poster

My

  • USA

    Us

  • Slovensko

    My

  • Velká Británie

    Us

  • Kanada

    Us

  • Austrálie

    Us

  • Nový Zéland

    Us

Horor / Thriller

USA, 2019, 121 min

Komentáře uživatelů k filmu (349)

  • verbal
    *

    Když chce být zjevně rasistický negr děsně kůl a rádoby originální, začne si hrát na Cunta a Lynče, ovšem nemá na to ani pigment, ani talent. Výsledkem je v několika málo detailech sice působivá, avšak debilní a nudná slátanina o tom, že i negroameričané mají své Je, kteří se je za mongoloidně nedotaženého, sociálně – mentorského pouťového filozofování snaží zrušit a nahradit. Nicméně každé zboží má očividně i uchoslyšně svého kupce, tudíž i zde se najde pár čokoládových drogových dýlerů a partička nematuritními manuálními obory nekompromisně vzdělaných intelektuálů, kteří tu gigantickou hloubku müsli a ty tolik přesofistikované tumory s blahoslaveným poslintáváním docení. A navíc k té sračkovité prudě přeci tak pěkně hrajou!(29.7.2019)

  • Cival
    ***

    Hezky to vypadá a parádně zní, ale v napínání to je nevěrohodné, ve vraždění bez koulí a ve filozofování tak nabubřelé a doslovné, až to ztrácí smysl. Po Uteč sešup.(22.3.2019)

  • Lima
    *

    70 minut divácky protrpěných, doslova protrpěných, se vším negativním, co tohle slovo přináší. A přitom to začalo tak slibně, první tříčtvrtěhodina se mi líbila dost, nepostrádá tajemství, Peele si tam vystačí s málem, šikovně pracuje s náznaky. Ale pak Lupita v červeném otevře hubu, začne sípat jak tuberák, právě propuštěný po operaci z ORL a VŠECHNO dobré JDE DO PRDELE!! Před 56 lety nás Hitchcock napadl s ptáky a bylo to fajn. Dnes na nás podnikají invazi Peelovy figurky v červeném pyžamu, pitvoří se u toho jak Pepa Náhlovský a má to být strašidelné. Nic tu nedává smysl, všechno se hraje jen na efekt a to hraní je jak s amatéry z oblastního přeboru. Jedno je jisté – kdyby za zády neměl Peele předchozí finanční sukces a dnes tak všemocný, politicky korektní black empowerement, tak ho po předprojekci tohoto dílka studioví pohlaváří pošlou do hajzlu a už si ani neškrtne. Nevím, na co si Peele hraje, ale pro mne je jeho film dokladem velké autorské sebestřednosti, toho, čemu kritik Andrej Stankovič říkal "geniálničení". Neomylný tvůrce hrne do díla, co se mu v hlavě zrodí, nechť divák žasne. Nedává to smysl? Pak je to určitě podobenství. Nudí to? Určitě v tom bude nějaké poselství.(30.7.2019)

  • Tosim
    ***

    Jordan Peele bohužel vypustil víc králíků, než jich stačil pochytat. Nevím, jestli to někdo psal tady, nebo jinde, ale taky mi tenhle film připomíná shyamalanovskou snahu o hutný hororový příběh se společenským přesahem a spoustou nápadů. Jenže logika hapruje, s velkými myšlenkami tlačí autor příliš na pilu a tak se po zhlédnutí filmu přistihnete, že přemýšlíte, jestli je to válka černých proti bílým, utlačovaných proti privilegovaným, nebo všech proti všem. Na druhé straně vraždění jsem si užil a v mnoha ohledech Peele prokládá tento svůj horor srandou, což je oživující.(9.4.2019)

  • J*A*S*M
    ****

    Tři čtvrtiny stopáže jsem měl z druhého filmu Jordana Peela "plnější" hororový zážitek než z jeho prvotiny Get Out. Mát to špičkové řemeslo, skvělý námět, výborné herecké výkony v čele s Lupitou Nyongo a rovněž lépe začleněné humorné vložky, které tentokrát vůbec neruší. My sahali po nadšené pětihvězdě, zvlášť když i ten sociální přesah o jakési vzpouře těch přehlížených a méně šťastných z nás je navýsost aktuální. Bohužel ke konci film vyjede z tratě. To závěrečné mytologické vysvětlování tam buď nemělo být vůbec (tak, aby dvojníci fungovali v ryze alegorické rovině), anebo mělo být neprůstřelnější, protože v téhle podobě akorát tak vybízí k vrtání se v různých praktických detailech fungování dvojnického světa, což je cesta do pekel. A úplně poslední zvrat to ještě víc zamotává. Bezprostředně po projekci si nejsem jistý, jestli jím snímek ze své smysluplnosti náhodou dost neztratil. Zároveň se ale těším, až si film někdy v budoucnu pustím podruhé, a budu se znalostí jeho vypointování sledovat, jestli smysl dává, nebo ne. Každopádně na "pitvání" My poskytují materiálu fakt dost, takže nějakou chvíli mi v hlavě určitě vydrží. A to se cení.(26.3.2019)

  • T2
    ***

    Rozpočet $20miliónovTržby USA $175,005,930 Tržby Celosvetovo $254,664,460Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Zatiaľ len priemerné hodnotenie ale mám pocit že keď si to nechám troška uležať a dám ešte jednú projekciu pôjdem s hodnotením vyššie. Záver je proste do kolien delikátny, všetko obráti dole nohami. Svoje tu spraví úplne napasovaná doprovodná hudba, pri ktorej mrazí. /65%/(25.6.2019)

  • Marigold
    ***

    Copy paste Cival. Peele strašně špekuloval, strašně chtěl vytvořit další organickou směsici hororu, komedie a sociální metafory... ale vyšel mu z toho upracovaný a nekoherentní maglajz.(29.3.2019)

  • DaViD´82
    ****

    Chtě nechtě to působí, že to měl Peele v šuplíku připraveno jako pilotní epizodu jím zanedlouho reinkarnované Sterlingovy kultovní (a pro "okrajové" žánry zásadní) The Twilight Zone. A bývalo by šlo o fantastický pilot, který by dokázal, že Peele umí skládat pocty předobrazům, zachovat ducha i myšlenky originálu a přesto být svůj i aktuální. Jenže by to byl pilot s hodinovou stopáží a ne snímek na dvě hodiny. Peele je sice natolik dobrý režisér, má k ruce natolik dobré herce, jádro je natolik kvalitní (funguje to jako odlehčená žánrovka i jako satira) a navíc má k dispozici geniálního Abelse, kterého se nebojí náležitě použít, že to ani chvíli nenudí. Naopak. Ovšem pachuti "vynikající povídka - horší celovečerák" se ne a ne zbavit.(26.3.2019)

  • KarelR
    ***

    Chválím velké ambice a stěžejní scénu úplně na konci, která mi přišla super, ale jinak jsou My o třídu až dvě horší než Uteč. Zatímco minule jsem hrdinům od začátku fandil a bavilo mě rozkrývat originální příběh, jenž (v rámci žánru) dával smysl, tentokrát to Peele ve finále neustál. Z veškerého „mystična“ tu dává smysl asi 10% a zbytek je prostě bohapustě mimo, což má divák vzhledem k alegoričnosti celého filmu zřejmě ignorovat. Podle mě však tolik otázek smést ze stolu nejde. A jako by to nestačilo, problematičtí jsou vlastně celí My, jelikož se o postavy nikdy opravdu nebojíte a v napětí vás drží čistě touha po vysvětlení, co se to sakra děje. Jestli čtete tyhle řádky, tak jste z nich asi rozkódovali, že odkrytí všech karet (převážně) stojí za starou belu. Peele tak vlastně natočil jen průměrný „zombie“ horor, s jehož přesahem sice souhlasím, ale vážně to nemohla být jen epizoda z rebootu Twilight Zone?(25.3.2019)

  • Superpero
    ****

    Ujetá zápletka. No a co? V dnešní době sequelů, prequelů, remejků, rebůtů, spinofů a bůh ví čeho ještě, je každá originální zápletka osvěžující. Navíc je to i velice dobře udělané a humorné vložky sedly. Chápu, že tím básník chtěl asi říct víc, než jen užijte si to. Přiznávám, že jsem hlubší poselství ignoroval, a je mi to šumák, protože jsem se celou dobu doopravdy bavil.(28.3.2019)

  • hirnlego
    ****

    (3 málo, 4 moc, ať si to rozhodne tunelová)(7.8.2019)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Vždycky, když se těším na nějaký film, tak je to průměr. Manžel od černé, to fakt byla hloupá pussy. A ty baletní kreace na konci - trapné. Je to ale zase něco nového a těch 50% si film zaslouží. Sakra, odkud ti kloni vzali tolik nůžek 🤣(24.5.2019)

  • novoten
    ****

    Že právě Peele přijde po přeceňovaném Uteč s filmem, který rozdělí diváckou obec a u kterého budu bez problémů chápat libovolnou volbu na hodnotící škále, to je překvapení, které mě zaskočilo slušně nepřipraveného. A že právě já budu onen snímek vychvalovat téměř nejvýš? Nevěřil bych. Jenže My jsou pravou ukázkou kombinace nervy drásajících situací, husí kůži vyvolávajících momentů a humoru, který nehraje na první dobrou a naopak výborně doplňuje náladu, navíc ve většině případů i zcela nenásilnou formou. Sociální problematika je tentokrát přítomna tak akorát a navíc skrytě, tudíž je potřeba se k ní (dobrovolně?) prohrabat po svém a ne jí být fackovaný každých pár minut jako se to stálo právě u Get Out. První pointa mě příjemně překvapila tím, jak se žánrově nedrží nijak zpátky, druhá, která některým připadá zbytečná a degradující, u mě naopak ideový veletoč roztočila dvojnásobnou rychlostí. Pátou hvězdu si snad i vzhledem k občasné brutalitě a celkové bezútěšnosti nechávám na teoretické druhé zhlédnutí. Jakkoli mi bylo při sledování téměř celé dvě hodiny tuze ouzko, je souboj na pozadí skladby Pas de deux neslýchanou ukázkou souladu hudby s obrazem, kterou budu chtít vidět znovu. Vytvarovaná hračka, které se nedá nefandit.(27.3.2019)

  • tron
    ****

    Paráda. Mne sa to páčilo. Bolo to chytľavé, zábavné a kvalitné. Nie som si istý, či som pochopil všetky drobnosti a súvislosti (nedá sa síce povedať, že je to najtwistovejší film desaťročia, ale ku koncu je tam ozaj dosť veľa nečakaných zvratov), no musím priznať, že sa mi režisérov štýl strašne páči a teším sa na jeho ďalší horor. Sympatický kasting, perfektne tiesnivá atmosféra amerického letoviska, ktoré vyzerá skôr ako nočná mora, než zhmotnenie vašich najtajnejších snov, plno parádnych alebo brutálnych (alebo aj parádne brutálnych) scén, skvelé nápady, slušné dialógy, dobré postavy, šokujúce momenty a geniálna hudba, ktorú som si okamžite zamiloval.(27.5.2019)

  • Rimsy
    ****

    Bezesporu talentovaný Jordan Peele neponechal nic náhodě a vytvořil ambicióznější pokračování Uteč, které se (minimálně ze zámořských pozic) velmi těžko strhává. Černošská rodina se silnou hlavní hrdinkou plus třídní sociální rovina navrch, kdyby to nestačilo – a není vlastně možné film odsoudit. Tím si Peele vytvořil výbornou pozici pro tepání do americké společnosti, čehož využívá naplno. Jeho alegorické zobrazení současných světových problémů je však natolik rozmáchlé a scenáristicky nevypiplané, až spoustu lidí rozhodně naštve a, co hůř, neuspokojí. Tepající hudba a atraktivní kamera využívající nápaditých průletů a pečlivých kompozic nenechají nikoho na pochybách, že technickou stránku si Peele pohlídal, a tak vizuál dokáže udržet pozornost i během těch několika těžko pochopitelných momentů, které jsou prostě absolutně nelogické – i když o přísnou realističnost tu jistě nešlo. Namísto toho nás Peele zavaluje dostatkem symboliky, dobře načasovaných zvratů a žánrového mixu, který ortodoxní fandy hororů ani tentokrát neuspokojí. Jakkoli tohle všechno ale zní podivně negativně, odcházel jsem spokojený, Peelovi fandím a podobně nestandardním produkcím dvojnásob. Ale v podstatě se nedá říct, nakolik vám zrovna tenhle kousek sedne a nakolik vás spíš naštve…(25.4.2019)

  • EdaS
    ****

    Není to až tak dobré jako Get Out, ale pořád je sakra poznat, že Peele je obrovský talent, který umí prokládat hororové scény humorem jako málokdo a točit ohromně stylově. Zápletka je opravdu jako z Twilight Zone a možná je trochu přespekulovaná, ale já se dvě hodiny výborně bavil a rád si to dám někdy znova. A budu se samozřejmě těšit na další chod.(31.3.2019)

  • JFL
    ****

    Jordan Peele svým groteskně vychýleným hororem jak vystřiženým ze Zóny soumraku potvrzuje svůj post zářného talentu na poli žánrových filmů. Kdo chce, může v jeho novince vidět provokativní paralelu k základnímu principu kapitalismu, jímž je domnělé právo na privilegovanost a život na úkor někoho jiného coby a který z lidí vytahuje jejich temné stránky. Ale současně je to prostě skvělý originální horor, který se nespokojí s prvoplánovými triky, kterými je zaplevelená většina současných příspěvků žánru. --- více v recenzi a následné debatě pro pořad Reflexe: Film(1.4.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Jordan Peele je nepochybně obrovský talent, což ukázal nejen ve svých komediálních skečích, ale také svým hitem Get Out, tedy do US byly vkládány velké naděje, na základě úžasného traileru a pozitivních reakcí od kritiků, ve výsledku lehce rozpačité pocity a film definitivně opět bude rozdělovat na dva tábory podobně jako Mother či Hereditary. Mainstream diváci a teenky mohou zůstat doma, tohle je mnohem náročnější podívaná než se na první pohled zdá a kdo čeká klasický home invasion/slasher/horor bude velmi zklamaný. Největšími trumfy jsou rozhodně herecké výkony, kde Lupita Nyong'o předvádí mimořádný herecký výkon v dvoj roli, skvěle zvládnuté řemeslo, detaily, záběry kamery, vizuál či intenzivní hudba ( I got 5 on it zde zazní 3x a při finální scéně poměrně vyvolává husí kůži) a také velmi odzbrojující a efektivní zvraty, jejichž pochopení Vám možná nedojde hned, ale kreativita se jim upřít nedá ani náhodou. Po hororové stránce US funguje také. Home Invasion je natočen slušně atmosféricky a slasher řádění je celkem brutální, byť na explicitní gore bohužel nedojde. Místy je film podložen i humornými vložkami, které z větší části fungují a nevadí. Lehce zamrzí, že vyloženě creepy film není a chybí zde výrazná pamětihodná scéna, o které by se v budoucnu mohlo mluvit. Mnohým také může vadit, že některé otázky nejsou vyloženy přímo na stůl a jestli to celé vůbec dává smysl je taktéž diskutabilní. Já tomu určitě věnuji opětovné zhlédnutí a ikdyž jsem očekával drsnější a hutnější podívanou, přesto musím uznat, že takhle originálně pojatý a kreativní horor tu nebyl dlouhá léta. 80%(22.3.2019)

  • Marceloo
    ***

    Rodina Wilsonovcov sa vyberie na dovolenku na chate pri jazere a všetci sa tešia na víkend plný zábavy. Ich relax ale uprostred noci prekazia neznámi návštevníci, ktorí stoja na ich pozemku a nevyzerajú, že by mali v úmysle odísť. - Po Get Out bol tento horor samozrejme silno očakávaným kúskom, ale z výsledku nemám úplne dobrý pocit. Celý dej je samozrejme precízne vykonštruovaný a chyby v oblasti scenára, atmosféry alebo logiky konania postáv by človek hladal zbytočne. Práve s postavami mám ale ja osobne problém, pretože skvelý výkon Lupity Nyong'o je až príliš výrazný a ostatné postavy až nepríjemne zatieňuje a stavá ich na úroveň béčkových hororových hercov. Naviac som nepochopil režisérove úplne zbytočné komediálne vsuvky. Tie samozrejme fungovali v Get Out, kde je ústrednou postavou mladý týpek, ale vkladať ich do scén kde matka bojuje aby ochránila svoju rodinu mi príde nevhodné. Na druhej strane násilie je tu slušne vystupňované a ideálne skombinované s psychologickým terorom, takže v tejto oblasti sa nemám na čo sťažovať. Uvidíme s čím pán Jordan Peele príde ďalej, ale Us je dôkazom, že nie vždy je dobré mať fenomenálny debut, pretože potom sú očakávania velmi velké a mnoho divákov zostane sklamaných.(26.5.2019)

  • ORIN
    ***

    Jordan Peele je jistě velký talent a jeho počiny mají originální námět. U Get Out a vlastně i u novinky Us je survive tématika hlavní devizou. Problém se objevuje v momentě, kdy divák začne přemýšlet nad logikou scénáře. Get Out oproti Us jednoduše drží více pohromadě, je komornější, ne tolik velkohubý a hlavně zjevných nelogičností je v něm mnohem méně. Tady jsem jich napočítal tolik, že by mi nestačily obě ruce ani nohy. Je to velká škoda, potenciál to mělo velký.(3.7.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace