poster

Tři tváře (festivalový název)

  • Írán

    Se rokh

  • anglický

    Three Faces

  • anglický

    3 Faces

Drama

Írán, 2018, 100 min

Režie:

Jafar Panahi

Kamera:

Amin Jafari

Producenti:

Jafar Panahi

Scénografie:

Leila Naghdi Pari
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Filmmaniak
    ****

    Jafar Panahi, k domácímu vězení nucený režisér snímku Taxi Teherán, opět dokázal natočit chytrý a nesmírně působivý film, jemně a přitom rázně kriticky reflektující poměry v současném Íránu, pouze ze svého automobilu a za minimálních prostředků. Tentokrát se v něm v roli sama sebe a za doprovodu populární herečky Behnaz Jafari vydává po vesnicích nalézt pravdu ohledně údajně zasebevražděné mladé dívky. Je to skvěle napsané i zahrané a strhující, přestože se pointa dá snadno odhadnout předem. Důležitější je navíc v tomhle případě ona cesta za tou pointou. Gratuluji a přeji mnoho nasolených předkožek.(1.7.2018)

  • Goldbeater
    *

    S tímhle filmem jsme se naprosto minuli. Několikrát omílané poselství, že v Íránu není pro ženy lehké být sama sebou a vzepřít se rodině a okolí, brzy omrzí a v jiných ohledech je tento snímek tak myšlenkově a emocionálně prázdný, až to bolí. A urputně sáhodlouhé promluvy postav třeba o tom, jak býk se zlatýma koulema je vzácné plemeno, nebo jak sušená obřízka otevře člověku lepší budoucnost, mě opravdu k intelektuálnímu uspokojení nedovedly. Mučivě dlouhé záběry, jak někdo někam jde po pěšině či silnici, se střídají se scénami s uřvanými a nesympatickými postavami. Nudilo mě to, otravovalo a nechalo naprosto chladným.(8.7.2018)

  • Brylin
    ***

    Jafar Pahani ve svém nejnovějším filmu předkládá smutnou zprávu o stavu svobod jednotlivce v Íránu. Právo umělce na volnou tvorbu, právo dívky zvolit si povolání či respekt k ženským umělkyním jsou v Evropy troufám si tvrdit dávno vyřešenými tématy, avšak v prostředí mnoha islámských zemí zdaleka ne. Pahani netlačí na pilu, neagituje, a o to jeho poselství naléhavěji promlouvá. Osobně mě fascinoval zřejmý rozdíl ve zvycích a mentalitě mezi Teheránem a íránsko-azerbajdžánským pomezím, kde se film odehrává. A ještě mnohem mnohem dále je to do Evropy. Tři hvězdičky.(30.6.2018)

  • Slarque
    ****

    Panahi opět za volantem, tentokrát sice na cestě do hor, přesto je návaznost na Taxi Teherán vidět. Jsou tu zase dlouhé záběry a pomalé tempo, žánrově je to ale tentokrát rozkročeno mezi detektivkou, road-moviem a psychologickým dramatem.(6.7.2018)

  • Parisienne09
    ****

    Střet starý jako lidská civilizace sama: starý model života vs. ten nový. Navzdory 21.století tento boj v některých kulturách probíhá bez rukaviček. Zde konkrétně z obou stran, protože mládí už si nechce nechat věčně diktovat pravidla archaického života, a tak občas používá tvrdé prostředky. Děj je zasazený v malé izolované vesnici vysoko v horách na íránských hranicích s Ázerbájdžánem. Dobrý příběh, který vás drží přilepené na plátně.(2.7.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace