poster

Nenávist

  • USA

    The Grudge

  • Slovensko

    Nenávisť

  • Kanada

    The Grudge

  • Nový Zéland

    The Grudge

  • Velká Británie

    The Grudge

  • Austrálie

    The Grudge

Horor

USA, 2020, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ***

    Dlho som váhal, medzi dvomi a tromi hviezdami. Nakoniec dávam tri, predsa len tomu nemožno uprieť snahu, najmä po hororovej stránke. Počas sledovania som si ale uvedomil, ako smiešne mi je pozerať sa na ázijského bubáka, tie vlasatice sú už vážne dosť pasé a miesto strachu skôr prinášajú opačný efekt. To už tak skôr len do nejakých hororových paródií v štýle Scary movie. Ťamani by už konečne mohli zmeniť módu a prísť s iným bubákom. Tí americkí už boli v pohode, a niektoré lakačky sa tiež podarili, aj keď drvivá väčšina z nich sa dala čakať už na kilometre ďaleko, takže keď sa nakoniec vystrčil bubák, tak som to riešil iba zívnutím a mávnutím rukou. Dejová linka tiež nič moc - akási hatlanina, ktorá sa neúspešne snažila spojiť rôzne verzie tohto príbehu. No nelogičnosť mi trieskala hlavou o stenu. Veľmi slabý priemer. 50/100(26.3.2020)

  • luka4615
    **

    V první řadě musím ocenit, že Vás režisér Nicolas Pesce udržuje v konstantním napětí, které po celou dobu stopáže funguje velmi dobře. Na druhou stranu zde ale velmi zamrzí absence nějakých propracovanějších "lekaček", jelikož ty užité jsou zjevné několik minut předem a vůbec nefungují. The Grudge je tedy další z dlouhé série rádoby hororů, jehož ambice dalece přesahují schopnosti tvůrců. Škoda.(17.3.2020)

  • dan4815
    **

    Zázrak se nekoná. Ona Nenávist byla vždy spíše tendenční záležitostí. Musím se přiznat, že jsem naivně očekával hlubší děj. Místo toho divák dostal slepenec časových linií, ve kterých se značná část diváků ztrácí. Ve výsledku jim zbude pohled na permanentní čekání na lekací scény, které vůbec nefungují. Chybí zde nějaká psychologická předehra, která si diváka podmaňuje do takové míry, že chce zavřít oči. Onen pocit nepřišel, pragmatická myšlenka, že když už jsem si to zaplatil tak to také uvidím celé, byla jednoduše silnější než strach. Pro režiséra bylo snazší ve vteřině zvýšit zvuk o několik desítek decibelů a hodit tam nezřetelnou tvář. Spíše cílí na biologické reakce těla na agresivně hlasité a rychlé podněty, které člověk nemůže příliš ovlivnit. Chvílemi jsem měl pocit, že jsem parádně naletěl mladému režisérovi, který světu neukázal nic převratného, a jestli si vzal hypotéku na dům s domněním, že právě udělal díru do filmového světa, tak s tímto výkonem nechť hledá nějaký ten motel. Nabízí se ona Cimrmanovská slova - "debil v divadle - neví se, zda je na jevišti nebo v hledišti." Svět Nenávisti je přespříliš vyždímán, všechny filmové odnože tohoto hororového světa měly skončit už před sedmy filmy. Pro ty, kteří očekávají od hororu pocit strachu, a je naprosto retardovaný a neempatický, tak mu film dá vše, co od něj žádal. Bystřejší divák totiž přesně tuší, co se bude dít, a kdy přijde na plátno špatně nalíčená herečka. Prostředí bylo zvoleno poměrně dobře, ale uznávám myšlenku, že by se měl divák zorientovat v prostředí. Pokaždé film ukázal ještě další chodbu nebo místnost navíc, až se zdálo, že se děj odehrává v hotelu z Osvícení. Herci pobíhají odnikud nikam, jejich pohyby nemají smysl a vše jenom nahrává pocitu, že se máme bát a nemáme myslet. Je mi jasné, že se dnes točí filmy především pro americké diváky, kteří jsou stále tupější. Kubrick to věděl, proto americká verze dříve zmíněného Osvícení byla mnohem delší než ta evropská. A dnešní produkce se snaží o minimalizování děje, protože se nechtějí obtěžovat s nějakým vysvětlováním. Absence dialogů a rozvíjení postav film naprosto posílá do sraček, protože už po tisícím zjevením jsem spíše nabýval pocitu, že se jedná o dokument o stalkerech s leprou. Strach rapidně klesal, a už během 40 minut se začali diváci spíše smát. Nevím, zdali to bylo uvědoměním, že vyhodili peníze za půl hodiny reklam a 94 minut stupidního filmu, nebo proto, že má kolegyně (jako jediná), si vykousala všechny nehty, a vzhledem k tomu, že po kině nebyla schopná o filmu mluvit, tak nejspíše byla v katatonickém stavu. K největšímu klišé jsem ještě očekával udělat z kašlajícího policejního parťáka chodící rakovinu plic - občas zakašlal a pořád kouřil. Vsadím se, že původně měl rakovinu a na sklonku svého života chtěl parťačku zachránit tím, že zapálí dům a během této zábavy sám zemře. Kde jsou ty doby, kdy scénář k filmům nepsala ještě umělá inteligence. Obával jsem se jediného, a to svých kolegů, které jsem na film nalákal slovy, že se budou bavit.(3.1.2020)

  • corpsy
    **

    Mal to byť nový pohľad na už priznajme si, pekne vychodenú značku. Teda asi len chcel byť. Spojitosti s predhádzajúcimi americkými THE GRUDGE tu sú ( hlavne k prvej časti ), ale sú len oslím mostíkom k tomu, aby sa v tomto filme niečo začalo diať. Množstvo nelogičností, málo napätia a hlavne to, že snímok nemá potrebný spád a ani gradáciu a plynie skôr ako nejaký artový film pre intelektuálov. Škoda. Ale tento rok je len na začiatku, tak verím, že nejaký slušný šťavnatý hororový kúsok, nás ešte len čaká.(5.1.2020)

  • tnp101
    *

    Americký remake Nenávisti z roku 2004 mě potkal v ideálním věku (14). To jsem si jej naslepo vybral ve videopůjčovně a společně s o pár let starším Blair Witch jej zařadil mezi pár hororů, u kterých jsem se regulérně bál. Říci, že se nové zpracování příliš nepovedlo, je ještě docela pochvala. Lekačky obecně nepovažuji za strašidelné, v tomto případě se ale spoléhají doslova jen na co největší hlasitost. Film je nudný, takřka bez děje, herci to chtějí mít co nejdřív za sebou, vizuál je vyloženě hnusný, a tak bych mohl pokračovat. Prakticky jediné, co bych neoznačil za špatné, je statický záběr v první části závěrečných titulků, ale to film z hlubin těžkého podprůměru ani náhodou nevytáhne. 30%(15.6.2020)