Reklama

Reklama

Magická lucerna

(festivalový název)
  • USA Magic Lantern

Obsahy(1)

Promítač Mitch pouští poslední film předtím, než se z kina stane digitální multiplex. Skrz okénko však na plátně uvidí něco, co nečekal: sebe sama a nádhernou dívku. Vydává se ji hledat do ulic města, které je domovem filmu – do Los Angeles. Nostalgické requiem za opravdovou kinematografii natočil íránský režisér a neúnavný experimentátor Amir Naderi. (Febiofest)

(více)

Recenze (4)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejlepší bylo, že na tohle mistrovský veledílo dobíhali na poslední chvíli uživatelé Mulosz a Russell jak kdyby měli zmeškat porod E.T.ýho, zkrátka takhle si u filmu představuju definici slova "to sem si zase naběh." ()

Mulosz odpad!

všechny recenze uživatele

Žádný porod E.T.ýho jsem nezmeškal, protože toho jsem teprve rodil právě já během projekce. A Russell už měl taky kontrakce, jak jsem pozoroval. Bože, proč toto brát na festival, vypláznout část rozpočtu na licenční poplatky rovnou za tři projekce a ještě tím divákům krást drahocenný čas, během kterého by mohli zhlédnout cokoliv jiného méně iritujícího. Po Hoře a tomto opusu s Naderim definitivně končím, ten chlap se na stará kolena opravdu zbláznil. A já mám jen jedny nervy. ()

Reklama

danek22 

všechny recenze uživatele

Film, který nesedne každému. Ale když tomu dáte šanci, tak Vás pohltí. Nikdy nezapomenu kombinaci 2,4,2,5 a následné vniknutí do cizýho mobilu, kdy postavu představíme podle jejího fotografického a video obsahu v telefonu. Hlavně ten video obsah zde měl neuvěřitelnou sílu. ()

RUSSELL odpad!

všechny recenze uživatele

Goldbeater mě sice několikrát varoval, abych skoncoval s filmy íránských tvůrců, ale já, naivní to filmový všežrout, jsem jeho moudrou radu neuposlechl a nechal jsem si ukrást tímhle pozérským srancem hodinu a půl života. Rádoby nostalgický requiem za opravdovou kinematografii selhává na všech svých meta frontách. Kdo je cílové publikum tohohle škváru fakt netuším. Povětšinou mě podobně vyhoněné a úmorné artovky dokážou zaujmout alespoň svou formou či zajímavou kamerou, tady ale nebylo nic, co by mě vytrhlo z letargie. Nechutně levně působící digitální kamera se slaboučkými herci mi k poctě klasickému Hollywoodu příliš nesedí. O čem to bylo ani nevím, víc než filmem jsem si během sledování lámal hlavu tím, co udělat pro to, abych neusnul. Avšak i po tomto zážitku s íránskými tvůrci nehodlám skoncovat, jelikož nerad házím všechny do jednoho pytle, a tak zařadím na černou listinu alespoň Naderiho – tohle už fakt nechci nikdy znovu absolvovat. BTW: Zdaleka nejslabší projekce v rámci 26. Febiofestu. Díky sdílenému utrpení s kolegy fanatiky Enšpíglem a Muloszem na ní i přesto jen tak nezapomenu. Příště se snad sejdeme na tom porodu E.T.ho – i kdyby to trvalo stejně dlouho jak Satantango, tak to bude bezpochyby hodnotnější zážitek než tohle bezobsažné pseudoumění. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama