Nadměrné maličkosti - Série 2 (2005) (série)
Obsahy(1)
Centrum zábavné tvorby České televize přichystalo v rámci projektu Nadměrné maličkosti povídku situovanou do doby, kdy králem diskoték byl Pavel Horňák a jedním z mála povyražení pro tehdejší studenty byly chvíle strávené na lyžařském výcviku. Na tzv. lyžáku se dá prožít ledacos první sex, první láska, první zkušenosti s alkoholem, první cigareta, ale také něco, co jen tak někdo nezažije. Jedinečnou příležitost zjistit co ještě jiného se dá prožít na horách, než to, co známe z hitů Sněženky a Machři, či Snowborďáci, máte díky povídce scenáristy a režiséra Jaroslava Pozziho Hypnóza. Kromě osvědčených hereckých hvězd typu Viktora Preisse, uvidíte Vojtu Kotka, Jiřího Mádla, ale i řadu dalších mladých nadějných herců. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (52)
Film, který se snažil marně napodobit legendární Sněženky a machry, tedy alespoň v charakterech několika postav. Dále jsou zaráženící otřesné herecké výkony, které nejsou vůbec přesvědčivé. Snad jen Jiří Mádl, dokázal předvést skoro brilantně člověka v hypnóze - byl tak přesvědčiví, že bych mu dokonce i uvěřil, že je vosková figurýna ()
Když jsem poprvé uviděl ukázku na tento film, myslel jsem ze začátku že se ČT1 rozhodla uvést již natočený seriál SNOWBOARĎÁCI. Po chvíli uleknutí, jsem se dozvěděl že se rovná o díl z známenoho cyklu - poněkud neznámého jména NADMĚRNÉ MALIČKOSTI. Fakt že, se jedná o seriál bylo "další" umístění "až často mnohokrát" dvojice KOTEK-MÁDL.Dejme tomu že hrají dobře, ale proč tato dvojka hraje v dalších mnohach filmech. Jelikož je celý zasazen do komunistické doby, je to dle dobových zpráv, "kostýmů" a hlavně stylu a způsobu natočení. Pokud se podíváme na některé starší filmy, tak kolem roku 1985 - zpozorujem stejný typ. Rozostřené okraje, typ skládání záběrů. Jako rušivý efekt působá dnešní modernější hudba, který je však výborná. Je zde vyuižta i velmi dobře filmová řeč, kdy místo ukázání záběru, ukáže se jiný - velmi podobný tzv.metamorfoza. Výkon dvou mladičký herců nakonec bohužel ani "nevysuplují" zkušení herci Preiss a Šteindler. Čistě průměrný film jak s velmi dobrými částmi, tak i těmi zápornými. ()
Zásadním problémem této stylisticky i formálně chudší verze legendárních SNĚŽENEK A MACHRŮ je její zoufalá snaha o to se tvářit naléhavěji a snad(?) kriticky, přičemž se otrocky spoléhá na absolutně nefunkční elementy již tak mizerného scénáře. Měla-li být toto účelová obžaloba společnosti jako takové, tak nechápu v čem ta přehnaně definovaná zvrácenost vlastně je. Hypnotické kejkle s lidskou duší? Autoritářský profesor? Proč to pimprlové divadýlko kolem toho? Mádl možná ani tak nehraje, jako spíš prostě jenom "je" anebo se umí geniálně přetvořit v tupé zírající individuum. To jeho nerozlučný parťák Kotek neumí nic. Ani se pitvořit. To zase umí novodobé sněženky, lolitkovsky vystrašené z vlastního pochichtávaní. Nejhorší ze všech je ale mistr Preiss. Co měla ta neživotná karikatura znamenat, nevím. A nevím ani, co s tím vším. Ale jo. Sbohem do kamen. ()
A já se teda zasmál.. Hypnóza sice rozhodně není tak suverénní a jistá jako třeba komediální chuťovka Vše pro syna, na které si smlsli představitelé hlavních rolí rodičů Václav Postránecký a Táňa Medvecká, ale i přesto potěší. Česká televize tak udělala moc dobře, když přišla s cyklem malých televizních komedií, které se vždycky těšily velkému diváckému zájmu. Hypnóza tak s přivřením obou očí patří k tomu povedenějšímu, co cyklus nabídl. ()
TV/// Obsazení 8/10 Děj 7/10 Hudba 7/10 Prostředí 7/10/// +herci, námět, délka -v zásadě žádný, možná jen, že jsem úplně všemu nevěřil, ale pořád je to jen film/// Velice pozitivní překvapení zvláště když si vezmeme, že se jedná o film z cyklu Nadměrné maličkosti. Příjemní herci, poutavý a pro mě zajímavý příběh. Tu dobu jsem nezažil, takže by mi možná bylo příjemnější, kdyby se příběh odehrával v současnosti, ale na tom tak nesejde. Já jsem spokojen./// Celkem 71%/// ()
Reklama