poster

Polednice

  • anglický

    The Noonday Witch

  • Slovensko

    Polednice

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický

Česko, 2016, 85 min

Komentáře uživatelů k filmu (363)

  • Cival
    **

    Dost slabý rip-off Babadooka (a ani ten mě neuchvátil). Hezky vypadá, slušně zní, ale co do příběhu, postav a hereckého podání jsem tomu vlastně vůbec nevěřil, natož aby mě to vtahovalo.(2.11.2016)

  • Tosim
    ***

    Zatím nejlepší snímek mladých tvůrců z okruhu Samira a Chlupáčka, klasika v novém kabátě, vizuálně vynikající, jen škoda, že příběh vyšumí poněkud do ztracena. 70%.(18.4.2016)

  • Malarkey
    ****

    Když jsem se o Polednici bavil s kdekým, kdo ji už předtím viděl, tak mi každý řekl, že se mu moc nelíbila. Ale zajímavý bylo, že dokázal pochválit atmosféru, hudbu a herecké výkony. Nepochopil jsem tedy, v čem je problém. Dokud jsem ji sám neviděl. Polednice je totiž film, který podle mě ocení opravdový fanoušek filmu. Ne konzumní divák. On to totiž rozhodně není horor, ale spíš psychologické drama. To ale naprosto výborné a s atmosférou, která by se každou další minutou dala krájet. Osobně musím říct, že boží je jak prostředí vesnice, které je obestoupené obilnými klasy a sálá z nich vedro, že i v zimě by Vás plátno v kině zahřálo, tak v podstatě všechno ostatní. Herecké výkony byly například fantastický. Každá postava byla naprosto perfektní a to jak ze strany všeobecně známých filmových tváří jako je Aňa Geislerová nebo Daniela Kolářová, tak ze strany malé Karolíny Lipowské, které taky byla opravdu super. Z chlapské strany byl Jiří Štrébl úplně úžasnej a zahrál tu svojí pivní postavu úplně fantasticky. Stejně tak i Zdeněk Mucha, ze kterého ta nepříjemná minulost vysloveně tryskala. Musím se přiznat, že tak dobrý postavy jsem v českém filmu hrozně dlouho neviděl. Stejně tak jsem se rochnil i v hudbě, která je na české poměry v podstatě ultimátní. Jednoduché, ale intenzivní piáno zde dodává atmosféře naprosto parádní napětí. Za sebe tak musím říct, že mě trošku mrzel závěr, který byl hrozně rychlý, ale vševypovídající v rámci samotné balady, která byla pro tento film základem. Divákům do budoucna doporučuji, ať od filmu očekávají zážitek a nesnaží se ho srovnávat s americkými horory. Takové srovnání jsem totiž také slyšel. Polednice si totiž divákovo oko zaslouží a já jsem hrozně rád, že se někdo v naší malé zemičce nebál a zkusil natočit něco jiného…jinak.(11.3.2016)

  • Enšpígl
    ***

    Anička mně svým stále vyzrálejším hereckým projevem dělá velkou radost, tady prakticky táhne celý film a táhne ho naprosto suveréně. Kdo by podle názvu čekal spíše horor bude zklamán, tady je to spíše rodinná pschologie se strašidelnějším prvkem. Svou prácí mě dostal Jirka Sládek, na to, že se jedná o režisérský debut jde z filmu skvělá atmosféra, práce s obrazem rovněž vynikající. Osobně jsem měl trošku problém s finálovkou, to bylo trošku zbytečně přestřelený a vyhrocený.(29.7.2016)

  • Fr
    **

    „ONA SE VRÁTÍ A VEZME DÍTĚ!“ /// Tenhle příběh vo starodávný sociální pracovnici nejde brát jako Erbenovu baladu. K tomu slouží Kytice. Tady jde o vesnickej film plnej vaty (aneb jak nasytit 85 minut), při kterým člověk sice prozře, ale zároveň zalituje promarněnýho času. Svýho. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) „U lavice dítě stálo“… tak to už mě nebere! 2.) Venku je vedro, že by starý hráblo! /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne(10.8.2016)

  • tron
    **

    Áno, chápem, nie som blbec, nie som včerajší a nie som ani včerajší blbec. Horor má veľa podôb a vonkoncom nemusí ísť len o krváky. Lenže toto fakt nie je horor. Tu nie je ani jeden hororový prvok. Vôbec nechápem, prečo sa to volá tak, ako sa to volá. Polednica sa vo filme objaví na tri sekundy v jednej scénke a aj to je starostova poopičná nočná mora. Po dedine behá bláznivá starena, tá však zabila jedno dieťa pred desaťročiami a odvtedy nič. A v polke filmu zomrie a následne sa neobjavuje ako duch, takže ani z tejto strany nehrozí nebezpečenstvo. Jedinou pošahanou osobou je tu hlavná hrdinka, ktorej ale začne harašiť v podstate z ničoho resp. je tu dosť veľa rôznych náznakov, kvôli ktorým jej začne harašiť, ale je to nakrútené len povrchne a skratkovito, takže sa tomu dosť blbo rozumie, aspoň ja som teda tomu dosť blbo rozumel a to som Polednicu videl dva razy krátko po sebe. Atmosféra zaspatej dedinky fajn, i sparné leto, ale tým to pomaly ale isto hasne. A rôzne dedisnké figúrky a postavičky sa sem vôbec nehodia, toto predsa nie je štúdia dedinského koloritu.(15.11.2016)

  • Jossie
    ***

    Moc hezká atmosféra, opravdu depresivní a strašidelná, ale jinak byl ten příběh ve všech směrech nedotažený. Matka se chovala zcela nepochopitelně, u dcery to alespoň lze omluvit tím, že byla ještě dítě, zato Daniela Kolářová zahrála svou postavu bravurně, šel z ní strach.(12.9.2016)

  • Bloody13
    ***

    Označit Polednici jako psychologické drama, nikoliv jako horor, je už sám o sobě spoiler jako kráva. Člověk tudíž ještě před filmem ztratí naději v tom, že by se zde objevil onen lehký mysteriózní prvek. O strašení se tu tak stará hlavně stará Mrázová v podání Daniely Kolářové, která se asi ve dvou případech objeví tam, kde ji zrovna nečekáte. Samozřejmě za přispění div ne ohlušujícího zvuku, takže se leknete tak či onak. Geislerky proměnu z počátečního zoufalství do čirého šílenství přivádí Sádek na ploše necelých 90 minut celkem uspěchaně, na druhou stranu se hrdince nelze divit - horko jak kráva, umyjete se leda tak suchou hlínou, barák v příšernym stavu, na krku exekuce a do toho neposlušný děcko - no depka jak svině. Obsazení a vizuál každopádně super, jen se připravte na to, že to s Erbenem nemá nic společnýho.(8.3.2016)

  • JFL
    ***

    "My si mohli, když jsme si chtěli něco vysvětlit, říct: 'Chceme to jako v tom a tom filmu.' Protože myslím, že máme filmy docela nadrcené," řekl o tvůrčí spolupráci za kamerou režisér Jiří Sádek. Kolikrát asi a v jakých všech fázích práce na "Polednici" zaznělo 'Chceme to jako v Babadookovi'? Diváci, kterým tento zásadní hororový titul posledních let neunikl, budou nevyhnutelně z filmu mít pocit permanentního deja vu. Posobnost konkrétních motivů, prvků i formálních postupů je natolik silná, že není možné, aby šlo o náhodu. Zatímco jiní mladí čeští filmaři kopírují formální postupy zahraničních vzorů, Sádek, Chlupáček a Samir se pohybují na hraně plagiátorství. Když to dovedeme do extrému, tak zatímco jiní poučenou formou oslovují především diváky, kteří také mají kinematografii nadrcenou, "Polednice" naopak sází na diváky nepoučené, kterým se může vydávat z originální dílo. Přitom tvůrci dokáží výtečně rozehrát lokální prvky, které byť čerpají z klasického kontrastu města a venkova, působí živě a přirozeně. Navíc základní koncept moderního nedoslovného přepracování kanonické básně, postavený na motivech neveselých stránek mateřství, skýtá velký potenciál. Paradoxně však "Babadook" představuje nejen vytříbenější a stylově sevřenější, ale i nosnější a věrnější adaptaci Erbenova textu.(10.7.2016)

  • Dadel
    ****

    Artový horor podle básně The Noonday Witch ze sbírky A Bouquet od údajně slavného romantického básníka K.J. Erben. Slušně budovaná atmosféra, kde je místo strašidelné tmy strašidelné světlo a strašidelné zlátnoucí lány obilí. Nečekejte "horor", je tam jen pár bafaček. Film stojí na oné atmosféře a herectví (Geislerová, Kolářová a pár vidláků). Škoda jen, že holka v hlavní dětské roli neumí hrát a vypadá jako kluk. Největší fail je ale anglický název filmu - "Noonwraith" by přilákal tisíce hráčů Zaklínače z celého světa, ale tvůrci název nezměnili, přestože jsem na to Chlupáčka osobně upozornil :((5.7.2016)

  • ORIN
    ****

    Není to úplně za 4*, nicméně jakoukoli snahu natočit v našich končinách cokoli odlišného od "hezkých českých filmů" je třeba ocenit. Je pravda, že Polednice je žánrově poněkud neukotvená, finále podobně useknuté a uspěchané jako v Mafii II. Navíc já osobně považuji Aňu Geislerovou za poměrně špatnou herečku a její part jsem ji příliš nevěřil. Pořád jde ale o osvěžující počin, který nabourává zavedené konvence českého hraného filmu posledních let.(10.3.2016)

  • M.a.t.t.
    **

    Mierne spoilery: S tým, že Polednice nie je horor, ale skôr psychologická dráma využívajúca ústredné zlo viac-menej ako metaforu, mám ten najmenší problém. Na české pomery pomerne orignálny koncept podporený slušným audiovizuálom a spoľahlivou Aňou Geisslerovou však zráža nevierohodná dramatická zložka. Tá je povrchná, posúva sa odnikiaľ nikam k pomerne predvídateľnému a skratkovitému finále.. a náhle je koniec. Nebudem teda preklínať strihačov, že sa snažili lákať na iný film, ale na to, že z tohto konceptu sa dalo dostať viac. Oveľa viac. Mladým tvorcom však prajem veľa úspechov do budúcna a snáď sa im podarí zúročiť získané skúsenosti lepšie.(18.1.2017)

  • Dudek
    **

    Ta malá holka je opravdu průšvih. Tak špatný dětský herecký výkon jsem snad ještě neviděl. Nicméně jako celek je Polednice vcelku slušná. Líbí se mi, že se tvůrci drží českého prostředí a nepokoušejí se o žádnou světovost. Charaktery vesničanů, vypravěčská struktura a mysteriózní zápletka vycházející z české lidové slovesnosti, tím vším Polednice opravdu boduje. Bohužel však chybí něco výrazného, čím by se mohla dostat v povědomí diváků ještě výš. Scénář v několika momentech působí jako přílišný konstrukt, ve kterém nedává smysl ani chování matky vůči své dceři. Klasické mužské postavy fungují na výbornou, ale ženy jsou poněkud křečovité a těžko se jejich chování věří. Snaha o psychologii je plytká a nikdy nejde do hloubky, spíše se pořád pohybuje po povrchu. Na druhé straně se alespoň občas objeví něco co by se dalo nazvat záchvěvem atmosféry.(29.7.2016)

  • choze
    ****

    BABADOOK meets SLUNCE, SENO... POLEDNICI jsem viděl na Horor Kempu krátce po dokoukání Soukupova LESAPÁNA a celou dobu mi u ní běželo hlavou, že takhle nějak by to vypadalo, kdyby dal Soukupovi někdo peníze na celovečerák. České reálie, česká mytologie, fešná kamera, tísnivá atmosféra, dítě vs monstrum... Geislerka byla dobrá volba a i když se to dalo ještě líp vyšponovat, za mě spokojenost.(2.7.2016)

  • Skejpr
    ****

    Řemeslně precizní a skvěle uchopená zánrovka, která skvěle buduje atmosféru, opírá se o bezchybné herecké výkony a, byť zasazená do českých a moderních reálií, si v ničem nezadá se zhraniční produkcí, z níž mě jako první srovnání napadá Žena v černém. Skvělá práce.(3.3.2016)

  • StarsFan
    **

    Když ve filmu, který chce být především psychologickým dramatem, působí jednání hlavní hrdinky neuvěřitelně, nezachráníte to ani poměrně hezkou vizuální stránkou. Aniž bych chtěla být přehnaně kritická, musím přiznat, že scénář bych docela výrazně překopala – Proč zařazovat dějovou linku se sousedem, když nemá prakticky žádný vliv na hlavní příběh? Proč se poznámka o tom, co se stalo při podobném suchu v minulosti, objevuje ve filmu více než jednou? Proč musí být symbolika tak doslovná? Proč není nikde vysvětlen důvod, který vedl hlavní hrdinku k tomu, aby své dceři tak dlouho tajila smrt otce? A hlavně: Proč je přerod hlavní hrdinky v posledních dvaceti minutách tak překotný a tím pádem nerealistický?(3.3.2016)

  • Gilmour93
    ***

    Babadook light. Na české poměry nadstandardní audiovizuál, který v kombinaci se zlatými lány a úmorným vedrem umí navodit pěkné dusno. Psychologické směřování na úkor nadpřirozena mi obecně nevadí, ale tady ten náběh na „zatmění“ i jeho následná dohra vyznívají poněkud rozpačitě. Zatímco želarovitá Geislerová a dětští představitelé působí poměrně neslaně, se starosty Muchy i loudila Štrébla v tom parnu mastnota přímo kape. Kolářovou záměrně nehodnotím, protože ji dle mého hrál Andy Serkis..(27.9.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Jednotlivosti zajímavé, audiovizuál skvělý, jen naprosto neukotvené v nějakém jednotném filmovém světě, žánrovost a "realističnost" se neprogramově třou a jednotlivé prvky se navzájem negují. Ale to je vlastně pro duo Samir/Chlupáček pravidlem - mají vymyšlený koncept, mají jednotlivosti, ale na cestě od jednoho k druhému se to někde zadrhne. A je to škoda.(3.3.2016)

  • Marceloo
    ****

    Matka s dcérou sa po strate manžela a otca rozhodnú vrátiť do dediny, v ktorej muž vyrastal. Obyvatelia ich prijmú s otvoreným náručím, pretože na zosnulého majú dobré spomienky. V ich novom dome, ktorý stojí na samote, sa však až tak príjemne necítia. Okolo domu sa postupom času začína objavovať niečo temné a to, čo malo byť novým začiatkom, sa môže rýchlo zmeniť na nepríjemný koniec. - Polednice je podla mňa jedným z najschopnejších hororov z našich končín. Aj keď sa žáner horor v tomto diele hlboko zamotáva s drámou, mysterióznym žánrom a psychologickým nátlakom na postavy, hororové sekvencie vyzerajú slušne. Slušne však nevyzerajú herecké výkony. Netuším, či sa jedná o známych hercov z Česka, pretože TV nepozerám, ale niektoré herecké výkony boli na hranici céčkového hororu, čo zrejme takáto ambiciózna výprava dosiahnuť nechcela. U starších hercov je vidieť skúsenosti a ich výkony pôsobia aspoň uveritelne. Zaradenie deja do malej dedinky mi imponovalo, pretože sám viem, aký je život na dedine a milujem ho. Tvorcovia neváhali a urobili si aj zopár vtipov z českého národa, čo u tohto diela nebolo úplne najlepším nápadom, ale aspoň to pôsobilo uveritelnejšie. O deji sa nechcem velmi rozpisovať, pretože ho nejde popísať bez objasnenia niektorých detailov, ktoré by boli zbytočne napovedajúce. Objektívne si tento horor mnou udelené hodnotenie nezaslúži, lenže u nás je konkurencia velmi nízka, takže rád podporím zaujímavé a ambiciózne projekty.(28.7.2016)

  • Cherish
    ***

    Až později jsem si přečetla, že režisérovi je pouze 26 let, to teda velký obdiv. Já myslím, že na český film super, Aňa tradičně výborná, skvělá atmosféra a ještě jsem nezažila, aby z filmu tak silně sálalo léto. Bylo zde i pár působivých lekaček, na druhou stranu i nějaké nelogičnosti. Celkem 3,5*, tu čtvrtou tam ale asi dát nemůžu.(7.3.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace