Reklama

Reklama

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (36)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Spokojenost, Mádl je chytrý chlap, vykreslení situace a vztahů a jejich vývoje fungovalo na výbornou. Hudba seděla, člověka to kompletně vtáhlo do příběhu, u nějž je zhruba od půlky jasné, že to nemůže dobře dopadnout. Elizaveta tentokrát už obnažená, narozdíl od Trpaslíka. Můj druhý film od Alejandro Fernández Almendras. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodně slabé ve svém sdělení, na druhou stranu je Hra jedním z mála českých počinů, kterým se daří věrohodně zobrazovat vztahové peripetie a dokonce jsou tam konflikty sehrány bez tradičního přehrávání. S celkovou stylizací nemám žádný problém, černobílý formát tomu rozhodně sluší mnohem víc než ty nezdařilé barvy, které naše kinematografie většinou produkuje. Celková výstavba děje pak jasně kopíruje prvky tradičního divadelního dramatu od expozice až po katarzi. Jednotlivé části jsou od sebe rozděleny scénou přelepování plakátu v divadelní vitríně. Celku pak vévodí hudební doprovod, který napomáhá spojovat realitu s divadelním prostředním. Vtipné jsou pak scény, kdy divadelní děj glosuje události z Petrova civilního života. Mít to nějakou významnou myšlenku a chytřejší scénář, možná bych na konci i tleskal ve stoje. Tohle ale glosuje i jedna z postav, která naráží na snahu o vytvoření komplexního a náročnějšího díla slovy "a ono je něco náročnějšího než vášeň a láska?" ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mám rád černobílé obarvení filmu, ale musí mě dávat smysl a v příběhu, který se odehrává v současnosti a hlavním hybatalem děje jsou postavy mě to opravdu příjde jako nějaká art poza, která vyznívá v tomto případě úplně směšně, protože scénář a chování postav má k umění opravdu na míle daleko. Moc se mně líbila Elizaveta Maximová a divadelní prostředí, ale to je tak všechno za co můžu solit hvězdičky.   ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Asi si na ten film neumím udělat moc názor - ten černobílý formát 4:3, soundtrack sestávající z klasické hudby, zasazení děje do hnusných kladenských reálií, na české poměry dost odvážné milostné scény, nesnesitelně banální téma manželské nevěry, jakož i samotná skutečnost, že to celé přivedl na svět režisér chilského původu... celé to dohromady prostě působí tak - nemůžu si pomoct - nepravděpodobně, jako nějaký obskurní bizar, který se možná trefil do vkusu té hrstce lidí, kteří mají rádi tu divnou artovou produkci od Pilot Film, ale většina normálních lidí se podle mě musí něčemu takovému už zdálky vyhnout a mě konkrétně to teda míjí úplně brutálně. Možná režisér věděl naprosto přesně, jaký film chtěl natočit a všechno tam pro něj svůj smysl mělo, ale mně osobně ten film přišel spíše jen nesnesitelný - chování všech 3 hlavních postav, Petra, Kateřiny i Karolíny, mi bylo hodně nesympatické, a z finálního rozuzlení jsem byl v podstatě akorát rozčarovaný. Myslím, že to je film, který ve mně vyvolal jen samé negativní pocity, a proto bych se mu podruhé už vyhnul. Připouštím ale, že za jiných okolností by mi ta intelektuální výsostnost asi dokázala sednout, ale to by to musel natočit někdo úplně jiný a s jiným obsazením. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Dnes je tu trend čiernobielych filmov, ktorý mi absolútne nevyhovuje. Všetci sa bez farby začíname tváriť, že to je ultra umelecké. Ja som radšej, keď sa využívajú moderné prostriedky, ktoré máme k dispozícii. A najmä v tomto prípade by farba neuškodila, minimálne by sme videli tie herečky v plnej kráse a nie, že tam splývali s nábytkom. Takisto mi nepríde umelecké, že sa Mádl oblizuje a šuká s Maximovou vyslovene ako v nejakom porne, ani náznak romantiky tam nebol a tie scény boli úmyselne a umelo naťahované. Asi si to vyžiadal sám Mádl, iný dôvod nevidím. Veľmi zlou voľbou bola aj hudba, to boli nejaké zlomené husle alebo sám huslista bol zlomený. ()

Galerie (263)

Zajímavosti (4)

  • Film se natáčel v nově opraveném kladenském divadle. (PinokKio)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 1 milion korun. (SONY_)

Reklama

Reklama