Reklama

Reklama

Milán nenávidí: policie nemůže střílet

(festivalový název)
  • Itálie Milano odia: la polizia non può sparare (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Lze stejně silně nenávidět chudobu, jako opovrhovat životy druhých.
Grázlík Giulio Sacchi (Tomas Milian) zpacká loupež, když neudrží nervy na uzdě a před bankou při rutinní kontrole zastřelí policistu. Gang po zběsilé honičce s policií s vypětím všech sil unikne a Giulio na vlastní kůži pocítí jeho hněv.
Tehdy se Giulio „udělá pro sebe". Aby konečně vydělal pořádné peníze, rozhodne se pro únos Mary Lou Porrino (Laura Belli), dcery šéfa své milenky. S pomocí dvou kumpánů plán uskuteční, přičemž začne systematicky likvidovat každého, kdo se mu postaví do cesty. Vyděšený Porrino je svolný zaplatit výkupné pět set milionů lir, ale vyšetřující komisař Grandi (Henry Silva) dobře ví, jak v takových případech nepohodlní svědci končí. (dopitak)

(více)

Recenze (20)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Nezbývá mi než souhlasit s kolegou erl. Toto je jedno z nejlepších Euro-zločineckých filmů (tzv. poliziotesschi) co jsem měl zatím tu čest vidět. Režisér Lenzi během své plodné a žánrově velice pestré kariéry si na čas odskočil od svých doposud oblíbených béčkových kanibalských hororu, všemožných thrillerů a různých sleazy giall a natočil jedno ze svých nejlepších děl vůbec, které se vyrovná nejlepším pracím od Fernanda Di Lea, Enza G. Castellariho či Sergia Sollimi. Možná se měl tohoto žánru držet i nadále, ale své poslední slovo tehdy ještě neřekl. Zpět k filmu. Hlavní roli zde vytvořil Tomas Milian jako psychopatický a sadistický násilník Giulio Sacchi byl dokonale ohavný a odporný! Do své ohromující role odevzdal snad úplně vše a člověku by se chtělo pomalu říct, jestli on ve skutečnosti takový nebyl. Byl to člověk který nedbal naprosto žádných lidských vlastností, lidský život pro něj neměl naprosto žádnou hodnotu a jeho záliba v mučení a znásilňování neznala mezí. Kdo se mu jen připletl do cesty a měl na něj negativní vliv, v podobě opačného názoru apod, toho brzy nebo hned zneškodnil! Památná je např. ona lustrová scéna v domě, kdy na lustru jsou svázáni tři polonazí lidé, kteří jsou tu fyzicky a psychicky trápeni, než je Sacchi surově postřílí! Malý spoiler: Původně drobný looser zlodějíček, který touží po změně a pro něj pro opravdu osudovou akci, v tomto případě se rozhodne ještě se svýma dvěma kumpánama unést krásnou dceru miliardáře Marillu (Laura Berri) a považovat za ní obrovské výkupné.! Konec spoileru. Začíná hotové peklo...V cestě mu však stojí neoblomný a odanný policejní inspektor Walter Grandi (Henry Silva) s opět perfektním kamenným výrazem, který jsme mohli vidět ve dvou Di Leových filmech! Nevím ale slušeli mu víc zabijáci, občas tu byl pěkně dřevěněj a ta jeho důchodcovská hůl ke konci byla hodně legrační. Příběh filmu je opravdu famózní a napínavý od začátku až do konce a těžko se v něm hledá nějaká slabina, jasně všechno mohlo bejt nakonec úplně jinak, ale poslední slovo má vždy režisér že...Toto je opravdu klenot, který je skvěle obsazen, něžnou polovičku tu zastupují dvě nádherné herečky známa Anita Strinberg, jako Sacchio přítelkyně a unesená Laura Berri, to byl teprve objev, scény téměř grafického brutálního násilí, dialog je dobrý, žádná lacinost, hudební opět originální skóre vytvořil mistr Morricone, co víc si tedy přát. Opravdu nemám téměř slov, tohle musím teprve postupně rozdýchat. Kolik že to v tom filmu vlastně bylo mrtvých:-(? Jestli film viděli Tarantino nebo Scorsese, tak tady byl zcela jistě jejich předchůdce! Podobné filmy : Violent Professionals, Revolver, Violent Naples, Krutý Řím, Milano rovente, Sreet Law, Milano Calibro 9 nebo Boss. Komentář zde jako čtvrtý v pořadí. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tento film je dosti nevyrovnaný a má svoje silné části, ale také dosti slabé a celkově je prostě vidět a cítit, že to točil Lenzi, který podle mne prostě moc kvalitní režisér nebyl... Navíc když si odmyslíme špičkový herecký výkon hlavního záporáka-kriminálníka (kterého hraje Tomas Milian), tak nám zbyde v podstatě nudná slátanina, ještě že to ten herec tak skvěle zahrál ... Začátek mi připadal spíš jako nějaká psychologická sonda do života psychopatického kriminálníka, neuvěřitelného hajzla a šmejda, který ale nemá žádné úchylky nebo tak něco ... On prostě nerozlišuje mezi dobrem a zlem a na každou krutost má nějaké své pseudofilozofické vysvětlení ... Stále jsem přemýšlel, kde jsem podobnou postavu již zažil a napadly mne nakonec dvě až z dálného východu - postavy z filmů The Untold Story (1993) a Ebola Syndrome (1994) ztvárněné špičkovým hongkongským hercem Anthony Wongem ... Ten v obou filmech podával podobné role, ale hereckým výkonem Tomase Miliana naprosto válcuje ... I když Tomas Milian podává taky úžasnou roli . Po opravdu výtečném rozjezdu film jako by zabrousil do "exploitation žánru", proběhne nějaké to mučení a vyvraždění rodiny, aby se vše změnilo v nepříliš zábavnou kriminálku, která začne být utahaná, chřadne a chřadne a vyloženě jí dochází dech ... Není to taková pecka, jako se z filmu dělá. Třeba i to násilí není tak hrozné, krve je málo, znásilňování není vidět (vše je střiženo po strhání šatů...), nějakého mučení jsem se zde ani moc nedočkal ... Není to tak drsné a nemrazilo mne z toho, rozhodně ne, už jsem asi moc zvyklý ... Sice se tvrdí, že fantazie někdy u filmu zabolí víc, než graficky znázorněné násilí a zlo, ale u tohoto filmu to neplatí ... aspoň u mne to nefungovalo ... Excelentní je konec, naprosto špičková scéna a záběr na záporáka, nebudu prozrazovat, ale schválně koukejte, kde se ocitá - místo a význam toho místa ... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Almost Human, skoro člověk, výstižný anglický název. Tomas Milian v roli myslícího a pohybujícího se tvora, jemuž však k dokonalému lidství chybí dva malé detaily, sebereflexe a svědomí. Jejich absence z něj vytváří zrůdu, která se neštítí vůbec ničeho, chce-li dosáhnout svých cílů. Brutální a nekompromisní jízda, k jejímuž zdrcujícímu účinku Lenzi vůbec nepotřebuje stříkající gejzíry krve. Při hororu plném vyhřezlých střev a rozmáznutých mozků jen odvrátíte zrak, Giulio Sacchi vám však strčí hlaveň brokovnice do zadku a bez váhání zmáčkne spoušť. Dnes večer si raději zamkněte a zajistěte okna... Drobnou vadou na odporné kráse byl jen toporný Henri Silva v roli hlavního Milianova protivníka, ale na ubrání hvězdy to není. P.S. Dokážete si představit finále i naopak? ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

V italských krimi thrillerech z éry 70. let mám oproti těm francouzským značné resty, snad i proto, že mě dříve viděné, zde dost ceněné poliziotteschi filmy až na drobné výjimky příliš nenadchly. A tady jsem i navzdory skvělé automobilové honičce zpočátku cítil, že se budu opět trápit sledováním obrazu nekončící drsné kriminality, doplněného nesympatickými postavami na úplně všech frontách a uřvaným italským afektem. Možná pomohlo k lepším dojmům, že jsem snímek viděl v angličtině, ale záhy už se rozběhla nekompromisní hra, která mě svou hutnou atmosférou, napínavým dějem a ztvárněním postav protentokrát dostatečně uzemnila. Živelně rozjetý temperament, s jakým jednu odporně šílenou krutost za druhou provádí Tomas Milian coby šílený Sacchi a to navrch bez zastavení se nad jakoukoliv hodnotou (ano, včetně přátelství nebo dohody se slibem), mě většinou přiváděl k totálnímu odporu, zároveň mě však zvráceným způsobem bavilo v této postavě sledovat Milianovo herectví. Spousta napětí se odehrá i mezi jeho komplicemi a na druhé straně hry figuruje Henry Silva, který si mě postupně získal zvláštním ledově chladným projevem a pohledem komisaře, směřujícího až k pozitivně radikálnímu činu, jaký si prostě situace žádala. Až na jeden zásadní justiční kontext ke konci je to tedy apolitická kriminálka a za mě rozhodně patří k těm, které mají čím utkvět v paměti. [80%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Brutalita a velká nevyrovnost. Chvílemi mi to přišlo hlavně herecky odfláklé (přehrávání), chvílemi naopak ve své přímočarosti geniální. Docela dobrá je situace, kdy povedená trojice při pronásledování budoucí unesené skončí v přepychovém domě, kde luxusní paničky vysvlíknou a pověsí za ruce na lustr, tady každý sadista jistě vzdychá blahem. Nejhezčí ve filmu je Laura Belli, svléká se ale jen Anita Strindberg. Trochu rozpačitě jsem přijímal anglický dabing, přišel mi totiž překvapivě dobrý a naprosto hercům "pasoval do pusy", takže jsem mu nakonec po vyzkoušení dal přednost před originální italskou stopou a čtením anglických titulků. Hudba tradičně dobrá, celkově je film laděný asi jako starší díly seriálu Profesionálové, totiž ty pasáže, kde sledujeme jen pachatele. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Drsný "poliziotesschi" film s odpornou sviňou Giuliom ( vynikajúci Tomas Milian ), ktorý zabíja nepohodlných s neuveriteľnou ľahkosťou a na druhej strane trochu nevýrazným policajtom Grandim ( Henry Silva ). Samotné vyšetrovanie nie je prioritou, skôr sa zameriavame na osudy Giulia a jeho partie. Záver je presne v duchu vtedajších talianských krimi filmov, a spravodlivosť je vynútená iným spôsobom. Za zmienku stoja aj parádne tóny Morriconeho hudby. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Je vidět, jak se v čase posouvá hranice brutality. To, co bylo v sedmdesátých letech brutální, je dnes skoro normální. Ale k filmu - úplně mě nevtáhl do děje, obsahuje mnoho dějových zkratek a některé scény byly úplně toporné. Henry Silva tentokrát v roli policajta, což mě trochu překvapilo, ale vcelku příjemně. Z filmu kouká kritika policejního a soudního aparátu, kdy si v Itálii nedokázali poradit se zločinností. Druhá tvář filmu je jasně přímočará a dává filmu prudkost. Takže ve výsledku docela dobrý snímek, který stojí za shlédnutí. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

70. léta, to musela bejt pěkně drsná doba. Zfetovaní kriminálníci neštítící se naprosto ničeho, a proti nim bezmocná policie, jíž vlastní pravidla a byrokratický systém vlastně znemožnují práci. Není divu, že filmoví tvůrci sahali k poněkud extrémním nápadům, jak situaci řešit, a tak mohly vzniknout filmy jako Drsný Harry, Přání smrti, anebo tenhle. Ovšem zatímco předchozí dva jmenované filmy se točí kolem muže, který bojuje proit násilí, tady je středem pozornosti právě zločinec, který je tím vším vinen. Giulio Sacchi je vyšinutý muž, kterému naprosto schází svědomí, pocit viny, nebo jakákoli empatie. Chová se vlastně jako zvíře, které, když je v ohrožení, zaútočí, a pak uteče. Život druhých podle něj patrně nemá žádnou cenu (nebo si to vůbec neuvědomuje), ostatní, hlavně ti bohatí, můžou za to, že on nemá peníze, a tak naplánuje únos dcery bohatého podnikatele. Jenže je zároveň pěkně mazaný, takže policie tentokrát bude mít co dělat... Tomas Milian v hlavní roli je vynikající, bohužel Henry Silva coby jeho protivník je strašně prkenný a nevýrazný. A pak druhá polovina už nebyla tak dobrá jako ta první, ne že by mi scházely brutální scény, jako ta, kdy únosci mučí rodinu boháčů ve vile a polonahé je svážou k lustru, ale už tam nebylo nic podobně silného. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Násilné a nekompromisné Lenziho poliziotteschi, v ktorom forma prevládla nad obsahom. Zakomplexovaného drobného zločinca Giulia v ceste za obohatením pochytí vražedný amok a zabije doslova každého, kto sa mu postaví do cesty - policajtov, ženy, starcov a zlízne to dokonca aj 7 ročné dieťa. Nevypočítateľný Giulio pritom počas tejto krvavej jazdy dosiahne vyšší bodycount než hociktorý slasherový vrah, čo mne osobne nie je proti srsti. ()

erl 

všechny recenze uživatele

Brutalita nezná hranic! Lenziho nejopěvovanější Poliziottesco potvrdilo svoji pověst. Za vše může výkon Tomase Miliana který ztvárňuje tu nejodpornější bestii která vraždí bezdůvodně ženy , děti a všechny potencionální nepřátele. Naprosto pošahaný a neuvěřitelně zvrácený až mě v některých scénách běhal mráz po zádech. Proti němu stojí chladný Silva jenž je jistota sama. Nelítostná podívaná! Lenzi stvořil mistrovské dílo! ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých vydarenejších poliziotteschi, film má spád a napätie, postavy sa chovajú celkom rozumne a proti sebe stojí kvalitná dvojka Milian-Silva. A samozrejme nechýba ani kopa násilia a krvi, ale to je u tohto subžánru samozrejmosť. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Giulio Sacchi je člen velké organizované zločinecké skupiny, kde ovšem nemá příliš dobré postavení. Při přepadení banky třemi členy gangu čeká v autě jako řidič, jenže neudrží nervy na uzdě a zastřelí policistu, který jej kvůli špatnému parkování kontroluje. V následné honičce policii ujedou, ale Giulio je z gangu vyhozen a on se rozhodne „vydělat“ velké peníze na vlastní pěst. Přemluví své dva známé a společně unesou dceru majitele jedné velké společnosti a chtějí výkupné… Umberto Lenzi natočil zajímavou kriminálku, mne hlavně překvapila opravdu velká brutalita hlavního hrdiny; likviduje každého, kdo by mohl znamenat byť jen potencionální nebezpečí, že se jim akce nepodaří. Určitě nejbrutálnější scéna je v jednom domě, kde únosci zajmou celou rodinu jako rukojmí a po několika hodinách znásilňování a týrání je zabijí. Ač jsem příznivcem akčních filmů, a i přehnané násilí mne nějak neurazí, nedokázal jsem se bavit celou dobu, ke konci už bylo docela únavné sledovat pouze vyšinuté chování zdrogovaného hlavního hrdiny, uvítal bych i vyšetřování policie, které je tu poměrně upozaděno. O to ale režisérovi nejspíš nešlo. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Umberto Lenzi bol tu na databaze par premudrelymi prihriatymi muslitelmi oznaceny za thrashera - no tak ani picu! teda zase pardon, ja neviem co sa to so mnou deje, chcel som samozrejme napisat, ze zasadne nesuhlasim! Kazdopadne takmer genialne poliziotteschi, spolu s Il Giustiziere sfida la Citta, fakt takmer dokonale dielo. V zapornej roli sa predstavil genialny Tomas Milian /Velka prestrelka, Tepepa, Banditi a Milano, Traffic - nadvlada Gangu/, no a sla z neho hroza. Vrazdy si sadisticky uzival, zabijal pomaly vsetko, co mu prislopod rku, vo filme bolo vidno, ze ludsky zivot prenho nema cenu. Takze Milian ako zlo, naopak dobro - komisara hral Henry Silva /Viva Zapata, Vrah a Polda, Trapped 1982/. Okrem tych dvoch ma film samozrejme dalich vybornych hercov a najma herecky - krasna Laura Belli /toto je jej najlepsi film, mala aj LaPolizia Ringrazzia a Od Corleone az po Brooklyn/, vtedy este bola fajna aj Anita Strindberg /L´uomo senza Memoria, Salamandr/. Nesmie chybat Luciano Catenaci /Suda a Licha, Dva Vytecnici, Manhunt in the City/, nello Pazzafini /La Polizia e sconfitta, Trojuhelnik mafie, Salamandr/. Priznavam, ze Giuseppe Castellana /Dostihova Horecka, Squadra Volante/ som si vzdy mylil s Claudiom Ruffinim. A myslel som si fakt, ze tu hra Ruffini, a ne. Kazdopadne vyborne zobrazena realita, ako je Milano terorizovane sadistickym delikventom, ktoremu ovsem slusne slape na paty uz spominany komisar Silva. Uz viem, preco malo poliziotteschi problemy s distribuciou, fakt toho nasilia je tu brutalne vela a snad je toto asi najnasilnejsie poliziotteschi, ake som doposial videl. Rezisersky na urovni, Lenzi bol slusny filmar, mal vsak nevyrovanu filmografiu, kde natocil aj planoby ako Zeny od Hluboke Reky a Velky Utok Zombies. Preco davam vysoke hodnotenie, je fakt, ze dobro reprezentovane komisarom Silvou napokon zvitazilo nad sadistickym a uchylnym zlom, ktore reprezentoval Milian. 98 % ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Mimo Anity zde muzeme videt i pohlednou Rositu Torosh. Pak me jeste napadlo, ze kde je Milian, tam jsou pekny motorky. Zde opet par zajimavych caferaceru k videni... ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Kultovní tvůrce, u nás známý spíše svými odpornými hororovými braky z 80' let (myšleno v dobrém), legenda staré italské filmové školy Umberto Lenzi servíruje ultra-násilné, řemeslně perfektně zvládnuté poliziotteschi. V hlavní záporné roli mě naprosto odzbrojil dokonalý Tomas Milian, jeho postava nemá chybu a zařadila se mezi mé nejoblíbenější filmové psychopaty. Trošku toporný, ale charismatický Henry Silva v roli odhodlaného policejního inspektora taky obstál. Ostatní herci tradičně průser, jak už to u těchto filmů bývá, ale s tím zkušený divák tak nějak už dopředu počítá. Film patří mezi to nejnásilnější, co režisér, mezi jehož největší fanoušky/vykradače se hrdě hlásí např. Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, nebo Eli Roth, natočil. Film i dnes působí špinavě, brutálně a člověk se u něj zkrátka nenudí. Má to styl, napětí, akci... Nakonec ještě musím vyzdvihnout úžasný Moricconeho ústřední hudební motiv, který se jen tak pomalu a nenápadně celým snímkem projevuje, aby pak krásně vyvrcholil na konci závěrečné scény a v titulcích. Prostě opravdová filmová chuťovka pro gurmány. Ještě teď slintám... ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Na další film s Milianem jse se strašně těšil, vždy podá zapamatovatelný a často hypnotizující výkon ;) První co mě zaujalo byla hudba, která mi ihned připomněla o rok starší Revolver s Fabiem Testim, kde hudbu taky skládal Morricone. Podoba je tak silná, až podezírám Morriconeho, že co se nedostalo na Revolver, použil jako hlavní téma právě tady! Zdrogovaný Milian nemá slitování a jeho přístup k věci, ač on sám naprosto šílený, je ryze pragmatický, hlavně nenechat nic a nikoho co by ho mohlo potopit. Mimochodem mám dojem, že De Palmovi mohla právě Milianova role v Almost Human posloužit jako vzor pro postavu Tonyho Montany (Al Pacino) v excelentní Zjizvené tváři. Update: Kdo to překládal do češtiny? Milán nenávidí? Vážně? To už bych tam raději viděl Milian nenávidí. :-D ()

G04T 

všechny recenze uživatele

Výtečně vyobrazená osoba feťáka a sadisty, poznamenanýho minulostí (chudoba, nepoznání vlastní matky), kterej udělá všechno pro slušnej balík peněz (kupříkladu zabíjení dětí). Milian hraje VÝ-BO-RNĚ! Rozhodně to není nejlepší poliziotteschi, ale v Lenziho filmografii jeden z těch lepších kousků. Škoda, že je to dost předvídatelý. "Ruleta" rozhodně je tím nejlepším, co jsme v tomhle filmu mohli vidět. Jak ale říkám - k nejlepšímu poliziotteschi to má rozhodně daleko. Za mě nejlepší film z tohodle subžánru je rozhodně Dallamanovo Quelli Della Calibro 38. ()

nanamarak1

všechny recenze uživatele

Výborný Milian a pěkně nekompromisný první polovina. Pak to bohužel dost zpomalý a konec mi přišel poněkud přehnaný (to pan policista takhle řešil každý soud, co prohrál?). 65% ()

Svadbos odpad!

všechny recenze uživatele

Sadistický punk Milian VS unavený policajt Silva. Nie je to ďalší horrorový film, iba ďalšia klišéovitá melodráma. Originálny názov filmu: "The Kidnap Of Mary Lou". ()

Související novinky

Zemřel herec Henry Silva

Zemřel herec Henry Silva

17.09.2022

V požehnaném věku devadesáti pěti let zemřel americký herec Henry Silva, jenž díky své nezapomenutelné tváři a zejména svým ostře řezaným obličejovým rysům byl fanouškům znám hlavně prostřednictvím… (více)

Reklama

Reklama