Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Melanie Vallejo, Harrison Gilbertson, Benedict Hardie, Richard Cawthorne, Christopher Kirby, Richard Anastasios (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (CinemArt)
(více)Videa (2)
Recenze (960)
Sugestivní akční scifi jízda, kterou Leigh Whannell skutečně upgradoval z B kategorie. Copak o to, režírovat umí, jeho scénář ovšem vykazoval jakési naivní vibrace, na něž dával zapomenout perfektně obsazený Logan Marshall-Green, který do své kreace muže s tělesným handicapem dal tolik potřebný cit i (humorný) nadhled. Následky nové technologie vpravené do lidského organismu v podobě revolučního chipu se speciálními funkcemi komunikace s jeho nositelem mně nepřišly až tak inovativní, kdyby k nim režisér nepřistoupil po svém a stylově. Nejvíc mě fascinoval uplatněný novodobý styl kontaktních bitek. Film má nezanedbatelný detektivní ráz. Pátrá se totiž po vrazích přítelkyně hlavního hrdiny. A můžete se těšit na pikantní krvavost i hezký, barevně vyvedený vizuál. Oproti tomu výpravnost není nikterak okázalá, pár záběrů města budoucnosti z ptačí perspektivy asi nikomu nepodlomí kolena. Závěr je dopředu čitelný, ne úplně doladěný. Herec v roli vědce byl snad nalezen v gay klubu, byl otřesný. Dobrý rytmus filmu ničemu nebrání, dokonce ani tomu si v dramatických okamžicích zavtipkovat na účet tvůrčího parťáka Jamese Wana, při troše pozornosti lze objevit jeho jméno na zvoncích domu, kam se hrdina ubírá. Béčkový nádech a určitá naivita, co prostě film má, může vadit, navíc se to celé moc komerčním sexappealem neholedbá. Festivalový ráz poměrně převyšuje nad klasickou kino podívanou. Nejsem tedy úplně přesvědčený o tom, že mé příští kroky do kina by zrovna vedly na tento film. Je tedy poněkud specifický ve svém žánrovém řazení a každý z něho neomdlí úžasem. 7/10 ()
Nápaditý snímok ktorému trvá 40 minút, kým sa konečne rozbehne. Myšlienka v podobe vyvolania závislosti "ľudstva" nad "budúcnosťou", nad ktorou zdanlivo máme, respektíve zároveň môžeme stratiť kontrolu, skutočne stojí za pozornosť. Škoda však, že vďaka tomuto nápadu, akoby miestami utrpel samotný príbeh, ktorý je občas akýsi nevýrazný. "Revenge" ako taký beriem s plnou vážnosťou, no v tomto prípade akoby bol druhoradý, pričom celkovo mi prišiel "Upgrade" poňatý viac menej na akčnú strunu, než tú hororovú. Dve parádne gore scény snímok osviežia, no vzhľadom k podstate samotnej story a jej možnostiam, som čakal viac. Medzi 3-4. ()
Nejlepší metoda na pomstu? Zapojit vnitřní automat a bypassovat svědomí. Vizuálně i zvukově suverénní dílo, které v první polovině sem tam trochu zavání mechanickou hříčkou, ale nakonec rozpojí pochyby. Krvavý a realistický cyberpunk chytře pracující s minimalistickou výpravou a zkresleným snímáním i zvukovou stopou, která ve mně probouzí vzpomínky na Deus Ex... instaluju! Ex Machina bez zbytečného chytrolínství, dobrá směs béčkového spádu a áčkových řešení. ()
Upgrade je akční béčková jízda, která je ještě hloupější než z počátku vypadá. S tím bych avšak neměl sebemenší problém, kdyby se mě ale závěrečná pointa nepokoušela přesvědčit, že scénář není podepřen stupidními myšlenkovými berličkami. Závěr se totiž tváří, že po znalosti pointy do sebe všechno zapadá, ale není tomu tak. Stačí se v tom chvilku šťourat a dojde vám, že vám tvůrci věší bulíky na nos a mnoho věcí, které se jevily, že dávají smysl, ve skutečnosti smysl úplně postrádají. A Logan Marshall-Green je kapitola sama o sobě, protože postrádá jakékoliv charisma a jeho herecké schopnosti jsou přinejmenším úsměvné. Tomuto faktu nepomáhá ani to, že z celé hodiny a půl skoro nesleze z plátna. A tohle všechno mě vážně mrzí, protože se snímku rozhodně nedá upřít snaha o vytvoření zajímavě rozpracovaného futuristického světa, správně potemnělá atmosféra a působivý a správně špinavý vizuál, jehož nejsilnějším elementem je nápaditá práce s kamerou. Zklamaných 6/10 ()
Svěží sci-fi nářez, jaký tu dlouho nebyl. Whannell si dává pauzu od Insidious a jen potvrzuje, že je sakra dobrý scénárista. Podruhé si sedá na režisérské křeslo a tentokrát s ještě lepším výsledkem. Upgrade je chytrá, záživná a nepředvídatelná akční jízda, která jen dokazuje, že i s malým budgetem a téměř neznámými herci se dá natočit velký film. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Smokestack Lightnin“ od Howlin' Wolf. (Duoscop)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží Stema (Simon Maiden) vypnout na dálku, jsou na obrazovce vidět identifikátory (anglicky process identifier či PID) některých vybraných procesů. Obzvláště nevěryhodný je proces PID 1 nazvaný Caches. V unixových systémech dochází ke spouštění procesu s PID rovno jedna hned na začátku systému a jedná se tak o první proces se zvláštním postavením (abvykle nazvaný init nebo např. systemd), který je primárně zodpovědný za spuštění a vypnutí systému. (honza.kuzel)
- Auto, ve kterém Grey (Logan Marshall-Green) ujíždí na dálnici před policií, je Dodge Challenger R/T z roku 1970. (joecole20)
Reklama