poster

El fotógrafo de Mauthausen

  • anglický

    The Photographer of Mauthausen

Thriller

Španělsko, 2018, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • C0r0ner
    ***

    Na Španěly nedám dopustit, podle mě dlouhodobě točí nejlepší filmy, ale tohle se moc nepovedlo. Příběh podle skutečné události to sice byl zajímavý a okořeněný několika drsnými momenty (pořád ještě je to koncentrák), ale laciné zpracování a nulová atmosféra to strhávají na průměr. Čekal jsem víc. 55%(10.5.2019)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Španělé jsou mistři Thrillerů, ale válečné dramata z koncentráčních táborů není jejich silná stránka. Není to sice vyloženě průšvih ( Na pár silných momentů dojde) ale ty největší hrůzy tu zachyceny bohužel nejsou. Film naštěstí nenudí a postavy si divák oblíbí, ale je nutno přiznat, že na podobné téma byly zpracovanější už lepší kusy. Mohlo to být drsnější, ale i na jiný pohled jsem se podíval rád. 65%(29.4.2019)

  • Morholt
    **

    Zdravě vypadající vězni si mohou dopřát cigárko při měsíčku, nějakou tu kulturu v podobě divadla či poměrně klidný poslech svobodného rádia. Sorry jako, ale takhle to v Mauthausenu rozhodně nevypadalo. Ve světle relativní selanky tak snaha o ukrytí negativů coby usvědčujících materiálů ztrácí na naléhavosti a občas to vypadalo, že si během rizikového počínání muklové užijou spoustu švandy. Minimální dopad mělo i aranžování fotografií, protože tu chyběl kontrast s hrůzou, kterou lidé za ostnatým drátem prožívali. Ano, je tu zlý velitel tábora, který dá občas někomu pocítit nadřazenost árijské rasy, ale tyto momenty zde působí účelově, protože jinak by divák mohl zapomenout, že se dívá na film z nacistického koncentráku. Film trochu zachraňují závěrečné titulky, ale i ty se daly zvládnout lépe. Škoda zajímavého námětu. 35%(13.4.2019)

  • mira007
    ***

    Španělský film o vězni z Mauthausenu, který měl funkci fotografa v oddělení identifikace vězňů v koncentračním táboře Mauthausen inspirovaný skutečným osudem veterána občanské války ve Španělsku Francisco Boix Campo ( 1920-1951). Když byl vydán rozkaz zničit veškeré dokumenty tak zorganizoval ukrývání negativů po celém táboře až do konce války, takže pak mohl svědčit u Norimberského procesu. Námět pro fanoušky 2SV velmi dobrý, zpracování už méně dokonalé. Nejvíce mi vadil způsob vypravování, který byl krom poslední půlhodinky trochu nesvižný, ale hlavně mne iritoval nevěrohodný způsob zobrazení života v táboře - asi jen padesát vězňů, po večerech se toulají po táboře raz dva, tvůrci hojně využívají počítačovou grafiku s modrým plátnem, takže to párkrát vypadá jak animák .... chtěl jsem dát dvě hvězdy, ale můj respekt si zasloužil u titulků, kde jsou ty opravdové fotografie a ty obrazově naprosto fantasticky sedí tak jak to zahlédne divák ve scénách filmu - velmi pozitivní tečka.(13.4.2019)

  • goauld
    ****

    Vysoké hodnocení udávám už jen z toho důvodu, že to byl "pohled do kulturoj KL" přecejen realistější než by v dnešní době předvedli amíci. A to i přes důrazné výtky (dobře živení vězni, téměř čistě upravení, mírné až přívětivé podnebí - fakt!! za celou dobu tam ani nekáplo!!, pouze JEDEN zlý kápo a... co se týče toho Paula Rickena ... ano - byl to takový "fotografový bohém", ale nemyslím si, že by byl JEN uzavřen do té své "fotobubliny") to bylo zajímavé podívání na (možnou) skutečnost, že tihle "neŠpanělé" mohli mít přecejen -volnější život- než třeba židi (všeobecně), kteří třeba opravdu byly (bez vyjímky) posíláni do toho lomu Gusen (na ony nechvalně známé schody smrti). Jinak co se týče těch negativů - buhví jak to bylo... Moc se mi nezdá, že by byly takto "jednoduše" poschovávané... Zkrátka je tam dost velkých ALE. Nicméně se zde musí brát v potaz celek (jako to bere fotograf při sestavování kompozice) a to (včetně hudebního podkresu) si udělené hodnocení zaslouží - a to včetně zachování "autenticity" SSmanů hovořící německy (nikoliv jen jedním jazykem jako to bývá běžné právě u US snímcích).(7.5.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace