Reklama

Reklama

Sestup Orfeův

  • USA The Fugitive Kind (více)

VOD (1)

Marlon Brando v adaptaci známé hry Tennesseeho Williamse, kterou v roce 1960 natočil legendární Sidney Lumet, přichází do mississippského městečka Two Rivers jako tulák Val Xavier pouze s kytarou na zádech, v odřeném saku z hadí kůže a s nepříliš jasnými úmysly. I tak se mu zde ale podaří najít práci – zaměstná ho sexuálně frustrovaná majitelka obchodu Lady Torrenceová, jejíž manžel Jab zatím o patro výš umírá na rakovinu. A kromě práce ho začne zahrnovat i dlouho potlačovanými city, jimž už nyní nedokáže bránit v průchodu. Naneštěstí má ale o Vala zájem také mladá tulačka Carol Cutereová, s níž se kdysi střetnul v New Orleansu. A i to je předzvěst blížící se tragédie a odhalení letitého tajemství, které pravděpodobně mělo zůstat ukryto navěky. Ve vynikajícím dramatu se kromě již zmíněné charismatické hvězdy lze setkat také s Annou Magnaniovou v úloze nešťastné manželky a s Joanne Woodwardovou v roli pletichařící Carol. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (57)

Rýža 

všechny recenze uživatele

Tam pod kůží jsme všichni sami. Ale někdy...někdy k sobě můžeme najít cestičku, byť jen na chvíli. Stárnoucí, osamělá, tiše trpící žena s despotickým nemohoucím manželem za zády a tajemný, sexuálně živočišný rebel, to nemůže dělat dobrotu ... a taky nedělá. Ta atmosféra potlačování, ty okamžiky, kdy oba ví, že by neměli, ale stejně si nemůžou pomoct, ten Marlon, který vás pomalu nutí slintat si do klávesnice, ta neskutečně zoufale vyprahlá žena v podání Anny, ten konec ... ! Ano, dostali mě. Kapitálně! ()

Rami 

všechny recenze uživatele

Jasných 5 hvězdiček - zde není co dodávat. Skvělý námět, herci, dialogy, atmosféra a sdělení. Myslím, že je to jedna z nejlepších rolí Branda. Neprávem zapomenutý film. ()

MeaCulpa 

všechny recenze uživatele

No a já si myslel, že to geniální hadí sáčko Cage použil jako první. Brando opět jako rebel s příčinou a jako vždy cool ()

Bakemaster 

všechny recenze uživatele

Jako že mám Marlona moc rád, tak i tato spíše divadelní inscenace mi přišla strhující. Přiznávám však, že bez Marlona by film stál za hovno. ()

Joski 

všechny recenze uživatele

Silný príbeh, pravdivé herecké výkony a vyvážená čb kamera podtrhla kvalitný film nielen pre pamätníkov. Hlavná mužská postava v "hadej koži" a pošahaná žena v buráku sú jasnou inšpiráciou pre D. Lynchov film Divokost v srdci, 1990 (N.Cage a L. Dern). Kinoklub 100% ()

merlik 

všechny recenze uživatele

Výborné drama s přirozeně civilními výkony Marlona Branda, Anny Magnani a Joanne Woodward. Plíživá stupňovaná agrese vůči všemu svobodnému. Prvky antické tragédie v současnosti. ()

blacktomas 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se mi zavrtal podezřele hluboko pod kůži. Marlon Brando dokazuje mistrovskou formu svého talentu. Navíc všechny role až po ty nejmenší jsou zahrány s přehledem a věrohodně. Vynikající atmosféra ponurého města plného puritánů, které nemá zcela vyřešenu svou minulost. Po technické stránce není filmu co vytknout, skvělá režie s kamerou a s brilantními dialogy udělali z tohoto snímku něco nezapomenutelného. Potulný bard s kytarou, jenž probouzí v lidech skryté vášně, jako nezávislý pozorovatel smířený s osudem a unavený ženami se přesto zamiluje a tragedie začíná pomalu, ale jistě klepat na dveře. ()

kubilov 

všechny recenze uživatele

Fugitive Kind není pouze jedním z prvních filmů Sidneyho Lumeta, je také posledním filmem Marlona Branda v 50. letech, který uzavřel jeho nejúspěšnější filmovou dekádu, ve které sice nehrál jen v samých dobrých filmech, ale pokaždé ze sebe vydal maximum a prakticky i redefinoval herectví jako takové. Tento dost neobvyklý a nejasně vyznívající film pojednává o mnohdy nesrozumitelně filosofujícím tulákovi v hadím saku a dvěma ženám, které potká v zapadlém městečku kdesi na jihu, podobně nespoutanou lehkou dívku Carol a zoufalou paničku Lady Torrence. Nesnadné na sledování, ale výsledek přeci jen stojí zato. ()

Riverin 

všechny recenze uživatele

Tennessee Williams je pre mňa jeden z najtalentovanejších amerických tvorcov a The Fugitive Kind je jednoducho majstrovské dielo, ktoré si zaslúži omnoho väčšiu pozornosť. Jednoduchá divadelná réžia len podtrhuje dej, úžasné dialógy a skvelé herecké výkony. Nikoho neprekvapí že všetku pozornosť na seba strháva Marlon Brando. Svojím pohľadom a priam živočíšnou charizmou dokáže usadiť snáď každého a potom sa už len pozeráte s otvorenými ústami...hlavne my, dámy:) ()

DonFrolimo 

všechny recenze uživatele

Brando je borec a jeho šarmantně nespoutaný Val Hadí Kůže Xavier je kráčející majestát - tam kde z něj promlouvá Williams to dokáže uhrát a neztratit nic z té vznešené hrubosti - dokáže to spojit okázalým pomalým přednesem, který zní stejně přemýšlivě jako vyzývavě (vtipné je pustit si film s malým zrychlením - u něj není poznat:)). Tam kde vůbec promlouvá předloha je její poetičnost a zároveň tragičnost dobře zvládnutá, někdy je to ale díky tomu příliš divadelní hra, než film, který může a měl by užívat jiné prostředky. Kdyby šlo o natočenou divadelní inscenaci se stejnými herci, nejspíš bych to ocenil mnohem víc. ()

nanamarak1 

všechny recenze uživatele

Co to sakra bolo? Nejnudnější film, jaký jsem kdy viděl. Pan Hadí kůže se vydá začít nový život do města, ve kterém asi testovali atomové bomby, protože takovou sbírku degenerátů by člověk pohledal. Tempo je pomalééééé jako šnek při závodě na 100 metrů. Herci se tempu přizpůsobili dokonale a mluví taky pomalu či naopak přehrávají jak kdyby fetovali ponožky. Dialogy jsou krajně podivné, hlavně ten o ptákovi bez nohou, co spí ve větru. Starý dabing tomu vůbec nepomohl. Jedná hvězdička je za technickou stránku a druhá za konec. ()

Indio 

všechny recenze uživatele

Marlon v plné síle se nesnaží jít proti buranstvý,chce jen vklidu žít ale burani jsou krutý když nekřičíš jedy snima (vlastně stačí kdyžs sněma nevyrost) naplava pryč, náplava pryč. ()

Bohemicam 

všechny recenze uživatele

Tento film mi o sobě již v první minutě vypověděl, že bude stát za to. Marlon ve většině svých rolí dokazuje svůj nadpozemský talent. Když k tomu přidáte výbornou předlohu Tennesseeho Williamse a velmi zdařilou režijní práci Sidneyho Lumeta, máte jistotu, že se od obrazovky jen tak neodtrhnete. Skutečně krásný poutavý děj s nádechem tajuplného napětí. Smutný konec :-( ()

Reklama

Reklama