poster

Takové krásné šaty

  • Velká Británie

    In Fabric

  • Slovensko

    Také krásne šaty

Horor / Komedie / Mysteriózní

Velká Británie, 2018, 118 min

Komentáře uživatelů k filmu (27)

  • POMO
    ***

    Nadčasová prodejna s hadrama jako pestrobarevný chrám lidských potřeb a slabostí, obývaný gotickou upírkou, bizarním sluhou a kurtizánama. Mysteriózní výlet do lidských fetishů a vnitřních úzkostí atraktivní giallo optikou. První polovina namotávací a podněcující zvědavost. Druhá, která otočí list a sleduje jiné oběti, je ale zajímavá pouze ze začátku, než se začne propojovat se společnou stranou zla. Pak začíná nudit připomínáním situací z první poloviny, které nikam smysluplně neposouvá. A celkový drajv téměř hypnoticky vtahujícího vyprávění jde do kytek. Jakoby Strickland nevěděl, jak dohrát parádně rozehrané karty. Nejvíc by tomu slušela forma seriálu, kde by v každé epizodě vražedné šaty zavítali do jiné domácnosti. Tvůrce by tak mohl ujíždět na desítkách bizarních konstelací postav a jejich intimního fungování “za zavřenýma dveřma”.(13.9.2019)

  • Matty
    ***

    Módní peklo trochu jinak. To, co film dělá výlučným, je současně jeho největší slabinou. Události se nevyvíjejí, ale s pravidelností rituálů (které mají surrealisté tak rádi) opakují. Sheila se vrací do obchodního domu, jejíž personál se ji snaží očarovat barokně načančanými frázemi. Chodí na schůzky přes inzerát. Dozvídá se podrobnosti o milostném životě svého syna. Zas a znovu, bez toho, aby se věci někam posunuly nebo abychom lépe poznali minulost šatů, kvůli kterým pračky páchají sebevraždy, případně pochopili prapodivné zákonitosti fikčního světa, který působí současně moderně i archaicky. Díky taktilnímu snímání povrchů, důmyslné práci s barvami a využívání avantgardních stylistických prostředků (např. překrývající se záběry během milostné scény, kdy se tak prolínají nejen těla, ale i vrstvy obrazu) je to sice svůdné a opojné, ale na celovečerák to nestačí. Proto v půlce filmu přichází nečekaná obměna a následuje variace nikoliv určité situace, ale celé první hodiny příběhu (stylisticky připomínající spíše britská sociální dramata než giallo filmy). Namísto posilování atmosféry přichází její rozmělňování. Film ztrácí spád i soudržnost a k ústřednímu tématu kapitalistické fetišizace zboží, kterému pod vlivem marketingu přisuzujeme až magické vlastnosti, už nedokáže sdělit moc nového. Po celou dobu jde o velmi stylovou, sympaticky nadsazenou záležitost, těžko připodobnitelnou k čemukoliv jinému v současné artové kinematografii, ale příště bych raději než dvě obstojné povídky viděl jeden výborný film. 70%(17.7.2019)

  • J*A*S*M
    ***

    Formálně vymazlený bizár, dějově bez ladu a skladu. Bavil jsem se, hlavně v pasážích z pekelného obchoďáku, ale obecně preferuju, když divný film, tak takový, za kterým je cítit něco hmatatelnějšího, jasný autorský záměr. Tohle bylo naopak dost random. #KVIFF2019(2.7.2019)

  • Rob Roy
    ****

    Peter Strickland už není jen divný, ale začíná být i zatraceně zábavný. Film plný nápadů.(5.7.2019)

  • hirnlego
    ***

    (3,5* - dýlka)(29.6.2019)

  • EvilPhoEniX
    **

    Peter Strickland není režisérem, kterého bych vyhledával a jeho chválené vražedné šaty mě příliš nezaujaly. Rozhodně je nutno podotknout, že režisér má cit pro detail a odkazování na Italské Gialla mu jdou, ale tím to pro mě končí. Pro mne nezajímavě natočený film soustředící se na kritiku konzumerismu a módního světa s podivným způsobem vyprávění, s minimem hororových prvků, se spoustou bizárně podivných scén, které vlastně moc nedávají smysl a údajný humor mě vtipný být vůbec nepřišel. Film tak divný, že si jej buď oblíbíte anebo Vám příjde ukradený jako mně. Nebavilo a jediné, co mne zaujalo, byla scéna s pračkou. 40%(2.9.2019)

  • Psychor
    odpad!

    Čirá bezradnost. In Fabric selhává nejen jako giallo horor, ale překvapivě neobstojí ani coby celovečerní film. Přestože režisér správně klade důraz na iracionální výjevy, barevnou stylizaci či erotický podtext, to nejdůležitější mu uniká - atmosféra. Pohybuji se v akademickém prostředí, a tak velmi dobře vím, že obdobný způsob tvorby je zcela typický pro studenty FAMU, kteří v prvním ročníku veškeré teoretické poznatky zpravidla aplikují čistě mechanicky. Od Stricklanda bych už přeci jen očekával vyšší level. Pozorný divák si navíc začne pokládat otázku, proč se zde vyskytuje množství scén, které děj vůbec nikam neposouvají a spíše jej naopak zahlcují. Odpověď přichází záhy. Režisér hraje o čas, jelikož není schopen příběh smysluplně rozvíjet. Nakonec vše vyřeší piruetou, za kterou by se nemusel stydět ani legendární Ed Wood. Zhruba po hodině klikne na tlačítko reset a stopáž se tak natáhne na požadovanou délku rebootem původního příběhu. Jakožto zdejší hororový expert pochopitelně nemohu tuto odstrašující ukázku amatérství ocenit jinak než odpadem.(26.8.2019)

  • Dzeyna
    **

    Mám z toho hodně zvláštní pocity. Nevím, jestli jsem to dokoukala jen proto, že mě to chvílemi hypnotizovalo nebo proto, že na tom něco bylo. Každopádně je to hodně vyšinuté.(14.9.2019)

  • Seabeast
    *****

    Petera Stricklanda je potřeba si dát do hledáčku. Zde přišel s úchvatným surrealistickým zážitkem, který se jen tak nevidí. Takové krásné šaty jsou totiž totální výmaz, který mě po celou dobu nepřestával fascinovat. Bizarní obraz, bizarní hudba, bizarní herci, bizarní... takřka všechno. Kdo by čekal, že hnacím motorem budou "šaty, co vraždí". Zní to vtipně a taky je místy film pěkně nadsazený, ale nepostrádá svoji vážnost a uměleckost. Nelze popřít, že se autor v několika scénách nechal inspirovat virálním mindfuckem I Feel Fantastic, který působí tak divně a děsivě a obdobně je tomu i zde. Takové krásné šaty jsou doslova hypnotickým, snově pojatým příběhem. A ona příběhová osa se dělí na dvě dějství. První s černošskou matkou mě bavila o něco více než s opravářem praček, ale propojujícím prvkem jsou vždy karmínové šaty a luxusní butik s prapodivnými zaměstnanci, který ukrývá mnoho tajemství. Musím vypětit, protože si takové hodnocení film plně zaslouží. Minimálně za tu perverzně okouzlující podívanou.(17.9.2019)

  • Filmmaniak
    **

    Umělecký brak, leč pořád brak. Vizuálně uhrančivá pocta osmdesátkovým béčkovým hororům o vraždících předmětech a italským giallo krvákům se i přes přítomnost několika pozoruhodných nápadů místy neskutečně vleče (dvě hodiny jsou vážně na tento typ filmu příliš, nějakých plus mínus 80 minut by bylo daleko schůdnějších) a celkově jde i kvůli triviálnímu příběhu, na nějž jsou následně navěšeny další nahodilé a nikam nevedoucí motivy, především o video-artovou retro přehlídku bizarních scén a momentů, které jsou sem tam natolik šílené a ujeté, že se jim zkrátka nedá nesmát (nebo alespoň kroutit hlavou, pochechtávat se a podivovat se, co se honí tomu Peteru Stricklandovi hlavou a na jakých drogách zrovna jel, když tohle vymýšlel).(4.7.2019)

  • filmsim
    **

    Takové krásné šaty by se daly jednoduše popsat jako film o vraždících šatech, ve kterém ony inkriminované šaty jsou tou nejméně podivnou věcí. Film je napěchovaný originálními nápady a šílenými scénami, jež v žádném jiném filmu neuvidíte. Lesbický sex s výstavní figurínou, hypnotizující opravář praček, nejnapínavější zfilmovaná hra Člověče, nezlob se a mnoho dalšího. Film stojí a padá na výstředních scénách a odosobněných dialozích, ale, co se týče hororu a komedie, tak v obou žánrech pokulhává a na poli dvou hodin mu především od druhé poloviny dochází dech. 5.5/10(12.7.2019)

  • dubinak
    *****

    Brilantní filmová hříčka, která oslní svým charakteristickým vizuálem, postavami a hlavně scénářem, jemuž vévodí brutálně vysoustružený humor. Kdo tomuto snímku odpustí podstatnou absenci smysluplnějšího děje, dostane královskou zábavu z dílny britské tvorby. In Fabric potěší hlavně přívržence britského humoru. Dalším velkým táhlem tu jsou nepopsatelné postavy, které snad nejdou k ničemu přirovnat. Všudypřítomný vtip ve mě ale evokoval hlavně Červeného trpaslíka a občas i Velkovlak. Najdete tu gotické prodavačky se super schopností prodat cokoliv, jejich poněkud upířiho šéfa a opraváře praček excelujícím v ASMR. Pro mě zatím nejzajímavější a nejoriginálnější představení ve Varech. Bez nadsázky pět hvězd. KVIFF 2019(4.7.2019)

  • Rohy212
    *****

    Absurdně mluvící pracovníci respektovaného oděvního domu, graficky násilné sny, figuríny s ochlupením, létající cákance spermatu, hypnotické popisy fungování pračky a jedny krásné červené šaty s vlastní hlavou. Nový snímek režiséra Petera Stricklanda Takové krásné šaty je naprosto ujetá hororově komediální podívaná, která asi nejvíc stylisticky připomíná Argentovu Suspirii. Funguje to na výbornou. (KVIFF)(4.7.2019)

  • biglion
    ****

    Ale jo, proč ne. Tenhle svět je dost ulítlej, tak proč by tu nemohly být i jedny ulítlý šaty :-D(28.6.2019)

  • terunka003
    *****

    Červené, obchodní, dějové, příběhové, hororové, poutavé, zajímavé, nové. To bylo tak šílené, až jsem se nemohla nabažit toho nového nápadu a bláznivého zpracování. Děj plynul, občas nějaká ta bizarní scéna, vtip i drama, hororově červené létající šaty, ujeté prodavačky a monology naprosto neuchopitelné. Hudba ladila se scénami. Diskuze s režisérem mi trochu rozbila teorii "vraždících šatů". Nicméně jsem se skvěle bavila. Film byl tak absurdní, plný, a tolik zábavný, že musím dát plný počet. ..skvělá tečka za letošním festivalem.. (KVIFF2019)(5.7.2019)

  • stitch7
    *****

    Takový krásně přiteplený film. Ale nevím, proč kanárek nevyšíval :((28.6.2019)

  • klima777
    ****

    Paráda! ♦☠♦☠ (3,5*)(16.9.2019)

  • jefff
    *****

    Stylové retro a pocta italskému Giallu dovedená k dokonalosti. Film má mít vše co od něj subžánr žádá, divný příběh, skvělou stylizaci, trochu úchylna a pár drsnějších scén. Škoda snad závěrečných třiceti minut, které na celkovém dojmu ubraly.(8.7.2019)

  • Trash
    ***

    Tak tenhle film se fakt špatně hodnotí. Pocta italskému giallu? No možná formálně, jinak mně to přišlo spíš jako pošklebování se tomuhle žánru. Nebo jako když si vás malé dítě dobírá a provokuje tím, že po vás všechno opakuje, ale pitvoří se u toho. Prostě na facku. Spíš pocta absurdnímu dramatu à la Eugène Ionesco. Některé scény byly tou přemrštěnou symbolikou a vypjatostí vtipné, stejně jako bezúčelné a surrealistické lekačky... Postava hypnotizujícího opraváře je pro mě osobně hodně vtipná, můj strýc Pavel – elektrikář má na mě s jeho prology z oboru úplně stejný vliv. Asi musím vidět ještě jednou, takhle je to něco mezi * až *****, čili v průměru za 3.(14.7.2019)

  • ahateye
    *****

    Lynchovské neo-giallo, se spětkou cronenbergství. Mňam.(12.9.2019)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace