poster

Hlavu dolů

  • Česko

    Kapsy plné dynamitu

  • Itálie

    Giù la testa

  • Itálie

    C'era una volta la rivoluzione

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Dole hlavou

  • Velká Británie

    A Fistful of Dynamite

  • USA

    A Fistful of Dynamite

  • USA

    Duck, You Sucker

Western / Dobrodružný

Itálie, 1971, 157 min (SE: 120 min, Director's cut: 138 min)

  • Ruut
    *****

    Tenhle kousek jsem viděl z Leoneho filmografie až jako poslední. Bál jsem se ho a po jeho shlédnutí plně chápu rozporuplné hodnocení ostatních. Ale stejně je to Leone a i divný a ukecaný Leone je vždy o několik řádů lepší než kdokoliv jiný. A Kapsy plné dynamitu jsou dokonalým přemostěním mezi Hodným, zlým a ošklivým .. následným Tenkrát na Západě .. a závěrečným Tenkrát v Americe. Svědomí Ameriky dokonáno jest. ----- ( a moc rád bych viděl původní 160minutovou verzi). A ano mělo to až moc vrcholů.(6.2.2010)

  • Foma
    *****

    Nevím jak vy, ale Leoneho filmy na mě mají ten účinek, že ještě několik dní po jejich shlídnutí zažívám lehce slastný pocity a Hlava dolů není výjimkou. Nádhernej film plnej skvělý hudby, hlubokých emocí, originálního filosofování, zajímavých a taky originálních osobních příběhů a dobrých herců. Coburn je prostě týpek a Steiger je famózní, skoro bych řek´, že jeho výkon je vůbec nejlepší výkon herce v Leoneho filmech (ovšem Wallach a Woods nijak nezaostávaj) - co třeba jen sledujeme v jeho tváři a očích, když se dívá na uprchlýho politika a uvědomí si, za co všechno je ten politik odpovědnej, to se vidí málokdy. Zcela nezaslouženě relativně opomíjenej skvost, kterej neni o nic horší než Tenkrát na západě.(22.10.2011)

  • Kulmon
    *****

    Neprávem opomíjený Leoneho skvost, který stojí ve stínu těch nejslavnějších westernů vůbec a je to ohromná škoda! Již začátek filmu mne vtáhl do děje a na nějaká hluchá místa si nemohu vzpomenout. Film je i přes svou délku (151 minut) zcela vyvážený, jednotlivé postavy jsou velmi pečlivě vykresleny. K tomu Morriconeho hudba, která nemá chybu (všimli jste si variací na Mozarta?). Leone se zde představuje jako levicově smýšlející revolucionář (viz odkaz na Bakunina a samozřejmě nejen on) a vůbec mi to nevadí.(19.10.2009)

  • novoten
    ****

    Nejdřív jsem se na neznámého Leoneho trochu mračil, ale po překvapivě unavené tradiční úvodní epizodě jsem se začínal spokojeně usmívat. Mohlo by se z dát, že místo obvyklého nezapomenutelného temného hrdiny v popředí (Eastwood v dolarové trilogii, De Niro v Tenkrát v Americe, všichni v Tenkrát na západě) se tentokrát sází na buddy-dvojici sympaťáků, ale ve druhé polovině se hlavně Coburn parádně vybarví a i díky geniálně natočeným flashbackům předvede další skvělou westernovou postavu s psychologickou stopou v duši. Není třeba Dynamit přehnaně idealizovat jen kvůli tomu, že patří k božskému Sergiovi, podobně jako v Hodný, zlý a ošklivý je tempo až překvapivě nevyvážené. Přesto jsem byl opětovně přesvědčen, že Leone zůstane nesmrtelným velikánem. I když za něj nemalé penzum práce jako obvykle odvádí neodmyslitelný Ennio.(22.7.2006)

  • nascendi
    ***

    Sergio Leone i Ennio Morricone majú vyhradené miesta v mojich Top ten a na Hlavou dolů som bol pochopiteľne zvedavý. Bol tam Leone s jeho detailnými zábermi zarastených, spotených a špinavých pobudov s vybieleným chrupom, znela tam Morriconeho hudba i keď bez zapamätateľného motívu, divák dostal nie jeden film, ale dva v jednom, takže by som mal byť spokojný. Veď aj som, ale nič viac. Jednotlivé detaily sa totiž nespojili do dokonalého obrazu, na aký som od Leoneho zvyknutý, ale do obrazu , aký poskytuje digitálna televízia pri slabom signáli. Tých rušivých štvorčekov tam bolo viac, ako obvykle. Napriek tomu aj slabší Leone znamená nadpriemerne dobrý film.(9.7.2011)

  • - Ve filmu se objeví celkem 5 flashbacků. (/Pablo)

  • - James Coburn si dal večeři s Henry Fondou (hvězdou filmu Tenkrát na Západě (1968)), kde se ho ptal na Leoneho. Fonda mu na to řekl, že Leone je nejlepší režisér se kterým pracoval. Coburn tedy tu roli v tomto filmu vzal. (c.tucker)

  • - Pro ztvárnění scény popravčí čety likvidující povstalce našel Leone inspiraci v cyklu grafik Francisca Goyi nazvané Hrůzy války. (/Pablo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace