poster

Sestup Orfeův

  • anglický

    The Fugitive Kind

  • slovenský

    Zostup Orfeov

Drama / Romantický

USA, 1960, 119 min

Režie:

Sidney Lumet

Scénář:

Meade Roberts, Tennessee Williams (divadelní hra)

Kamera:

Boris Kaufman
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (52)

  • Galadriel
    ****

    To byly doby, kdy se tvůrci nebáli dávat romantickým filmům tragické konce. Příběh o dvou zvláštních ženách a jednom velmi charismatickém muži s hadím sakem (že by se zde inspiroval David Lynch?) zaujme hlavně díky chytrým dialogům a výbornému obsazení.(13.7.2009)

  • Matty
    ****

    „Tahle země bývala divoká, teď už je jen opilá“ Sidney Lumet hrám Tennessee Williamse rozumí. Díky jeho střídmé režii a typově přesně vybranému Marlonu Brandonovi porozumíte taky. Při závěrečném střetu tří živlů (oheň, voda, Hadí kůže) se mi chtělo brečet. 85%(7.8.2009)

  • Djkoma
    ***

    Sestup Marlona B. mezi pouhé lidské bytosti, aby jim opět ukázal svou božskou schopnost hraní. Těžko hledat v celém snímku něco lepšího, než je samotný velký herec osobně. Sidney Lumet se příběh o muži, který se snaží ve vesnici daleko od města snaží najít své klidnější já a stát se novým člověkem bez problémů s policií a minulostí, má svou sílu. Vedle velké hvězdy, která si tentokrát nechá říkat Hadíkůže (o tom saku z hadí kůže nemusím ve spojitosti s Lynchem ani mluvit ne?) tu září také silně pomatená, ale půvabná Joanne Woodward a zralá žena Anna Magnani, která sehraje v celém příběhu jednu z důležitých rolí. Překvapí především kvalitní scénář jehož dialogy jsou vynikající a často velmi civilní. Krom toho samotný příběh má mnoho vrstev, takže o nějaké prázdné tlachání zde nemůže být řeč. Bohužel problémem pro mě byla délka, protože takto vystavený příběh podle Tennessee Williamse by snesl krásných 90-100 minut a nebylo by tu prakticky co řešit. Škoda, že Lumet film ponechal takto dlouhý, protože hluchá místa se těžko ignorují a snižují intenzivní očekávání velkého závěru.(14.8.2009)

  • Rob Roy
    ****

    A já spoustu let žil v tom, že Cage si to hadí sako ze Zběsilosti v srdci půjčil od Ala Pacina v nějakém jeho filmu..sekl jsem se, bylo to od Branda tady. Jeho fascinující charizma (jak mluví, jak chodí, jak se dívá) opět prosakuje celým filmem a to sáčko je jen třešnička na dortu....--- "Because nobody ever gets to know anybody. We´re, all of us, sentenced to solitary confinement inside our own lonely skins for as long as we live on this earth."(4.8.2007)

  • Slasher
    ***

    Neveselé milostné drama o "vandrákovi", který se jako přesycený vlastním nespoutaným životem pokusí najít pevnou půdu pod sebou, kdesi hluboko na jihu USA. Tolik mi to nesedlo, utahané a příliš utrápené, včetně (však naprosto příhodných) hereckých výkonů. Prostě mimo mě, nebo jen mé momentální rozpoložení, nevím.(25.8.2011)

  • genetique
    ****

    Priam nadopovane charizmatický Brando a skvelá réžia Sidneyho Lumeta. Milenecká romanca s dramaticky vyvrcholením koncom, medzi tým pár skvelých pomaly plynúcich, ale veľavravných dialógov, ale až tak som na tom neulietaval. Nebyť skvelých záberov kamery skvelých hercov (konštatovanie, že v ňom hrali štyria Oscarom ocenení, to stojí za to) a žalostného konca, asi by film z priemeru nevyšiel. 75%.(4.4.2008)

  • NinadeL
    **

    Mladý Brando, to není nic pro moji osobu. Zralá Magnani taky ne, vzhledem k tomu, že patří mezi ty italské herečky, z nichž Lorenová byla nejklidnější a nejmírnější. Normalizační dabing s Munzarem a Hlaváčovou se k Lumetovu přepisu Williamse taky nehodí (viz reakce diváků, kteří si zas užívají jen dabing, ale film je uspává). Williamse tedy radši v moderní adaptaci (viz Ztráta diamantové slzy) a Branda staršího (i V přístavu bylo příliš).(14.4.2017)

  • LiVentura
    *****

    Sociální vykreslení tehdejší amer.společnosti, jednotliví hrdinové a skvělý Brando...(10.12.2012)

  • cheyene
    ****

    Výborné drama se zdařilým exkurzem do charakterů lidí. Marlon Brando zahrál roli Vala naprosto skvěle, muže mála slov a žádných výrazných grimas, takřka vždy se ovládajícího, přesto však zajímavého a v žádném případě nudného tuláka s kytarou, v bundě z hadí kůže. Závěr divák tak nějak tuší celou dobu, avšak jak to přijde, to je poměrně překvapení a nutno říct, že perfektní tečkou za takto povedeným Lumetovým dramatem. Pocitově to sice nevidím na plný počet hvězdiček, ale i tak se jedná o film s velkým F.(15.6.2014)

  • Madsbender
    *****

    Orfeov zostup, veľký tragický príbeh lásky a nenávisti, putách spoločnosti a neviazanej slobode, je ďalším z nezabudnuteľných diel veľkého režiséra Sidney Lumeta. Ako napovedá názov, paralela so slávnou antickou tragédiou nie je náhodná, a v modernom dramatickom aj filmovom spracovaní je stále rovnako pôsobivá, plná silných myšlienok a ideí na pozadí komorného príbehu o bývalom bavičovi a hráčovi na gitaru, ktorý hľadá miesto na začiatok nového života. Čoskoro mu cestu skrížia dve ženy, z ktorých jedna pozná jeho minulosť a nedá mu tak ľahko na ňu zabudnúť... Val Xavier alias Hadia koža, bravúrne stvárnený nesmrteľným Marlonom Brandom, je archetypom klasickej romantickej postavy, kráčajúcej v ústrety smrti. Skvele napísaná (aj zahraná) je aj Lady (Anne Magnani), ktorá sa po celý život zmieruje s nešťastným osudom a spolužitím s nenávideným Jabom, prenasledovaná tragédiou z detstva. No a nakoniec je tu voľnomyšlienkárka, mladá a divoká Carol (Joanne Woodward), ktorá žije vo viere v nekonečnú slobodu, a do Vala sa beznádejne zamiluje... Stúpajúce sexuálne napätie medzi Brandom a Magnani, detailne prepracované charaktery vedľajších postáv (šerif Talbot, Carolin brat, Jab) a vynikajúci scenár spolu s excelentnými hereckými výkonmi robí z Orpheus Descending gurmánsky zážitok. Vrelo odporúčam všetkým milovníkom kinematografie.(8.11.2013)

  • misterz
    ****

    Tak to dopadá, keď nenávisť, závisť a predsudky prevýšia zdravý rozum a triezvy pohľad na svet. Nič nie je spoločensky nebezpečnejšie ako hlúpy fanatizmus. Marlon Brando si to tu opäť raz strihol vo fantastickej postave, ktorú nielenže bravúrne stvárnil, ale ešte na mňa ako diváka aj hypnoticky zapôsobil. Val Xavier sa tu v jeho podaní nenápadne, ale isto prepadá do osídiel ľudskej zloby a čistej esencie zla, pričom všetko vrcholí smutným tragickým finále, v ktorom pochopí, že na útek je aj tak už neskoro, pred ľudskou hlúposťou niekedy niet úniku. Nádhera. 85/100(29.3.2016)

  • nascendi
    ****

    Pozoruhodná dráma, na tvorbe ktorej sa podieľalo toľko skvelých umelcov, že snáď ani nemohla dopadnúť zle. Videl som ju opakovane a potvrdil som si, že som nevidel a asi už ani neuvidím filmovú dramatizáciu diela Tennessee Williamsa, ktorá by bola iba priemerná. Marlon Brando sa ukázal v najlepšej forme a Anna Magnani s Joanne Woodward boli dobrými spoluhráčkami, u ktorých som postrehol iba zopár slabších chvíľok. Celok napriek dvojhodinovej dĺžke pôsobí kompaktne a nenudí. Po dlhej dobe opäť silný filmový zážitok.(18.8.2018)

  • Rocky62
    **

    Vždy jsem měl raději tragédie než komedie a Sestup Orfeův v rukou geniálního režiséra s nezapomenutelnou legendou mi nemohl uniknout. O to víc jsem však zklamán. Jsem si vědom toho, že Brando ve své "hadí kůži" je vynikající...ostatně všichni zúčastnění hrají bezchybně, ale po celou dobu projekce na mě útočil můj největší filmový nepřítel - NUDA. To je zásadní problém, díky kterému shledávám toto dílo za podprůměrné. Bohužel.(25.3.2011)

  • eLeR
    ***

    Herecké výkony hodné divadla .. dosť teatrálne. Lady tragédka, Val fešák, príliš dlhé, miestami nudné. A tie ľudské hyeny na konci fakt sila.(24.12.2016)

  • Flego
    ****

    Zostup Orfeov je príbeh dobrodruha medzi dvomi ženami. Ničím výnimočný nápad, pokiaľ to nevezme do rúk Sidney Lumet a neangažuje skvelých hercov.(27.3.2008)

  • evapetra
    *****

    Výborný Marlon Brando a ještě lepší Anna Magnani. Kvůli ní nakonec měním na plný počet. Drama úderné stejně jako antické tragédie, které připomíná český název filmu.(3.8.2016)

  • MrCreosote
    ***

    Sidney Lumet byl mistr v adaptování divadelních her nebo předloh s převahou mluveného slova. Vždy ale dokázal vhodně zvoleným stylem dodat filmu požadovaný rytmus, aby se nezvrhl v unavující proud divadelního textu. Právě proto jsem překvapený, že právě tohle se stalo v adaptaci divadelní hry Tennessee Williamse. Žadné kamerové hrátky jako v Pahorku, úderny střih ve stylu Dvanácti rozhněvaných mužů nebo satirický odstup Networku. Jedná se o solidně odehraný sled divadelních obrazů snimaných v dlouhých záběrech s jasně patrným původem materiálu (zřetelné rozdělení do jednotlivých aktů). Při znalosti nekonvenčně a moderně působící Lumetovy filmografie nenacházím v Orfeovi nic výjimečného ani zapamatováníhodného.(14.9.2013)

  • kobejn
    *****

    Hadí sako pak obšlehnul Lynch, zatímco ustřelenou pracku v zubech psa zas vytáh z Jodzimba. Lynch je zkrátka velkej citátor, zatímco Lumet spoléhá především na silnou předlohu a důsledné vedení herců.(4.2.2010)

  • Nos
    ****

    Ztroskotanec z neznámých důvodů Val Xavier (Marlond Brando) navštěvuje malé městečko a dostává práci v obchodě, který vede po sexu toužící Lady Torrencová (Anna Magnani), jejíž manžel Jabe Torrence ( Victor Jory) umírá na rakovinu v místnosti nad nimi. Val je také pronásledován tajemnou místní tulačkou Carol Cutererovou (Joanne Woodward), která prahne po jeho hadím saku stejně tak jako po jeho samotném a snaží se ho svést na místním hřbitově. Val je ale více přitahován postarší Lady, která si také tímto svým způsobem vyřizuje své účty s minulostí....Skvělý Brando, skvělá kamera, jen bych to přece jen trochu zkrátil. Zasloužené čtyři hvězdy.(1.4.2008)

  • de_FACTO
    ****

    The Fugitive Kind je fakt tvrdej film. Někomu může vadit jasná divadelnost, ale to nic nemění na tom, že Williamsovi hry jsou aktuální pořád, protože věrně a - hlavně - silně reflektujou pravý bolesti, a The Fugitive Kind patří rozhodně k těm nejtemnějším. To, že dialogy (především monology) jsou občas až staromódně teatrální a kytara jako "životní společník" jednoho potulnýho tuláka už v dnešní době nepůsobí tak věrohodně, to všechno dominantně (vy/pře)važuje Marlon Brando a nedoceněná Joanne Woodward. Neprávem zapadlej, silnej film.(14.3.2012)

  • kagemush
    *****

    To se to Lumetovi točilo,když měl takový herce,takovou předlohu a uměl to.(7.5.2010)

  • Idée_fixe
    *****

    Tennessee Williams je jedním z mých absolutně nej dramatiků a spisovatelů. Tohle zpracování jeho hry je vskutku vydařené (koneckonců - scénář dělal sám autor, že, ale samozřejmě i další věci jsou neméně důležité), a dobře vystihuje atmosféru příběhu, ale i pocity, které jsem u četby měla. Sestup Orfeův kdysi, před mnoha lety, nastudovala i skvělá Mahenova činohra v (mém rodném a drahém) Brně, a nikdy mne nepřestane mrzet, že jsem si to tenkrát nechala ujít. :-((27.4.2010)

  • Hennes
    ****

    Výborné herecké obsazení. Marlon Brando i Anna Magnani nezklamali. Joanne Woodward mi tu moc neseděla, ale je to asi dáno rolí. Manželka majitele obchodu a dívka lehčích mravů mají obě zálusk na tuláka, který se objevuje v jejich městečku. Zpracováni divadelní hry za zasloužené čtyři hvězdičky. Dobrý závěr filmu.(26.9.2011)

  • plechulka
    *****

    Marlon Brando dodnes "funguje" - v Tramvaji (do stanice Touha) řve a miluje na plný pecky, tady na povrchu jakoby nechává sebou manipulovat a působí jako katalyzátor všech tajných tužeb a snů na jedné straně a nenávisti a vzteku na straně druhé. Je jasné, na které straně jsou ženy a na které muži! A je také jasné, jak vše dopadne, když jde o námět podle Tennessee Williamse.....(5.8.2007)

  • hans500
    ****

    Filmová verze hry Tennessee Williamse v režii Sidenyho Lumeta a s Marlonem Brandem v hlavní roli, z takové kombinace snad ani nemůže vzejít špatný film.(12.9.2010)

  • Martin741
    *****

    The Fugitive Kind je dalsim majstrstykom Sidneyho Lumeta ako rezisera : a suverenne tomu kraluje dalsi velikan, tentokrat konkretne Marlon Brando /The Men, Viva Zapata, Streetcar Named Desire/ v roli tulaka Valentina "Snakeskin" Xaviera, ktory prichadza do mestecka s nejasnymi umyslami a pritom ho zamestna Lady Torrencova /Anna Magnani/. A moze sa rozbehnut pribeh, ktory divaka hned zaujme na zaciatku. Potom sa rozbehne filmarska jazda, ktora sice miestami postrada tempo a strhujucejsi moment / v strede filmu sa toho deje len minimum/, ale zato s dobrymi dialogmi, ktore sa oplati pocuvat. Film vznikol ako adaptacia hry Texasa Williamsa /Kocka na Rozpalene Plechove Strese s pani Krajcirkou/. Film postupne smeruje k odhaleniu mnohorocneho tajomstva a k tragedii. Akej, to si kazdy musi pobrat uz po svojom. Okrem Anny Magnani sa tu objavila aj volnomyslienkarka Carol Cutrere /Joanne Woodward : Long Hot Summer, neskor aj Harry a syn/. Pokial ste funda Marlona Brando, toto je treba poznat a mat napozerane. 92 %(5.9.2015)

  • KRYSIOPICE
    **

    Na film to působí moc divadelné. Herci i příběh dobrý, jen režie zklamala, moc užvaněné a utahané.(16.2.2016)

  • Mol
    ***

    No, slabší. Ten unhappy end mě však dostal, takže se to dalo. Film, za který Marlon Brando inkasoval jeden milion dolarů. Jako první herec na světě, pokořil tuto částku za jeden jediný film.(3.3.2011)

  • Pavlík
    ****

    09. 06. 2010 (174.); Valentine Xavier svou mluvou, mimikou, klidem byl velmi tajemný(10.6.2010)

  • lucascus
    ****

    Film jsem si vyhledal především kvůli tomu, že se zde objevují dva špičkoví herci - charismatická Anna Magnani a neméně charismatický idol dívčích srdcí Marlon Brando. Oba dva splnili mé očekávání, ovšem nemohl jsem se po dobu sledování filmu ubránit pocitu, že do svých hereckých výkonů nedávají úplně všechno. Jakoby mohli být ještě lepší, jenže nějak nechtěli. Ale i přesto byl střet těchto dvou hvězd let padesátých i pozdějších, velmi úspěšný. Nenasycená a zahořklá žena středních let (Magnani) potká pohledného mladíka (Brando), který ji učaruje a postupně si přiznává, že bez něj není schopna existovat. Právě on ji motivuje k tomu, abych se po letech vzchopila, naplno se vrhne do budování vlastní cukrárny, zapomíná na své strasti (je totiž vdaná za umírajícího netečného staříka), a naplno se věnuje vášni, kterou jí charismatický mladík nabízí. Ovšem osud není nikdy natolik příznivý, aby svou přívětivou tvář ukazoval delší dobu...(6.2.2013)

  • JohnSmith
    **

    Lumet mě v tomto případě zklamal. Ten film je sice zajímavý, ale strašněě roztahaný a nudný. škoda.(3.2.2018)

  • Cassandra
    ***

    Já mám normálně filmy podle divadelních her ráda (např. původní Slídil nebo Kdo se bojí Virginie Woolfové), ale tohle bylo slabé. Několikrát za film mě napadlo, že kdybych ho neviděla, vůbec nic by se nestalo. Postavy jsou odtažité (hlavně ta šáhlá blondýna mě silně iritovala, nejen svou uječeností, ale i téměř nulovým významem pro děj), dialogy o ničem, děj se vleče. Třetí hvězdička je za celkem nečekaný závěr a Branda s Magnaniovou.(29.5.2008)

  • cab
    ***

    Uhrancivy (Marlon Brando) v roli nuzaka prichazi do ciziho mestecka, kde sezene praci v tamejsim obchode. I pres jeho nejasnou minulost si ho pani domu a obchodu oblibi a zacina hra citu proudici z jeji strany a zaste vetsiny konzervativnich obcanu mestecka. Pomale tempo a dlouhe zabery kamer se k ponuremu pribehu hodi, ale nedostalo se mi takovych emoci a pocitu, ze se mi tvurci dostali pod kuzi. 60%(22.12.2008)

  • Mikino00
    ***

    Velmi dlouhé a náročné drama ve stylu divadelní inscenace stojí a padá na dobrých hercích, konec jen podtrhuje situaci do které se dvojice dostala. Brando se do role vyloženě hodil.(16.7.2012)

  • zigíš
    ***

    To sako z hadí kůže, si Brando hýčká stejně jako Nick Cage u Lynche (!) nicméně, já stejné nadšení nechovám, k hrám Tennessee Williamse ..že jsou filmové adaptace jeho děl, víc než kvalitní, je věc druhá(30.4.2019)

  • andrii
    ****

    Nikdy se neohlížej zpět. Zastavárna lidských pohnutek, uchopení hořkého kalichu morality pozemských kejklů, přehmatů všedních dnů, vzdušných polibků zhoubné líbeznosti, v letargickém vnějšku "člověčenství." Dýmka míru svému minulému životu, skrytý absint okoralých citů. Zasněžené srdce, které se pomalu "uzdravuje." Cizinec, narušitel, životem ošlehaný mladý lev Marlon Brando (přivandrovalec z nemanic) "rozrazil" svou umírněností, nerozpoznatelným podivínstvím a usměrňujícím pozorovatelstvím, brány krámku i zábrany dosud nepoznané vyprávěcí "romeovskou terapií." Vyděděnec v salonu přehlížené krutosti. Marlon Brando je žádaný artikl přítomných dam - místní flámující tulačky s pusou prořízlou, vyznavačky nočních podniků, Joanne Woodward, kokety hazící očkem nemravným, hledající krátké povyražení a zralé ženy, apatické vdané paní s postupně osmělující se svůdností v rouchu, které do té doby zakrývalo to, co má být šeptem sděleno, Anny Magnani. Zlo nahoře podřimující vytáhne svou zbraň a navždy umlčí to nejlepší v nás. Zmrzačené city vypěnily. Byly zality do betonového srdce a vyústily destruktivní zlostí do nenávratna.(8.10.2014)

  • Rýža
    *****

    Tam pod kůží jsme všichni sami. Ale někdy...někdy k sobě můžeme najít cestičku, byť jen na chvíli. Stárnoucí, osamělá, tiše trpící žena s despotickým nemohoucím manželem za zády a tajemný, sexuálně živočišný rebel, to nemůže dělat dobrotu ... a taky nedělá. Ta atmosféra potlačování, ty okamžiky, kdy oba ví, že by neměli, ale stejně si nemůžou pomoct, ten Marlon, který vás pomalu nutí slintat si do klávesnice, ta neskutečně zoufale vyprahlá žena v podání Anny, ten konec ... ! Ano, dostali mě. Kapitálně!(17.6.2012)

  • lubospoti
    ***

    Možná budu působit jako filmový analfabet a ignorant, ale mě tenhle film prakticky vůbec neoslovil.(23.6.2016)

  • Heavyman
    *****

    Perfektní maloměšťácký drama s atmosférou amerických 50.let a skvělou hlavní postavou.(2.3.2019)

  • MeaCulpa
    ****

    No a já si myslel, že to geniální hadí sáčko Cage použil jako první. Brando opět jako rebel s příčinou a jako vždy cool(23.4.2009)

  • Joski
    *****

    Silný príbeh, pravdivé herecké výkony a vyvážená čb kamera podtrhla kvalitný film nielen pre pamätníkov. Hlavná mužská postava v "hadej koži" a pošahaná žena v buráku sú jasnou inšpiráciou pre D. Lynchov film Divokost v srdci, 1990 (N.Cage a L. Dern). Kinoklub 100%(6.5.2011)

  • Bakemaster
    *****

    Jako že mám Marlona moc rád, tak i tato spíše divadelní inscenace mi přišla strhující. Přiznávám však, že bez Marlona by film stál za hovno.(10.5.2009)

  • merlik
    ****

    Výborné drama s přirozeně civilními výkony Marlona Branda, Anny Magnani a Joanne Woodward. Plíživá stupňovaná agrese vůči všemu svobodnému. Prvky antické tragédie v současnosti.(16.12.2010)

  • Rami
    *****

    Jasných 5 hvězdiček - zde není co dodávat. Skvělý námět, herci, dialogy, atmosféra a sdělení. Myslím, že je to jedna z nejlepších rolí Branda. Neprávem zapomenutý film.(30.3.2012)

  • blacktomas
    *****

    Tenhle film se mi zavrtal podezřele hluboko pod kůži. Marlon Brando dokazuje mistrovskou formu svého talentu. Navíc všechny role až po ty nejmenší jsou zahrány s přehledem a věrohodně. Vynikající atmosféra ponurého města plného puritánů, které nemá zcela vyřešenu svou minulost. Po technické stránce není filmu co vytknout, skvělá režie s kamerou a s brilantními dialogy udělali z tohoto snímku něco nezapomenutelného. Potulný bard s kytarou, jenž probouzí v lidech skryté vášně, jako nezávislý pozorovatel smířený s osudem a unavený ženami se přesto zamiluje a tragedie začíná pomalu, ale jistě klepat na dveře.(16.2.2010)

  • Riverin
    *****

    Tennessee Williams je pre mňa jeden z najtalentovanejších amerických tvorcov a The Fugitive Kind je jednoducho majstrovské dielo, ktoré si zaslúži omnoho väčšiu pozornosť. Jednoduchá divadelná réžia len podtrhuje dej, úžasné dialógy a skvelé herecké výkony. Nikoho neprekvapí že všetku pozornosť na seba strháva Marlon Brando. Svojím pohľadom a priam živočíšnou charizmou dokáže usadiť snáď každého a potom sa už len pozeráte s otvorenými ústami...hlavne my, dámy:)(4.9.2012)

  • DonFrolimo
    ***

    Brando je borec a jeho šarmantně nespoutaný Val Hadí Kůže Xavier je kráčející majestát - tam kde z něj promlouvá Williams to dokáže uhrát a neztratit nic z té vznešené hrubosti - dokáže to spojit okázalým pomalým přednesem, který zní stejně přemýšlivě jako vyzývavě (vtipné je pustit si film s malým zrychlením - u něj není poznat:)). Tam kde vůbec promlouvá předloha je její poetičnost a zároveň tragičnost dobře zvládnutá, někdy je to ale díky tomu příliš divadelní hra, než film, který může a měl by užívat jiné prostředky. Kdyby šlo o natočenou divadelní inscenaci se stejnými herci, nejspíš bych to ocenil mnohem víc.(6.2.2013)

  • kubilov
    ****

    Fugitive Kind není pouze jedním z prvních filmů Sidneyho Lumeta, je také posledním filmem Marlona Branda v 50. letech, který uzavřel jeho nejúspěšnější filmovou dekádu, ve které sice nehrál jen v samých dobrých filmech, ale pokaždé ze sebe vydal maximum a prakticky i redefinoval herectví jako takové. Tento dost neobvyklý a nejasně vyznívající film pojednává o mnohdy nesrozumitelně filosofujícím tulákovi v hadím saku a dvěma ženám, které potká v zapadlém městečku kdesi na jihu, podobně nespoutanou lehkou dívku Carol a zoufalou paničku Lady Torrence. Nesnadné na sledování, ale výsledek přeci jen stojí zato.(9.6.2014)

  • DoDo93
    **

    Dabing na facku! Nedokonalý script.. T.W. - dobrá hra(31.8.2014)

  • infotext
    *****

    odporúčam: milovníkom Marlona Branda, milovníkom Tenesseeho Williamsa, milovníkom klasického Hollywoodu(15.7.2010)

  • Indio
    *****

    Marlon v plné síle se nesnaží jít proti buranstvý,chce jen vklidu žít ale burani jsou krutý když nekřičíš jedy snima (vlastně stačí kdyžs sněma nevyrost) naplava pryč, náplava pryč.(22.11.2012)

  • Bohemicam
    *****

    Tento film mi o sobě již v první minutě vypověděl, že bude stát za to. Marlon ve většině svých rolí dokazuje svůj nadpozemský talent. Když k tomu přidáte výbornou předlohu Tennesseeho Williamse a velmi zdařilou režijní práci Sidneyho Lumeta, máte jistotu, že se od obrazovky jen tak neodtrhnete. Skutečně krásný poutavý děj s nádechem tajuplného napětí. Smutný konec :-((4.6.2013)