Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 62. Mladá císařovna Octavia (T. Brodská) žije mimo Řím, neboť její manžel, císař Nero, má novou milenku. Přivykla poměrům, které se na římském dvoře ujaly, všechny ty vraždy a nevěry, ale sama takto žít neumí. Vždyť dokonce Agrippina (L. Horáková), její tchyně a vlastní Neronova matka, prý byla zabita na rozkaz svého syna. Octavia žije sama jen se svými otrokyněmi, když se náhle ohlásí velitel loďstva a její bývalý učitel Anicetus (L. Munzar). Co může císařovna čekat? Bude to triumfální návrat do Říma, nebo smrt z rukou Neronova přisluhovače? V brilantním dialogu Octavie a Aniceta ožívají motivace činů hlavních hrdinů, ale je to jen "útržek" minulých časů, a autor si tu pohrál s možným vysvětlením historických faktů... (Česká televize)

(více)

Recenze (17)

flanker.27 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úvahy těch, co nemají možnost volby. A přece si najdou čas přemýšlet o tom, zda se ne pro Řím, ale pro ně osobně něco změní, dodají-li obvinění, o kterém každý v Římě ví, že je falešné, na pravdivosti. Pro Aniketa bude lež znamenat, že si zachoval alespoň kousek cti. Bude se dívat na císaře a bude vědět, že božský Lucius, přezdívaný Nero, je prolhaný zbabělec. Navzdory Fortuně, která se nestará o to, zda je někdo čestný nebo nečestný, pro Aniketa to význam má. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Oldřich Daněk v sobě nezapře zkušeného autora s citem pro dramaticky vyhrocený konflikt týkající se základních principů morálky, výborně napsané dialogy a se schopností vyhmátnout z historických událostí to nadčasové. Televizní inscenace z doby římského císařství pojednává o jeho oblíbeném tématu moci neomezované zákony ani ohledy. Despota se chce zbavit dvou poddaných ve svých službách a jedin, co k tomu potřebuje, je najít vhodnou záminku. Zlo má ale na výběr... Celkový dojem: 90 %. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Omamně báječné klasické antické drama s pikantní Terezou Brodskou, mateřsky dojemnou Janou Brejchovou a vynikajícím stoickým Luďkem Munzarem. Skvělé, báječné, úžasné. A tentokráte se nedržíme výlučně jen interiéru, ale jsme odvážně poctěni i prostřihy do exteriéru. Neronova doba Daňkovi svědčí. Útržky jsouť nade vše. ()

Aky 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Daňkův text i režie jsou obvykle dokonalé, Tereza Brodská je pro mne nečekaně dobrá a všechno povyšuje Luděk Munzar v herecké poloze pro něj ne zrovna typické, ale skvěle zvládnuté. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dvě tuniky, pár sloupů, něco schodů, jeden bazének a tím je výprava v podstatě hotová. Jenže pak si ty dvě tuniky obléknou Brodská s Munzarem a začne něco, z čeho se vaří voda v bazénku, sloupy se ohýbají a schody rovnají. Dialogy vycizelované na nanometr přebíhají mezi dvěma hlavními aktéry s takovou intenzitou, že mi to málem shodilo televizi na zem. Precizní Daněk ve vrcholné formě. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prozaik, dramatik a scénárista Oldřich Daněk si v celé své tvorbě libuje v rozvíjení historického detailu. Na základě spolehlivých faktografických znalostí a důkladné poučenosti v reáliích rozvíjí uměleckou fantazii nad různými klíčovými momenty dějin, a ne nepodoben starému Scribovi, připisuje přitom významnou roli shodě náhod. Takové vlastnosti má i jeho římský útržek z úspěšného televizního cyklu o královnách, kterému tentokrát vévodí skvělé herecké výkony mladinké Terezy Brodské a zkušeného Luďka Munzara v roli obávaného velitele loďstva. Jaká doba, takoví lidé. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Jdi už. Jdi lhát.“ Poslední slůvka římské císařovny Octavie k veliteli loďstva Aniketovi, ona si chce zachovat důstojnost a on drobné zbytky cti, každopádně se jedná o působivý rozhovor dvou v podstatě bezmocných lidí proti bezpáteřnímu císaři.. ()

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takhle krásně dokázal televizní hry točit jen Oldřich Daněk. Historicky zajímavé, stejně tak i výborně herecky obsazené. A ty ateliérové kulisy mají zkrátka svoje kouzlo. Tenhle příběh vypráví o císařovně Octavii (Tereza Brodská), kterou přijde navštívit (nebo zabít?) velitel loďstva a její bývalý učitel Anicetus (Luděk Munzar). ()

Maq 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na televizní úroveň dobré, nicméně... Daňkův text je jen těsně nad úrovní triviálního bombastu, jeho režie špatná, a Brodská hraje mizerně (vzpomínám, zda jsem ji vůbec někdy viděl hrát dobře). Drží to jen Munzar. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Oldřich Daněk dokáže napsat skvělé dialogy i v případě vcelku nezáživného setkání císařovny s velitelem loďstva. Útržek je velmi "divadelní", ale po pěti deseti minutách strhne, a drží diváka až do konce. I když jsem měl pocit, že Brodská ve své roli "plave", Munzar vše zachránil a byl opět (!) bezchybný. 80% ()

pipapa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takovýhle dialog by ve své době nebyl vůbec myslitelný, nikdy a v žádné situaci. Takhle spolu prostě lidé té doby nemluvili...Jako současný řemeslný tyátr "zneužívající" antiku téměř dokonalé. ()

garry 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně nejslabší Daněk. Nešťastně obsazená Tereza Brodská, která je všechno jen ne herečka. Maminka Brejchová se snaží hrát za ní. Luděk Munzar je na inteligentního Daňka příliš toporný. ()

Víteček 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná mě ještě neštvala výprava a možná jsem i ocenil mohutný výlet do exteriérů, ale tenhle díl jsem ocenil asi nejvíc z celého cyklu. Upřímně spíš trojka, ale dávám víc, pro zvýraznění nad ostatní díly. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Těžko říct, do jaké míry by byl takový dialog ve své době reálný, každopádně byl dost teatrální, ale vystavěn byl inteligentně a to cením. S Munzarem si Brodská herecky rozuměla podstatně líp než s matkou. ()

Reklama

Reklama