Reklama

Reklama

Pařížské metro

(TV film)
  • Francie Chantiers de l'extrême : Les coulisses du métro de Paris (více)

Obsahy(1)

Úžasná dopravní stavba je rozšiřována za pomoci obřích razicích strojů, schopných pracovat v hloubce více než třiceti metrů. Pařížské metro je dnes považováno za historickou památku stejně jako například Eiffelova věž. Představuje srdce města tepající již více než sto let. S celkovou délkou tras dvě stě dvacet kilometrů a třemi stovkami stanice na čtrnácti linkách má pro život francouzské metropole zásadní význam – denně přepraví víc než pět miliónů cestujících, to jsou dvě miliardy za rok. Jeho tvůrce Fulgence Bienvenue ho vyprojektoval v době, kdy se věřilo, že možné je úplně všechno. Při stavbě pařížského metra se využívaly různé stavební technologie – zpevňování chodeb výdřevami, hloubení z povrchu, razicí stroje, zmrazování zeminy, ocelové viadukty i kesony zapuštěné ve dně Seiny. Díky tomu je od konce devatenáctého století podzemí Paříže provrtáváno a doprava v jejích útrobách je stále efektivnější. Jak něco takového mohli tehdy dokázat? V současné době se toto velkolepé kulturní dědictví dál rozrůstá. Pařížské metro překračuje hranice města, propojuje se s novou dvousetkilometrovou sítí Grand Paris Express a zajišťuje si tak pevné postavení i v 21. století. (Česká televize)

(více)

Recenze (5)

curil 

všechny recenze uživatele

Nádherný dokument. Něco jsem se při svých dovolených pařížským metrem najezdil, hlavě v devadesátých letech, a hlavní výhodou je, že se turista dostane metrem přímo ke všem památkám. A když se vám podaří nastoupit do vagonu, kde vyhrává "umělec" na tahací harmoniku francouzské odrhovačky, atmosféra je dokonalá. ()

CANNIBAL 

všechny recenze uživatele

Na to jak jdou Frantíkům blbě dokumenty, co se týče technických a technologických záležitostí, tak mě tentokrát mile překvapili. Nicméně je ještě stále co vylepšovat. Trochu nasnímat více stanic a podrobněji historii a už by to pak mohlo být i na 5*. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama