Reklama

Reklama

Milán nenávidí: policie nemůže střílet

(festivalový název)
  • Itálie Milano odia: la polizia non può sparare (více)

Lze stejně silně nenávidět chudobu, jako opovrhovat životy druhých.
Grázlík Giulio Sacchi (Tomas Milian) zpacká loupež, když neudrží nervy na uzdě a před bankou při rutinní kontrole zastřelí policistu. Gang po zběsilé honičce s policií s vypětím všech sil unikne a Giulio na vlastní kůži pocítí jeho hněv.
Tehdy se Giulio „udělá pro sebe". Aby konečně vydělal pořádné peníze, rozhodne se pro únos Mary Lou Porrino (Laura Belli), dcery šéfa své milenky. S pomocí dvou kumpánů plán uskuteční, přičemž začne systematicky likvidovat každého, kdo se mu postaví do cesty. Vyděšený Porrino je svolný zaplatit výkupné pět set milionů lir, ale vyšetřující komisař Grandi (Henry Silva) dobře ví, jak v takových případech nepohodlní svědci končí. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Recenze (17)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tento film je dosti nevyrovnaný a má svoje silné části, ale také dosti slabé a celkově je prostě vidět a cítit, že to točil Lenzi, který podle mne prostě moc kvalitní režisér nebyl... Navíc když si odmyslíme špičkový herecký výkon hlavního záporáka-kriminálníka (kterého hraje Tomas Milian), tak nám zbyde v podstatě nudná slátanina, ještě že to ten herec tak skvěle zahrál ... Začátek mi připadal spíš jako nějaká psychologická sonda do života psychopatického kriminálníka, neuvěřitelného hajzla a šmejda, který ale nemá žádné úchylky nebo tak něco ... On prostě nerozlišuje mezi dobrem a zlem a na každou krutost má nějaké své pseudofilozofické vysvětlení ... Stále jsem přemýšlel, kde jsem podobnou postavu již zažil a napadly mne nakonec dvě až z dálného východu - postavy z filmů The Untold Story (1993) a Ebola Syndrome (1994) ztvárněné špičkovým hongkongským hercem Anthony Wongem ... Ten v obou filmech podával podobné role, ale hereckým výkonem Tomase Miliana naprosto válcuje ... I když Tomas Milian podává taky úžasnou roli . Po opravdu výtečném rozjezdu film jako by zabrousil do "exploitation žánru", proběhne nějaké to mučení a vyvraždění rodiny, aby se vše změnilo v nepříliš zábavnou kriminálku, která začne být utahaná, chřadne a chřadne a vyloženě jí dochází dech ... Není to taková pecka, jako se z filmu dělá. Třeba i to násilí není tak hrozné, krve je málo, znásilňování není vidět (vše je střiženo po strhání šatů...), nějakého mučení jsem se zde ani moc nedočkal ... Není to tak drsné a nemrazilo mne z toho, rozhodně ne, už jsem asi moc zvyklý ... Sice se tvrdí, že fantazie někdy u filmu zabolí víc, než graficky znázorněné násilí a zlo, ale u tohoto filmu to neplatí ... aspoň u mne to nefungovalo ... Excelentní je konec, naprosto špičková scéna a záběr na záporáka, nebudu prozrazovat, ale schválně koukejte, kde se ocitá - místo a význam toho místa ... ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Drsný "poliziotesschi" film s odpornou sviňou Giuliom ( vynikajúci Tomas Milian ), ktorý zabíja nepohodlných s neuveriteľnou ľahkosťou a na druhej strane trochu nevýrazným policajtom Grandim ( Henry Silva ). Samotné vyšetrovanie nie je prioritou, skôr sa zameriavame na osudy Giulia a jeho partie. Záver je presne v duchu vtedajších talianských krimi filmov, a spravodlivosť je vynútená iným spôsobom. Za zmienku stoja aj parádne tóny Morriconeho hudby. ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Násilné a nekompromisné Lenziho poliziotteschi, v ktorom forma prevládla nad obsahom. Zakomplexovaného drobného zločinca Giulia v ceste za obohatením pochytí vražedný amok a zabije doslova každého, kto sa mu postaví do cesty - policajtov, ženy, starcov a zlízne to dokonca aj 7 ročné dieťa. Nevypočítateľný Giulio pritom počas tejto krvavej jazdy dosiahne vyšší bodycount než hociktorý slasherový vrah, čo mne osobne nie je proti srsti. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Nezbývá mi než souhlasit s kolegou erl. Toto je jedno z nejlepších Euro-zločineckých filmů (tzv. poliziotesschi) co jsem měl zatím tu čest vidět. Režisér Lenzi během své plodné a žánrově velice pestré kariéry si na čas odskočil od svých doposud oblíbených béčkových kanibalských hororu, všemožných thrillerů a různých sleazy giall a natočil jedno ze svých nejlepších děl vůbec, které se vyrovná nejlepším pracím od Fernanda Di Lea, Enza G. Castellariho či Sergia Sollimi. Možná se měl tohoto žánru držet i nadále, ale své poslední slovo tehdy ještě neřekl. Zpět k filmu. Hlavní roli zde vytvořil Tomas Milian jako psychopatický a sadistický násilník Giulio Sacchi byl dokonale ohavný a odporný! Do své ohromující role odevzdal snad úplně vše a člověku by se chtělo pomalu říct, jestli on ve skutečnosti takový nebyl. Byl to člověk který nedbal naprosto žádných lidských vlastností, lidský život pro něj neměl naprosto žádnou hodnotu a jeho záliba v mučení a znásilňování neznala mezí. Kdo se mu jen připletl do cesty a měl na něj negativní vliv, v podobě opačného názoru apod, toho brzy nebo hned zneškodnil! Památná je např. ona lustrová scéna v domě, kdy na lustru jsou svázáni tři polonazí lidé, kteří jsou tu fyzicky a psychicky trápeni, než je Sacchi surově postřílí! Malý spoiler: Původně drobný looser zlodějíček, který touží po změně a pro něj pro opravdu osudovou akci, v tomto případě se rozhodne ještě se svýma dvěma kumpánama unést krásnou dceru miliardáře Marillu (Laura Berri) a považovat za ní obrovské výkupné.! Konec spoileru. Začíná hotové peklo...V cestě mu však stojí neoblomný a odanný policejní inspektor Walter Grandi (Henry Silva) s opět perfektním kamenným výrazem, který jsme mohli vidět ve dvou Di Leových filmech! Nevím ale slušeli mu víc zabijáci, občas tu byl pěkně dřevěněj a ta jeho důchodcovská hůl ke konci byla hodně legrační. Příběh filmu je opravdu famózní a napínavý od začátku až do konce a těžko se v něm hledá nějaká slabina, jasně všechno mohlo bejt nakonec úplně jinak, ale poslední slovo má vždy režisér že...Toto je opravdu klenot, který je skvěle obsazen, něžnou polovičku tu zastupují dvě nádherné herečky známa Anita Strinberg, jako Sacchio přítelkyně a unesená Laura Berri, to byl teprve objev, scény téměř grafického brutálního násilí, dialog je dobrý, žádná lacinost, hudební opět originální skóre vytvořil mistr Morricone, co víc si tedy přát. Opravdu nemám téměř slov, tohle musím teprve postupně rozdýchat. Kolik že to v tom filmu vlastně bylo mrtvých:-(? Jestli film viděli Tarantino nebo Scorsese, tak tady byl zcela jistě jejich předchůdce! Podobné filmy : Violent Professionals, Revolver, Violent Naples, Krutý Řím, Milano rovente, Sreet Law, Milano Calibro 9 nebo Boss. Komentář zde jako čtvrtý v pořadí. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Almost Human, skoro člověk, výstižný anglický název. Tomas Milian v roli myslícího a pohybujícího se tvora, jemuž však k dokonalému lidství chybí dva malé detaily, sebereflexe a svědomí. Jejich absence z něj vytváří zrůdu, která se neštítí vůbec ničeho, chce-li dosáhnout svých cílů. Brutální a nekompromisní jízda, k jejímuž zdrcujícímu účinku Lenzi vůbec nepotřebuje stříkající gejzíry krve. Při hororu plném vyhřezlých střev a rozmáznutých mozků jen odvrátíte zrak, Giulio Sacchi vám však strčí hlaveň brokovnice do zadku a bez váhání zmáčkne spoušť. Dnes večer si raději zamkněte a zajistěte okna... Drobnou vadou na odporné kráse byl jen toporný Henri Silva v roli hlavního Milianova protivníka, ale na ubrání hvězdy to není. P.S. Dokážete si představit finále i naopak? ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Role Guilia Sacchiho byla původně nabídnuta Marcu Porelovi. Režisér Lenzi se s ním setkal a dle jeho názoru byl Porel nespolehlivý jak z lidského, tak z profesního hlediska. Lenzi řekl Lucianu Martinovi, producentovi tohoto filmu: „Buď on nebo já.“ Poté mu producent dal návrh, že by roli Guilia mohl hrát Tomas Milian. Milianovy podmínky byly rozumné, takže roli dostal. (G04T)
  • Americký herec Richard Conte byl původně obsazen do role komisaře Waltera Grandiho. Conte však zemřel krátce před zahájením natáčení a výroba nemohla být zastavena. První dostupný herec pro roli komisaře byl Henry Silva. Silva byl v té době znám tím, že hrál darebáky a vrahy, takže režisér Umberto Lenzi musel tvrdě pracovat, aby mu dokázal přizpůsobit postavu policisty. (G04T)
  • Režisér Umberto Lenzi v rozhovoru prohlásil, že jeho první setkání s Tomasem Milianem pro tento film bylo opravdu obtížné, protože Lenzi cítil, že mu Milian nevěří. Milian slyšel zvěsti o tom, že Lenzi je impulzivní, že je „horká hlava“, ale nakonec Lenzi cítil, že Milian dospěl k tomu, že Lenzi je tím pravým režisérem pro tento film. Poté spolu natočili ještě 6 dalších filmů. (G04T)

Reklama

Reklama