poster

6 underground: Tajné operace

  • USA

    6 Underground

  • USA

    Six Underground

Akční / Thriller / Dobrodružný

USA, 2019, 127 min

Komentáře uživatelů k filmu (403)

  • POMO
    **

    Jakoby zde chtěl někdo odstartovat novou netflixovskou akční teamovku a lá M:I. Bay ale bohužel nepovažuje za důležité vytvářet jakékoliv sympatie k postavám, které jsou v žánru tím druhým nejdůležitějším po akci. Nebo jim alespoň dát širší charakterizaci než autům, lodím či neživým růžovým kachnám. Kdyby někdo z party zařval, je to odbavené ve třech rychlých záběrech a jde se dál. Dokonce ani Reynolds nehláškuje ani zdaleka tak jako ve všem, v čem (a pro co) ho máme rádi. Dialogy jsou celkově čirý bolehlav, lepší by bylo, kdyby nikdo nemluvil. Nejlepším na filmu je akční car-chase úvod, jak nezaměnitelnou stylovostí, tak obsahem vtipných bayovin. Tady jako bychom se ocitili u Baye v lepších časech před druhými Transformers. Zbytek filmu baví tradičně efektiními filtry, střihovou epilepsií, dámskými kostýmy a přepáleně glamour dějištěmi dalších akčních scén. A trápí nekonečnou absencí citu pro cokoliv a tupostí.(15.12.2019)

  • verbal
    *****

    Představte si geometricky naprosto precizní, třiceticentimetrový válcovitý předmět želatinové konsistence zakončený na jedné straně exaktně pravidelným kuželem, uspořádaný ve čtyřech, až autisticky osově soustředných, kličkách do tvaru pyramidy, přičemž každá další vyšší úroveň je úplně přesně o jednu třetinu užší než ta předchozí. Máte? Do optimálního středu vrcholu této pyramidy někdo zapíchnul rozkošně samoplápolající hvězdotřpytný praporek a na celou tu úchvatnou kompozici v totožných intervalech, jak do výšky, tak po obvodu, precizně rozmístil 50 třpytivě zlatých hvězd, které skvostně ladí s převládající plnou mahagonovou hnědí RAL 8016 bez jakýchkoliv nepatrných nižších či vyšších odstínů v RGB spektru. Tento uhrančivý artefakt, od něhož prostě nemůžete fascinovaně odtrhnout díky jeho řemeslné perfekci oči a strašně vás baví ho sledovat, někdo ještě moudře umístil pod pečlivě naleštěný vzduchotěsný skleněný poklop. Máte? Pokud jste se cestou někde ztratili, tak právě jsem popsal dokonalé hovno! Dokonalé tak, že se mi po jeho expozici v třesoucích se rukách afektovaně úplně rozsypal hvězdičkovací pytel. Upřímně, normálně bych to nechal na třech až čtyřech, je to přece jen pořád hovno, že ano. Ovšem odporného ochrnutého neherce Davču Franka típli dříve, než byste řekli „slizký nekňuba“, a nechali to plně na Gájenu Gejnoldsovi, což je nutno ocenit! Kdyby měl Míša Záliv tak o 15 až 20 kvocientních bodů prefikanějšího scénáristu, namaloval bych si k tomu centrofixem na monitor šestý puchýř a prohlásil to za jeho velký posttranformační cumback. Čili až tolik nevěřte zdejším hysterickým buzničkám. Rozdíl mezi tímhle a zběsile přehřátým, o třídu nudnějším a tupějším prvním Džonvíkem je v jejich očích hlavně ten, že tohle ještě nevydali jako homix.(16.12.2019)

  • Lima
    **

    "Nepřišel jsem léčit rakovinu, přišel jsem jí šířit."(14.12.2019)

  • Tom Hardy
    **

    Vzpomínáte si na dobu, kdy se všichni snažili napodobovat Bayův styl a byla to hrozná otrava? Tak tady se Míša zase snaží (bůh ví proč) připomínat střihem, záběrováním i skladbou pozdního Tonyho Scotta a... no víte, jak to s kopiemi bývá, ne? Cením Míšův pokus o návrat ke kořenům, kde se nebál jezdit po mrtvolách a napětí narušoval dvojicí šukajících krys. Jenže 6 underground nemá o moc víc než vztyčený prostředníček vůči poslední Bayově family-friendly tvorbě. Dějově je to jeden velký bordel, který se složitou střihovou skladbou snaží maskovat to, že tu moc k vyprávění není. Vlastně se dobrou třetinu filmu jen něco exponuje, což je téměř pekelná formule. Medailonky jednotlivých hrdinů nevýrazné a vůbec to má v rámci struktury až příliš společného s dějově podobně přebordeleným, a přitom vnitřně vyprázdněným Sebevražedným oddílem. Úvodní akce fajn, ale neustálé teleportace mezi lokacemi mi narušovaly její průběh. Navíc si pravidelně si dopřávám vzrušující jízdu s Roninem, oproti němuž je akce ve Florencii sice prosluněnější, ale prosta skutečného napětí. Ono se ostatně obtížně sžívá s postavami, které mají být v napjaté situaci, ale současně mají potřebu pořád něco hláškovat a tvářit se nad věcí (hlavně u Reynoldse to boří veškerý pokus o nějakou hloubku jeho hrdiny). Nejpřekvapivější je úvodní "náraz" ve stylu první Mission: Impossible. To byl fajn blafák. Ale pak už se jen únavně skáče tam a zase zpátky, představuje se plejáda nezajímavých postav a občas se Bay připomene v hezky nasnímané akci. I ta má ale rezervy - zrychlení střihem není u Baye nic nového (klipař klipařem zůstane), ale třeba v případě parkourových montáží to úplně ničí veškerý jejich potenciál (podobně jako u Jackieho Chana je v takové akci jediné smysluplné řešení nepřerušovaný celek). Herecky nejsympatičtější Mélanie Laurent a Ben Hardy. Obsahově nůďo s pár nápady. A formálně takové nijaké. Věřím, že Tony Scott by hrdinům (a vlastně i celku jako takovému) dodal styl, který by miliardářovu sebevražednou misi prodal. Míša to nedal. 50%(15.12.2019)

  • Enšpígl
    ***

    Božský Míša se asi přestěhoval na jinou planetu, kde jsou rychlá barevná autíčka, hodně se tam střílí, skáče běhá po střechách, ale určitě se tam nepíšou scénáře.(15.12.2019)

  • Malarkey
    **

    Michael Bay je prostě blázen. Navíc si myslí, že film o partičce, která chce spasit svět, ale během akce zabije kupu nevinných, mě vlastně bude bavit. A ano, můžu říct, že akce mě hodně bavila. Snad nikdy jsem ve filmu neviděl, že by měla takový vliv i na ono okolí. Nicméně kromě akce nefungovalo nic. Kluci a holky tu nevytvořili nic, čemu by se mohl říkat vztah s divákem. Dokonce i pohled na polonahou Mélanie Laurent mě nechal ledově klidným...a to už je sakra co říct.(15.12.2019)

  • Cervenak
    *****

    Úvodná 20-minútovka je najbesnejšia a asi najlepšie natočená automobilová naháňačka všetkých čias. A to je len začiatok dvojhodinového baygazmu s neuveriteľným počtom výbuchov, na franforce rozmrdaných áut a čvachtavých headshotov. K tomu zábavné postavy, za hrsť vtipných hlášok, krásne buchty, vrtuľníky na pozadí zapadajúceho slnka, krúživé podhľady, famózna prestrelka v hongkongskom penthouse a šialená scéna s obrovským magnetom. Príbeh? Priamočiary, akurát trochu osolený prehádzanou chronológiou, žiadne prepracované heisty, len frenetické tempo, machrovanie, cool nápady a cynické násilie. Najlepší akčný film za mnoho rokov a určite najlepšia bayovina minimálne od Bad Boys 2, možno aj od Skaly. "Adios, asshole!"(13.12.2019)

  • T2
    *

    Rozpočet $150miliónov║ Michael Bay je úplne mimo asi na nejakom riadnom tripe frčal. Fakt výhul ako svina, ak by som si dával niečo do žili asi by som na tom ulietol aj ja do nejakých fantasmagorií. Takýto blbý a samoúčelný akčný film, mohol dať do pľacu len on, už po posledných dvoch Transformeroch to s ním letelo od däviatím k piatím. Nechápem že na takúto blbinu mu dali Netflix takú sumu. Podľa mňa vyhodené peniaze. Filmový bordel ako sviňa a tých niekoľko vyleštených hi-tech scénok tu je škoda. Herecky mimózne. Reynolds len potvrdil že je slabý ako niekoľko krát vyvarený čaj. /25%/(15.12.2019)

  • woody
    **

    Obdivuhodně debilní film od chlapa, který v životě nedokázal natočit jedinou přehlednou akční scénu. Pro boomery dobrý.(15.12.2019)

  • RedAK
    ****

    Bay překopanej pikem si po letech hrábl do režijního rozkroku a vycákal nám do Netflixu hustej cool eRkovej akčňák jak za starejch Mizernejch dob. Bohužel se domnívám, že se Michael nepřiznaně inspiroval u nás v Židenicích, kde už podobná mordparta mimosystémových špiónů působí. Jednička – Ištván „Sadista“ Evženovič – tajemnej osmadvacetiletej špekoun, kterýho VZP, sociálka i berňák dávno vyškrtli z evidence. Jezdí načerno šalinama a exekučníma příkazama z pokut si odpaluje vaťany, co najde v popelníkách před buržoázníma hospodama. Rozhodl se mimo dohled státu trestat skutečný hajzly a svině; minulej týden zbil partu Turků dole u Vietnamců, protože neodpovídali jeho vlasteneckým představám o bílým heterosexuálním muži v produktivním věku a pak zbil i Vietnamce. Volí SPD a umí si připnout placku Ortelu na džínsy rekordně rychle. Dvojka – Věrka „Pinda“ Nováková – Je velitelkou židenický domobrany a viděla všechny Soukupovy pořady. Sní o tom, že ji jednou oplodní Tomio a zplodí spolu rasově čistýho středoevropskýho japonskýho spasitele. Umí ubalit dvacet cigaret pod pět minut. Trojka – Vašek „Taxikář“ Doubrava – Jako jedinej z party se živí legálně. Okrádá zbloudilý turisty na desetinou čárku na tachometru a chodí demonstrovat proti Uberu. V Brně přitom Uber není. Umí nazpaměť Hitlerovy manifesty a parádně to zvládá sluníčkářům natřít na facebooku. Nepoužívá při tom diakritiku, interpunkci ani pravopis, aby zmátl nepřítele. Čtyřka – Toník „Balda“ Degeš – způsobuje v Židenicích amatérský atentáty, aby obyvatele chránil před muslimskými nájezdníky. Před Kauflandem nechal pohozenej batoh, na což musela protiteroristická jednotka reagovat evakuováním parkoviště. Tonda trpí parkinsonem a batůžek s nákupem mu tam omylem upadl. Pětka - Jarka "Trikolóra" Klausová – sedmkrát rozvedená zastánkyně tradiční rodiny a noční můra židenických homosexuálů. Po nocích, mezi celoživotním okupováním pracáku a čtením Blesku, strká do schránek sugestivní letáky z Malování, že homosexualita je nemoc způsobována chemtrails. A konečně Šestka – Táňa „Genderman“ Dvořák – už třetí měsíc na protest nemenstruuje a nelegálními mengele praktikami donutila svého muže rodit. Společně vychovávají sympatického hermafrodita a nemohou se dohodnout, které ze stopadesáti pohlaví mu přidělí. Táňa je ramenatým členem zastupitelstva a hodlá v příštích pěti letech Židenice proměnit v útočiště bezpohlavní masy neidentifikovatelný želé hmoty. A takhle si tady my, naše underground šestka, bereme zákon do vlastních rukou. Mohl ses, Míšo, víš snažit, ale jinak mě to tuze bavilo.(13.12.2019)

  • Adrian
    *

    Nihilistický bordel, v ktorom okrem klasických režisérových filtrov a občasného záblesku šikovnosti parkour tímu Storror (plné vychnutnanie ich zručnosti deklasuje freneticky neorganizovaný strih) nefunguje zhola nič.(14.12.2019)

  • KarelR
    ***

    Ten nejluxusnější bayhem je zpátky... no... na celých 20 minut! V honičce ve Florencii je všechno, kvůli čemu Baye milujeme, bohužel je za ní ale přilepený hodinu a půl dlouhý pokus o akční film, v němž (kromě vymazlených záběrů) nefunguje skoro nic. Postavy jsou dost marné, humoru je pomálu, napětí neexistuje, záporák nezaujme a vůbec je to celé jako výtvor scenáristů Call of Duty, který Bay vylovil z koše a natočil ho 1:1. Dovedu si představit, jak by z toho pod dohledem Dona Simpsona byla akční událost roku. V téhle podobě je ale 6 underground jen neskutečně atraktivní plácnutí do vody, které znovu potvrzuje, že toho Bay bez pořádného producenta moc neodvypráví.(14.12.2019)

  • hirnlego
    ***

    Ufinky, chvíli jsem se bála, že budu Bayovi muset dát přes 3*.(19.1.2020)

  • Toren
    ****

    7/10. Bay je zpátky a jeho úvodní 20-minutovka je audiovizuálním pornem, ve kterém vystřídá víc nápadů, než v posledních třech Transformerech. Postavy jsou plochý a předvídatelný (Ryan překvapivě neoslňuje) a samotná zápletka zní jak výplod náctiletého klučíka, co si chce hrát s vojáčky... ALE všechno náramně šlape, krásně se na to dívá a člověk se usmívá od ucha k uchu. Více: https://www.youtube.com/watch?v=NzUA4nytu2U(27.1.2020)

  • B!shop
    **

    Ty vole Michaele, co se kurva stalo? Netflix dal Bayovi asi naprostou svobodu, coz se projevilo na abnormalnim mnozstvi mrtvol a krve, ale bohuzel na tom tratil scenar. Pribehove to je totiz uplne stupidni, zmatenej a dobry dve tretiny filmu nelogickej mismas, kterej se az ke konci vyprofiluje do jakyhosi pribehu. To ruzny skakani v case, vraceni se o nekolik let zpet a vysvetlovani motivaci postav tu je spis na skodu a bohuzel tim dost trpi i tempo filmu. Jak kdyby to nemohlo chytit dech, akce tu je sice dost, ale proste na Baye dost mdly, ta nedokaze snad ani jednou strhnout, navic trikove taky zadnej zazrak a nejaky cool zabery se taky moc nekonaj. Proste jak kdyby to ani netocil Bay. Ruku v ruce s tim de v podstate dost mizerna hudba, kde je jeden, dva dobry songy a zbytek spis takova uspavacka. Kdyby to aspon zachranovali herci, jenze ty jsou tezce nevyrazny, sice sympaticky, ale vlastne vam jsou ukradeny a Reynolds, kterej by to mel asi hlaskama tahnout, ma tak tri dobry hlasky a jinak je videt, ze by mu spis sedla nejaka komedie. Celkove proste naprosto nezajimavej akcnak a dost mozna to nejslabsi, co kdy Bay natocil. Slabsi 2*.(17.2.2020)

  • Lateef
    **

    Dětská část Bayovy duše, jo přesně ta co ráda barvičky, světýlka, petardy, prskavky, a pak taky tááááákhleee dloooouhýýýý záběry, ve kterých musí být kombinace nejméně driftující pneumatiky, spoře oděné černovlásky a holuba, se po několika letech transformeřího tunelového bloudění opět prodrala na povrch a otevřela neuvěřitelně luxusní a nablejskanou pokladnici, v níž nacházíme... ehm, vlastně prázdno!? Přijde mi, že Bay je jako děcko, co freneticky listuje novými omalovánkami a zuřivě vybarvuje každý obrys, vydává přitom vrčivé zvuky, prská a šklebí se. Jeden obraz tu totiž střídá druhý a všechny jsou dokonale vypulírované, barevné a střídají se s kulometnou kadencí. Akce je ohromná, ale hnaná až nesmyslně na efekt, na jednu stranu lapete po dechu, protože jste asi nikdy neviděli auto roztrhnout se po nárazu ve vzduchu vedví a člověka z něj vylétnuvšího se rozmlátit o zem.. na druhou stranu tu zemře mnoho nevinných lidí, jenom proto, že se prostě právě nacházejí uprostřed nějakého šíleného dění a mají smůlu. Tvle, to jsem fakt neviděl! Scénář se nepsal, ale byl vyzvracen, postavy mi byly ukradené, vlastně jsem si k nim nevybudoval žádný vztah! Je to velmi hybridní úkaz a největší divno mi je z toho, že si to znovu už asi nikdy nepustím.(14.12.2019)

  • JFL
    *****

    Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku).(6.1.2020)

  • EdaS
    **

    Když už do toho narvali 150 mega, mohlo zbýt něco i na nějakýho aspoň trochu příčetnýho scénáristu, co umí představit postavy a zvládne rozumně dávkovat dialogové pasáže a akci. Padá tomu každou chvíli řetěz, pokusy o hlášky jsou extrémně hluché a celá sociálně politická rovina debilní a trapná. Nejen, že se to ani náhodou nedá srovnávat s M:I sérií, ale i jakýkoliv z posledních pár dílů Rychle a zběsile je oproti tomu intelektuální a do detailu vysoustružený masterpiece. Bay akci pořád dává jako málokdo (což je vidět v explozivním úvodu ve Florencii), jinak je to ale absolutní bordel a chaos. A nuda.(13.12.2019)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Před koncem roku akční událost roku a Netflix jasně letos vítězí na plné frontě. Michael Bay upuštěn z řetězů jako hladový pitbull a servíruje snad nejčistší akční extázi, orgii a orgasmus, co jsem kdy měl/viděl. Od začátku do konce adrenalinová, nekompromisní, výbušná, nahláškovaná, vymazlená masakrózní jízda, která obsahuje už teď dvě potenciální kultovní scény ( Úvodní honička ve Florencii a finále s Magnetem). Reynolds je tradičně výborný a jeho actor boost je téměř na 100%, ale zaujme i zbytek crew, kde každý je profesionál v něčem jiném. Z akční stránky je zde vlastně úplně vše, na co si člověk jen vzpomene ( rychlé auta, krásné ženy, parkour, přestřelky, slow motiony, střídání lokací, exploze, destrukce a šťavnaté gore) Jediné, co mi zde chybělo byl pořádný fight, ale jinak Bayovská nádhera, kterou bych si nechal i zarámovat. Kdo řeší scénář ať se rozběhne proti zdi, aby si uvědomil, že sleduje Akční film, nikoli Oscarové existenciální artové sofistikované Drama. Některé jednotlivce bych nechal předhodit lvům! Bang Bang! 10/10.(13.12.2019)

  • choze
    ***

    Netflix dal Bayovi 150 mega, aby se na chvíli vykašlal na morfující roboty, a natočil jim něco ve stylu druhých Mizerů. Musím upřímně ocenit okázalý sadismus, s jakým Bay likviduje účastníky provozu při automobilových honičkách, a míru dalších šťavnatých nápadů a detailů v akčních scénách, kdy už nestačí aby auta rotovala vzduchem, ale musí být v letu navíc rozpůlena a někdo z nich vypadne. Taky je moc fajn, že se pro jednou nebojuje proti robotům nebo fialovým pajdulákům z vesmíru, ale reální lidé jdou proti reálnému zlu a nejde o záchranu světa, ale jen o první z mnoha kroků, jak ho zlepšit. A hrdinové přitom umírají a nevrací se. Ale že by mě Reynoldsova partička nějak extra zaujala nebo přirostla k srdci se říct nedá a dokážu si představit i výrazně napínavější a vtipnější scénář. Ale nablýskanější akční výplach momentálně nenajdete.(14.12.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21