• Mackin
    **

    Ryba na suchu. Shodou okolností název jiného filmu s Vlastou Burianem přesně vystihuje to, jakým dojmem působí král komiků v této nepovedené budovatelské agitce o zakládání JZD a stavbě vodovodu. Je to smutný pohled vidět zlomeného, ale stále se snažícího Buriana ve filmu, do nějž očividně nepatří a který mu tím pádem ani nemůže poskytnout dostatečný prostor pro uplatnění jeho talentu.(2.7.2017)

  • xaver
    **

    Asi nejhorší film Vlasty Buriana. Přemýšlím, co ho přimělo přijmout tuto roli. Chápu, že byl zatrpklý poté, co byl závistivci obviňován z kolaborace s nacisty, ale toto si snad nezasloužil. Protektorát se vůbec na lidech podepsal hodně, a to co poté následovalo v letech 1945 - 1948 (nemluvě o tom co bylo po roce 1948) bylo a navždy zůstane ostudou tohoto národa. Vlasta Burian byl bohužel jednou z mnoha a podle mně nevinnou obětí. Přesto za ten film nemohu dát víc než 2* a to už kvůli Burianovi dávám hodně.(6.3.2012)

  • Martiiiiinka
    *

    Slepice a kostelník je film, který neskutečnou měrou vypovídá o duchu své doby. Nadšení družstevníci a spřátelení brigádníci budují světlé zítřky, zpátečničtí záškodníci jim v tom brání a... celé to dopadne, jak má. Upřímně, kdybych se na film dívat nemusela, tak se na něj nedívám. A rozhodně to neudělám znova, taková blbina to podle mě je.(11.12.2014)

  • Flego
    *

    Nikdy by som nemal záujem o túto boľševickú agitku, keby v nej nehral Vlasta Burian. Niekdajší kráľ komikov bol po znárodnení v nemilosti komunistov a nesmel hrať. Keď mu ponúkli postavu dedinského záškodníka, okamžite ju prijal, lebo jeho túžba po filme bola príliš silná. Postava kostelníka bola dehonestujúca a ponižujúca, nie pre samotnú postavu, veď niekto musí hrať aj záporné úlohy, ale pre súvislosti. Pochopiteľne, Burianova postava bola najlepšia, jeho komika navzdory smutnej dobe prevyšovala ostatných, hoci to už nebolo ono. K samotnému filmu sa nemienim vyjadrovať, lebo som slušný človek.(28.8.2017)

  • Iroquaise
    **

    Při sledování agitek se snažím oddělovat od sebe diskurz společensko-historický a kriticko-estetický. Neznamená to přitom ignoraci soudobé společenské situace a ideologické roviny filmů. Jde mi spíš o vytvoření nějakého komplexnějšího, prokreslenějšího náhledu, který by primárně nespájel oba úhly pohledu, tzn. nebral v potaz ideologičnost filmů ( a s tím související další aspekty - zde především osobní osudy zúčastněných umělců) jako hlavní kritický aspekt.V případě filmu "Slepice a kostelník" to ale s ohledem na osud herce Vlasty Buriana šlo jen dosti obtížně....více zde...http://blacklsays.blogspot.cz/2012/08/slepice-kostelnik-r-o-lipsky-j-strejcek.html(3.5.2012)