Reklama

Reklama

Temná tvář Brooklynu

  • USA Motherless Brooklyn (více)
Trailer 1

New York, rok 1950. Osamělý soukromý detektiv (Edward Norton) se snaží vyřešit vraždu svého mentora a jediného přítele (Bruce Willis). (Magic Box)

Recenze (212)

verbal 

všechny recenze uživatele

Herecký dokonalý Éda si v rámci Stanislavského metody uhnal tureta, načež si napsal a vystřihnul psychopatologicky vycukaného Márloua, a sám si toho retardéra i povodil po place. Což mohlo být docela zábavné: Režisér: „No na hovno, sjedem ten záchvat ještě jednou a cukej tou hlavou pořádně, ty demente!“ Herec: „Jestližéééé, pičo! Popopo pocákané kozy!“ Režisér: „Hele, jestliže se budeš chovat jako debil i mimo záběr, pomažeš zpátky do Birdmana, a já brnknu Hofmanovi. Ten se jak čurák chová, jen když prší. A jaxi předevčírem při čtení scénáře olizoval Wilišovi tu pleš a ječel u toho „megažalůůůůůd“, to ti taky moc nepřidalo. Málem mi s tím štěkem sekl, primadona jedna, prej že s poslintaným temenem zásadně nehraje. Taxe, kurva, zcentruj, vole!“ Herec: „Jestližééééé, mmm mrdka z krtka!“ Režisér: „Hele, Édo, už mě s tím začínáš fuckt srát! Položení se do role před klapkou je jedna věc, ale bejt za postiha imrvére, to se ti taky může lehce stát, že si v pauze na hotelu hodíš Ledžra, a Dastýn mi tu alternaci zatím neodkejval. Jestliže nepřestaneš, tak ti jednu fláknu.“ Herec: „Jestližéééééééé, ooo oliž mi makrelu, jejeje jebko! No a poté pan Norton před celým štábem sám sobě rozbil držku… Realistické herectví holt není žádná holá prdel. Každopádně je z toho stylová, precizní, kultivovaná a fantasticky zahraná protikorupční noárová tikoprocedurální mentáldetektivka, která sice kromě netradičního psychohrdiny nepřináší nic světoborného, avšak solidně odsejpá a rozhodně neurazí. Napálím tomu tedy za Édu jeden puchýř nad zasloužený průměr a doufám, že ve dvojce s názvem Down in Brooklyn Pan Herec ještě posune hranice, užene si před natáčením chromozomální anomálii, mongoloidní kukuč a nějaké ty malformace, načež věrohodně poprská zlotřilého Sašu Baldvina rozžvýkaným rohlíkem s nutelou. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Úplně to tam Edward Norton nemá (rozhodně ne tolik, kolik by chtěl) a ani hudba nefunguje tak dobře, jak jsem podle vypuštěných úryvků doufal. Přesto si mě Motherless Brooklyn získalo. Norton-režisér vypráví poctivě, přehledně a s citem, Norton-scenárista úhledně dávkuje jednotlivé informace, aby to ke konci do sebe všechno pěkně zapadlo a pak je tu samozřejmě Norton-herec, který je v roli přesně tak dobrý, jak by člověk od někoho jeho formátu čekal. Přestože filmu vesměs chybí prvek překvapení i nějaké údernější pasáže, ke konci jsem byl dojatý. Proč? Částečně proto, že tyhle čisté příběhovky, technicky precizní, hvězdně obsazené a dobře zafinancované, se už moc netočí. A je to takový průsečík mých oblíbených žánrů a stylů. A možná i pro tu poslední opravdu dobrou roli Bruce Willise, jehož Frank má sice de facto pouhé cameo, ale trefnější tečku za jeho hereckou kariérou ve filmech, kde mu na něčem ještě záleželo, by jeden pohledal. 70% ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $26miliónovTržby USA $9,277,736Tržby Celosvetovo $24,021,504▐ Dosť snaživé, to sa Nortonovi nedá uprieť. Miestami to vie dostať na slušné otáčky, či už v rámci ponúknutej témy o územnom riadený mesta, či nejaké to nahánanie sa za dôkazmi. Dosť dobre zachytil dobovosť, herci fungujú pre dej, príbeh tak zamotaný aby z toho nebolela hlava. Nortonová až traumatická veršovacia zajakávosť dáva riadne zabrať, na úvod to dosť deptalo ale potom si človek zvykne na tento úlet. Určite taký priemer ktorý stojí za pozretie. /60%/ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

If! Vysněný projekt Edwarda Nortona není odměna pro každého, chce to čas a maximální koncentraci, pak divák spatří čirý diamant. If! Když se Norton obsadil do hlavní role, bylo mu 39 - dnes je mu 50...to svědčí o pořádné tvůrčí umanutosti. Postava Lionela Essroga je jedním z nejneobvyklejších soukromých oček v dějinách filmu (i literatury), přesto je Temná tvář Brooklynu vybroušená retro oldschoolová neo-noir detektivka se všemi proprietami, které k ní patří... If! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak se Norton konecne po letech vratil k rezii, navic hodne fajn trailery, na tohle jsem se zkratka tesil. Vysledek rozhodne neni spatnej, ale ani to neni nic kulervouciho, bohuzel, Nortonovi bych nejakej vetsi uspech fakt pral. Takhle tu mame v podstate dobovou kriminalku se sice zamotanym a zajimavym pribehem, kterej ale ve vysledku tak trochu vysumi do zracena a obcas je lehce nelogickej/prekombinovanej. Je fajn, ze to neni nejaka mafianska klasika, kde by se nahaneli poldove a zlocinci, Norton se snazi o neco krapet jinyho, navic s fajn melancholickou atmosferou, ale misty je film proste az moc pomalej a jsou tu casti, ktery klidne mohli skoncit ve strizne, protoze dej nikam neposouvaj. Ale ackoliv tu neni nejaka vylozene kulervouci scena a v podstate tu prakticky ani neni akce, i presto film za tech trochu prehnanejch 140 minut nudit nezacne. Zasluhu na tom maj hlavne fajnovy herci. Dafoe a hlavne Baldwin jsou hodne fajn, Willis na ne samozrejme herecky nema, ale ma minimum prostoru, takze je vlastne taky fajn a vsemu ocekavane kraluje Norton. Ten i v 50 vypada jako takovy mlady ucho, ale tim, ze to neni nejakej drsnej bouchac se od podobnejch filmu taky odlisuje a jeho postavu si diky tomu zapamatujete. A samozrejme i diky ty jeho poruse, to je misty vtipny, misty smutny a misty trochu otravny, nicmene to, ceho jsem se bal nejvic, ze bude delat kokota, jen kdyz se to bude hodit, se nastesti potvrdi jen parkrat, takze ve vysledku super. Jako celek je to proste fajn kriminalka s dobrejma hercema a peknym vizualem, ale nic, z ceho by se mela stat nejaka klasika. Ale i tak v zasade spokojenost. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Moc bych toho v životě nedosáhl, kdybych se spoléhal na zákon. Nepolezu přece po slabejch větvích, když se chci dostat do koruny." Tady někomu zachutnala moc, takže se bude lhát, znásilňovat, vydírat a vraždit. To je v pořádku, taky bych to tak pro veřejný blaho udělal. Ovšem detektiv "kecy v kleci, plácá kecá, šašky plašky, vandráci panáci" Lionel mě se svým tourettem neskutečně štval. Nic proti lidem, kteří trpí touto nemocí, ale radši jim pošlu na konto nějakou kačku na léčbu, než bych trpěl s nimi. Na to nemám. A tady jsem to dobrovolně podstoupil. Moje chyba. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nový archetyp soukromého očka, co Touretta „vykašlává“ do rukávu vs. autokratický master builder Babišova typu. Nortonova vysněná adaptace Lethemova novely chytře přesunula děj do sklonku padesátek a tím využila nabízející se noirové nuance (žánrová hudba, výprava spojená s brooklynskou atmosférou, línější tempo odpovídající duchu místa a času). Nutno podotknout, že pan režisér sebe vedl v nelehké roli citlivě a skrz postavu na stopě mentorova vraha tam dokázal dostat utěšující dávku lidskosti. „Tits on a Tuesday!“ ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Škoda, že Motherless Brooklyn není stejně tak poctivý a hutný technicky, jako je příběhově, herecky a co se výpovědní hodnoty týče. Norton hraje exota dobře, ale kdo vyloženě exceluje je nejednoznačná postava Aleca Baldwina, která nadstandartně dobře splňuje parametry vyjmečného záporáka, který vlastně ani záporákem není. S jeho názory, postoji a motivacemi se dá ztotožnit nebývale jednoduše. Tedy Norton se vyhnul jednorozměrné retro-gangsterce o dobrých a zlých lidech, ale systematicky a uceleně šroubuje konspirační trochu gangsta, trochu drama, trochu hutnou procedurálku o bitvě za budoucnost velkoměsta. Velká škoda toho, že Norton neumí zařídit lepší vizuální estetiku filmu, protože to občas vypada jako děsný televizák. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Vysněný projekt Edwarda Nortona, na kterém makal zatraceně dlouho. Až mě mrzí, že mě příběh zkorumpované vrchnosti poválečného New Yorku tolik nepohltil. Ed se coby detektiv trpící Tourettovým syndromem (pohybové a zvukové tiky) pokouší odhalit, kdo a proč zabil jeho mentora a kamaráda. Dopřává nám sice hodně dobové nálady, ale jaksi pozapomněl na tempo a skrze úsporu financí (zřejmě) nezbylo na dramaturga. Hrozně se to loudá, pak se to i dost zamotá a nějak zásadně nevtáhne. Norton hraje slušně, nebudu ho očerňovat ze soškového kalkulu, nicméně na víc, než na uznání za solidně odvedenou hereckou práci to není. Z pozice režiséra si naopak nepohlídal stopáž a vizuální stránku, protože to po většinu času skutečně vypadá jako televizní film. Mnohé scény bych zhutnil, jiné úplně vynechal. Chyběl mi prvek překvapení. Pravda bude asi někde v klobouku. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Edward Norton patří k hercům, které mám čím dál víc rád. A ačkoliv by Temná tvář Brooklynu (strašlivý český název - proč ne Sirotek Brooklyn, když by to dávalo smysl, že) byla i bez něj poctivou kriminálkou z drsné školy, je to právě jeho neskutečně skvěle zahraný hlavní hrdina, kdo z ní pro mě udělal takovou podívanou. To díky Edwardu Nortonovi se film stejně jako na pátrání nebo na otázku rasismu může soustředit i na to, jak žije a jak se cítí člověk s Tourettovým syndromem, a všechno to sice pomalu, ale o to pečlivěji míchat dohromady. Že si to Norton celé také napsal a zrežíroval, to už je pak jenom takový bonbonek. Vyzdvihnout zaslouží i hudba Daniela Pembertona, který se nevzdal svého stylu, ale výběr nástrojů podřídil době, v níž se film odehrává, a soundtrack pořádně šmrcnul stoprocentním jazzem. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Chtěla jsem dát čtyři hvězdy. Ale když do toho Edward vložil tolik úsilí... a hereckého umu, tak tu pátou přihodím. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Skvěle obsazené a dobře zahrané. Příběh, který by v tuctovosti upadl, je zde šperkován především velmi přesvědčivým Nortonem. Ten jeho mladistvý zjev ještě před padesátkou je obdivuhodný.! :-) ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku výborný Noir. Bruce Willis sa tam zase len mihol. Ten akoby už hrával len 10 minútové scény. Úvodná sledovačka na aute bola výborná. Norton bol v pohode, ale potom to bolo celé na jeho pleciach. Žiadna výrazná postava, nič. Pochválim vozový park a kostýmy. Hudba vôbec nič extra. Neskôr tam už len pobehoval Norton s nejakou rasovo utláčanou imigrantkou z Afriky a stratil sa noir, stratila sa akákoľvek akcia, stratilo sa čaro 50.rokov. Posledných 45 minút iba nutnosť dopozerať to do konca. A ani to nieje nejaké šokujúce alebo uspokojivé. Síce to u mňa dosiahlo stále slušný priemer ale tešil som sa na niečo lepšie, čo sa nedostavilo. I tak som rád vždy, keď sa dostaví na scénu film s takouto skvelou atmosférou 50.rokov minulého storočia. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Taký alibistický veľmi slabý priemer. Technická stránka je vynikajúca, vrátane obsadenia. No dejová linka bola zúfalo nezáživná, často sa vliekla ako suchý sopeľ z nosa. Navyše to bolo utopené v halde totálne zbytočných dialógov, banálnych a šedivých až strach. Snímku by preto veľmi prospela kratšia stopáž. Jediné "povyrazenie" tu boli tie zášklby mimických svalov Edwarda Nortona. Inak nič zvláštne, do hodiny človek zabudne. 50/100 ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(69%) MOTHERLESS BROOKLYN není film, od kterého bych očekával něco víc. Jen tak jsem si ho náhodně pustil a ve finále jsem celkem spokojený. Je to slušná záležitost a o to víc mě mrzí, že dějově to bylo sakra nevyužité. Potenciál to mělo o dost vyšší. Kdyby sakra byl lépe pojat děj, nějaké scény a kdyby nebyla v cca prostřední části taková nuda a nezáživnost …. Mrzí mě to hlavně kvůli Edwardu Nortonovi, který zde sehrál vskutku bravurní výkon. Ta jeho role nemocného detektiva trpící tím oním syndromem – vžil se do ní perfektně. Prostě jsem si užíval každou vteřinu, kterou Norton sehrál – což je asi největší klad celého snímku. Pochválit se toho dá samozřejmě víc. I ostatní herci své role zvládli docela přesvědčivě včetně menší role Bruce Willise, který zde tentokrát neurazil a i Willema Dafoe. Ale takový Baldwin mi zde přišel docela nevýrazný. No, dále se dá vyzdvihnout i dobová atmosféra, vizuál města a docela solidní hudba. Takže celkově mě to bavilo, jen to mohlo být sakra lepší jak už tu furt opakuji toho výborného Nortona. Chvílemi jsem se bohužel dost nudil a finále bylo taky takové nevýrazné, i když po logické stránce vše dávalo smysl. Podruhé si to asi už nepustím, nebo možná ještě jednou kvůli Edwardovi, ale celý film od první do poslední minuty asi už ne. Tak jako tak je to nadprůměr, aspoň něco …. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Neustále to na Vás kričí, že pozrite aké mám tempo a hlasnú hudbu a 144 minút a staré autá a klobúky a krásku, čo potrebuje zachrániť. A všetci si uvedomujeme, že by to Coenovci zvládli lepšie. Na druhú stranu, má to istejší scenár, ako keby to robil De Palma. A kričí to fakt nahlas, takže ak naozaj nutne nepotrebujete rozpytvávať, v ktorej že scéne pred zrýchlením hudby malo byť ešte 20 sekúnd dialógu, alebo že nejakú z vedlajších postáv mal hrať ešte o trošku lepší herec, užijete si tučnú dávku noiru, ktorú v tejto podobe v kinách už takmer nedostávame. 85%. Gugu Mbatha-Raw nádherná, ako vždy (okamžite by si mal každý pozrieť Morning Show a San Junipero). ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Osobne mám väčšie výhrady snáď len k prehnanej dĺžke. Zápletka nie je až tak komplikovaná, aby sa musela tiahnuť cez dve hodiny a v takejto dĺžke film trochu stráca tempo a mám dojem, že si ho už nikdy nepozriem. Ale dosť bolo kritiky, pretože všetko ostatné ma príjemne prekvapilo. Netradičný hlavný hrdina s handicapom, pri ktorého prejave sa budete občas nahlas smiať a taktiež aj samotné vyšetrovanie istej vraždy a nakoniec aj vrážd. Potom je tu ale aj Alec Baldwin, ktorý si to akoby s Nortonom pred kamerou rozdával v snahe o upriamení divákovej pozornosti na svoju osobu. Darí sa to obom zhruba rovnomerne. No a koniec koncov aj jeho slizký politik má tú svoju pravdu, svoj uhol pohľadu a v niektorých veciach s ním možno budete aj súhlasiť. Alebo si vydýchnete, že ste sa nestali politikom s veľkými snami na počiatku kariéry, ktoré len tak v súlade so zákonom uskutočniť nemôžete... ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Musím Edwardovi Nortonovi pogratulovať. Zobral si na toho seba v tomto projekte skutočne dosť. A celé to pôsobí dosť kompaktne a nemá to momentky, kde by mi príbeh vyslovene nedával zmysel. A to je teda úspech. Najmä už len z titulu, že je to podľa mňa veľmi komplikovaný príbeh, kde treba dávať pozor na detaily. Z anotácie som si myslel, že film bude o niečo akčnejší, no to nie je celková situácia. Väčšinou je to skôr sledovanie príbehu, kombinovanie súvislostí a akcie tam je len trochu. Možno by to s väčšou dávkou akcie bolo príťažlivejšie pre bežného amerického diváka, no ja som s tónom filmu celkom spokojný. A to najmä z toho titulu, že Edward Norton je skvelý ako hlavný hrdina Lionel. Má charizmu, je mi sympatický a je vysoko inteligentný. Takže počas filmu som si sledovanie scénok s ním skutočne užíval. Okrem toho chceme vedieť čo sa vlastne stalo, ako sa to zomlelo a podobne. Ostatné postavy sú na tom celkom okey. Mám pocit, že sa im miestami ale nevenuje dostatok priestoru. Celý príbeh je hlavne Lionelova cesta. A je to celé prerozprávané skrz jeho vnútorné monológy. Možno nám to má hovoriť, že dostaneme len jeho pohľad, no ja som vnútorne dúfal, že niektoré postavy stihnem spoznať trošku viac. Lebo ten čas by si celkom zaslúžili. Okrem toho je problémom trošku aj príbeh. Myslím si, že príbeh ako taký zaujímavý je, no nemyslím si, že dostatočne zaujímavý na to, aby sme ho boli schopní v pohode a zaháknutí sledovať 144 minút. Určite sa to dalo minimálne o 20 minút skrátiť a neprišli by sme o tak veľa. Môj názor. Myslím si, že sa Norton bál, že keby nám nedá všetky potrebné scénky, tak by sa to rozsypalo a začali mať medzery. Neviem. S troškou šikovnosti sa film dal podľa mňa skrátiť. Každopádne si myslím, že za pozornosť film stojí. Vyzerá to dobre, Edward Norton je skvelý a ak máte radi zložitejšie krimi prípady, tento vás môže chytiť. Čeknite si ho a uvidíte sami. Hodnotenie: B ()

cukorek 

všechny recenze uživatele

Napriek všetkému hodnotím film priemerne. Jednoduchý a oddychový detektívny kúsok s obrovský prehnanou minutážou vo mne zanechal vo mne celkom dobrý dojem. Škoda rýchlej smrti Bruca Willisa a aj to, že ľahko sa dalo odhadnúť , že jeden z kolegov pracuje pre opačnú stranu. Najlepší moment konflikt a vyliatie horúcej vody do tváre svojho kolegu. 50% ()

Reklama

Reklama