poster

Všechno bude

  • Polsko

    Kawki na drodze

  • Slovensko

    Všetko bude

  • anglický

    Winter Flies

Road movie / Drama / Komedie

Česko / Slovinsko / Polsko / Slovensko, 2018, 85 min

Komentáře uživatelů k filmu (55)

  • Filmmaniak
    ***

    Rodinný film byl mnohem větší hardcore art, Všechno bude je oproti tomu velice divácká a uvolněná road movie o svobodě a volnosti, avšak se zjevnou sociální rovinou a s motivy chlapeckého dospívání. Ze začátku je poměrně těžké se na film naladit, neb jeho hlavními hrdiny je dvojice náctiletých chuligánů, kteří si pod tou svobodou představují hlavně krádeže aut, útěky z domova, střílení po autech z airsoftové pušky a pohrdání autoritami, což film přiživuje tím, že prezentuje dospělé postavy jako nedbalé a nezodpovědné jedince nebo jako nedůvěryhodné podrazáky. Postupem času se ale do příběhu a jeho postav nakonec vcítit lze, hlavně díky konstantně dávkovanému lehkému humoru a maximálně přirozeným hereckým výkonům hlavních protagonistů. Svoboda a uvolněnost každopádně prosákly i do struktury filmu a některých konkrétních dějových aspektů, které působí velmi neučesaně, ať už se jedná o rozdělení příběhu do dvou na přeskáčku vyprávěných časových rovin nebo třeba o způsob jakým je z policejní stanice "odklizen" na většinu filmu jeden ze strážníků.(3.7.2018)

  • Cival
    ***

    Celkem slabota. Tuctová road-movie, které schází opravdová síla i punc výjimečnosti. Takhle bych si představoval absolventský film průměrného famáka. Uvážíme-li, že je Omerzu považován za výkvět českého filmu i FAMU, přesně to vystihuje, jak bídně na tom místní kinematografie i její stěžejní instituce jsou.(1.7.2018)

  • Tosim
    ****

    Už dlouho jsem neviděl český film, kde by obraz tak dobře spolupracoval se slovem, byl natočen zajímavě a zároveň účelně po vizuální stránce, ale zbytečně neexhiboval, herci (a neherci!!) byli tak přirození a z tohohle všeho ještě vykoukl nějaký (velmi nečekaný) společenský osten. A dojde čas i na snové výjevy. A k tomu všemu ten Adamov. U mě je to přesně naopak, čím víc mám od zhlédnutí filmu, tím kdykoliv, kdy si na něj vzpomenu, se mi dostává do paměti. Ne, snímek není žádná bomba, ani není uváděn s nějakou pompou, ale i tak je skvělej. Jen tak dál, pane Omerzu!(13.9.2018)

  • Enšpígl
    *****

    Na Olma jsem četl poměrně dost chvály za Rodinný film, ale na rozdíl od kritiků a csfd kolegů mě nějak zásadně nedostal, za to tady Olmíno udeřil kam měl. Jasně, na poli příběhu mám v hlavě pár otázek, které mě film neodpověděl a asi by měl, ale co naplat, když hlavní složka "vtáhnutí enšpígla do děje" zafungovala na 100% . Úplně nejvíc jsem nadšen ze dvou hlavních představitelů, protože oni ten film absolutně odtáhli a pro oba to byl debut, jsou mládí, prostě skvělý. U Tomáše nepochybuji, že má talent i charisma a budu se těšit, že tohle nebylo poslední setkání i když v českým filmovým rybníčku plným kamarádšoftů člověk nikdy neví, ale držím pěsti, Tome. U Honzy doteď nevím, zda to byla osobní přirozenost nebo talent, ale v každým případě skvělá práce Olmy za vedení herců a že dal šanci nový krvi, toho si vždy strašně vážím a náš film to moc potřebuje. Eliška, krom toho že se mě líbí jako ženská, se mě líbí víc a víc i jako herečka, působí před kamerou suvereně, sebejistě. Další pochvala jde na Lukáše Milotu, protože ty kompozice to byla nadhéra, byla v nich atmosféra, dávali ději nálady, částo dost depresivní. Adamov výtečná volba exteriéru místo profláklýho depresivního severu, tohle město má neskutečný genius loci a pokud pojedeš na Macochu dej mu šanci. Ještě se vrátím k ději. Mára s Heduš jsou ještě takový telátka, ale když došlo na lámání chleba (dědeček, pejsek, Elča v chatě) zachovali se jako správný chlapi a vůbec jsem jim fandil, rozuměl a možná i tu bezelstnost, přirozenost a především bezstarosnost mládí záviděl, teda až na Heduš když došlo na téma sex, to jsem opakovaně oceňoval smíchem. Dám pět, je to na hraně, ale to co filmu čekám nejvíc, tedy že si mě unese do svýho světa, to se tomuhle mlžáčkovi z Adamova povedlo.(4.9.2018)

  • Marigold
    ***

    Filmový dvojtakt s vysokou spotřebou klišé a minimálním přesahem. Omerzu je stále elegantní režisér, ale tenhle film je spíš ospalá masařka.(24.3.2019)

  • Rimsy
    ***

    Po výrazném Rodinném filmu jsem čekal tak nějak víc. Kombinace sociálního dramatu a coming of age tematiky je (nejen) v letošních Varech překvapivě častá, a tak by každý příspěvek měl být dostatečně výrazný, aby zaujal. Všechno bude se od zbytku pelotonu liší jen v drobnostech a celkově rozbor chlapectví a dospívání není tak detailní, abych si ho zapamatoval na víc než pár hodin. Mladí herci jsou sympatičtí a zkušení je dobře doplňují, díky vyprávění pomocí flashbacků se navíc dočkáme i prvku napětí. Přesto bych se divil, kdyby si někdo z filmu odnesl víc než to, že dospělým se prostě nemá věřit...(1.7.2018)

  • Dadel
    ***

    Takový normální film o dospívání, prvních láskách a klučičím přátelství, a už to tu bylo mockrát a lépe. Jestli tohle je naděje českého filmu, tak mám docela obavy. Nejlepší na filmu jsou hlášky, když se dva cucáci pokoušejí balit starší holku(16.8.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Olmo Omerzu si to tam hází lehkou rukou a ten spoleh na intuici bez klíče mě baví. Chvíli mi trvalo si zvyknout, ale nakonec mě třeba skoro úplné vynechání expozice docela vyhovovalo. Zajímavý protipól ke kontrolovanému Domestikovi. Chce to od lidí trpělivost a musíte přistoupit na na pravidla (nebo jejich absenci), co film diktuje. Ale nakonec pro mě příjemný zážitek.(1.7.2018)

  • Psema
    **

    80 minut se všemi festivalovými klišé současnosti. Bez ambic, nápadů. Hlavně aby se vydojily prachy z fondů. Mimo český marasmus zcela k ničemu.(30.12.2018)

  • ChewieDC
    ***

    Je to takový ten film, který když vidíte, přijde vám fajn, na české poměry je nečekaně zdařilý, ale uběhne pár dnů a postupně se vám začne vypařovat z hlavy, protože není absolutně ničím výjimečný. V českém kontextu snad jen tím, že není blbý, všichni hrají dobře a dialogy nešustí papírem. Což je fajn, ale trochu málo.(13.7.2018)

  • Vodnářka
    ****

    Musí se to stát v tu správnou dobu. V okamžik, kdy jsou ti dva ve svém životě nejsvobodnější - je jim dvanáct a čtrnáct, jeden vezme auto a druhý se k němu trochu násilím připojí. Jejich těžko uvěřitelné přátelství nezná hranice - ve vztazích, v životě, ani ve světě, což je zásadní pro celý příběh, který by v jakémkoliv jiném momentu jejich života nefungoval. Nevíme, co přesně se stalo před tím, jen z náznaků snímku odtušíme, že jsou oba podobně nechtění jako jejich psí společník Šakal, kterého na poslední chvíli zachrání z rybníka, nebo jako obtloustlé mouchy, které se válí na parapetu policejní stanice. Od jejich odjezdu z šedi Ústecka, po celou jízdu promrzlou krajinou, s nimi však prožíváme tomsawyerovskou jízdu plnou humoru a obrovsky jim držíme palce. Slovy Petra Pýchy: "Doma bych je mít nechtěl, ale hrozně jim fandím, aby si tu svobodu mohli ponechat co nejdéle." Omerzu se pro mě ukazuje jako čím dál zajímavější režisér, který umí na plátně rozehrát nejrůznější témata. Kromě dvou hlavních představitelů oceňuji také herecké výkony všech dospělých herců, kteří vnášejí do snímku zajímavou rovinu dospělých, co vás jednoduše podrazí. Ač film chvílemi budí dojem jakési omezené neuchopitelnosti, s každou další myšlenkou více pronikám do jeho podstaty - právě té neuchopitelné omezenosti svobody a dětských ideálů. A určitě doporučuji na něj zajít.(1.7.2018)

  • JitkaCardova
    *****

    Po několika dnech dál zůstávám okouzlená a zasažená. Průzračná poetika komplikovaného a veskrze neidealistického a neideálního chlapeckého potýkání se se světem plným složitých a nejednoznačných nástrah i palčivost společenských podtónů originálního a po všech stránkách jemně a precizně vyladěného snímku ještě doznívají. *** Mistrovsky vykreslené obrazy a scenérie ještě tanou před očima, rozmanitými emocemi elektrizované situace ještě tančí po kůži a zvedají chloupky. *** Je to, jak to má po návratu z kina být a jen vzácně skutečně je, zvlášť jedná-li se o tuzemský film - jdete po ulici a všude vidíte filmové obrazy, naladěni zeširoka vnímat a rozumět přenosu toho uhrančivého životního půvabu, s veškerou jeho trapností a zranitelností, dojemností a surovou bolestností a steskem po nějaké ryzejší podobě bytí. *** A nově si uvědomujete i neideální, ale skutečně přítomnou, emanující krásu všedního českého venkova, zvláště v jistých tónech, chvílích a náladách. *** Jakkoli je ale film poetický, má vybudovanou jasnou dramatickou linku i pointu, a bere-li si na mušku lidskost, není to přeslazené ani přitažené za vlasy. Nechybí pepř surové ironie a vypočítavosti dětí i dospělých, který komplikuje děj, a přesto je v tom dramatickém oblouku a zlomyslnosti zachovaný i kus dětské čistoty a názvuk pohádky, odvislé od prastaré moudrosti a intuice, která nám koluje krví. Kus dojemného zvířecího instinktu, který udává ptákům směr letu a malému klukovi velí, kam a za kým musí právě teď jet, a k němuž by se kluk, co dělá ramena, nikdy nepřiznal. Leda opravdovému kamarádovi a teprve nakonec. Ani žánr není banální a umělý, ale spletený z několika pramenů najednou jako život sám - mísí se tu road-movie s iniciačním přerodem a záchrannou misí a s onou pohádkou, kdy hrdina a jeho pomocník na cestě, která jak se ukáže, má svůj cíl a může a nemusí dobře dopadnout, potkává dobré i zlé bytosti, svůdné sirény i podlé podvodníky, a překonává překážky. A celek je i přes kontroverzní obsah hojivý, právě proto, že nakonec je zřejmé, že šlo o uzavřený příběh s dosaženou pointou - bože, co hezčího si od života přát, než aby přes veškerou boles a zmatení naše cesta dávala lidsky smysl a měla dobrý cíl. Abychom rozuměli tomu, co děláme, a mohli si za tím stát. *** Usmívám se, chvílemi se ještě polohlasně zasměju nebo zatrnu, když se mi vybaví některé konkrétní momenty. A vím už, že se mi budou vybavovat i po týdnech a měsících. Jsem za tenhle počin opravdu vděčná, je to pro mne v české kinematografii svébytné a veskrze dobré a silné zjevení a výjimečně cítím, že má šanci na přijetí i v širokém zahraničí - tomu, co se těm klukům na plátně děje, musí být rozumět v Anglii i ve Francii, v Americe i v Austrálii - a formální stránka filmu je bezchybně úchvatná. Jsem tentokrát velice zvědavá na přijetí tam venku. *** Olmo Omerzu si jde svou vlastní cestou po neporušeném prostoru a jeho dílo působí tak zlehka vylákané k životu, jako by je črtal do vzduchu, jako by je jen odezíral ze snově dokonalých zhmotnění reality se vším všudy - je zároveň zamilovaný i kritický - při sledování jeho filmu mám pocit telepatického přenosu, tak dobře všemu rozumím, tak dobře do sebe všechno zapadá, tak dobře si museli všichni spolutvůrci mezi sebou rozumět - včetně tvůrců hudby a celé zvukové linky, včetně vyhledávačů lokalit, včetně neuvěřitelně dobrých a dobře vedených mladých neherců. Do konkrétních detailů se mi nechce se pouštět víc, ale komentáři s výstižnými postřehy mě tu potěšili Enšpígl a Tosim. *** Doplnění: I po týdnech je to pořád stejně ostře působící, jemnohmotně silné a půvabně i palčivě magicko-realistické. *~(24.9.2018)

  • Vančura
    ***

    Z mé strany nenaplněná očekávání a nepochopení (spousta scén tam podle mě prostě nedává smysl) hraničí až s averzí (scéna společného honění v autě je megatrapná; a co to udělali s Eliškou Křenkovou, že tam vypadá tak ošklivě?). Hnusné lokace, nesympatické obsazení, a naprosto strašlivý soundtrack. Oceňuji na tom filmu asi jenom tu formu, kdy se současnost střídá s retrospektivou, až se v závěru obě časové roviny efektně protnou (ke kvalitám scénáře by asi ještě šel počítat dobře odposlouchaný slang dnešních teenagerů, byť je kvůli tomu ten film protivně vulgární). Od filmu tvůrců, o kterých VÍM, že umí, jsem čekal výrazně víc - Všechno bude se podle mě vykouří z hlavy hodně rychle. Mimochodem trochu mi to připomnělo 3 roky starý studentský film Road-Movie, u něhož jsem v kině pociťoval podobné pocity nepochopení a otrávenosti, proč bych měl sledovat nějaké dvě nesympatické postavy (o nichž v podstatě film nesdělí vůbec nic), které - v podstatě odtrženi od reality - jedou odnikud nikam. Po prvních dvou skvělých filmech, které jsem velmi chválil, šlápl podle mě Omerzu do třetice vedle, chvále většiny kritiků navzdory.(23.9.2018)

  • Anderton
    ***

    Všecko nebolo, teda nebolo asi vôbec nič, aspoň čo sa týka sexuálnych skúseností hošanov. Nápad začať druhým bodom obratu je síce fajn, ale zase nič extra z toho neplynie, proste je to len také ozvláštnenie. Všechno bude ale nie je našťastie žiadna depka, ktorá by si na takom cool prívlastku chcela zakladať, ako napríklad sociálne drámy hrubšieho zrna. Chýbalo mi originálnejšie, alebo skôr skutočne prekvapivé rozuzlenie. Inak na film sa veľmi dobre pozerá, až som si začal postupne hovoriť, že by mohol byť aj oveľa dlhší a vôbec by mi to nevadilo. Áno, všetci herci aj neherci sú super, to je fakt. Herecky najlepšie zvládnutá scéna je telefonát do nemocnice a následná autentická chlapcova reakcia.(9.1.2019)

  • Davered
    ***

    Kdyby si Omerzu odpustil ten tezkopadny symbolismus a tocil scenare bez hromady neveryhodnych situaci, tak uz by se tu pely ody a psalo by se o nem jako o novem Formanovi. Takhle je to bohuzel s nim ale film od filmu horsi. A ty motivy vsemozne zvireny, roztomilych psu, a predcasne vyspelych deti uz jsou poradne vycpele. Priste to chce proste lepsi scenar, jinak nic nebude.(13.7.2018)

  • Lukrecie

    "Ženská není nějakej automat na kurvu, hodíš dvě pětky a vypadne ti čurina, musíš na ni pomalu."(3.1.2019)

  • Praxis
    ***

    Ženská neni automat na kolu. Hodíš dvě pětky a vypadne čurina. Příjemné, ale nepřelomové road movie o dvou podivných typech, co projedou půlku republiky jen tak... Pro nic a za nic. 65%(11.5.2019)

  • tomeš
    ***

    Je mi sympatická tahle obrazová poetika a při některých kompozicích (děda na kolečku na jezu) až mrazí. J.F.Uher hraje tak divně (slabě?), až mu vlastně toho nemotorného teenagera věříte. Policistka Lenky Vlasákové je naopak báječná. Celkově: asi na to nebudu vzpomínat.(12.7.2018)

  • hygienik
    odpad!

    Olmo, Olmo, čo si to natočil? Pubertálnu prázdnotu bez ideového cieľa. Ak je hodnota dobrého filmu v záberoch krajiny, antisystémovej rebélii a dialógoch, ktoré veľa nepovedia, tak je Všechno bude hoden Oscara. Toto nie je "dobrodružná cesta", ale čistý nihil. Film, ktorý v sebe nenesie pozitívne posolstvá, poučenie alebo aspoň katarziu, to sú zbytočne premrhané peniaze. Je mi ľúto, že si po Rodinnom filme takto klesol, Olmo. Ale keď čítam tunajšie komenty, je pravdepodobné, že sa mýlim.(9.1.2019)

  • kajas
    ****

    Omerzův "Rodinný film" mě rozhodně neoslnil tolik jako odbornou veřejnost, k jeho novému snímku jsem tedy nijak nevzhlížela a o to víc jsem pak byla potěšená (dokonce jsem uvažovala i o páté hvězdičce). Ústřední protagonisté, dosud nepolíbení hereckou zkušeností, byli velmi přirození a jejich dialogy mě bavily i dojímaly. Role "dospělých" postav už v tomto chlapeckém dobrodružství nejsou tak podstatné, přesto mladé tváře pěkně doplňují. Plusový bodík si zaslouží i pejsek Šakal (na talentované herce ze zvířecí říše má režisér vážně štěstí) a správně hravá hudba. Že bychom tu měli "Pány kluky" nové generace? Možná si zajdu do kina ještě jednou, v běžné distribuci.(2.7.2018)

  • salalala
    ***

    Velmi příjemná záležitost, která ale asi očekávání úplně nenaplní. Olmo Omerzu je šikovný filmař, o čemž přesvědčil už dříve, a i proto Všechno bude vypadá hodně lehce a zajímavě. Od úvodních minut funguje melancholická, ale ne depresivní atmosféra nejisté budoucnosti a nejasné minulosti obou hlavních postav, kterou Omerzu doplňuje výbornou kamerou, citlivým hudebním doprovodem a nezvykle pomalým tempem, které je ale někdy pomalé až moc. Příběhová linie s putováním dvou kluků funguje vesměs velmi dobře, a i když nedrží u sebe, ale je spíše sledem víceméně zajímavých epizod, moc se toho vytknout nedá. To je dáno i decentně naznačeným homoerotickým napětím mezi oběma chlapci, do něhož se vkrádá postava stopařky, která pro ně znamená první větší oblouznění ženským pohlavím. Výteční jsou oba hlavní představitelé, z nichž zejména po právu Českým lvem oceněný Jan František Uher je naprosto famózní, též Tomáš Mrvík je ale fantastický a kooperace a chemie mezi oběma funguje fantasticky. Eliška Křenková je velmi dobrá, ale nemá tolik prostoru, aby upoutala větší pozornost, v jejím případě Lva moc nechápu. Co ale drhne, je orámování příběhu policejním výslechem, které působí nadbytečně a hodně toporně, postava policisty je navíc úplně zbytečná a samotný závěr pak připomíná laciný vtip o hloupých policistech. Možná je trochu škoda i to, že Omerzuovi se nepodařilo úplně jasně odlišit snovou realitu od té skutečné a snímek pak někdy působí zmatečně a jako by pohádkově. Přes všechny výtky patří všechno bude k těm lepším českým filmům loňského roku a dokazuje, že Omerzu by v budoucnu mohl natočit počin evropských parametrů. 60 %(16.5.2019)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace