poster

BlacKkKlansman

  • USA

    BlacKkKlansman

  • USA

    Black Klansman

    (pracovní název)
  • Slovensko

    BlacKkKlansman

  • Velká Británie

    BlacKkKlansman

Drama / Krimi / Komedie / Životopisný

USA, 2018, 134 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    ***

    Je s podivem, že tak žánrově bezpečný a nekonfliktní film doprovází tak brutálně aktivistický doslov. Spike Lee natočil film o vážném a i dnes aktuálním tématu tak podivně odlehčenou a nekontroverzní formou, že ve mně nezanechal vlastně nic víc, než jen pocit, že to celé bylo tak nějak ok a docela fajn. Film si nese po festivalech punc diváckého hitu (alespoň tak to vnímám) a možná právě výše zmíněná přístupná forma je toho důvodem. Já jsem ale upřímně čekal něco jiného a i bych něco jiného uvítal. Zvlášť když snímek táhne kupředu jak dobré herecké obsazení, tak i vypiplané vizuální retro pojetí. Velká škoda. 5/10(14.7.2018)

  • JFL
    *****

    Univerzální přístupnost BlacKkKlansman vychází z celkového zacílení filmu, který na rozdíl od Leeho předchozích snímků, nekáže jen k jedné divácké skupině. Ačkoli by to mohly název a částečně i propagace filmu naznačovat, BlacKkKlansman nestaví na opozici ras, nýbrž na opozici postojů, ideologií a východisek. Konkrétně proti sobě staví na jedné straně rasismus, xenofobii a nenávist a na druhé právo, sounáležitost a sebeuvědomění. - více v recenzi pro ČRo(15.8.2018)

  • Bachy
    ****

    Spike Lee se rozkročil někde mezi odlehčenou zábavovkou se šmrncem a sociálním apelem/aktivismem. Je to pocta Angele Davis, je to mrknutí k blacksploitation, je to prostředník Donaldovi, je to vzpomínka na Black Panthers a je to svižná jízda, která přes popsané extra z davu nevyčnívá. Někdy se všechny ty aspekty spojí, a to většinou v dialogových scénách, pak je to plná palba. Ale více než často je to bruslař, kterému každá noha jede jinam a výsledek sedí na zadku. Škoda, ten mix mohl fungovat, kdyby ho nebrzdila příliš standardní příběhová struktura. Ale i takhle to Driver s Washingtonem utáhnou vcelku vysoko. Nicméně já jsem nenažranej a chtěl jsem víc. Na provokování je to málo, ale na dobrej film s důležitou tématikou je to až až.(5.7.2018)

  • Othello
    ****

    Jestli má někdo právo ostře přefrázovat problémy současné USA, je to bezpochyby Spike Lee, který se aspektům multikulturního soužití ve Státech věnoval snad ještě v kolíbce. Blackkklansman je z těch, co jsem viděl sice asi nejhorším příspěvkem do jeho rozsáhlého katalogu, ale naštěstí stále stojí na jeho oblíbených trademarcích, z nichž nejraději mám vždy to dynamické a ukecané znázornění zajeté policejní rodiny, která většinu času působí jakoby si odskočila ze stand-upu. Tato část funguje opět na jedničku až dvojku, dle toho, kdo je předsedou maturitní komise. Problém nastává v okamžik, kdy double-identity hard-ass blaxploit detective story se začne žonglovat s ultra vážnými konotacemi na aktuálno, což v tomho případě působí jak hot-dog se šlehačkou a ještě máte chuť hodit do sálu chichotajícího se "hihihi to byla narážka na Trumpa" kelímek s pivem. Naštvanej Lee totiž narozdíl od předchozích děl, už v některých tématech není schopný nadhledu tolik typického pro jeho předchozí díla. Tento nový přístup kulminuje ve scéně, kde se přestříhává mezi KKK biřmováním a vzpomínáním starce na černošské lynče na začátku století. Jakoby se náhle kdosi vyděsil, že si doteď dělal srandu z lidí, o kterých bychom měli hlavně vědět, jak jsou nebezpeční. Jenomže já si právě myslim, že to nejhorší, co lze nebezpečným lidem provést je dělat si z nich srandu. Se pak začnou rozčilovat, kopat nožičkami, dělat větší a větší voloviny a jednoho rána se pak probudí a zjistí, že je neberou vážně ani vlastní bačkory. Takto je bohužel nejsilnějším momentem filmu jeho bolestivý epilog, který určitě aktivuje kavalérie mudrlantů, kteří budou trousit moudra jako, že podle nich by se film a politika neměly plést dohromady a podobný pecky. Jen počkejte.(17.8.2018)

  • Goldbeater
    ****

    Spike Lee si vybral zajímavý, absurdní a téměř neuvěřitelný příběh, který dovedně a chytře zadaptoval jako výbornou satirickou komedii. Vybral k tomu naprosto přesné obsazení, takže mezi herci funguje chemie a divák se velmi dobře baví. To celé v téměř tarantinovském stylu. A když už si říkáte, jak skvělý snímek to sledujete, Spike Lee vám k tomu v posledních minutách přilepí naprosto nadbytečný dokumentární epilog, který nekoresponduje s předešlou náladou snímku a vyznívá jako přehnaná snaha režiséra o vyjádření svých názorů za každou cenu a tak doslovně, aby to i debil pochopil. Zbytečné. Naštěstí pozitivní pocity i přes ten kiks na konci přetrvávají a rozhodně jde o kvalitní podívanou hodnou zhlédnutí.(1.7.2018)

  • - „Ron má pořád členskou kartičku Ku-klux-klanu. Při natáčení ji dal kolovat a najednou bylo všechno opravdovější,“ řekl herec John David Washington o skutečném, dodnes žijícím policistovi Ronu Stallworthovi, který byl předlohou jeho postavy. (Zdroj: Aktuálně.cz)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 14. května 2018 na Cannes FF. (Varan)

  • - Před českou premiérou v kinech proběhla premiéra na Karlovarském IFF 30. června 2018. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace