Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na kopci nad Brnem vyrostl počátkem třicátých let minulého století obdivuhodný dům. Mistrovské dílo modernistické architektury z betonu a oceli je dílem slavného architekta von Abta. Středobodem domu je „Skleněný pokoj“. Von Abt tuto jedinečnou stavbu navrhl pro bohatého podnikatele Viktora Landauera, jeho ženu Liesel a jejich rodinu. Skleněný pokoj se stává nejen architektonickým skvostem, ale i synonymem krásy, modernosti, otevřenosti, stejně jako symbolem nadějí mladého československého národa, symbolem budoucnosti... Rodinný život, jaký si Liesel vysnila, prostoupený světlem a klidem průzračného prostoru, naplněný láskou a umocněný vztahem s nerozlučnou přítelkyní Hanou, však netrvá dlouho. Viktor je Žid, a Evropu čím dál víc zahaluje stín nacismu. Rodina se připravuje na odchod do exilu. Další ranou je pro Liesel bolestné zjištění, že Viktor má poměr s mladou ženou Katou, jíž jako válečné uprchlici poskytli ve svém domě azyl. Liesel se silněji upíná k Haně. Zatímco ona je ve svých citech rezervovaná, Hana je volnomyšlenkářka, která si ráda užívá všeho šťavnatého, co život přináší. A přestože Liesel cítí, že za jejich přátelstvím klíčí něco víc, brání se dát tomu průchod. V panice a zmatku, které provázejí německou invazi, Landauerovi za dramatických okolností prchají z Československa. Vila však zůstává a její příběh pokračuje. Hana a její manžel Oskar, právník Landauerových se rozhodli zůstat v Brně. Díky poměru s německým konstruktérem Stahlem se před Hanou otevře možnost návratu do magického Skleněného pokoje a ona oživuje vzpomínky na Liesel a předválečnou dobu plnou nadějí. Nucené odloučení jakoby posilovalo jejich vzájemné city. Obě ženy si píší bez toho, aby se dočkaly odpovědí a dozvěděly se, jaký je osud té druhé. Po válce je vila zničená, okna rozmetala bomba. Naděje, kterou Skleněný pokoj symbolizuje, však zůstává. (Bioscop)

(více)

Recenze (239)

Prochy 

všechny recenze uživatele

Román a film inšpirovaný osudom úžasnej vily Tugendhat a jej majiteľov. Treba tam ísť, vidieť, naštudovať si skutočný príbeh. ()

benedikt28 

všechny recenze uživatele

Takhle má vypadat velký evropský film! Snímek není rozhodně pro každého, od diváka vyžaduje pozornost a spolupráci, spoustu věcí nedoslovuje a pokud divák něco zmešká, příběh na něj nepočká a řítí se dál. Hned po vile je největší hvězdou filmu Carice van Houten, o které ještě hodně uslyšíme. 85% ()

HlavaTela 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočená, mistrovsky zpracovaná a opravdu kvalitně zahraná nuda. Hlavní postavy, byť sebelépe zahrané, nemají nic, čím by diváka oslovili, kdyby v půlce filmu polovina z nich zemřela, všem to bude fuk. Příběh, který dobře funguje na papíře, je na plátně zdlouhavý, nezáživný, chladný a i ty nejdrastičtější dějové zvraty u sledujícího vyvolají zhruba stejnou emoci, jako návštěva fast foodu: „Najím se, odejdu a domu o tom psát nebudu.“ ()

kohak 

všechny recenze uživatele

Je neuvěřitelné, jak s takovým tématem, s tak výbornými herci, kamerou, výpravou, s takovými možnostmi a prostředky, dokázal režizér vytvořit tak jalový film. Jedno velké navoněné nafouknuté nic. ()

Benigni 

všechny recenze uživatele

Silný námět, a tak slabý film. Vůbec jsem netušila, že by to mohlo dopadnout tak špatně. Ševčík hodně přestřelil a sto milionů je vyhozených v kanále - ve filmu nefunguje téměř nic. Zcela mrtvý film, bez duše, srdce a rozumu. Skleněný film s trochou dobré hudby, vizuálně jako megarozpočtová reklama, ale jinak prázdné jako pokoj. Ještě horší, než Masayk. Pouze hra na Dánskou dívku... ()

5tipes 

všechny recenze uživatele

Tento film je o tom, o čem by mohl být film Skleněný pokoj. Nemá totiž vůbec žádnou dramatickou linku. :-D :-D A taky jsem viděl po dlouhé době lidi odcházet z kina - což mě překvapilo. Někdo při odchodu konoce říkal "Vizuál není vše, pane Ševčíku"... ()

Hanka_M 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že vedení filmového centra České televize by se mělo zcela proměnit - tento film je pouze splachovač státních a koprodukčních peněz, za které by třeba Kachyňa, Svěrák nebo Gedeon natočil tři překrásné filmy. Tento film považuji za aboslutní omyl podobně jako Léto z Gentlemanem. Škoda a ostuda. ()

Patrix000 

všechny recenze uživatele

Film ktery me nadchnul a zaujal. Tuto tematiku nemusim ovsem tento film ji podal uzasnym pro me zpusobem. Zapletka skvela a konec uzasny. Za me perfektni. ()

tomkat 

všechny recenze uživatele

Budíček! Máte tu podceněný film. Tenhle kousek dokázal zkombinovat lyriku s epikou, poctu nádhernému kusu architektury (a jeho staviteli) s empatickým vhledem do života jeho stavebníků (tedy majitelů) v poryvech 20. století - a s dobrým filmovým řemeslem. To je vám snad málo? P.S.: Abych byl objektivní - maskéři si mohli dát trochu víc práce s hrdinkami ve starší fázi jejich životů. To je ale jen malá vada na kráse. ()

Parisienne09 

všechny recenze uživatele

Jako to většinou bývá u situace s dobrou a špatnou zprávou, začnu tou špatnou: scénárista to podělal. Takže filmový příběh ačkoli podle úžasné literární předlohy skončil velmi podprůměrně. Doporučuji všem: přečtěte si knihu Simona Mawera, budete se od ní těžko odtrhávat a pochopíte mnoho nejasných momentů ve filmu. A teď dobrá zpráva: nemyslím, že režisér udělal chybu, když hlavní postavy pojal spíše chladnější a umírněnější v jednání. Skleněný pokoj není akční trhák ani doják typu Titanic. Stěžejní postavy příběhu patří k sociální elitě, chcete-li ke "smetánce", takže se nedokáží projevovat se živelností obyvatel žižkovských pavlačí. Za toto patří režisérovi dík, sladil moderní, jednoduchý, klidný, diskrétní a zároveň pouze rodině uzavřený dům s jeho obyvateli a zároveň tvůrci. Možná mohl dát větší prostor právě samotné vile, přesněji procesu jejího tvoření s von Abtem, pak bychom i lépe porozuměli jednání postav. Velmi mi sedla hudba, těším se na soundtrack! Co mě zklamalo, byl zvláštní a značně nepravděpodobný závěr filmu (citlivky, ať mi prominou, ale scénárista byl buď sjetej nebo hodně mladej). Nikoli kvůli vášnivé noci dvou šedesátnic, protože láska je mocná čarodějka a lidi baví v každém věku. Za holý nesmysl považuji rozhodnutí zralé ženy Liesel vrátit se kvůli jedné noci do marasmu socialismu. Pravděpodobné by bylo zorganizování odchodu Hany, když už scénárista trval na happy-endu. ()

maxs 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání. S takovým pocitem jsem odcházel z kina. Film není vyloženě odpadem, ale k dokonalosti mu toho hodně chybí (a něco přebývá).. Jestli dialogy kulhají, tak dějově film přímo pajdá. Za mě opravdu nepovedené dílo. Nechci házet špínu na českou tvorbu, tak se nebudu víc rozepisovat... Ale hranice mezi dobrým a špatným filmem bývá někdy tenká.. ()

kurkao 

všechny recenze uživatele

Mnohovrstevny, citlivy film s nadcasovym scenarem jehoz jedinecnost tkvi ve zpusobu vypraveni, komunikace a vztahu s divakem na urovni presahujici soudobou tvorbu. Samotna vila komunikuje vsemi moznymi zpusoby s hlavnimi hrdiny ale take k divakum samotnym. Pri sledovani se odehrava neco nepopsatelne jedinecneho co presahuje platno. Film se nesnazi budit dojem, ze je historicky, jelikoz takovym ani neni a nechce byt.. Dejiny se pouze odrazeji v prevleku, ktery ma vila v case k dispozici a jsou zpristupneny pres chovani postav a zmenu spolecenskeho postaveni.. Hlavni vztahova dejova linka je prekrasna a naprosto pochopitelna a patri k nejlepsim zpracovani takove latky. Herecke obsazeni s pouzitou hudbou to povysuje na dalsi level. Po precteni recenzi musim naprosto nesouhlasit, ze by snimku chybely emoce, naopak je jich plny odshora az dolu.. jen nejsou nabizeny na stribrnem podnose. Ona popisovana odmerenost a odcizeni je jedna z mnoha emoci ktera na vas dychne a definuje vztah vily a jejich majitelu k zemi v ktere se nachazi a lidem kolem..,,to prostupuje filmem az do konce a ma zde svuj zasadni smysl.. Konecne film, ktery se soustredi na jedno tema vsemi dostupnymi protredky ktere k tomu muze pouzit, nesklouzava ke klise a neboji se toho! Normalne nehodnotim ale u tohoto snimku mi to nedalo, a davam jednoznacnych pet hvezdicek. Shlednuti doporucuji pouze artovemu publiku. Mimochodem podruhe si to uzijete jeste vic! ()

dalia 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příběh, v němž dům hraje neméně důležitou roli než lidé a je určitým pojítkem osudů hlavních hrdinů. Film má působivou atmosféru, řadu esteticky velmi pěkných záběrů a dobré herecké výkony. Vzhledem k tomu, že vila Tugendhat ani Brno zde nejsou přímo jmenovány, nevadí mi ani autorova licence, pokud jde o případnou shodu s osudy skutečných obyvatel vily, příběh vnímám jako více méně fiktivní. Přes některá klišé (hlavně v závěru filmu kolem událostí roku 1968) je to příjemný divácký zážitek a hezká pocta vile Tugendhat. ()

Ras66 

všechny recenze uživatele

Glass room ma sklamal, v priebehu filmu som sa začal nudiť, chýbal tam akýkoľvek spád,nefungovalo to ani ako dráma, ani ako ľúbostný príbeh ani ako historický film, jeden architektonický skvost- vila a zahraniční herci sú dosť málo, knihu som nečítal , ja by som to videl na dokument , škoda peňazí. ()

Honey007 

všechny recenze uživatele

Dávám 60% protože jsem velká fanynka jak Miese van der Rohe (a tedy i vily Tugendhat), tak stejnojmenné knihy Simona Mawera. Kniha je působivá, strhující a po jejím přečtení zatoužíte alespoň jednou vidět tuhle neuvěřitelnou stavbu...bohužel pro film ani jedno z toho neplatí. Zatímco v první polovině filmu sledujeme střípky románového příběhu, druhá polovina je již vlastní scénaristickou tvorbou, která se pro mě trochu nepochopitelně upnula k motivu lesbické lovestory. Zatímco první část je jakoby bez děje a místy působí skoro až jako artovka, ve druhé polovině jakoby toho scénář chtěl odvyprávět tolik, že vlastně neví kde začít a vytváří tak celkový dojem jakéhosi slepence, že kterého sem tam vysvitne zajímavý moment, ale jako celek prostě nefunguje. Myslím, že na začátku stálo špatné rozhodnutí při volbě scénáristy, který chtěl mnoho a nakonec nenabídl skoro nic. Nemůžu se ubránit dojmu, že filmu by slušela "severská" ruka, která by rozehrála slibný artový začátek, třeba i bez knižní předlohy. ()

Dodge-I 

všechny recenze uživatele

Velká očekávání nakonec dopadla nerozhodně - asi nejvíc mi vadily "přeskoky" ve scénáři - tož buď to bylo střihem a nebo zmatkem ve scénáři - kniha je samozřejmě jinde... To nejdůležitější ale je, že tento film NENÍ hraným dokumentem o vile Tugendhat - příběh si bere jen některé (profláknuté) motivy, no a herci si neumí s nimi poradit. Takže si říkám - tak špatně to zase nedopadlo: kamera, světlo a hudba jsou příjemné - možná by to bez herců jen s komentářem pana Rodena bylo lepší... ()

Evan7 

všechny recenze uživatele

Film je vizuálne veľmi pekný, ale za to príbeh a herci chladní ako vila sama. Pozrel som si to zo zaujímavosti kvôli vile Tugendhat, ale neuchvátilo ma to. ()

Capitano3 odpad!

všechny recenze uživatele

V prvé řadě by oni současní brňané (resp jejich establishment) měli vilu vrátit těm, kterým tuto ukradli a omluvit se jak Židům tak Němcům, které hnali směr Videň po tehdy ješte očividně fungující trase, která je dnes před Mikulovem brzděná vojenským pontonem. ()

Související novinky

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

Reklama

Reklama