poster

Epilogue: Kingdom Come: Deliverance

Dokumentární

Česko, 2018, 50 min

Hrají:

Daniel Vávra
  • Spiker01
    ****

    Hry hraju odkajživa, o dění kolem her se zajímám tak sedm let. Sleduji 3 herní podcasty, sleduji data vydání, recenze a jejich výsledky, čtu novinky, koukám (koukával jsem) na herní pořady a čtu herní časopis. Proto mě spousta věcí v dokumentu ani nemohla překvapit. Přesto jsem ale hrozně rád, že něco takového vůbec vzniklo, že to vzniklo o hře, která je u nás nejočekávanější hrou snad až od první Mafie a že to vzniklo s posvěcením a účastí takových osobností, jako jsou Martin Klíma, Dan Vávra a Viktor Bocan. I přes můj výpis jsem snad nikdy neviděl ani zahraniční, natož český, dlouhý dokument o vývoji hry, respektive bezprostředním vydání na světlo světa. A jsem hrozně rád, že se stále relativně (a tehdy určitě) nová parta z Vortexu (samozřejmě složená z matadorů české herní publicistiky) nezalekla, pro ně, nové disciplíny a vydali se natočit dokument s grácií sobě vlastní (doporučuju Vortex č 21 a 23), která dokáže i nehráče nebo zkrátka lidi, co se o herní vývoj blíže nezajímají, zaujmout a i pro mě byl zážitek to, co jen běžně poslouchám nebo o čem čtu, i vidět naživo. A i po technické stránce bych neřekl, že by bylo co zásadně vytýkat, ačkoliv jistě profesionální dokumentaristé nějaké výtky mít pravděpodobně budou. Mě zkrátka uhranul ten konec plný zadostiučinění, úlevy a katarze, který se na mě plně přenesl.(17.4.2018)

  • Hugo01
    ****

    I když jsem už pěkných pár pátků žádnou single-playerovou hru nezapnul a ani Kingdome Come to pravděpodobně nezmění, snažím se si stále udržovat v herním světě jakýs takýs přehled. Dan Vávra je každopádně obrovská osobnost české herní scény a přeju mu a celému stuidu Warhorse úspěch světového kalibru!(29.4.2018)

  • Gulde
    ****

    Povedenej dokument, ale místy vzanej možná až moc hopem. Až ten konec to napravil docela dostatečně, onen dlouhej monolog Dana Vávry tomu dal hodně, a tímhle se to mělo směřovat celou dobu. Ale beru to tak, že 50 minut bylo zjevně málo. Tak či onak bezesporu hodně pěknej náhled do zákulisí týhle unikátní hry. Doufám, že bude víc obdobných dokumentů.(26.4.2018)

  • cesky_hrac
    ****

    Tento dokument ukazuje atmosféru, která byla ve studiu Warhorse před vydáním jedné zabugované hry :D (Jenom sranda.. ) Jinak dobrý snímeček, který vám doporučuji zhlédnout. Tedy jestli se chcete dozvědět jaké je to když odbije devátá hodina ranní a vy nervozně čekáte na recenze... Čekáte všechno možné i nemožné.. A najednou se objeví první recenze, druhá, třetí.. Většina recenzentů vytýká hře velké množství bugů.... Dávám: 7,5/10!(20.5.2018)

  • DaViD´82
    ***

    Příliš rozhárané v konceptu. Zpočátku to vypadá, že půjde o dokument mapující těžkosti letitého vývoje. Což s ohledem na to, že to pokrývá cca šestnáct dní (navíc ne kontinuálně, ale nárazově) o vzniku či tvůrčím procesu nevypoví naprosto nic. Tvůrci dokumentu sice do popředí nevstupují (až na neustálé přitakávací "hmm"), pokládat otázky umí, ale naprosto se vyhýbají jakékoli kontroverzi, kterých zrovna kolem Kingdom Come nebylo málo (nezvládnutý management a přepísknutý crunch time, arogantní neřešení zmatků kolem kickstarterových bonusů, ohodnocení týmu, svébytnost Vávry atd.) čili se to zvrhne spíše v klasické poplácávání se po zádech ve stylu tradičního filmu o filmu. Asi nejblíže to má formou k herním „final days“ dokumentům, kde se tvůrci dokumentů „sžijí“ s týmem a sledují poslední (tý)dny/hodiny před vydáním, pnutí po těžkém vývoji, napětí před recenzemi, reakcemi hráčů, komerčním (ne)úspěchem apod. Jenže k tomu, aby podobný přístup fungoval, je třeba být neviditelnou součástí vývojářského týmu, ne prezencí, která se v kancelářích vyloupne dvakrát třikrát na jednotky hodin před vydáním. Je vidět, že si všichni přítomnost „cizího elementu“ uvědomují, takže opět reagují spíše jak v tradičním nekonfliktně uhlazeném filmu o filmu. Navíc tomu chybí nějaká shrnující tečka, podpisová akce v den vydání jí není. Pokud tedy ambicí tvůrců bylo něco více než pouhé povinné zaplácnutí místa na bonusové DVDčko pro nejskalnější fanoušky titulu, tak neuspěli. Pokud cílem bylo právě jen zmíněné, tak uspěli na plné čáře. PS: Najde se ve Warhorse byť jen jeden jedinec, který by každou druhou větu neuvozoval slovy „ve skutečnosti/v zásadě“?(16.4.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace