Příběh dvaadvacetiletého Thomase, který se přijíždí se svou závislostí na heroinu poprat do katolického rehabilitačního centra ve francouzských Alpách, je studií (ne)dobrovolné řehole a proměny prchlivého adolescenta ve svébytnou duchovní bytost. Největšími přednostmi filmu jsou neokázalá, precizní režie, odvaha vyprávět příběh v bolestivém detailu a brilantní casting. Kahnův film je pokornou charakterovou studií i formálně čistou, tichou oslavou lidského soucitu a odhodlanosti – nenápadný, ale pronikavý a nesentimentální snímek o víře, možnostech nápravy, různých podobách závislosti a obtížné volbě mezi láskou k člověku a láskou k Bohu.(Film Europe)
Dvaadvacetiletý Thomas se chce zbavit závislosti a připojuje se ke společenství bývalých narkomanů, kteří žijí o samotě v horách. Léčba probíhá prostřednictvím modlitby a práce. Thomas zde najde přátelství, pravidla, lásku a víru.(Festival francouzského filmu)
Príbeh dvadsaťdvaročného Thomasa, ktorý prichádza do katolíckeho rehabilitačného centra vo francúzskych Alpách, aby tu zabojoval so závislosťou od heroínu, je štúdiou (ne)dobrovoľnej rehole a premeny prchkého adolescenta na svojbytnú duchovnú bytosť. Najväčšími prednosťami filmu sú neokázalá, precízna réžia, odvaha rozprávať príbeh v bolestivom detaile a brilantné herecké obsadenie. Kahnov film je pokornou charakterovou štúdiou i formálne čistou, tichou oslavou ľudského súcitu a odhodlanosti – nenápadnou, ale prenikavou a nesentimentálnou snímkou o viere, možnostiach nápravy, rôznych podobách závislosti a ťažkej voľbe medzi láskou k človeku a láskou k Bohu.(Film Europe)
Ne náboženství jako učení o Bohu, ne modlitba jako vzývání Boha a všech Svatých, ale cesta k nalezení sebe sama, smyslu života pro někoho, kdo se ocitnul na dně své existence. Na dně, odkud jediná cesta může vést nahoru. O posilujícím účinku modlidby tento nekonformě natočený film vypovídá upřímě a bez jakýchkoliv filmařských klišé. Film nepochybně nebude žádným komerčním "tahákem" ale mohl by se stát duchovním tahákem pro každého, kdo občas pochybuje a snaží se nalézt útěchu v modlitbě... k čemukoliv v co věří a co ho v tomto momentu dokáže posílit. Za to budiž Kahnově filmu chvála. A rozhodně také za objevení talentu Anthony Bajona.(24.4.2019)
,,Neveríš, nemôžeš byť šťastný, žiješ v klamstve... Kto žije v klamstve, nemôže byť šťastný."
Tento nový francúzsky film nielen celkom pútavým spôsobom ukazuje život drogovo závislých pacientov v rehabilitačnom ústave (vrátane zaujímavých aktivít ako spevácky či divadelný "krúžok"), ale nesie v sebe nenútene podanú myšlienku o zmysle viery. Náboženská viera nemusí sprevádzať každého človeka a hoci som sa sám nikdy nehlásil k žiadnemu vierovyznaniu, tento film krásne ukazuje, aký môže mať viera v súčasnej spoločnosti význam a pomôcť komukoľvek v určitých ťažkých situáciách. Skoro magická záležitosť, v istých chvíľach s nádhernou scenériou zasneženej krajiny a skalnatého pohoria, s veľmi optimistkým koncom (podanom v originálnom náznaku). Avšak celkový pozitívny zážitok mi skazila pomerne divoko natočená erotická scéna, ktorú si tvorcovia mohli odpustiť. (75%) [Kino Úsmev, Košice - Be2Can](1.10.2018)
Mimořádně čistý film o síle modlitby, ať už je na tom člověk v danou chvíli s vírou všelijak. Přesvědčivý výkon Anthony Bajona je skvělým hnacím motorem děje. Uvěřitelné, civilní, pravdivé, včetně téměř zázraku v horách. Jen to rozhodnutí stát se knězem bylo pro mě trochu hr, ale budiž, mohlo by být. Zadařilo se zvládnout proměnu tvrdošíjného rebela v člověka víry, aniž by to tahalo za vlasy, což je dost umění.(2.5.2019)
Přímočarý ideově trochu prostomyslný snímek vede diváka od začátku k nevyhnutelnému konci.
1) Drogově závislí děkují za svůj vztah nedostatku výrazných podnětů. Do jejich duchovního prázdna pak vstoupí drogy, které jim dají pocit naplnění. Ne u všech uživatelů (respektive těch, co si to vyzkouší) se musí vyvinout závislost, s níž pak nejde hnout. Drogař prostě musí nahradit uspokojení, které jeho prázdné duši dosud zajišťovaly omamné látky, něčím jiným. Náboženství (jako opium lidstva, chachá Marxi) stejně jako láska (obzvláště ve fromě prvotní zamilovanosti) jsou, myslím si, velmi dobré léčebné metody. Z tohoto hlediska nepřekvapuje ani celkový vývoj hlavní postavy, ani závěrečná pointa._____
2) Zajímavá úvaha o povaze náboženství názorně vysvětluje jeho možnou roli, jak je prezentována ve filmu._____
3) Ze zajímavých kluků mě nejvíce zaujal 24letý Anthony Bajon (Thomas, hlavní role) a 30letý Valon Damien Chapelle (Thomasův mentor Pierre).(9.2.2021)
Film rozpráva príbeh z liečebni mladých narkomanov a alkoholikov. Námet by aj zaujal,
ale to nelogické prevedenie priam kopalo do zadku. Na jednej strane, keď sa niekto vytratil,
išli sa posrať, ale keď sa v horách zaostalý Thomas zraní, vykašlú sa na neho, keby aj zmrzol.
Jeden spácha samovraždu, žiadne vysvetlenie. Možno chvíľka vyznaní pritiahla pozornosť.
Ale hneď dobrotivá starenka, rehoľná sestra vráža poriadne zauchá zurvalcovi Thomasovi, až sa z toho poserie. Iba záver, ako tak osvetlil tento chorál plytkého sentimentu. Málo na to, aby to výraznejšie nadchlo. Táto téma je známa pod iným, oveľa vyšším levelom.(25.12.2020)
mac000
Ne náboženství jako učení o Bohu, ne modlitba jako vzývání Boha a všech Svatých, ale cesta k nalezení sebe sama, smyslu života pro někoho, kdo se ocitnul na dně své existence. Na dně, odkud jediná cesta může vést nahoru. O posilujícím účinku modlidby tento nekonformě natočený film vypovídá upřímě a bez jakýchkoliv filmařských klišé. Film nepochybně nebude žádným komerčním "tahákem" ale mohl by se stát duchovním tahákem pro každého, kdo občas pochybuje a snaží se nalézt útěchu v modlitbě... k čemukoliv v co věří a co ho v tomto momentu dokáže posílit. Za to budiž Kahnově filmu chvála. A rozhodně také za objevení talentu Anthony Bajona.(24.4.2019)
Willy Kufalt
,,Neveríš, nemôžeš byť šťastný, žiješ v klamstve... Kto žije v klamstve, nemôže byť šťastný." Tento nový francúzsky film nielen celkom pútavým spôsobom ukazuje život drogovo závislých pacientov v rehabilitačnom ústave (vrátane zaujímavých aktivít ako spevácky či divadelný "krúžok"), ale nesie v sebe nenútene podanú myšlienku o zmysle viery. Náboženská viera nemusí sprevádzať každého človeka a hoci som sa sám nikdy nehlásil k žiadnemu vierovyznaniu, tento film krásne ukazuje, aký môže mať viera v súčasnej spoločnosti význam a pomôcť komukoľvek v určitých ťažkých situáciách. Skoro magická záležitosť, v istých chvíľach s nádhernou scenériou zasneženej krajiny a skalnatého pohoria, s veľmi optimistkým koncom (podanom v originálnom náznaku). Avšak celkový pozitívny zážitok mi skazila pomerne divoko natočená erotická scéna, ktorú si tvorcovia mohli odpustiť. (75%) [Kino Úsmev, Košice - Be2Can](1.10.2018)
Majkak
Mimořádně čistý film o síle modlitby, ať už je na tom člověk v danou chvíli s vírou všelijak. Přesvědčivý výkon Anthony Bajona je skvělým hnacím motorem děje. Uvěřitelné, civilní, pravdivé, včetně téměř zázraku v horách. Jen to rozhodnutí stát se knězem bylo pro mě trochu hr, ale budiž, mohlo by být. Zadařilo se zvládnout proměnu tvrdošíjného rebela v člověka víry, aniž by to tahalo za vlasy, což je dost umění.(2.5.2019)
slunicko2
Přímočarý ideově trochu prostomyslný snímek vede diváka od začátku k nevyhnutelnému konci. 1) Drogově závislí děkují za svůj vztah nedostatku výrazných podnětů. Do jejich duchovního prázdna pak vstoupí drogy, které jim dají pocit naplnění. Ne u všech uživatelů (respektive těch, co si to vyzkouší) se musí vyvinout závislost, s níž pak nejde hnout. Drogař prostě musí nahradit uspokojení, které jeho prázdné duši dosud zajišťovaly omamné látky, něčím jiným. Náboženství (jako opium lidstva, chachá Marxi) stejně jako láska (obzvláště ve fromě prvotní zamilovanosti) jsou, myslím si, velmi dobré léčebné metody. Z tohoto hlediska nepřekvapuje ani celkový vývoj hlavní postavy, ani závěrečná pointa._____ 2) Zajímavá úvaha o povaze náboženství názorně vysvětluje jeho možnou roli, jak je prezentována ve filmu._____ 3) Ze zajímavých kluků mě nejvíce zaujal 24letý Anthony Bajon (Thomas, hlavní role) a 30letý Valon Damien Chapelle (Thomasův mentor Pierre).(9.2.2021)
solisoli
Film rozpráva príbeh z liečebni mladých narkomanov a alkoholikov. Námet by aj zaujal, ale to nelogické prevedenie priam kopalo do zadku. Na jednej strane, keď sa niekto vytratil, išli sa posrať, ale keď sa v horách zaostalý Thomas zraní, vykašlú sa na neho, keby aj zmrzol. Jeden spácha samovraždu, žiadne vysvetlenie. Možno chvíľka vyznaní pritiahla pozornosť. Ale hneď dobrotivá starenka, rehoľná sestra vráža poriadne zauchá zurvalcovi Thomasovi, až sa z toho poserie. Iba záver, ako tak osvetlil tento chorál plytkého sentimentu. Málo na to, aby to výraznejšie nadchlo. Táto téma je známa pod iným, oveľa vyšším levelom.(25.12.2020)