 BLOKů a právě MILE 22). Zatímco v 16 BLOCÍCH eskortoval zločince vyhořelý polda (a vlastně šlo o buddy movie) a eskorta byla přepadena krátce po začátku filmu, v MILE 22 je to naopak tým špičkových agentů s ultra hightech zázemím a k eskortě, jejímu přepadení a útěku před pronásledovateli dojde v druhé polovině, po (zdánlivě) nesouvisející úvodní akci a představení týmu a zápletky v polovině první. Scénář kašle na postavy a rafinovanější děj a jen předepisuje Wahlbergovi cool moudra a hlášky, takže třeba Malkovich je tu dokonale zbytečný a hraje jen rutinního Malkoviche. Akce je dost, jednu dostaneme na úvod a druhá polovina filmu je de facto jedna velká akce, která potěší řadou vychytávek (třeba podříznutí krku o rozbité okénko auta), bohužel ve snaze o dravost je zmrvená chaotickým střihem. Wahlbergův hláškující a s gumičkou si hrající suverén mě bavil, na Cohan a Rosey se dobře koukalo a Iko si párkrát efektně kopnul. A díky krátké stopáži to rychle uteklo. Po dlouhé době Berg natočil něco, z čeho nejsem naštvaný a co si pustím znova.(6.11.2018)

  • kingik
    *****

    Kdo by si to byl pomyslel, že z průměrného herce Petera Berga bude jednou špičkový režisér akce, dá se tvůrčím způsobem dohromady s budoucím nejlépe placeným hercem Markem Wahlbergem, který zanechá předvádění spodního prádla a rapových vibrací "za pár kaček", načež ani takhle kvalitní dvojka nepřesvědčí českého distributora, aby je poslal do kin. Přitom surová, drsná, nekompromisní akce přímo volá po velkém plátně, nicméně nikdo její úpění nevyslyší. A tak je v sychravém podzimu dobré zalézt pod deku, kdy nám tihle dva vykukové servírují svižný spektákl, který je plný drobných, nenápadných i zjevných inovativních postupů, co nejsou běžně k mání. A za Wahlbergovy neustálé kulometné kadence slov, česky klasické "mletí klapačkou", se rozprostírá akční thriller o tajné jednotce, co má za úkol nepozorovaně ze země dostat nápadně žlutavého muže (zajímavě nevyzpytatelný Iko Uwais), jenž má u sebe citlivé informace, které by mohly zabránit vyhlazení lidiček (jak nemilé). Dobrá, scénář měl štěstí, že jej do pazour dostal právě Berg, který z toho udělal napínavou jízdu, technicky dost vysokého kalibru, co má schopnost ignorovat (občasnou) průměrnost scénáře, a vyspělým režijním způsobem se zmocnit akčních sekvencí, které mají dynamiku a vyzrálost. V tom případě je divák v neustálém obležení akce a je mu až líto, že to má jen devadesát minut. Závěr pak mírně parafrázuje/evokuje Obvyklého podezřelého. Špionážní thriller s nadstandardní akční výbavou se pyšní skvěle technicky propracovanou režií, scénář rovněž není k zahození a herecké osazenstvo, co má scénářem danou limitovanou životnost, plní svůj strategický plán velmi dobře. Takže schopný film. 10/10(11.11.2018)

  • Psychor
    odpad!

    Jeden z vůdčích představitelů hollywoodské kavárny Berg si ke svému zděšení uvědomil, že pro jeho tvorbu tak charakteristický vlastenecký patos již přestává zabírat i na americké popkornové publikum, v důsledku čehož se nyní nenáročného diváka pokusil nalákat na "ultimátní akční jízdu". Jeho předcházející snímky si i přes onen ideologický nános a slaboduchý scénář uchovaly alespoň náznak dějové linie, avšak v případě Mile 22 již zůstalo pouze u chaotického shluku záběrů. Ve střižně i za kamerou zřejmě zaskakovali nějací brigádníci, což se mimo jiné zásadně promítlo do zoufalé neefektnosti akčních scén. Nesmyslně se třesoucí obraz, zmatečně používaný zoom in-out a především zběsilé střídání jednotlivých záběrů, které mnohdy trvají pouze několik milisekund, a tudíž je divák vnímá převážně na podprahové úrovni. Ve výsledku tedy akce bez akce, která vzhledem k žalostnému střihu navozuje leda tak bolest hlavy. Jakožto zdejší hororový expert jsem se domníval, že tragického Slender Mana v souboji o nejhorší snímek léta nikdo nemůže ohrozit, ale Mile 22 se ukazuje býti více než důstojným soupeřem. Odpad.(18.8.2018)

  • Davies182
    ****

    Nádherný propastný rozdíl mezi mnou zde naposledy hodnoceným asijským filmem s parádní akční choreografií ale mizerným příběhem. Proč? Berg to má přesně naopak: v bitkách kvůli střihu skoro nejde poznat, kdo koho řeže, ale zato se tu parádně vyjímá ona hollywoodská patina a vypilovanější scénář. A ďábelsky přísnej Mark Wahlberg. Takže... si holt vyberte, no.(3.11.2018)

  • silentname
    **

    Tak tentokrát sa dvojka Berg a Wahlberg neoplatila. "Mile 22 je reálne zle natočená akčná naháňačka, ktorá by asi lepšie vypálila ako akčná FPS, než ako film, ktorý si máme odsledovať. Začnem s tým, čo ma na filme iritovalo. V prvom rade poviem, že akčné scénky v tomto filme sú absoltúne otrasné. Jedny z najhorších, čo som tento rok videl. Zostrihané štýlom, že človek miestami absolútne netuší, čo sa deje, málokedy cítime reálnu razanciu, a aj keď niečo nastane, tak to pôsobí viac falošne, než skutočne. Opäť tu máme super bojovníkov, ktorí dokážu aj po obrovských ranách všetkým možným vstať a bojovať, ako keby sa im nestalo absolútne nič. Toto je fakt staré. A keď to aj vyzerá mizerne, tak zážitok to ešte umocňuje. Okrem toho druhá polka (kde sa reálne začína konečne niečo diať) je skutočne spracované ako akčná FPS, kde máme viac príbehu, než je nutné. Stačí, aby sme chytili myš a odstrieľali tých padouchov sami a dostali 9 životov, kým to zvládneme. Okrem toho výkon Wahlberga v tomto filme ma vôbec nebavil. Dokonca by som si dovolil tvrdiť, že mi prišiel skutočne otravný. Pôsobí ako keby mal na všetko správne monológy, ktoré prezentuje majster sveta vo všetkom a na všetko. Nemám k tomu čo viac dodať. Celkovo neviem vo filme nájsť postavu, ktorá by mi prišla zaujímavá. Len sledujeme to čo sa deje a hotovo. Pozitíva filmu sú, že je celkom krátky. John Malkovich je ako vo väčšine vecí, v ktorých sa objaví super. No keby dostal viac priestoru. A môžem povedať, že záverečné rozuzlenie ponúka konečne nejaké odpovede a pár dobrých momentov. No aby sme sa k tomu dostali, je potrebné prejsť si obrovskou kopou nudnej akcie, ktorá akosi nedokáže človeka pohltiť. Skôr ho to otravuje. Alebo by som mal povedať - mňa to irituje. Osobne film neodporúčam, čítal som, že sa pracuje na pokračovaní... tak snáď sa poučia zo svojich chýb a urobia to lepšie. Hodnotenie: C-(5.11.2018)

  • - 5. února 2018 se během natáčení v Kolumbii objevil i kolumbijský prezident Juan Manuel Santos. Režisér Peter Berg mu dokonce nabídl, jestli s ním nenatočí jednu akční scénu. (Stoka)

  • - Film měl být správně natáčen v některých asijských městech, ale byl natočen v Bogotě v Kolumbii. Byla odvedena velmi dobrá práce, která skrývala pravou identitu města, ale v jedné scéně byla vidět kolumbijská vlajka, stejně jako několik obchodů ve španělštině. (Kudly4)

  • - Písnička, která hraje na koncu filmu, je „Is You Ready“ od Migos. (Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace