poster

Utop se, nebo plav

  • Francie

    Le Grand Bain

  • Slovensko

    Do plaviek!

  • Austrálie

    Sink or Swim

  • Nový Zéland

    Sink or Swim

Komedie

Francie, 2018, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (55)

  • Enšpígl
    ***

    Moc se mě líbilo, že příběh je postaven na dospělých chlapech. Paradoxně se mě víc než klíčový spojovací prvek mužského akvabelství líbily více scény jednotlivých mužských akvabel v soukromém životě, tam jsem cítil skutečný život mnoha mužů a akvabelství jsem bral hlavně jako klíčovou záminku k humoru, ale taky ukázku toho, že i loseři potřebují sdílet své pocity s někým dalším (sauna/šatna). Na můj vkus zbytečně protahované a některé scény vyhrocené, těžko bych dokázal nacvičit nějakou sestavu, kdyby mě trenérka neustále jenom nadávala, že jsem sračka, ale jasně vtipný to občas bylo. Příjemný bylo i obsazení mužských postav, hlavní role velké hvězdy fr. kinematografie. Nedivím se, že to ve Francii láme divácké rekordy, ja se v kině na zahajováku FFF cítil fajn, ale znovu není potřeba.(21.11.2018)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Na Francii poněkud vlažnější komedie, kde největší lákadlo je Benoit Poelvoorde, který na můj vkus nemá tolik prostoru, kolik by mít měl. Mužské Aquabelly jsou neotřelým nápadem a herecká sestava je zvolena trefně. Jakmile příjde na scénu nekompromisně sprostá trenérka na vozíčku, tak je postaráno i o humorné scény. Finále příjemně dojemné. Příjemný film, ale spíš jen na jedno podívání. Francie nabídla vtipnější kusy. 65%(4.4.2019)

  • Vodnářka
    ***

    Ajaj! Naprosto zbytečně sluníčkové zakončení podráží do té doby dobře našlápnutou ironickou komedii...(13.4.2020)

  • Dzeyna
    ****

    Skvělá bláznivá podívaná. Sice trošku jednodušší, ale za to se člověk zasmál.(17.3.2019)

  • Flego
    ****

    Outsideri vlastných životov idú prekonať samých seba, aby získali svoju sebaúctu a uznanie. Muži v tomto príbehu príjemným a ľudským spôsobom hľadajú cestu k sebe a svojim blízkym a treba priznať, že ako spojovací prvok mužských akvabel je viac ako vydarený. Snímok má hudobný osemdesiatkový feeling, dobrý humor a citlivý prístup k problémom.(17.3.2019)

  • Ivoshek
    **

    Tvůrci si měli nejdřív rozmyslet, co chtějí natočit. Crazy komedii, kde vozíčkářka mlátí bandu loserů klackem? Nebo studií lidí středního věku, kteří nejsou šťastni a neví, jak to změnit? "Do naha!" byl mnohem uvěřitelnější, lidštější a (hlavně) vtipnější film. Sorry. Je to strašné dlouhé, humoru je na ten čas málo a jako celek to nesedí dohromady...(5.1.2019)

  • Filmmaniak
    **

    Mírně úsměvná nenáročná komedie, jejímž hlavním nepřítelem je málo humoru a přehnaná délka. Příběh je taková bazénová variace na Do naha s poselstvím, že sportovní úspěch vyřeší všechny vaše problémy, akorát tedy podstatně hůř napsaná a režírovaná. Úvodní hodinová expozice (než se začne pořádně trénovat) je hrozně úmorná a metafory točící se kolem koleček a čtverců jdou zcela mimo. Efektních závěrečných 15 minut je docela uspokojivým vykoupením za tu bídu předtím, ale zas je divné, že plavci předvádějí choreografii, kterou jste je nikdy předtím neviděli trénovat.(8.7.2018)

  • seale
    ****

    Parádu tomuto filmu udělalo závěrečné vodní vystoupení. Kameramansky i hudebně krásně ztvárněné (přechod z tuctového songu do symfonie a z civilní kamery do umělecké). Zahájení FFF.(22.11.2018)

  • Handle
    **

    Podobným francouzským komediím většinou podlehnu, ale tohle už jsem tvůrcům nesežral. Neříkám, že to nemá fajn místa, ale jako celek to nedrží pohromadě ani trochu. Aneb udělejme ze všech postav psychicky labilní jedince / smolaře / podivíny / handicapované - a ještě se veškerým těm problémům povrchně vysmějme. Přesně na tomhle principu to bylo založený a to mě nějak nebavilo - opravdu dobrý humor se podle mě tvoří jinak. A o tom, že je to celé nereálné, do extrému hnané a stopáž 122 minut je totálně nesoudná, už radši pomlčím. Čekal jsem opravdu mnohem lepší kvalitu a větší zábavu.(2.1.2019)

  • Marze
    **

    Film se promítal na mnohých světových filmových festivalech. Vychází z reálných problémů existenčních. Hlavní hrdina sice také nemá práci, je závislý na výdělku manželky a od syna momentálně zoufalého kvůli akné se mu dostává přezíravosti, nicméně nevypadá, že by mu hrozila sociální katastrofa; spíš psychické trauma středního věku. Polyká prášky, ubíjí čas, potřebuje někam patřit; právě z pocitu vykořenění odpoví na inzerát, který hledá nové členy „mužských akvabel“. A tak nalezne společenství různých ztracenců, kteří se v sauně zpovídají ze svých smutků. Někdo nedostal kvůli svému věku bankovní půjčku, jiní mají potíže v zaměstnání, v partnerském vztahu nebo s potomky. Než se všichni představí, vyprávění se neúměrně vleče. Tím více, že navzdory příkladné sestavě francouzských hereckých hvězd, kterým jednoznačně vévodí Mathieu Amalric, působí vlastně všichni takřka stejně, tedy stejně utrápeně, a ve svých výlevech plných stesku jsou tak jednotně civilní, až nezajímaví. Pohled na více nebo méně pupkaté pány v plavkách budí úsměv, i když spíše útrpný, nicméně zas tak originální nápad to není, s podobným prvkem přišel už český film Manžel na hodinu. Ale hlavně to není vyložené komedie. Po většinu času se totiž hrdinové kvůli pocitu chlapského selhání vyloženě utápějí v melancholickém poraženectví a v abstraktních depresích.(14.4.2020)

  • Anrie
    ****

    Prvotní myšlenka je originální a už při čtení obsahu se člověk baví nad představou, že se skupina pánů ve středním věku s postavou ženy v pátém měsíci, snaží o udržení horizontální polohy na vodě. Naneštěstí se příběh ubíral spíše k problematikám, které už tak originální nejsou. Otci, kteří jsou neúspěšní podnikatelé, vyvrhelové rodiny či celé společnosti. A humorné scény z tréninku se tak mísily s ponurými okamžiky reality mimo bazén, a tak byla upozaděna ta linka, která nám nabízela něco nového. Ovšem to, co film povznáší na nadprůměr, je vědění, kolik tvrdé práce museli herci absolvovat, aby jejich závěrečné vystoupení bylo uvěřitelné.(22.3.2020)

  • Othello
    ***

    Vlastně velmi zdařilý kus na poli terapeutické underdog story, který ji propojuje s tolik aktuální krizí stárnoucích mužů, ztrácejících své místo v novém světě už jen z důvodu, že se dokáží identifikovat pouze se vzory starého světa. Synchronizovaný tanec pak má být tím prostředkem, který ačkoli by jim měl ubrat na jejich mužské hrdosti, tak naopak jim pomůže restartovat vnímání sebe samotných a dovolit jim opět pozvednout hlavu. Koneckonců Gilles Lellouche se spíše než jako režisér aproboval v hereckých rolích gangsterů nebo gritty poldů, takže s nástrahami blížící se padesátky se nejspíše taky tímto filmem vyrovnává. Na rozdíl od většiny zámořských komedií má Le Grand Bain dvě velké výhody. První je, že Lellouche s kameramanem Tangym mají cit na obrazy, situace a práci s prostorem a proto je film formálně o dost dál, než většina jeho žánrových souputníků. Druhá je nepříjemně věrně zahraný stárnoucí muž, naprosto vyčerpaný dvouletou depresí, kterého ztvárnil Mathieu Almaric. Ta nekonečná únava, nechuť, prázdnota, ambivalence, lenost i ty krátkodobé manické pocity radosti či vzchopení se, to všechno se ukrývá v tom jeho až děsivě zničeném pohledu. Tak a teď, proč to vlastně není dobrý film. Ve výsledku totiž odhalí, že vlastně jeho myšlenkou není dopřát postavám nový životní cíl a postavit je zpátky na nohy. Jeho pointou totiž je, že zdrojem neštěstí a úskalí protagonistů je vlastně to, že se do poslední chvíle odmítali přizpůsobit systému (jež film sám doposud kritizuje) a vlastně jejich vykoupení vychází z toho, že onen systém se rozhodli nakonec vzít na milost. Jenomže kruh do díry na čtverec nedáš kapiš? A pokud ten kruh tomu čtverci přizpůsobit dokážeš, tak kde potom v tom přizpůsobování chceš skončit žejo?(26.3.2019)

  • Padme_Anakin
    ****

    Název filmu napovídá, jak naložit se životem ve chvíli, kdy už máte něco za sebou, leccos se nepovedlo tak, jak jste si přáli, trable v práci střídají potíže v kruhu rodinném a vy najednou nevíte, co s tím. Mužské akvabely slouží podivné partičce chlapíků jako oáza klidu, místo k vypovídání a plácání se v bazénu, kde jim shovívavá trenérka předčítá z knih. To se ovšem změní v okamžiku, kdy se přihlásí do soutěže... Milý, úsměvný, takový nenápadný film o obyčejných lidech, kteří dokázali najít to, co potřebovali, každý po svém...(10.3.2019)

  • marhoul
    *****

    Hodnotím pěti hvězdičkami, protože tohle je přesně šálek mojí kávy. Já miluju milé, nenáročné a přitom lidské příběhy, ve kterých je sranda, láska, úcta člověku ( klidně od lůzra k lůzrovi) a nějaké to vydřené vítězství, nejlépe nad sebou samým. V předvánočním shonu mi francouzská komedie přišla vhod a moc ráda se na ni podívám i v budoucnu. Stopáž mi nevadila, bavilo mě to od A do Z.(11.12.2018)

  • easaque
    ***

    -3* tak tu mám zase srovnávací komentář - tentokrát dvou docela nových francouzských komedií na podobné téma, a to vodní sporty. Oběma nakonec přiděluju průměrnou známku jen s rozdílem znaménka. Začnu úzkoprofilovějšími Třpytivými krevetkami, které se mi však líbily o něco víc. Tuto komedii si však užijou jen ti, co jsou vstřícnější ke gay tématice a ostatní raději ani nezkoušejte a rovnou si odečtěte tolik hvězdiček podle výše vašeho odporu. Ostatní se můžou těšit na lehkou, bláznivou, barevnou a hřejivou jízdu, která se snaží hlavně pobavit, ale úplně hloupá taky není. V neposlední řadě si na ní vážím, že ukazuje i extrémnosti v chování menšin, které mají své následky a ne všechno prochází. Pro běžné publikum bude asi zajímavější tato komedie (prý ve Francii dost populární), kde jde o mužské synchronizované plavání, které se možná víc tváří "přihřátěji" než vodní pólo, ale v tomto případě to pravda není. Sice je v žánrech jen komedie, ale jako čistou bych ji určitě nebral a je tam i dost vážnějších situací. Rozhodně by mohl mít film vyšší potenciál, kdyby nebyl zbytečně natahovaný a linky s představováním jednotlivých členů družstva byly líp zasazené do příběhu, protože stávající koncept a střih byl nezajímají. Jinak příběh standardní a díky netypickému sportu se snaží hlavní hrdinové najít sebeúctu a sebedůvěru. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](3.2.2020)

  • Aljak
    ***

    Francúzske komédie už dávno nie sú to, čo bývali - a toto je len ďalší z dôkazov. Každopádne, v tomto prípade zaujal aspoň vcelku originálny námet. Ono to v podstate ani tak komédia nie je, ale skôr tragikomédia. Možno by spravili tvorcovia lepšie, keby to poňali ako drámu so zopár ironicko-sarkastickými dialógmi. Toto bolo miestami zbytočné tlačenie na pílu, aby to za každú cenu malo ten komediálny rozmer, hoci tématicky to smiešne rozhodne nebolo. V podstate som s tými chlapmi sympatizoval, a páčilo sa mi, že prostredníctvom takéhoto hobby si navzájom pomohli v boji s rôznorodými depresnými stavmi. Takže tento rozmer filmu chválim. Ale to absurdné vyvrcholenie účasti takéhoto amatérskeho družstva na Majstrovstvách sveta, to bolo fakt prehnané (keďže takýto team by si pravdepodobne neškrtol ani na krajských majstrovstvách). Kvôli spomínaným výhradám nedokážem dať viac ako 3*.(31.3.2019)

  • bourec
    ***

    Film mě chytil až v době,kdy se na scéně pořádně objevila Leila na vozíčku,a začala vyřvávat,a chlapce šikanovat.Občas sice tlačila na pilu,ale od tý chvíle film dostal šmrnc.Na jedno podívání,víc nic.60%.(7.7.2019)

  • dubinak
    ****

    Komedie, které jsem sice dala čtyři hvězdy, ale už dost dobře nevím proč vlastně, protože kvůli příliš dlouhé stopáži, která je tu dost na škodu si nepamatuji veškeré detaily. Postavy jsou typicky francouzské, taktéž i dějové absurdno. Vím, že největší humor se zde těžil z vedlejších (super zábava nastává s trenérkou na vozíku) a hlavních postav, avšak některé zůstaly silně nevyvinuté a na tak dlouhou stopáž byl děj z tohoto hlediska značně nevyvážený a celkově to bylo se scénářem občas kostrbaté. Vím, že jsem z promrzlého letňáku odcházela docela spokojená, ale teď vidím, že to ve mně moc vzpomínek nezanechalo. Tři a půl. KVIFF 2018 (13.8.2018)

  • Tosi
    ****

    Chvilku trvá, než se film najde, ale stejně tak je to o chlápcích středního věku, kteří se ztratili ve vlastním životě. Všechny postavy ve filmu jsou totiž ohromeni životem, at' už samotou, láskou nebo smutkem a právě díky těmhle depresivním postavám film dojemně namíchal humor a emoce. Moc příjemný film.(10.3.2019)

  • vyfuk
    ****

    Nevinnost sama. Líbezný neškodný film, který slouží sice ke cliché, ale za to klasické a zábavě takové, že nikoho neurazí. Ne vždy se popadáte za břicho, ne vždy soucítíte, ale jde stále o to, že se i tak dokážete v celku snadno vžít do postav a soucítit s nimi. Mistrovství jsem prožíval jako kdybych se ho měl účastnit i já. Přišel jsem s tím, že jsem nic nečekal a odcházel jsem z kina v podstatě více než nadšený.(22.1.2019)

<< předchozí 1 2 3