poster

Poslední večery na Zemi

  • Čína

    Di qiu zui hou de ye wan

  • Čína

    地球最后的夜晚

  • anglický

    Long Day's Journey Into Night

  • anglický

    Roadside Picnic

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Posledné večery na Zemi

Drama / Mysteriózní

Čína, 2018, 138 min

Režie:

Gan Bi

Scénář:

Gan Bi

Hudba:

Giong Lim
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dave Lister
    ****

    Velmi zvláštní a hypnotický trip, který vás protáhne realitou i sněním. Miluji tyto experimentální dílka. Je to únik od klasických filmových klišé. Tento film to rozhodně je. Podmanivá atmosféra, doprovázená skvělou hudbou. Herci na které se velmi dobře kouká. Tento neonoir mi připomíná film Gaspara Noeho, Enter the void, až na ten zběsilý obsah. Zde plyne vše pomalu, kdy ve vás film zanechá zvláštní pocit spokojenosti a vy nevíte vlastně proč.(9.6.2019)

  • ScarPoul
    *****

    Vraciame sa do Kaili. V inom príbehu ale v známej atmosfére. Gan Bi je totiž umný rozprávač. Umelecká roztekanosť príbehu v prvej polovici vás núti rozmýšľať a hľadať súvislosti. Pomaličky vďaka vizuálnym prvkom vstupujeme do roviny snov a predstáv, ktoré podznamenávajú život hlavnej postavy. Následne sa dostávame do snovej sekvencie, ktorá je jednou obrovskou jednozáberovkou, ktorá trvá vyše 50 minút. Vtedy už len realistické zobrazenie sna a jeho nuáns vytvára v divákovi pocit nevídaného vzrušenia, kde miesta a postavy doplňujú hovorené slovo v prvej časti a uzatvárajú komplexne cestu hlavnej postavy za pochopením. Meditatívne a krásne. Niečo čo pohladí na duši. Je to akýsi príklon k starej umeleckej škole, cez prostredie, ktoré nepôsobí exoticky ale skôr smutne a vyprázdnene. A v tom sa snaží postava nájsť nejaký zmysel. Pre mňa po dlhom čase znova príjemné spestrenie. Škoda že keď prskavka dohorí zobudíme sa. Zaujímalo by ma čo bude potom.(24.5.2019)

  • Anderton
    ***

    Posledné večery na Zemi predstavujú pre mňa zážitok spojený so sledovaním prvého filmu Wong Kar Waia. Vtedy som sa na jeho poetiku ešte nedokázal naladiť, pripadal mi trochu nudný, ale stále dostatočne zaujímavý, aby som pokračoval v objavovaní jeho tvorby a opätovnom pozeraní jednotlivých filmov. No a podobne to budem mať asi aj s Gan Biom, pretože popravde čo si o tomto filme myslieť, na prvýkrát netuším. Na druhú stranu som bol schopný ho precítiť a nechať sa príjemne unášať obrazmi a hudbou. Jeden zo zádrheľov môže tkvieť v tom, že som ho celý videl v 2D, čiže inak, ako to mal režisér s divákmi v pláne.(17.6.2019)

  • BoredSeal
    **

    Brutální facka od abstraktního artu a řádná kopa otravnosti a nudy. Zpočátku to vypadá na příběh s pátráním, ale nějak se to vykolejí do typu zábavy a nulové satisfakce ala Stalker a když dojde k onomu proklamovanému závěrečnému bloku bez střihu, můžete to sice obdivovat, ale pokud se zamyslíte, co jste těch 50 minut sledovali, obdiv vychladne. Několikaminutový záběr deště ze Stalkera tu dostal novou výzvu od pětiminutového pojídání jablka; pokud nenávidíte čínská přísloví a moudrosti, tady jsou tímhle způsobem vyjadřování napsané všechny dialogy; a ještě bych řekl, že tento film rozechvěje srdce fanouškům kapely Venga Boys, které bych teda na projekci artu nečekal.(15.6.2019)

  • Sayko
    ***

    Tento snímek nám ukazuje pravou nádheru 3D filmů jako takových. Ponurá atmosféra a nádherný obraz, který je doplněn o vskutku velice zajímavou hudbu. Myšlenky a metafory k hlubšímu rozboru zde máme na každém rohu, ale film jako celek působí chaoticky a neuspořádaně, pořádně jsem nevěděl, po čem vlastně hlavní hrdina touží a postavám jsem si nevytvořil jakékoliv citové pouto. Jako abstraktní dílo soustředící se na jednotlivé pasáže působí Poslední večery na Zemi vynikajíce, avšak jako celek zdlouhavě, nudně a opakujíce se.(11.6.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Varan)

  • - Film navštívilo při jeho silvestrovské premiéře v Číně rekordní množství diváků. Během jednoho dne film vydělal bezmála 38 milionů dolarů, a porazil tak veškerou konkurenci, včetně hollywoodského superhrdinského blockbusteru Venom (2018). Již následující den se však tržby Gan Biho meditativního dramatu prudce propadly. Čínští diváci totiž na základě marketingové kampaně filmu očekávali, že uvidí romantickou komedii. Snímek, uváděný v Číně pod názvem Poslední noc na zemi, byl prezentovaný jako ideální film pro závěrečné hodiny končícího roku. Jeho uvedení v kinech bylo zároveň načasované tak, aby finální polibek hrdinů nastal přesně o silvestrovské půlnoci. Tedy v momentě, kdy by si svůj novoroční polibek měli spolu s postavami vyměnit i zamilovaní diváci. Podle uživatelských recenzí ale řada čínských diváků z náročného uměleckého filmu, přirovnávaného k dílům Andreje Tarkovského či Wong Kar-Waie, odešla, případně v sála usnula. Mnozí se virální reklamní kampaní, která film prezentovala jako vstřícný mainstreamový titul, cítili podvedeni. Na čínské filmové databázi Maoyan si snímek vysloužil extrémně nízké uživatelské skóre 2.8 doprovázené záplavou rozhořčených, mnohdy i vulgárních komentářů. S výdělkem přesahujícím 40 milionů dolarů se nicméně i přes negativní ohlasy staly Poslední večery na Zemi nejúspěšnějším čínským autorským filmem poslední doby. (Zdroj: Cinepur)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace