Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Nastěhují se lidem do života, vysávají ho a baví se neštěstím svých „hostitelů“. I když své oběti mohou zničit – psychicky i fyzicky -, jejich činy jsou těžko dokazatelné, a tedy i nepotrestatelné. Skutečné případy kriminálních parazitů zpracoval novinář Josef Klíma ve scénáři k triptychu Vetřelci a lovci. Každý díl triptychu je samostatným příběhem, spojuje je ale téma, tedy „vetřelecká“ kriminalita, inspirace skutečnými událostmi a herecká dvojice Juraj Kukura a Simona Stašová. Věra Podlipná, sestřička na psychiatrii, byla v první části (Zrozen bez porodu) obětí „vetřelců“ a tak se seznámila s jejich „lovcem“, tajemným soukromým detektivem Zahálkou. Oba sehrávají podstatnou roli i v dalších dvou příbězích. Spolu s nimi se ve všech dílech objeví také Jiří Dvořák coby kriminalista, který Zahálkovi pomáhá „vetřelce“ předat spravedlnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Tommassi3 k tomuto seriálu (3)

Zrozen bez porodu (2009) (E01) 

"Tys myslel, že nás vochčiješ, ty poslední gamblerská nulo ?? Že bouchneš náš kšeft někomu jinýmu ??" Nějak si nedokážu vysvětlit, co se to kurva stalo s kdysi tak nadějným režisérem !! Filip Renč se sotva s bídou jednou za deset let vytasí s kvalitním filmem, mezi něž však tato diletantšina nejhrubšího zrna navíc patřičně ovlivněná bulvárním scénářem mistra osobního paradoxu Josefa Klímy, uvězněného ve svém vlastním (ne)spravedlivém světě, rozhodně nepatří, ačkoliv potenciál tahle konspirační televizka rozhodně měla obrovský, nebýt herecké kvality Simony Stašové, protože jinak celý ten mdlý ochotnický ansámbl vyjma snad zaškatulkovaného slizouna Jana Hrušínského nestojí ani za jízdenku na tu neexistující linku, byť i ta její nedůstojná akční scéna hraničila s naprostou stupiditou, nerozpakoval bych se obcházet brněnské ulice s peticí za svěrací kazajku pro Renče.. Pochvalná slova ?? Snad jedině pro Waltera Krafta a jeho nadprůměrně zdařilý soundtrack.. ()

Krutá nevěra (2012) (E02) 

"Ne, my se nechováme jako voni, my jen používáme jejich vlastní zbraně !!" No, do prdele, tak takový průser jsem vážně nečekal !! Ta nevyrovnanost !! Tahle minisérie mě navnadila faktem, že natáčení probíhalo u nás v Brně, nicméně, už při první epizodě Zrozen bez porodu jsem se bavil, jak si tvůrci mapou Brna vytírají prdel, nad to se však samozřejmě bez větších potíží dokážu povznést, ne už však nad extrémně kreténský scénář probulvárního paranoika Josefa Klímy !! Potenciál tam je cítit na kilometry, což však Klíma zabije s křečovitostí sobě vlastní naroubováním hlavní linky kolem tajemného, když to napíšu, zní to ještě hloupěji, Zahálky, Kukura po předchozí epizodě dost pookřál, na všechny tři příběhy, přičemž i díky tomu se zavřenýma očima odhalíte jeho amatérismus !! Postavy jsou ploché jako kluziště zimního stadionu před mistrovstvím světa, zápletka přitažená za vlasy tak mocně jako pravěká žena v době páření, klišé v té nejodpudivější formě odhaluje, jak zde zcela fatálně schází jakýkoli nadhled !! Je zcela jisté, že k natočení dobré akční záležitosti v našich poměrech potřebujete především typově i žánrově vhodné herce, tady bych ocenil obsazení výborného Michala Dlouhého a Jiřího Dvořáka, dál už však casting není příliš za co chválit !! A nutno říct, že kromě Daniela Bartáka a jeho geniálního soundtracku, ten se neskutečně povedl, vlastně nikoho dalšího !! Renč se svojí snahou napodobovat ty, jimž nesahá ani po kotníky, naprosto selhává, jako by nevěděl, co je český divák ochotný ještě skousnout, Karel Fairaisl a jeho kamera si s akcí absolutně nerozumí, a tak se nejraději točí a točí a točí, že by se z toho protočily panenky i letadélku Káněti, nicméně ta závěrečná se střílením mezi oči opravdu stojí za to, ačkoliv tady se tlačilo na pilu už opravdu příliš.. Škoda jen, že podobných momentů zde moc nenajdete, zato se můžete bavit počítáním neodpustitelných dějových lapsů, přičemž to finále na nádraží jich nabízí hned několik, třeba když Dvořák s kolegy běží po schodech za Dlouhým stejnou cestou, ale vyběhnou úplně odjinud, děr ve scénáři a dokonale prasáckých dialogů.. ()

Užij si se psem (2012) (E03) 

"Ale Milánku, ty přece nemůžeš bejt dlouho sám !! Zase provedeš nějakou hloupost !!" Zaměníte-li v předchozí hlášce Milánka za Jozífka, dostanete větu, kterou měli nejbližší usměrňovat pana scénáristu, ten by se měl věnovat raději čemukoliv jinému, čímž by neobtěžoval slušného televizního diváka..;) Myslím však, že závěrečná, bohudík, epizoda Renčovy minisérie Vetřelci a lovci se povedla nejvíce, což ovšem neznamená, že by šlo o něco převratného, alespoň co do kvality.. Jan Budař a jeho proměny se mi dost líbily, čímž netvrdím, že by mě ty flashbacky upřímě nesraly, to jen Budař znovu potvrdil svůj nezměrný potenciál, ostatně ani Iva Janžurová v roli jeho matky, neskutečně věrohodná a civilní, nesnese výhrad, nemůžu už dnes o ní mluvit jinak než o skutečné žijící herecké legendě, a Petr Dvořák také odvádí velmi slušnou práci a ta jeho postava patří patrně k tomu nejlepšímu, co tahle rádoby konspirační, v důsledku však neobyčejně trapná, televizka nabídla. Bartákův soundtrack byl znovu parádní, byť zde scénáristická křeč pana Klímy dosahuje vrcholu, nad znovu trapnou a nesmyslnou naroubovaností dějové linky se Zahálkou a Podlipnou na nosný příběh už nemá smysl se dál zalamovat, ale opravdu nešlo nechat Budařova Milana poslouchat něco jiného než Rammstein ?? Všechna tato klišé, ačkoli i bez nich by šlo o propadák, celý příběh táhnou ke dnu jako traverza těla v Orlické přehradě !! ()

Reklama

Reklama