poster

Un posto ideale per uccidere

  • USA

    Dirty Pictures

  • Velká Británie

    An Ideal Place to Kill

Thriller

Itálie / Francie, 1971, 90 min

  • Kangax
    ****

    S prehľadom a svižne nakrútený mix roadmovie, psychothrilleru a štipky gialla od "maestra" Lenziho o dvojici hipíkov ktorý si vyrazili do "katolíckeho" Talianska šíriť sexuálnu osvetu, ideály hippies a predávať pornografiu. Hlavná zápletka príbehu sa rozvíja pomerne neskoro až okolo polovice filmu, ale vďaka odzbrojujúcej letnej atmosfére a slušným výkonom hercov to teraz vôbec nevadilo. Od chvíle, keď dvojica mladých ľudí zastaví pri nejakej vile aby zohnala benzín na ďalšiu cestu, sa s toho stáva pomerne komorný film, ktorý si zrazu vystačí asi s tromi postavami takmer do konca filmu ale zase na oplátku trochu prituhne a udalosti začnú naberať na obrátkach... Hodnotím pomerne vysoko, pretože nie je fakt moc čo vytknúť. Na režiséra Umberta Lenziho sa jednoducho v 60 a 70. rokoch dalo úplne spoľahnúť a bolo jedno aký žáner nakrútil, vždy si poradil ľavou zadnou....(31.10.2013)

  • Karlos80
    ****

    Komorně laděný thriller v lehkém oparu pomalu doznívající hippie éry, s lehce nihilistickým tónem. Film si vystačil de facto, jen se třemi ústředními hereckými postavami (Lovelock, Muti a skvělá Řekyně Papas, zralá a velmi autokrativní žena v té době, dávno za klasickým "Řekem Zorba"), které jsou opravdu parádní, stejně tak jako povedený a chytrý příběh. Film má pomalý rozjezd a tempo vůbec, klade se tu značný důraz hlavně na jednotlivé charaktery (především v první polovině), atmosféra ale s postupujícím časem a s postupným poodkrýváním tajemství až k samotnému spiknutí, solidně houstne (scéna v garáži byla perfektní) a hlavně zde hraje mladá-krásná Ornella (je možný že takhle vypadala v 16ti?) a to je vždy důvod dát nakonec o něco vyšší hodnocení. Ornelliin samovolný eroticky laděný tanec, kdy byla oblečená do nějakého indického tanečního kostýmu, bylo naprosto skvělé sladěné číslo. Lovelock+Muti opravdu velmi atraktivní pár, který bych si dokázal představit i ve skutečnosti, tady se Lenzimu výběr skutečně povedl! Cynický konec nebyl nějak výjímečný, dal se docela předvídat, ale jak poznamenal pepua, vůbec to tentokrát nevadilo. Lenzi jednoznačně ve formě, a šlo to i bez násilí, nálada ve filmu, volnost, to vše je tu absolutní a nádherně zvučný byl i lehký melodický popík co film doprovázel! Film pro labužníky.(14.1.2011)

  • vitekpe
    *****

    Na to kolik bylo Ornelle a Rayovi let, tak to oba zahrali paradne. Stejne tak je nutne obdivovat nestarnouci, puvabnou Irene. Film s perfektni atmosferou a zajimavym (ale pritom uveritelnym a srozumitelnym) pribehem. Krasne natoceno. Nenapada me nic, co bych teto zabavne a sexy oddychovce vytknul. P.S.: bavilo me taky to jejich zluty/cerny MG TC. 5-(8.7.2014)

  • Martin741
    ****

    Tak toto bolo konecne nieco ! Reziser Umberto lenzi /Giustiziere sfida la Citta, Milano Odia La Polizia non puo sparare/ natocil takmer genialne dzallo. Kde slobodomysleny par kdesi v akejsi italskej prdeli riesi zavazne zivotne udalosti - okradnutie, dost nebezpecnu pani jedneho domu atd. Masaker, tomu hovorim pravy a nefalsovany namet na film. Lenzi nebol podla mna expert na atmosferu, tiu sa mu vsak podarilo vyborne zobrazit pomaly hustnucu atmosferu, udrzat si masakrozne dobre tempo. Noa dialogy, tak akoze kvalitnejsie dialogy som uz dlho nepocul, ostal som pri filme celych 90 minut, a ani som nepúomyslel na to, ze sa mi chce chcat. Ani pre pivko som neskocil. Umberto Lenzi vzdy aj ked tocil nasilne sceny, taxa rozhodne sadisticky nevyzival v torture a vrazdeni - to skor Fulci, ale ten ma doteraz pravom povest lacneho brakmakera, ktory umrel navyse sam, nenavideny mainstreamom a aj odbornou kritikou. Pravom, Fulci je u mna uchylak. No nic, s5 k Lenzimu, jaxom napisal, nevyziva sa v torture. Z hercov musim vyzdvihnut skvelu Ornellu Muti ale aj Irene Papas sa mi videla, kto je Lovelock to velmi netusim, ale nevadil mi. Hlavne ze spolu Lovelock a Mutti slusne tahali tento film, popri nich sa ukazal aj taky Sal Borgese /Kdo najde pritele, najde poklad/. Takto si predstavujem dzallo, Lenzi si moze ruky podat aj s velikanom ako je Argento povedzme . 88 %(5.9.2018)

  • dopitak
    ****

    Škoda, že tvůrce nenapadlo zastřít, kdo je vrahem. Stačilo přidat jednu noční scénu, kdy se někdo z mladých vykrádá do garáže, ohlušující ozvěna výstřelu nad ránem, a do poslední chvíle jsme nemuseli vědět, jestli Irene hraje hru, nebo je v tom něco jiného. Konec byl vytušený a nemohl překvapit. POZOR ovšem, kolegové zmiňují ve filmu erotiku - mám důvodné podezření, že kromě fotek Ornellky jsou všechny její i Ireniny scény dílem dublerek, ani na jediném záběru není postava vidět s hlavou, a tak ani Irenka "kuřačka" nemusí nutně ukazovat ňadra. Výběr screenů z nahých záběrů tady, udělejte si úsudek sami. Skvělá je titulní píseň od Bruno Lauzi, nádherný sedmdesátkový vzhled a samozřejmě dokonalá kočička Ornella.(27.9.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace