poster

Dívka

  • Belgie

    Girl

  • Slovensko

    Dievča

  • Nizozemsko

    Girl

Drama

Belgie, 2018, 105 min

Režie:

Lukas Dhont

Producenti:

Dirk Impens

Kostýmy:

Catherine Van Bree
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (15)

  • POMO
    ****

    Přesnější portrét dospívající trans-holky a jejího trápení se kvůli sociální odlišnosti a tělu, do kterého se omylem narodila, nenajdete. Otázkou zůstává, jestli vás v takto komorně pojatém, formálně konvenčním provedení, které od první do poslední minuty staví na čtení pocitů z její tváře, bude bavit. Mně bavilo. Důležitou a hezkou postavou je její otec, který ji psychicky prostě nemůže pomoct, ať se snaží jakkoliv. [Cannes](12.5.2018)

  • pan Hnědý
    ****

    Síla! Ohlas z Cannes nelhal. Nesmírně depresivní záležitost podaná do hloubky hlavní postavy (a opět nádherná práce s neherci). Evropská optika vyzařující přes plátno pod kůži. Slow-motion záběry ve vodě pohlcující, záběr na horské dráze bych chtěl, aby trval hodiny. V závěru se mi těžko dýchalo. [MFF Cinematik 2018](12.9.2018)

  • hygienik
    **

    Ak by som zostavil rebríček 10 najkontroverznejších filmov, čo som kedy videl, tento by sa tam s prehľadom dostal. Téma výborná, človek protagonistke fandí. Postupom času sa začali objavovať scény, ktoré boli pre mňa na hrane akceptovateľnosti. Záver to totálne zaklincoval v negatívnom zmysle. Znepokojuje ma predstava, že ľudské telo sa dá meniť podľa potreby aj v takej základnej veci, akou je pohlavie. To sa môžete zamilovať do ženy a ona vám jedného dňa možno prezradí, že kedysi bola muž. A žiaľ v závere film vyznieval tak, že Lara potrebuje skôr psychologickú/ psychiatrickú pomoc, než operáciu. Súhlasím s komentárom od TroiMae. Festival inakosti 2018.(20.10.2018)

  • kajas
    ****

    Působivá cesta do duše transexuální Lary/Victora. Natočené s nebývalou citlivostí, na debutanta velmi vyzrále, téměř dokonale. Bavily mě jak scény z baletního studia, tak Lařiny rozhovory s otcem. Hlavní postava má pro svou proměnu ty nejlepší podmínky - chápající rodinu (ač bez matky, jejíž nepřítomnost nebyla vysvětlena) - bojuje ale s vlastní nejistotou, nedůvěrou v samu sebe. Všechny potřebné emoce dokázal mladý herec Victor Polster přenést na plátno tak přirozeně, že mi jeho výkon místy způsoboval husí kůži. Skoro 5*.(1.7.2018)

  • LenkaAK
    ****

    S čím vším se potýkáte při fyzické proměně z chlapce na dívku. Překvapivě také s výkyvy nálady a hormonů. A odehrávalo se to v pro mě velmi atraktivním prostředí baletu.(4.7.2018)

  • terunka003
    ****

    Složité, těžké, podporující, zoufalé, statečné, baletní, frustrující. Dánská dívka v nízkorozpočtovém belgickém provedení. A o to syrovější, opravdovější. V 16ti je život těžký. O to víc, když se narodíte do špatného těla. Dramatický snímek o nelehké cestě za splněným cílem, kdy výsledky jsou vidět pomalu a vy přestanete věřit v úspěch. Poslední scéna byla vrcholem všeho. Herecký výkon Victora Polstera je neskutečně dobrý. ..ten kluk měl tak zajímavý úsměv, že jsem se taky usmívala..až mi to přišlo nemístné.. (KVIFF 2018)(30.6.2018)

  • Brylin
    ***

    V období dospívání může být přijímání vlastního těla, a platí to zejména pro dívky, poněkud problematické. Když jste ale dívka v mužské tělesné schránce a ještě toužíte být baletkou, musí to být peklo. Obdivuhodné představení Victora Polstera toto peklo zprostředkovává velmi uvěřitelným způsobem a celý film de facto stojí na jeho výkonu. Téma snímku mě ovšem nevtáhlo natolik, abych šel na čtyři hvězdičky - uděluji tedy poctivé tři.(30.6.2018)

  • TroiMae

    Another Example of Trans Trauma Porn. Put simply: the film is bloody and obsessed with trans bodies in a way that reminds us that a cisgender person wrote and directed it. It’s trans trauma porn and, as a cisgender person, I’m warning trans people not to watch it and cis people not to fall for it. The film is birthed wholly from the mind of a cis person and employs only cis fascination with trans bodies to tell its story. There’s no doubt that Girl is an ultimately harmful film. Watching it could not only traumatize and retraumatize trans folks, but also perhaps send the wrong message about transition to trans youth. Trans people deserve a narrative that dares to treat them as psychologically complex and not one that continues to view their bodies as burdens to be overcome. https://www.intomore.com/culture/netflixs-girl-is-another-example-of-trans-trauma-porn-and-should-be-avoided-at-all-costs(8.10.2018)

  • Chilly00
    ****

    Hodně fyzický film ve všech směrech. Mladá dívka a její fyzické tělo, se kterým si neví rady. Potřebuje ho k tomu, aby mohla tančit a zároveň by se určitých jeho částí velmi ráda zbavila.... trochu již postupem času omšelé téma a motivy (balet, zkrvavené prsty u nohou...), avšak zručně natočené bez patosu a skvěle zahrané hlavním hrdinkou/hrdinou. Brutální konec překvapil. (KVIFF2018)(30.6.2018)

  • Bazinga2563
    ****

    je to asi chytry film, ale jednou stacil. pro vsechny LGBT+ (asi to neni ta nejinkluzivnejsi verze psani, pardon) nadsence je to MUST SEEN. dekuji za otevreni oci do noveho sveta, radeji se ale vratim zpet do toho sveho. (videno na kviff)(8.7.2018)

  • brumbrum
    odpad!

    Natocene sugestivne, takze clovek ma nakoniec pocit, ze jeho JA (a je fuk, jak to kto pomenuje, ci duch, alebo "ja", alebo proste podstata jestvovania, ktora povie o sebe "mam zdrave telo" alebo "ona ma pekne telo": kto je to "ona" ak len "ma" svoje telo?) je len zasunute to kopy masa, ktore sa da podla potreby zmenit na muza alebo zenu alebo trebars oboje napockanie. Dnes velmi moderne, ked uz nie je jasne ani to, co este len pred par rokmi vedel kazdy skolkar: kto je dievcatko a kto chlapcek. Ze existuju smutne pripady, ked nestastny jedinec fakt nema jasno vo svojom pohlavi, este nie je dovod o tom tocit svinsku propagandu, aby o pohlavnej orientacii zacali diskutovat slabsie povahy, ktore by na to inak neboli nikdy byvali prisli. Spolocnost, ktora sa zaslepila pred jestvovanim Boha, sa snazi spravit bozsku karikaturu z cloveka: podme tvorit pohlavie! ODPAD(18.11.2018)

  • BarVo
    ***

    Jednotvárne. Bližšie ma to nezaujalo. Striedali sa tam 3 scény dokola /škola, domov, klinika/. Pomalé tempo filmu bolo gradované drsným záverom, z ktorého sa paradoxne vyvinulo čosi ako happy end. Čo teda mne tak neprišlo. (13. MFF Cinematik Piešťany)(13.9.2018)

  • r007
    ***

    Po shlédnutí jsem měla dost rozporuplné pocity. Na jedné straně to byl zajímavý pokus o psychologii dospívající dívky, na druhé straně si nejsem jistá , nakolik jsou dnešní mladí lidé ovlivněni internetem a tím, že mají ke všemu přístup . Už něco pamatuju, a za našich mladých let to chodilo jinak . Zůstalo prostě při myšlence, že by to třeba bylo lepší, kdyby jsme se narodili jako opačné pohlaví. Dnes aby se v tom čert vyznal, orientací přibývá až je to k nevíře, co všechno je vlastně možné. Psychologové nestačí řešit ty zástupy mladistvých, kteří si myslí, že se narodili do špatného těla, namísto toho, aby se naučili jak se svým tělem žít a mít ho rádi.Chirurgové shromažďují žádosti o operativní řešení přeměny těla. A k čemu to ? Nedávno jsem se na internetu dočetla o mladém muži, který se nechal chirurgicky změnit na ženu a po 2 letech toho lituje a chtěl by to vrátit zpátky. Takže popravdě řečeno se nedokážu do takových lidí vcítit.Ale bylo ve filmu pár momentů, kdy mě zabolelo u srdce. Bylo mi líto malého brášky a taky otce, který se moc snažil. Vlastně skoro všichni se snažili Laře pomoci, ale nebylo to moc platné.Takže trošku smutek na konci. A smekám před Victorem, opravdu pozoruhodný výkon .(30.11.2018)

  • Maraboy
    ****

    KVIFF 2018(7.7.2018)

  • Maja_N
    odpad!

    Pre mňa nudné striedanie troch situácii, medzi ktorými je zopár fajn záberov. Emócia pri tanci, ktorá asi mala snahu v divákovi vzbudiť pochopenie k hlavnej postave u mňa nefungovala, navyše radikálny záver, kedy zopár divákov odišlo z kinosály.(12.9.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace