• lucascus
    **

    Pokud mám ocenit výkony cirkusáckých artistů, bylo by to na jedničku z hvězdičkou. U některých čísel se až tajich dech. Ovšem pokud mám tento hodinu a půl dlouhý film hodnotit opravdu z filmového hlediska, je to bída. Děj prakticky nulový a do cirkusu si můžu zajít živě a nemusím přitom koukat na film. Nic nezachrání ani plejáda známých herců, kteří zde absolutně ničím neoslní (ikdyž Kemr jako krotitel lvů vypadá zajímavě) a navíc mi je líto absolutně nevyužité Ireny Kačírkové, která pokud už dostala roli ve filmu, tak to byly většinou filmy nevalné hodnoty, až na pár výjimek. Škoda jejího talentu.(30.10.2013)

  • mira007
    **

    Socialistické nadšení a propaganda je tady asi stlačená na minimum, ale v každém filmu z padesátých let včetně pohádek tam prostě je. Tady je dobré téma cirkusu a ukázka cirkusových kousků, proto ten film může vybafnout i dneska v televizi. Za propagaci cirkusu dávám dvě hvězdy, ale můj odpor k filmům z padesátých let to moc nepřekonalo.(5.10.2015)

  • beruskali
    *****

    Dobrá, dobrá, viděno dnešníma očima, je to snímek hodně průměrný. Ale očima milovníka filmů pro pamětníky, vychutnávajícím si spíše herecké výkony herců, než politické vyznění celého snímku musím dát 75%, což jsou 4 hvězdy. A pátá je za cirkusová čísla. Není snadné vytvořit pravdivě vypadající děj příběhu z cirkusového prostředí. Ale tenhle nápad mi přijde určitě jeden z nejlepších, které z tohoto prostředí vznikly. Taky mohu hodnotit éru němých filmů jako odpad, ale svého času byly úžasné. Ačkoliv chápu, že dnes se kritizuje vše, kde se jen mihne věta komunistické agitace. Lidé holt mají krátkou paměť.(30.5.2015)

  • Marthos
    ***

    První cirkusová vlaštovka režiséra Lipského sebou sice ještě nese veškeré příznaky, typické pro dobu svého vzniku, nicméně maximální zaujetí pro tajemný svět manéže filmem probleskuje tak silně, že není možné odolat. Série vrcholných artistických čísel, hravý hudební orchestr, improvizace, humor mísený budovatelským entuziasmem, trocha kritiky a trocha byrokracie. Vynikající Marvan, Hrušínský, Filipovský, Deyl, nezapomenutelná klaunská etuda s palačinkami v podání Kopeckého s Lipským. A cirkus nakonec byl.(12.10.2008)

  • Mylouch
    ***

    První filmová pocta cirkusu od třicátníka (!) Lipského s vedlejší krotce protibyrokratickou satirou. Svižné provedení překoná i občasný balast budovatelského optimismu se snad nejhoršími životními rolemi Marvana, Filipovského a Hrušínského. Celek přesto dokáže skloubit složky tak, aby nevyzněly samoúčelně. Škola obrazového záznamu představení, artisté, krotitelé, hudba(27.12.2013)

  • - Pri scéne s Tamerom (Josef Kemr), keď levy na konci predstavenia opúšťajú klietku, vidno naľavo na zemi tieň postavy v klietke, ktorá patrí krotiteľovi. (J.J.1972)

  • - Režijní debut Oldřicha Lipského. (M.B)

  • - Během scény svatby artistů je možné všimnout nad dveřmi obrazu Hradčan. Stejný obraz visí i na zdi kanceláře rady Vacátka (Jaroslav Marvan) ze seriálu Hříšní lidé města pražského (od r. 1968) nebo hlavního protagonisty seriálu 30 případů majora Zemana (od r. 1974). (ihonzik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace