poster

Bao

  • USA

    Bao

Krátkometrážní / Animovaný

USA, 2018, 8 min

Režie:

Domee Shi

Hudba:

Toby Chu

Producenti:

Becky Neiman
(další profese)
  • AloeB
    ****

    Překvapením pro mě ani tak nebylo, že ten čínský chlapeček snědl svůj milovaný oživlý koláček, kterého vychovával jako vlastního, ale když jsem zjistil že ten čínský je ve skutečnosti čínská maminka. Tak či onak je to neskutečně milý a krásný, jakkoliv tam rvou ty scény kde je vyloženě zcela korektně každý zástupce tří hlavních ras. Zde to alespoň nebije do očí.(21.12.2018)

  • agentmiky
    *

    Krátký animák, který mně osobně nesedl a popravdě bych chtěl vrátit těch osm minut. Animace docela v pohodě, tam nevězí žádný problém. Co se týče ale nápadu a příběhu, to už je o něčem jiném. Pochopil jsem, že většina lidí tento film viděla v kině před novými Úžasňákovi (do této skupiny patřím i já). A tou většinou samozřejmě myslím to nejmladší publikum. Podle mě příběh s živým knedlíčkem a následným jeho pozřením se nehodí k promítání dětem. Chápu, že se snažili o metaforu života (knedlík X syn), ale to zpracování hrubě pokulhávalo a hlavně to cílová skupina nemá šanci pochopit. Dokonce se pár dětí leklo toho inkriminovaného, skoro až hororového momentu. A to je přece špatně. Za mě dávám 32 %(20.8.2018)

  • T-pack
    ***

    Cítím se trochu ošizen o určitý narativní úder na solár, když jsem kvůli sociálním sítím dopředu věděl jeden z klíčových momentů tohohle kraťasu. Ten moment, kdy bylo slyšet v kinosále kolektivní prudké nadechnutí a několik šokovaných poznámek. Přesto předpokládám, že by se můj pohled na snímeček nezměnil nijak radikálně, kdybych o tom předem nevěděl. Bao je ve své podstatě velmi konkrétní příběh, čímž se výrazně liší od dosavadních Pixaráckých krátkometrážních snímků, z nichž většina buď obnažovala myšlenky na koncepty, bavila se vizuálním blbnutím, nebo v nejlepším případě obojí kombinovala (řečeno s tím, že Piper, Lou ani Snajayův Super tým jsem dosud neviděl). Ačkoliv i Bao má náznaky obojího, pořád je na snímku vidět, jak čerpá z opravdové zkušenosti. Což by bylo samo o sobě asi fajn, pak ale nechápu, proč se snímek vůbec zaobíral tím alegorickým začátkem? Bylo to kvůli onomu mně vyspoilovanému momentu a jednomu, dvěma vizuálním gagům? Přijde mi, že tenhle příběh se dal vyprávět dvěma způsoby, ale tvůrci neměli jistotu, že ani jeden z nich by to vyprávění sám o sobě utáhnul, tak je prostě zkombinovali. Já bych byl přitom mnohem zvědavější, jak by se poprali s tím, kdyby ho museli vyprávět čistě skrz to metaforické.(10.8.2018)

  • Mouchal
    ***

    Poselství je tu zcela jasné, ale upřímně nevím no. Forma, kterou je to podáváno mě nikterak neohromila a upřímně je to spíš taková ta roztomilá krátká ptákovina na kterou zapomenete hned, co začne hlavní film. Jinak není co víc hodnotit. Grafika hezká, knedlíček zprvu roztomilý a pak pěkný mladý výtržník, ale však to všichni známe.(26.8.2018)

  • Stanislaus
    ***

    Bao je rozhodně jeden z nejbizarnějších předskokanů k celovečerním animákům, kterého se mi v kině dostalo - zařadil bych ho vedle stejně podivné Lávy z roku 2015. Člověku bylo celkem jasné, jaké poselství sebou film nese a na co se tvůrci snažili okatě upozornit, nicméně největším problémem bylo samotné provedení onoho poselství. Podle reakcí v kinosále jsem nebyl jediný, kdo byl zaskočen poněkud drastickým vyústěním. Film, u kterého slovní spojení "animovaná JEDNOHUBKA" nabírá doslovně na významu.(16.9.2018)

  • - Jedná se o 47. krátký animovaný film od studia Pixar. (RusTi)

  • - Film se odehrává v Torontu, na začátku je v pozadí vidět slavná CN Tower, nejvyšší věž na západní polokouli. (vojtaruzek)

  • - Snímek Bao se stal prvním z řady krátkých filmů od Pixaru, který režírovala žena. (Sadova302b50)