Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Recenze (56)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mám rád černobílé obarvení filmu, ale musí mě dávat smysl a v příběhu, který se odehrává v současnosti a hlavním hybatalem děje jsou postavy mě to opravdu příjde jako nějaká art poza, která vyznívá v tomto případě úplně směšně, protože scénář a chování postav má k umění opravdu na míle daleko. Moc se mně líbila Elizaveta Maximová a divadelní prostředí, ale to je tak všechno za co můžu solit hvězdičky. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Život v Kladně stojí za hovno. To ještě chápu, ale proč to musel točit režisér z Chile, mi hlava fakt nebere. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodně slabé ve svém sdělení, na druhou stranu je Hra jedním z mála českých počinů, kterým se daří věrohodně zobrazovat vztahové peripetie a dokonce jsou tam konflikty sehrány bez tradičního přehrávání. S celkovou stylizací nemám žádný problém, černobílý formát tomu rozhodně sluší mnohem víc než ty nezdařilé barvy, které naše kinematografie většinou produkuje. Celková výstavba děje pak jasně kopíruje prvky tradičního divadelního dramatu od expozice až po katarzi. Jednotlivé části jsou od sebe rozděleny scénou přelepování plakátu v divadelní vitríně. Celku pak vévodí hudební doprovod, který napomáhá spojovat realitu s divadelním prostředním. Vtipné jsou pak scény, kdy divadelní děj glosuje události z Petrova civilního života. Mít to nějakou významnou myšlenku a chytřejší scénář, možná bych na konci i tleskal ve stoje. Tohle ale glosuje i jedna z postav, která naráží na snahu o vytvoření komplexního a náročnějšího díla slovy "a ono je něco náročnějšího než vášeň a láska?" ()

castor 

všechny recenze uživatele

Černobílé vztahové peripetie. Doslova. Nicméně právě stylizace do černobílé mi seděla, stejně jako ústřední herecké trio. Nejvíc asi Elizaveta Maximová, zvlášť její příchod po nevydařené premiéře zmodernizovaného antického dramatu je moc fajn. Jinak se hlavní linie točí okolo „lehké“ manželské krize mladého páru, kterou ještě prohloubí příjezd nové herečky do kladenského divadelního souboru. Holt chilský režisér se rýpe v českých vztazích, chybí mu u toho výraznější myšlenka a chytřejší scénář, což s sebou nese množství drobných i větších skvrn na kráse. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Asi si na ten film neumím udělat moc názor - ten černobílý formát 4:3, soundtrack sestávající z klasické hudby, zasazení děje do hnusných kladenských reálií, na české poměry dost odvážné milostné scény, nesnesitelně banální téma manželské nevěry, jakož i samotná skutečnost, že to celé přivedl na svět režisér chilského původu... celé to dohromady prostě působí tak - nemůžu si pomoct - nepravděpodobně, jako nějaký obskurní bizar, který se možná trefil do vkusu té hrstce lidí, kteří mají rádi tu divnou artovou produkci od Pilot Film, ale většina normálních lidí se podle mě musí něčemu takovému už zdálky vyhnout a mě konkrétně to teda míjí úplně brutálně. Možná režisér věděl naprosto přesně, jaký film chtěl natočit a všechno tam pro něj svůj smysl mělo, ale mně osobně ten film přišel spíše jen nesnesitelný - chování všech 3 hlavních postav, Petra, Kateřiny i Karolíny, mi bylo hodně nesympatické, a z finálního rozuzlení jsem byl v podstatě akorát rozčarovaný. Myslím, že to je film, který ve mně vyvolal jen samé negativní pocity, a proto bych se mu podruhé už vyhnul. Připouštím ale, že za jiných okolností by mi ta intelektuální výsostnost asi dokázala sednout, ale to by to musel natočit někdo úplně jiný a s jiným obsazením. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Údělem divadelního režiséra je připravovat se na premiéry divadelních her a souložit s herečkami. A když hraje ve filmu Šostakovič, tak se má šoustat! Obrýlenému Jiřímu Mádlovi v úloze divadelního režiséra na Kladně se něco podobného stalo - blíží se premiéra antické divadelní hry a herečka ve stěžejní roli opustila soubor. Je nutno najít neprodleně náhradu. Tělesně dobře stavěná Elizaveta Maximová vezme záskok do svých intimních partií dokonale. Vyloženě minoritní koprodukční záležitost, která prošuměla kiny, má ve všech rolích české i slovenské herce a herečky, ale na režijní židli režijní akvizici z Chile jménem Alejandro Fernández Almendras. Ten chtěl mít svůj filmový projekt zřejmě pod aktivní kontrolou, takže si scénář a střih provedl osobně. Vznikl eroticky laděný snímek s jednou delší a odvážnější erotickou scénou, ve které Mádl kopuluje s Maximovou. Většina filmu má ráz komorního psychologického dramatu, který ale příliš nestrhne. Natočeno ve formátu 4:3 a v nepěkném černobílém provedení, což je často považováno za umělecké ztvárnění, tentokrát možná bylo spíše přihlédnuto i k úspornému ekonomickému hledisku. Na Mádla coby rozervaného režiséra je nutno si tak trochu zvyknout, úplně totiž není ideálním prototypem pro danou postavu. Jeho sexuální choutky na nevěru jsou poměrně diskutabilní. Doma má sličnou Mariku Šoposkou, která v jistém ohledu je podobná s inkriminovaným objektem jeho sexuálního zájmu, takže kdyby nechal penis na pokoji, tak by se nic nestalo. A vyvěrající konflikt manželské nevěry by ani neexistoval. Sluší se ještě dodat, že mají spolu malého syna. Výhodou filmu je, že netrvá neúměrně dlouho, disponuje standardní devadesátiminutovou stopáží, tudíž nestihne plnohodnotně znudit. Taktéž námět, zvolené prostředí a kladenské reálie, umíněná snaha po intelektuálním vyznění i styl režijního podání a provedení je v rámci české tvorby zcela ojedinělý, neznamená to však, že světlo světa spatřilo úchvatné filmové dílo. 6/10 ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Černobílý obraz formátu 4:3 je pěkný (ostatně ke konci už jsem měl dojem, že kameraman byl jediný, kdo věděl, co dělá). Jenže je tu jen banální příběh manželské krize a nevěry, navíc podaný pro mne hodně nevěrohodně (což je kritika scénáře, nikoli herců). A ta klasická hudba (Šostakovič a spol.) mě po půl hodině už docela štvala. Možná jsem pořád čekal nějakou myšlenku, která tomu celému dá nějaký smysl. No, nedočkal jsem se. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Spokojenost, Mádl je chytrý chlap, vykreslení situace a vztahů a jejich vývoje fungovalo na výbornou. Hudba seděla, člověka to kompletně vtáhlo do příběhu, u nějž je zhruba od půlky jasné, že to nemůže dobře dopadnout. Elizaveta tentokrát už obnažená, narozdíl od Trpaslíka. Můj druhý film od Alejandro Fernández Almendras. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Dnes je tu trend čiernobielych filmov, ktorý mi absolútne nevyhovuje. Všetci sa bez farby začíname tváriť, že to je ultra umelecké. Ja som radšej, keď sa využívajú moderné prostriedky, ktoré máme k dispozícii. A najmä v tomto prípade by farba neuškodila, minimálne by sme videli tie herečky v plnej kráse a nie, že tam splývali s nábytkom. Takisto mi nepríde umelecké, že sa Mádl oblizuje a šuká s Maximovou vyslovene ako v nejakom porne, ani náznak romantiky tam nebol a tie scény boli úmyselne a umelo naťahované. Asi si to vyžiadal sám Mádl, iný dôvod nevidím. Veľmi zlou voľbou bola aj hudba, to boli nejaké zlomené husle alebo sám huslista bol zlomený. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Mně se to líbilo. A hodně líbilo. Divadelní prostředí, vztahové komplikace a řada reálných, obzvláště těch vyhrocených scén. Ústřední trio Mádl, Maximová a Šoposká mám rád a všichni hráli perfektně. Zajímavá koprodukce čtyř států, to bych asi nevymyslel. ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale nějak jsem "hercům" to, co hráli, nevěřil. Asi to bude tím, že se u nás už dlouho nenarodil dobrý herec. ()

KIT.HL 

všechny recenze uživatele

Myšlenka dobrá, provedení zajímavé...Herčky nevýrazné.Mádl super...ALE TA MUZIKA, ta muzika hrůza...Ztráta času. Tak do tv ok, ale do kina ? ČB provedení nic nezachrání...a artovku neudělá... ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

komorní artovka,která mi ovšem překvapivě sedla a bavila mě celých těch cca devadesát minut.Černobílý formát jí sluší,herecké výkony byly v pořádku a i když to není bez chybiček,neměl sem důvod se nad nimi pozastavovat a kazit si výsledný dojem.Velkým plusem je,že se celý film odehrává na Kladně,takže člověk rád viděl a rozpoznával důvěrně známá místa...70% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Hm, takže další film z cyklu "hrajeme si na umění"... Zpočátku to vypadalo na film s tématem Sofiiny volby mezi prací a rodinou (tudíž motiv podobný skvělému Kieslowskému Amatérovi), takže jsem do toho chvíli nějaké naděje vkládal, ale Almendras z toho všeho nakonec udělal jen prachobyčejný příběh o milostném trojlístku. Navíc bez psychologie postav, bez emocí a s banálními dialogy... Má to sice slušnou kameru, ale kruci... proč je 4:3? Proč je to černobílé? Aby to vypadalo jako umění? Sorry, ale v tomhle podání, kdy to je pouze jen banální drama s banálními dialogy, to bude divákům akorát tak pro smích. I těm náročnějším. Navíc to má i špatné herecké výkony, kde všechny postavy jednají naprosto bezemočně a když už někdo nějak emoce projeví, je to tak uvěřitelné asi jako emoce Ramby ve Vlastnících (chápej směšné). I ten scénář je divný, sice odněkud někam jde a někde taky skončí (ačkoli kvůli absenci psychologie postav jsem nechápal proč), ale chvílemi jsem pochyboval o tom, v jaké době se film odehrává - jednu chvíli ředitel divadla Mádlovi říká, že se na tu jeho hru přijdou podívat nějací jeho "přátelé", kteří divadlu neholdují a strhají mu to a nebo mu řekne, že v té hře viděl v postavách satirickou personifikaci na vedoucí divadla a Mádl to musí přepsat, aby nikoho z vedení neurazil - což je jak za komunismu - a o deset minut později tam mluví o Tidneru apod., takže se to odehrává v současnosti, jen to je prostě divně napsané... A nějaké silné scény tam taky nejsou, ačkoli se o ně Almendras snaží (btw, proč Chillský režisér zničehonic natočí film v Česku a s českými herci? se sem zrovna přestěhoval?), ale prostě mu to nefunguje. Spíš je to nuda a přiznám se, že po hodině filmu jsem asi na deset minut usnul a když jsem se probral, tak jsem si těch 10 minut vrátil zpátky a zjistil, že jsem vůbec o nic nepřišel... Hodně slabé 2* dávám snad jenom za kameru a za snahu. Ale nezaručuji, že to někdy v budoucnu neodeberu hvězdičku, ten film je totiž dost špatný. Co mi vlastně chtěl říct? Že láska a sex jsou úzce propojené pojmy? Aha, no... Paráda, revoluční myšlenka... Slabé 2* ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Artové drama Hra chilského režiséra Alejandra Fernándeze Almendrase vypráví klasický příběh vztahového trojúhelníku ozvláštněný tím, že se odehrává v divadelním prostředí. Ačkoliv občas trochu drhne kontinuita děje, místy pak tempo, žádný velký průšvih se nekoná. Drobné nedostatky vyvažují celkově velmi vyrovnané herecké výkony, přičemž prim jednoznačně hraje Elizaveta Maximová. Mile mě však překvapil Jiří Mádl, kterému jsem tu serióznější roli pracovně vytíženého otce docela věřila. (60%) ()

Související novinky

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

12.09.2020

MFF Praha - Febiofest již 18.9. 2020 odstartuje 27. ročník. Mění své působiště a jeho novým domovem se stává Cinema City ve Slovanském domě. Promítat se bude také v Ponrepu, Edison FilmHub a nově v… (více)

Reklama

Reklama