Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Mike GioulakisHudba:
Michael AbelsHrají:
Lupita Nyong'o, Winston Duke, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Duke Nicholson (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)
(více)Videa (2)
Recenze (497)
-"Who are you people?" -"We're Americans." Celý film mi přijde tak bezobsažný jako tato slovní výměna. Co mi vadí nejvíc je fakt, že i ti "skuteční" lidé jako by začali žít teprve se začátkem filmu a nemají žádnou odžitou historii. Dospělí přátelé o sobě navzájem nic nevědí a ani se nemají rádi, manželka sděluje manželovi zásadní niterné pocity až když je to potřeba... Jako jediné pozitivum hodné připomenutí mě v tuhle chvíli napadají pouze herecké výkony Lupity a jejích dvou filmových dětí, naopak Winston Duke mi vedle nich přišel velmi slabý a přehrávající. Jordan Peele mi pořád připadá uvízlý v kategorii "hledající se tvůrce", zejména díky přespřílišpromyšlenosti a tedy krokolomnosti (hehe) celého svého "plánu". Snad (v mých očích) někdy dospěje i k hotovému umělci. ()
,,NA CESTĚ STOJÍ NĚJAKÁ RODINA. KDO TO JE? JE TO RODINA. CO, BOJÍTE SE RODINY?.…“ /// Horor ve stylu „vraždí celá rodina“. Celkem povedenej, páč je krvavej a napínavej. Sice se nevyhnou kreténskýmu chování, ale není ho moc. Všichni čekáme na závěrečnou pointu a…? Fajn, ale jak se to vezme... Jordan Peele je rozhodně zajímavej filmař a já doufám, že mu nápady vydržej a nedopadne stejně, jako kdysi podobně nápaditej M. Night Shyamalan. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zastavila se u nás rodina v montérkách. A měli nůžtičky… 2.) Chcu parchantům ukázat bubáky. 3.) Thx za titule "need4seed". /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Zajímavá parodie na koncept zombie apokalypsy, akorát místo zombies jsou tam zlí dvojníci. Nepochopil jsem to, protože to reálně žádnej smysl ani nedává, ale bavil jsem se náramně.... palec hore za tuhle geniální scénu, finále v backrooms a song Les Fleurs v závěru. ()
Remeselne majstrovská kolekcia tradičných hororových rekvizít a trópov, ktoré vytvárajú nepríjemnú až znepokojivú atmosféru. Ale ani tá nedokáže zakryť otrepaný námet. Oceňujem, že Peele sa nezachoval ako alibista a mal tú odvahu naservírovať divákom vysvetlenie a to aj za cenu toho, že to bude totálny bullshit. Vyslovene na palicu je len záverečný zvrat, ktorý nedáva žiaden zmysel, pokiaľ divák nie je podenka, ktorej sa premaže pamäť na zvyšok filmu. A na rozdiel od Get Out je tá sociálna alegória pomerne plytká (We're Americans!). Každopádne ide o mimoriadne atmosferický horor so skvelou remeselnou stránkou, no s nie úplne zvládnutým obsahom a ambíciami. Peele šiel do rizika (dobrým príkladom je obsah prvej tretiny, ktorý by iným vystačil na celý film) a v mnohom sa popálil, no o to sympatickejší je to film. ()
Můžu, respektive mám na to dva pohledy: druhý snímek (zbytečně) opěvovaného tvůrce můžu vnímat jako solidní filmařinu, která je kupříkladu v prvních minutách a ještě na několika místech skutečně působivá, ale to musím vypnout mozek a neřešit tu neuvěřitelnou nevěrohodnost. A tím se dostáváme k druhému pohledu, kdy jde dle mého o nabubřelé a ambiciózní nic, respektive něco, což ovšem při bližším zkoumání absolutně nedává smysl. A odkrytí karet žádné trumfy nenabízí. Malá dívenka navštíví s rodiči zábavní park v kalifornském Santa Cruz, zaujme ji jedna z atrakcí a cosi ji tam bez přítomnosti rodičů vyděsí k smrti. Až z toho nějakou dobu nemluví. Nyní je dospělá, sama má rodinu a vrací se na stejné místo zrelaxovat. Ač je patrné, že se na chatu vrací nerada. V noci se pak na příjezdové cestě k objektu objeví rodinka oděná do červených mundúrů. Postupně se dozvídáme, co se v zrcadlové atrakci odehrálo. Po slibném úvodu platí to, co u Peeleova debutu. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů a slušných hereckých výkonech. Něco tady nehraje, má to velmi dobrou atmosféru, je to fajn v detailech a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Jenže zatímco tehdy u Get Out to ještě slušně fungovalo, tady si tvůrci ukousli příliš velké sousto. Můžeme konstruovat nejrůznější scénáře, možná v tom filmoví všeználci vidí intelektuální podobenství, já ale něco zcela jiného. Cosi jako krizi identity. Výsledek má být asi něco ve stylu „zase si za to můžeme sami“, jenže tenhle sociální komentář rovněž nefunguje. Žertíky otce, který se jinak ukazuje spíš jako strašpytel, také. Vůbec ne silné tři hvězdy. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (21)
- Pro hlas dvojnice Red se Lupita Nyong'o inspirovala hlasem Roberta F. Kennedyho Jr., který trpí spastickou dysfonií. (hansel97)
- Ústřední rodina se jmenuje Wilsonovi. Spisovatel Edgar Allan Poe napsal v roce 1839 povídku „William Wilson“, kde titulní postavu pronásleduje jeho dvojník. (Amras)
- Slova „Get Out“ lze zahlédnout vyrytá u vchodu do zrcadlového bludiště. Get Out (2017) je také název prvního filmu režiséra Jordana Peela. (NiWi)
Reklama