Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jediný film noir v ženské režii, a to bez jediné ženské postavy. Napínavý psychologický příběh inspirovaný skutečnými událostmi. Slunná Kalifornie 50. let, dva muži ve stísněném prostoru rychlého auta křižují nekonečné dálavy pouště. Mohl to být okouzlující výlet, kdyby neudělali osudovou chybu - vzali stopaře, ze kterého se záhy vyklubal masový vrah. (Visions of Light)

(více)

Recenze (14)

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Noir v režii ženy, Idy Lupino, se inspiroval skutečnými událostmi, jež se odehrály v Californii počátkem 50. let. Dva muži udělali jednoho odpoledne osudovou chybu - vzali stopaře, ze kterého se záhy vyklubal masový vrah... ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Herce jsem neznal, o režisérce jsem věděl pouze to, že ji později v jedné epizodě Columba zabil Johnny Cash... Je to ale úplně jedno, protože Stopař je povedený noirový thriller, místy skoro hitchcockovský, který si vystačí s málem. ()

M.E.J.L.A. 

všechny recenze uživatele

Náhodou, nebylo to vůbec špatné. Hlavně díky skvělému záporákovi v podání Williama Talmana, který si svou roli vyloženě užívá, a kameře Nicholase Musaracy, který si umí poradit jak se stísněným prostorem auta, tak s rozlehlými mexickými (ve skutečnosti americkými) pouštěmi. Jediný noir, který režírovala žena. Paradoxně se v něm žádná ženská postava nevyskytuje. 3 1/2 ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý a napínavý snímek podle skutečných událostí. Will Tallman si vystřihnul skvělýho psychouše (většinou jsem ho vídával v menších kladných rolích). ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moja fascinacia filmom noir opat pokracuje, tentokrat padla volba na noir Hitch-Hiker. Reziserka Yda Lupyno mi fakt nic nehovori, a ako film -noi je toto len priemerna noirova jazda. Dvaja muzi na aute brazdia nekonecne polopustne dialavy, pricom zoberu stopara, z ktoreho sa vyklube masovy vrah. Film je pomaly, ma svoje tempo, nikam sa neponahla, ale co je horsie, nie je tu ani chyru po hereckych vykonoch a poznal som len Edmonda O´Briena /Divoka Banda a Man Who Shoot Liberty Valance/. Pre mna vsak nudny noir, videl som film na iwannawatch.to : 60 % ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Musuracova kamera je pôsobivá (tak štandardne na jeho pomery), najmä nástup stopárskeho zlosyna a jeho predstaviteľ je proste výborný už len samotným obsadením. Jedno ani druhé však nepostačuje na to, aby vytiahlo tento 70-min noir, kde sa toho veľa nedeje, z vôd priemeru. Áno, jediný noir režírovaný ženou a to bez jedinej ženskej postavy, ale tam zaujímavosti končia. Škoda, že hlavná dvojka nie je zaujímavejšia (s výnimkou poslednej, ambivalentnej scény): O´Briena nemusím hádam nikde (jedine v Murder for Shield) a Lovejoy hrá svoj štandard. Záverom, priemerná noirová hodinovka marketingovo ozvláštnená menom režisérky. ()

Gastovski 

všechny recenze uživatele

Film s pověstí jediného noiru, který točila žena, jsem si nemohl nechat ujít. A dobře jsem udělal - Ida Lupino opět odvedla skvělou práci. Jednohubka s jednoduchým námětem kámošů, kteří si jedou vyhodit z kopýtka a narazí na sériového vraha, který si z nich udělá nedobrovolné taxikáře. A právě na vrahově démonické držce v podání Williama Talmana film i pár velmi neotřelých scén stojí. NoirFilmFestival 2021. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Sice se jedná o nezávislý snímek RKO Radio Pictures, ale stal se klasikou, který se dokonce dostal na seznam National Film Registry. Tvůrci se inspirovali činy masového vraha, nějakého Billyho Cooka, a vytvořili sice jednoduchý příběh, ale v rámci charakterů, psychologie a činů nemálo poukazující na určité fakta, čímž se pro budoucí filmové tvůrce stál nemalou inspirací. Svým způsobem je to příběh tří postav, z nichž dva jsou kamarádi jedoucí autem, kteří prostě jednoduše zastaví stopaři, a ten se jim ve zlém úmyslu náležitě odmění. Psychopatický charakter stopaře je skutečně impozantní. Ale i ti dva kamarádi jsou z hlediska příkladní. Nejsou to žádný hrdinové, kteří nemají k ráně daleko a v každé situaci si ví rady. Naopak. Jsou lehce zranitelní a i pro onoho stopaře k smíchu, že si s ním nedokážou ani ve dvou poradit. Z pohledu dnešní doby je příběh hodně zkratkovitý a bez plynulého vývoje, ale to je na stopáž něco přes hodinu běžné. Na nízký rozpočet si s tím však režisérka Ida Lupino poradila dobře. Není divu, že se stále výrazně připomíná, že se jedná o první Noir film režírovaný ženou, která si tak mnohé a daleko zkušenější režiséry hravě strčila do kapsy. Nejzajímavější také je, že je snímek zcela bez ženských postav. Natočit to chlap, feministky by se hned zjančily, ale protože je to od ženy, to už je jiná. Ida Lupino natočila road movie s jednotvárným vzorcem vytvářející metaforu o paradoxu existenciální společnosti v rámci nespoutaného destruktivního potenciálu. Ano, se zbraní v ruce je každý hrdina, ale beze zbraně… ()

Reklama

Reklama