poster

Manželská historie

  • USA

    Marriage Story

  • Kanada

    Marriage Story

Romantický / Komedie / Drama

Velká Británie / USA, 2019, 137 min

Komentáře uživatelů k filmu (287)

  • POMO
    *****

    Takové to, když zapomenete že koukáte na herce, na film, a odevzdaně žijete situací, kterou prochází hlavní protagonisté. Křehká dialogová vztahovka, při vyprávění příběhu bravurně pracující taky s kamerou a střihem. První spověď Scarlett její právničce je snad nejbrilantnější scénou filmu. Herecky na úrovni dech tajícího výstupu Naomi Watts ve scéně herecké zkoušky v Mulholland Drive. Dále třeba střihová eskalace s gradujícím přibližováním se k vypjatým tvářím v hádce s vyvrcholením, ve kterém se řekne to nejhorší, co se vzápětí musí olitovat. V divadle by to bez těch detailů tváří nebylo ono. Dialogy tak autentické a povahy postav natolik přesně tvarující, že hrát je musela být tvůrčí extáze. A nejen Driver se Scarlett zde krasobruslaří. Laura Dern na malé ploše comebackuje v plné síle a Ray Liotta na ještě menší ploše výsostně kompenzuje absenci v Irishmanovi. Jako to nejlepší od Woodyho Allena, s dotekem srdce La La Landu. Za mě nevyhnutný Oscar za scénář.(24.12.2019)

  • verbal
    ***

    Když se rozvádí mačistický našinec s koulema, tak ta tlustá kníratá pizda, co mu už hezkých pár let permanentně ječivě pičuje u fotbalu, odmítá kupovat lahváče a vůbec mu tak nějak globálně otravuje život (jasně zřejmé odcizení vinou manželky), nejdříve dostane pořádnou pumelici do zubů. To má ryze praktický důvod, protože „fofvovový fávník“ se dá klidně vyložit i jako „fosforový trávník“, tudíž si ty feminizované barakundy v advokátní kanceláři Nemrdalová, Žluklá, Lesbianová & partnerky budou myslet, že ji akorát tak jebe, čili jen kapku zrezlá vytuněná felicie, pořízena v záchvatech citu tak před jejími čtyřiceti kily nad limit lehce manipulovatelného pytle cementu, zůstane hladce v péči pána tvorstva. Fakany ať si klidně nechá a půjčuje mu je, jen když vypadne Eurosport nebo v ligové přestávce. To takový přiteplený ňujorský yntelechtuán je dost v prdeli a o hladkém rozvodu si může nechat akorát tak zdát! Doma má totiž přeemancipovanou krávu v krizi heideggerovské ontologie (čti „předpřechodové srůstání stydkých pysků“), která se, ač již bez kundy, prostě nedokáže povznést nad nějaké to občasné nevinné vyprcání dosud funkční kulisové asistentky, a dá to chudákovi pěkně sežrat. A nejen jemu, taky přihlížejícím! A to zejména tím, že místo Xanaxem řeší své pičoidní mindráky a krizi identity ubíjejícími filipikami s kýmkoliv, na koho narazí, zejména o niterných pocitech zhrzené samice, věčném utlačování femininní přirozenosti tím odporným maskulinním egem, vnitřních dilematech mezi plotnovým mateřstvím a touhou pustit si ještě kundu na špacír, než jí skončí záruka, nebo o nutnosti emancipačního potírání zkurvených šovinistů. A přitom ta její buznička s trochou másla na hlavě jen tak pudlíkuje kolem, štěká na povel a dělá agility. No, patrně to bude dost autobiografické. Tenhle latentní homointelektuál Noah si asi neuměl říct „no a“, když ho kopla do prdele ta jeho obskurně odporná obluda J. J. Leighová, a rozhodl se vycákat své frustrace na publikum plagiátorskou Vypelichanou kočkou na rozpálené plechové střeše rezivějící tramvaje do stanice touha. Rozhodně skvěle zahrané, v některých momentech i docela silné, ovšem jako celek to působí jako impotentní Woody Alen, kterému vykastrovali cynismus, nadhled a sysel pro tumor, a zbylo jen rádoby yntelechtiuální sci-fi žvanění do sebe zahleněných nesoudných pičusů se zjevnou poruchou komunikace a racionality. Ale nepochybuji, že se v tom pár submisivních oslizlů dokonale shlédne a celý hřad hospodyněk za zenitem u toho žehličkou připálí své džambobombarďáky. Každopádně opravdovému vztahovému peklu s neméně slizkým a skvěle hrajícím Adamem Řidičem to nesahá ani po Baumbacha.(30.12.2019)

  • Enšpígl
    ****

    Tak, už vím co budu nosit na svatbu jako filmový dárek novomanželům.(15.12.2019)

  • Malarkey
    ****

    Hodně slušný rodinný psychologický nářez. Ten tu hodně dlouho nebyl. Navíc s herci, které prostě chcete vidět v nějaké nervy drásající póze. Adam Driver a Scarlett Johansson jsou třeba skvělí partneři. Perfektně to mezi nimi jiskří. Stejně tak ale i mezi Rayem Liottou a Laurou Dern, coby jejich právníky. To, jak se tam sesekali problémy jejich klientů, to prostě nemělo chybu. Navíc mě osobně neskutečně potěšil Alan Alda, jehož role byla velice milá, ale mrzelo mě, že ve výsledku vyšla tak do prázdna. To si zrovna on nezaslouží. Pořád ale musím říct, že některé scény v tomto filmu, mezi které patří i hádka, kde si Adam a Scarlett řeknou i to, co říct nechtějí, se řadí mezi ten elitní herecký top, který prostě stojí za to vidět...a hlavně stojí za to s postavami prožít. Dramatický top současnosti a aktuální vrchol režiséra Noaha Baumbacha.(25.12.2019)

  • Radek99
    ****

    Hodně nepříjemný, bolavý film. Svým způsobem takový hraný dokument o rozvodu s vysokou mírou autenticity, jak jen je to u hraného filmu možné. Vyznění neodlehčí ani ta zjevná náklonost k Woodyallenovské poetice a proprietám jeho filmů (silně konverzační charakter, neurotičtí hlavní hrdinové, dokonce i vizuální podobnost Adama Drivera a W. Allena, intelektuální prostředí, New York atd.). Ještě že jsem se zatím nikdy nerozváděl...(6.1.2020)

  • DaViD´82
    *****

    Všechna nešťastná manželství jsou si podobna... Baumbach měl vždy slabost pro nadužívání "allenovských" propriet; od New Yorku přes neurotické postavy až po smršť slov vyplňujících 110 procent stopáže. Jenže nakonec to u něj bylo spíše o těch přepálených emocích a řešení hluboko zakořeněných problémů skrze papírem šustící nonstop dialogy místo skrze postavy. Což tentokrát neplatí, protože ústřední (ne)manželské duo je "jak ze života". Ano, Baumbach Drivera drží v rovině "pokračuj v tom, jak si hrál Sacklera v Girls" a Johanssonovou v rovině, do které jí stylizoval před dobře dekádou sám Woody, ale je to úplně jedno, protože oba jsou zcela přesní a zvládají vypjaté scény plné velkých emocí v podobě zničující spirály "teď už ani nepředstíráme, že něco řešíme, ani se nehádáme pro upuštění napětí a jen sekáme toho druhého do živého skutečnostmi, které říct vlastně ani nechceme a nejdou vzít zpět, jenže když on(a) takhle, tak já si to teda líbit nenechám", stejně jako tiché momenty vzájemného porozumění a respektu. Na nich dvou to stojí a padá. Až na to, že to na nich nejenže nepadá, ale dokonce ani nekolísá. Jsou suverénní. Navíc Baumbach vyrostl i jako scenárista a režisér. Ještě o film zpět by vedlejším "odlehčujícím" jednorozměrným postavám přinášejícím špetku humoru a frašky (matka, sestra, právníci) přisoudil o poznání větší roli, čímž by to celé poslal do kopru. Jediné kde to tu a tam zavrávorá je, že místy to jako "dokumentární záznam konce úřední i osobní roviny letitého vztahu" je přeci jen příliš hrrr. Manželská historie je tak ve výsledku kronikou očistce jménem rozvod. A to je samo o sobě natolik vypovídající, že netřeba zmiňovat více.(7.12.2019)

  • Superpero
    ****

    Určitě Baumbachův prozatímní vrchol. Skvěle zahrané a velmi dobře napsané. Když vás v těchto konverzačkách nikdo neirituje a upřímně dokážete pochopit obě strany a ještě se u toho nenudíte, tak to je známka skvěle odvedené práce.(27.12.2019)

  • Fr
    ****

    „CHCEME TOTÉŽ...“ /// Rodinný drama. Ukecaný a plný Scarlett (který to teda nijak extra nesluší). Příběh o manželství, který končí a místo toho, aby rozumní lidé šli rozumnou cestou… no je to jasný, že? Film přináší hodně okamžiků, ve kterých vynikne herectví obou protagonistů – tedy i Adama Drivera. Připomíná mi to filmy Woodyho Allena. Jen tady není moc prostoru pro ftip. Chystáte svatbu? Tak to se nežeňte… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju Hladová srdce. 2.) Rozvádím se a nemám rozum. Ani stará nemá rozum… 3.) Thx za titule "vasabi". /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(10.1.2020)

  • novoten
    ****

    Scény (be)z manželského života. Nevěděl jsem, jestli se připravit na absolutní srdcerváč z pohledu malého kluka nebo na přehled naschválů, které si dokážou provést dva lidi, co se měli nejradši na světě. A jakkoli je z obojího přítomna minimálně ochutnávka, byl jsem v obou případech slušně vedle. Hlavní roli totiž překvapivě dostává samotný právnicky pojatý postup rozvodu a to, co nutí oba manžele dělat, ať už měli původní záměry jakékoli. Je to podívaná plná zaraženého mračení se a zklamání z nevyhnutelného a díky do posledního gesta přesnému Driverovi i pod kůži se zažírající. Scarlett má svoje repliky přece jen více papírem šustící, což ale není chyba její, ale spíš Baumbachova, který má Charlieho očividně odžitého a druhé straně se snaží bolestivě moc rozumět, jakkoli nikdy úplně neporozumí. Čekal jsem větší množství emocionálních nárazů, které přišly až v chýlícím se závěru (ale o to silnější) a asi jsem čekal i přirozenější přechody v rámci tak pečlivě vystavěného postupu samotného zákonného rozvodu. Není to proto tak zničující či odzbrojující podívaná, jakou jsem čekal nebo v jakou jsem doufal, přesto je tahle Historie tuze silná, ve správných okamžicích nepříjemná a v první i poslední řadě upřímná.(14.12.2019)

  • Toren
    *****

    9/10. Silný počin. Herecké duo excelentní (kdy naposled hrála Scarlett tak dobře?), režie přesvědčivá a životní pravdy krutě všeříkající. Oceňuji především styl vyprávění, jenž nestaví na umelě vytvořených dramatech a nespadá do typického ubuleného dojáku... místo toho snímek čerpá sílu v přirozených rozhodnutích obou protagonistů a výstavbě jemných dialogů, které mezi sebou vedou. Sedlo mi to neskutečně. Nenabízí sice žádné rozhřešení, spíš vhled do manželské krize, přesto jde o trefnou, mnohdy bolavou výpověď a o jeden z nejpřirozenějších snímků roku 2019. Více: https://www.youtube.com/watch?v=ao3WRJm-Cuk(6.1.2020)

  • H34D
    ****

    Kvalitní drama, které umně vykresluje, jakou paseku dokážou napáchat i zdánlivě triviální manželské neshody. Film důvod rozpadu manželství neřeší, soustředí se na škody napáchané rozvodem. Je to zajímavé, vlastně i věrohodné, jen běžnému člověku ne až tak blízké, jelikož protagonisté jsou opět, jak už to tak u Hollywoodu bývá, z nápadně vyšší vrstvy. Díky výborným hereckým výkonům postavám jejich emoce vcelku i věříme, ale stejně se s odstupem času nemohu zbavit dojmu, že v tom bylo něco krapet umělého... 8/10(5.1.2020)

  • charlosina
    ***

    3 a půl - ta půlka je za proslov Nory na téma žena-Marie vs. otec-Bůh.(19.12.2019)

  • Pethushka
    ****

    Velmi silný filmový zážitek, kterému nemůžu dát plný počet jenom kvůli tomu, do jakého mě poslal rozpoložení, až beznaděje. Při všem tom nátlaku ohledně svatby a rození dětí, kterého se mi během vánočních návštěv - jakožto na třicítku mířící, dlouhodobě zadané holce - dostalo, se mi teď do myšlenek vkrade ještě hrozba rozvodu. Díky, tohle mi chybělo. Možná jsem až moc sdílná, co se mého soukromí týče, ale z velké části za to může tenhle film. Nejen dialogy a rozlišný postoj muže a ženy ve mně vzbudily spoustu emocí. Je to skvěle zahrané, napsané i natočené, ale taky svým způsobem vyčerpávající... 4,5*(29.12.2019)

  • xxmartinxx
    ****

    V mnoha ohledech mě to překvapilo. Čekal jsem realistický, minimalistický počin (ano, i přes historii Baumbacha), variaci na Bergmanovy Scény z manželského života. Ale tohle se nebojí silně stylizovaných scén (komediálních, melodramatických) a některé postavy jsou otevřeně karikované (právníci, rodina manželky, sociální pracovnice). Rozhodně ale jednoduchý a v jednoduchosti krásný film."Pro každého" se obvykle bere jako sprosté slovní spojení, ale tohle je opravdu zážitek, který si neumím představit, že by se někomu nelíbil. A pokud, tak právě jen proto, jak bezproblémový a bezpečný film to je. Což mi někdy vadí. Ale někdy ne. 4 a 1/2(10.12.2019)

  • choze
    ****

    Citlivě napsané, zrežírované a zahrané, spolehlivě vtáhne od první scény a zůstane po celou dobu poutavé, s několika skvělými scénami (úvodní čtení, hádka, nožík).(12.12.2019)

  • Morien
    odpad!

    Už dlouho ve mně film nevzbudil tak silnou neproduktivní nenávist.(4.1.2020)

  • johnn333
    ****

    Trochu mě sere, že se to tváří jako "život sám", přitom se v tom rozvádí dva krásní, chytří a zaopatření lidé z uměleckého světa, kteří nikdy neklesnou k vyloženým přízemním podpásovkám. Jinak ale kvalitka, která je nejsilnější společně s právníky, kteří si pro manžele připravili argumentační představení, v němž mají Charlie a Nicole pouze role diváků. Nedojalo mě to, největší říz to má skutečně v těch odlehčených pasážích. Mrk mrk. 70%(12.12.2019)

  • Sarkastic
    *****

    „Já nechci peníze ani nic podobnýho. Jen mám obavy, protože jsme žádný právníky nechtěli. Nechci bejt moc agresivní. Chci abysme zůstali kamarádi.“ - „Uděláme to co nejjemněji.“ Zalhala právnička a nabrousila si ostří…Už úvod s tím, jak jeden vidí druhého a následný střih do reality, mě chytly. A s postupující projekcí mě film bavil čím dál víc. A to nejhlavnější, sledovat tady Scarlett a Adama je čirá radost, oba jsou skvělí a já jim věřil každičkou emoci. Navíc divák rozumí a fandí oběma. A s právníky (Dern své mužské protějšky válcuje a připomíná její Renatu ze Sedmilhářek) to dostane tu správnou hořkost. Přitom nejde o nic vyloženě depresivního, neboť celý film má vyvážený poměr humoru (vede pasáž se „sledovací paní“) a vážnosti, stejně tak konec mi přišel v rámci možnosti ten nejlepší možný. Celkově dávám slabších 5*. „Až přijede Charlie, poslala bych ho do Palm Springs. To jsme dělali s tvým otcem, kdy jsme měli rozepře.“ - „Copak jsi ho tam nenačapala, jak kouří péro vrátnýmu?!“ - „A vždycky mě mrzelo, že mě to tak naštvalo!“(2.2.2020)

  • TheDarKnig
    *****

    Autentické, bolestivé, hrozivé, smířlivé. Hluboká sonda do vztahu, který nevyšel. ScarJo a Adam Driver excelují v rolích skutečných lidí, procházejících skutečnou tragédií (Scarlett možná o kousek působivější než Adam, ale možná v tom jsou osobní sympatie). Děsivá analýza toho, kam až může dovést krásný, na první pohled ideální vztah nepochopení a špatná komunikace. Charlie a Nicole se milovali, ale přitom si ubližovali až do překročení hranice, z které není návratu. Těžko vybírat, komu fandit, oba dva jsou vykresleni komplexně, oba dokážou opravdu ublížit i vyvolat sympatie - život není černý a bílý a scénář si je toho naštěstí plně vědom. Je to opravdové, civilní, realistické - napomáhá tomu výborně napsaný scénář (až na pár momentů, kdy působil trošku uměle), již zmíněné herecké výkony v hlavních rolích (vedlejší postavy jsou v pořádku, ale až na Alana Aldu mě úplně nezaujaly) a v neposlední řadě také skvělá technická stránka - hlavně kamera opravdu pomáhá prodat ten pocit, že sleduji skutečný život, někdy až na úrovni domácího videa (ve vyšším rozlišení :) Důležitá je i zde výrazně přítomná kritika právního systému, který nebere v potaz individualitu a hodně mu chybí citlivost v takto obtížných případech. Nakonec mnohdy nevyhraje ve skutečnosti nikdo, pouze právníci, kteří na tom vydělali. Spirála, do které se pár po vstupu do systému dostane, končí v tragédii a žalu. Divák ale dostane jednu z nejsilnějších a nejintenzivnějších dialogových scén tohoto roku, bylo to nepříjemné ale stejnou měrou úžasné (jinak má film taky tři krásně napsané monology, které tvoří základní osu celého dramatu). Snad jen dítěti, jehož pohled byl naznačen jen velmi povrchně, mohl scénář dát více prostoru (zvlášť když byl problém, který může takový rozvod způsobit, několikrát opakován). Takto působil možná až příliš nevšímavě ke všemu, co se dělo. Ale to je jen docela malá výtka. Baumbach naštěstí nakonec zvládne celý příběh i přiměřeně ukončit. Závěr funguje skvěle po dramaturgické i emoční stránce a mně nezbývá nic jiného než hodnotit Marriage Story jako jeden z filmů roku. 9/10(26.12.2019)

  • hellstruck
    *

    Ubulená Scarleta přehrává o sto šest a ještě má k tomu příšernej účes, takže se na ni nedá ani koukat - a do toho Adam Driver, herec s nejotravnějším hlasem a ksichtem slizáka (nejhorší postava ze SW).l To se prostě nedalo, na ně koukat. Dokonce jsem to asi v půlce vypla. Možná ze mě mluví jen silné zaujetí, ale nutno říct, že ukázky vypadaly slibně a já tomu zcela upřímně chtěla dát šanci. Dle mého se to každopádně fakt nepovedlo.(15.1.2020)

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15