poster

Do noci (festivalový název)

  • Rakousko

    To The Night

  • USA

    To the Night

  • USA

    We Are Sisyphos

    (pracovní název)

Drama

Rakousko / USA, 2018, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dubinak
    **

    Dělám to nerada a vzhledem k tomu, že Caleb je můj herecký miláček, tak se mi o tomto snímku nebude lehko psát, že to byl antikumšt a toto podivné a velmi špatně stravitelné drama o boji z minulosti, který se přenáší v člověku už napořád je nejen velmi nedivácky natočený, ale také chaotický se spoustou WTF scén. Člověk by si řekl, že Caleb má konečně možnost ukázat, co v něm je v nějaké té hlavní roli, bohužel i přes jeho možná až přílišnou snahu, zaštítil jeho talent nedobře napsaný scénář, který v momentě kdy má nejvíce gradovat, začne padat na úplné dno a divák je v prčicích už totálně. A za odměnu, že vydržel velmi uřvané dialogy a výstupy skoro neznámých a většinou nesympatických herců, se mu dostává několik otazníků navíc. Velikánská škoda, že Calebův až fyzicky nepříjemný, pod kůži se dostávající výkon byl tentokrát skoro k ničemu. KVIFF 2018 (3.8.2018)

  • kajas
    *

    Trpěla jsem. Takový pocit by byl možná legitimní v případě, že bych chápala Normanovu bolest, litovala ho a přála mu, aby se konečně zbavil tragických vzpomínek. Jenže jsem bohužel litovala všechny, kdo museli s touhle odpudivou lidskou troskou přijít do styku a místo ve šťastný konec jsem doufala spíše v to, aby Norman jeden ze svých podivných experimentů nepřežil a nikdo si na něj ani nevzpomněl. Porozumění příběhu mi nijak neulehčoval ani výběr dvou typově podobných hereček do hlavních ženských úloh. Měla jsem opravdu velký problém s jejich odlišením a během projekce jsem například strávila několik minut přemýšlením nad tím, proč se N. ksakru vyspal na barových záchodech s kamarádkou svojí ženy, když ho ta samá osoba v předchozí scéně seřvala na tři doby a vyhodila z domu (samozřejmě spal se svou ženou, ale vážně jsem to nepoznala). Sešlo se tu zkrátka tolik negativních elementů, že jsem tenhle soutěžní film vůbec nezkousla.(6.7.2018)

  • GOREGASM
    *

    Největší teror letošních Varů, tedy alespoň pro mě. Snaha o sugestivní depresi se tvůrcům daří přenést na diváka, i když trochu jinak, než mám rád a než bych si přál. Když budu věcnější, tak jde o týrání divákových smyslů zvukem i obrazem, bez uchopitelné výpovědní hodnoty, potažmo zážitku, o kterém by se dalo diskutovat. 10%(22.7.2018)

  • RUSSELL
    ***

    Emočně náročný a vyhrocený film, který je dosti nedějový, takže jde spíš o takovou psychologickou studii lidí, kteří jsou psychicky totálně na dně. Norman svádí marný boj se svými démony a je nenávratně poznamenán krutým traumatem z dětství. I když má kolem sebe lidi, kteří ho milují, není schopen se vymanit z marasu, ve kterém se nachází, a tak se propadá do těch nejtemnějších hlubin lidské mysli. Hlavní devízou filmu je tedy excelentní herecký výkon Caleba Landryho Jonese – přesně ten typ destruktivního hereckého výkonu, při kterém si představitel sáhne na absolutní dno svých možností. Jones nastínil už v mnoha svých předchozích vedlejších rolí, že v něm dříme obrovský talent – tady dostal velkou šanci ukázat, co v něm je a tuto příležitost chytil za pačesy. Bohužel se ale na tento film bude vzpomínat právě jen kvůli jeho hereckému koncertu, než že by šlo o nějaký zásadnější film, na který bychom vzpomínali ještě za mnoho let.(5.7.2018)

  • J.Connor
    **

    Fakt ne, C.L.Jones sice poctivě cedí soply a jednou z něj určitě něco bude, ale tohle u mě spolu s komoušským muzikálem Tima Robbinse soutěží o nejhorší projekci KVIFF 2018. Na první pohled atraktivní, ale zcela prázdné a ve výsledku nijak úchvatné obrazy a zejména neschopnost předat jakoukoli emoci, samozřejmě i kvůli hrdinům, k nimž jakýkoliv soucit, pochopení či jen prostý zájem o jejich osud hledat těžko. Artistně romantická linka pak jen dále oddaluje možnost pochopení a karikuje skutečnou tragédii, kterou dané konstrukce chování bývají v běžném životě. Není to šokující, je to navoněná manýristická zdechlina, u níž jsem se už ke konci při scéně s vanou musel upřímně smát, což jistě nebylo účelem.(7.7.2018)