Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Recenze (437)

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Ano jsem fanda Williama Shakespeara a tuhle modernizaci jsem nedokázala překousnout. Vizuálně sice zajímavé, ale to někdy nestačí. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Tu Luhramnnovu snahu být za každou cenu originální v tomhle filmu nebaštím. Moulin Rouge jsem mu sežral i s navijákem, tady mně otravné disco výstupy iritovaly. Nikam děj neposouvaly a byly úplně zbytečné. Někteří nezkousli časové posunutí shakespearovské klasiky do moderní éry, ale já myslím, že to filmu prospělo. Film stojí za zhlédnutí už kvůli hereckým výkonům Di Capria a Danesové. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nádherné převedení klasiky do současnosti, i když při prvním pohledu na jméno města (Verona Beach) jsem se trochu zděsil...ale kromě této (subjektivní) drobnosti nemám Bazu Luhrmannovi co vytknout - jeho výtvarná stylizace vypadá opravdu dobře, navíc působí uceleně i na slavném maškarním plese, kde se Romeo poprvé setká se svou osudovou láskou...což mne přivádí k představitelům hlavních rolí - Romeo A Julie je jeden z velmi mála filmů, kde se mi líbil DiCaprio:) Claire Danesová skoro vypadá na Juliiných nevinných čtrnáct a hraje výborně, Tybalt Johna Leguizama je takřka druhý Michael York (Tybalt ze Zeffirelliho, pokud jste neviděli, vřele doporučuji, i když je to nošení dříví do lesa)...a když je řeč o boji Monteků s Kapulety - dýky ráže 9mm vypadají opravdu roztomile. Poslední perlou z Juliina náhrdelníku je bezpochyby hudba...kdo by zapomněl na I'm Kissing You od Desiree... Prostě popkulturní verze KLASIKY, která dovede vzít za srdce, a tak to má být. Nikdy míň než 80%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Baz Luhrman přenesl nejklasičtější romantický příběh do současnosti, dva soupeřící šlechtické rody nahradil válčícími gangy, celé to videoklipově sestříhal, ozvučil moderní hudbou, přidal nějaký ten situační humor a dal vzniknout formální hříčce, které mě nedokázala přesvědčit o své nesamoúčelnosti. Jak původní název naznačuje, jedná se o matematickou rovnici, bohužel bez jediné neznámé, neboť Luhrman nám hned v úvodní trailerové koláži dává vědět, že se ani o žádnou dějovou inovaci nepokusil. Nepokusil se ani o inovaci v rovině dialogové. Všichni ti „mutha-fucka gangstas“ deklamující Shakespearovy verše působí hrozně nepatřičně. Jakoby zrovna objevovali krásy anglické literatury 16. století a chtěli s nově objevenými výrazy „zamachrovat“ před kámoši. Nefunguje ani chemie mezi DiCapriem a Danesovou, nefunguje z řetězů utržená Luhrmanova režie. Tato verze Romea a Julie spíše připomíná další teenagerskou romanci, která má jenom zcela náhodou neveselý konec. 50% Zajímavé komentáře: Gemini, rawen, Vitason, kitano ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale nikdy jsem neměl nutkání se podívat na zfilmování literárního díla Williama Shakespeara. Do té doby než přišla tato verze a ukázala něco nového a moderního. Líbilo se mi to a i něžná Claire Danes (promin, Leo nejsi můj typ) je minimálně slušně hrající :o)). Ale ja 4* to fakt asi nemá, i když .... ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Luhrmannův divoký vizuálně bombastický styl versus klasika od Williama Shakespeara - a překvapivě to dost funguje. Musím přiznat, že chvílemi mi to přišlo až zbytečně moc přeplácané (např. scéna u benzínové pumpy), vše ale vynahrazovaly výborné herecké výkony DiCapria a Danesové. Závěrečná scéna je z jejich strany naprosto úchvatná. Za povedené považuji též použití původních veršů, které do toho moderního sedí. Asi protože velký William byl moderní. ()

Superpero

všechny recenze uživatele

Pro mne nekoukatelná devadesátková šílenost, která je naprosto poplatná době svého vzniku. Vydržel jsem asi půl hodiny. ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

:::::::::::::::::::::::. Vy, co jste dali 3 a méně hvězd, nejste dotčeni filmovou krásou, ať Vás zlí duchové spasou a do pekelných kazajek navždy svážou ! :::::::::::::::::::::::::::: ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

"Ach Leonardo, pročpak jsi Leonardo? Proč jsi DiCaprio? Zapři herectví, zřekni se role... Nechceš? Tak mi tedy přísahej lásku a já nebudu již Kritická k tvému výkonu." nemůžu si pomoc, ač tady měl DiCaprio tvářičku jak dětskou prdýlku k zulíbání.. mě se stejně jako Romeo nelíbil.. Claire Danes se mi taky jako Julie nelíbila.. a tahle modernizace mi taky neseděla.. takové krásné verše z úst mladíka v hawajské košili.. díky bohu za krásnou scénu v bazénu a nádhernou hudbu :-) dám Vám další šanci :-) ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Film, který mi dal Baze Luhrmanna a Claire Danes. A neskutečný poklad, který k mému obrovskému potěšení není pro každého. Od kulometného střihu a omamných zoomů u pumpy až po velkolepou interpretaci nejromantičtějšího příběhu, co svět zná - to je umění. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Takýto priemerný zážitok som nečakal. Čakal som, že Luhrmann svojich divákov alebo nahnevá alebo zrazí na kolená láskou. Priemer, obsahujúci len hŕstku strhujúcich scén (smrť priateľa na pláži), som ale fakt nečakal. Pritom mal Luhrmann na kontroverzný zážitok zamiešané automaticky: nielenže úžasne drzo umiestnil klasické verše Williama Shakespearea do amerického veľkomesta (na tom by ešte nič nebolo, desiatky filmových romancí sú nepriznanou adaptáciou Rómea a Júlie), ale napriek drastickej zmene zostal verný veršom. Po úvodnom nadšení (verše prenášané pankáčmi so samopalmi) sa však z dobrého vtipu stane naťahovaný. Škoda, inak ale Shakespeare, ak vôbec žil, musí byť v hrobe nadšený, že jeho dielo je životaschopné i po toľkých rokoch. Luhrmann jeho dielu vzdal obrovskú poklonu tým, že ho zaktualizoval a pritom mu zostal verný... ale nestačí to. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Hodne zajimave zpracovanej Shakespear, ale asi to bylo potreba, trochu ten pribeh zmodernizovat. A to se Bazovi fakt povedlo. Sice to jeste neni takova bomba jako Moulin Rouge, ale uz tady jsou videt nektere reziserovo vychytavky. Ale souvisi s tim problem. Nektere sceny jsou natoceny tak pekelne svizne, sama kamerova vychytavka, proste cool a svizny a pak tu jsou zabery na jednotlive hrdiny, ktery pronasi vcelku nudny dialogy/monology. Taky jsem si chvily musel zvykat, jak vsichni mluvi, protoze ze zacatku jsem obcas nechapal, co to vlasne rikaj. DiCaprio i Danes jsou super, ale nejvic me dostal John Leguizamo, to byl takovej krutak. Bombastickej film s nekolika nudnejsima chvilema, kuli kerejm nemuzu dat 5*. ()

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama