Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna (Alena Antalová) tráví se svým manželem (Igor Bareš) každé léto v chatové oblasti pár desítek kilometrů za Prahou. Jsou svoji už celou věčnost, takže jejich manželství sklouzlo, jak to tak bývá, do rutiny a stereotypu. Muž svůj čas už dlouho spravedlivě dělí mezi karban s kamarády v hospodě a výrobu modelů lodí ze sirek uvnitř lahví, jeho žena je pro něj prakticky neviditelná. Anna si každé léto zpříjemňuje několik dní pravidelným setkáváním s kamarádkami, kolegyněmi z práce, které za ní do malebných středních Čech přijíždějí na cyklistické výlety do okolí hradu Kamýk. Jednoho dne se ve vesnici objeví Artur (Jaromír Hanzlík). Elegantní šarmantní gentleman, který je, jak všichni předpokládají, novým majitelem místního zámku. Zámek je sice spíš polorozpadlá ruina, ale zámecký pán s ním má velké plány. Mezi Arturem a Annou přeskočí jiskra. Anna zažívá pocity již dlouho nepoznané. Artur je galantní a zahrnuje ji pozorností, Anna s ním čím dál častěji uniká své životní realitě vstříc romantickým výletům a dobrodružstvím… (Bioscop)

(více)

Recenze (214)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jaromíra Hanzlíka mám hodně rád, takže na jeho scénaristický debut jsem byl zvědav a na jeho herecký výskyt na plátně jsem se těšil. No a dopadlo to půl na půl. Začnu tím horším ať to mám zkrku, protože mě to nikdy není příjemný. Byl to opravdu scénaristicky debut a některé věci neměli hlavu ani patu. Vůbec jsem nepochopil jaký vztah měl Hanzlík směrem k dělníkům, celá scéna s Etzlerem byla pro mě jedno velký WTF. Celý to od začátku bylo hrozně na náhodu, postavy mě přišly moc šablonovitý až nevěrohodný. Bylo tam nutný začlenit dceru Luci Vondráčkovou ? Měla jít pryč, nic to příběhu nedávalo a hlavně to ubíralo na atmosféře. Čímž se dostávám k tomu hezkýmu, film působí pozitivně a když jsou Anna a Artur spolu, rozumíš jim proč, chápeš je, přeješ jim, Krásný exteriéry steřdních čech dávaj filmu touhu pro výletě, po létě, po pivu, po tom cítit se šťastně což bych přál hlavně českým filmovým kritikům. Já to nechám za tři hvězdy, můj tip, že střední a starší gerenace tento film ocení ještě lépe než já a u kritiků je to jasný předem. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Nevěřím, že se Adamec po přečtení scénáře od Hanzlíka neválel pod stolem. Ovšem byla to šance, jak se na stará kolena dostat do kin, tak ji využil. Sledovat Hanzlíkův sebeklam, že zrovna on je tím princem, na kterého české ženy čekají, je skutečně úsměvný. Překvapivě největším omylem je však casting, který z valné části proběhl v nováckých vodách a přinesl i úlet v podobě obsazení dvou žen, které vypadají na čtyřicet, ale stejně hrají matku s dcerou. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nápad Léto s gentlemanem určitě má. To není problém. Vzdálená vzpomínka na Léto s kovbojem inspirovala další letní komedii... Legrační spíš je, pro kolik lidí to byl první celovečerák (Adamec, Antalová...) a že je to celé spíš taková malá televizní záležitost, která v kinech vedle skutečných filmů působí jako chudý příbuzný. Na druhou stranu Hanzlík chtěl pohodový generační film pro lidi, kterým bude lichotit už jenom to, že se znovu setkají se svými oblíbenci v podobných rolích, v jakých je byli zvyklí sledovat před lety. Takové vesnické drbny v podání Bouškové, Klukové, Hüttnerové nebo Kantorkové jsou zkrátka něčím, co některým divákům chybí. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Upřímně mě mnohé jiné tuzemské kousky urazily podstatně víc. Nostalgicky romantická komedie je scenáristickou premiérou Jaromíra Hanzlíka, za kameru usedl ostřílený (ovšem totální) rutinér Jiří Adamec, který stojí za nespočtem nováckých estrád a seriálů (a samozřejmě i lehce kvalitních projektů z 80. let). Pochopitelně se vracíme k Honzovi z Léta s kovbojem, který se rovněž prohání na koni a ukazuje „cestu“ sympatické ženě. Zatímco v roce 1976, kdy pásl stádo družstevních krav, šlo o psycholožku Doubravku s tváří Daniely Kolářové, nyní v nešťastném vztahu „trpí“ Alena Antalová. Hanzlíkův Artur vede intelektuální řeči, recituje básně a je tak obecně trochu na přes držku. Možná z něho vycházejí „hluboké“ myšlenky, ale spíš by stačil prachobyčejný rozhovor, aby divák uvěřil jeho sblížení s mladší ženou. Ta si nikdy s necitlivým manželem nepromluvila o svých pocitech, takže i ona by potřebovala otevřít oči (rozuměj proplesknout). Ale smysl toho nedává víc, podstatně víc. Hanit moc nechci, spíš je škoda, že nějaký ten humor nevzešel z vedlejších linií, kde se postupně vystřídá obrovské množství známých tváří. Úplně trapně jsem se necítil. Jen doufám, že na takového prince z auta vypouštějícího bublinky nečeká třeba moje máma. ()

Ony odpad!

všechny recenze uživatele

Ono to mělo docela nakročeno ke geniálně absurdní grotesce. Ale chtělo to více bublin a méně laskavého násilí. Takhle jen zděšení střídá lítost. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Poměrně nezvládnutá režie.. trapné scény místních bab pomlouvaček a výměny názorů neherců sestříhané na přes drž..! Ale jinak příběh o životě, o stereotypu a "ukradených chvilkách pro sebe"!! ()

Hunt 

všechny recenze uživatele

30% já tak nějak nevím, pro mě to určitě nebylo a měl jsem dělat, abych to nějak dokoukal. Zároveň tento typ filmu jistě najde své divácky/diváky, ve kterých může vzbudit velmi příjemné pocity, coz není málo a díky panu Hanzlikovi to je asi i možné. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Asi nejsem cílová skupina téhle limonády ve stylu Rosumunde Pilcher... Odhaduji, že by jí měly být rozvedené padesátky a výš, snící o princi ze zámku poté co vykopli své manžely a žijí sic ve vytoužené nezávislosti, ve které ale trpí samo sebou samotou. Některým to tak i vyhovuje. Ale je to jen odhad... Jelikož vždy dám až na své hodnocení (někdy díky tomu po právu dostanu pecku jak od flaku) nedbal jsem zdejších rad, varování a na sténání umírajících diváků co to dokoukali... Nu mám co jsem chtěl. Je to opravdové zvěrstvo. Jaromíra Hanzlíka jsem měl vždy velice rád, dokonce jsem jej zbožňoval dávno předtím, než jsem jej jako dospělejší poznal coby herce. Měl jsem kdysi krásnou LP desku s příhodami kocoura Vavřince a Hanzlík byl nejenom vypravěčem, ale i tím Vavřincem. Ale co tady předváděl...Co mu proboha dali aby do toho šel? To mu něco píchli nebo strčili pod jazyk ? Takhle slizkou a málo uvěřitelnou roli štvance pohlavních žláz jsem už dlouho neviděl. To 100x větší sexappel má Marek Vašut v reklamě na LIDL když s majitelkou jablečných sadů ochutnává ovoce a to ta majitelka na rozdíl od Antalové ani nebyla herečka... Občas jsem si promnul oči, zda nesleduji další díl Kameňáku... Baby na návsi, Lucka, koukal jsem zda někde neběhá Langoš č.2, Vydra, Paulová a Pepík Lauferů. Tohle ještě možná skončí žalobou od Trošky pane Adamec. takhle vykrást scénář, to se hned tak nevidí. Sama zápletka o vzplanutí ze stereotypu manželství je naprosto laciná a k Antalové vůbec neseděla. Už jí není tolik co v Pojišťovně štěstí a tak to bylo celé takové divné až gerontofilní... Navíc Bareš ještě mohl být rád, některým ženským se to v hlavě pomotá už ve čtyřicítce. Měl tedy ještě deset let relativního rodinného klidu než se něco dozvěděl. Ze začátku jsem mírně šílel i z toho válečného jeepu, ten ale nakonec dostal rozumné vysvětlení. Tohle bylo prostě příšerné a hvězdu dávám jen z úcty k panu Hanzlíkovi, kterému bych dát odpad asi nedokázal. Jo a ještě jedna hrůznost, soundtrack nějakého Orma. V romantických chvílích podkres romantickými písněmi, tady alespoň česky zpívanými... Brrr... Jediné plus byla kratičká účast pana Goldflama. Dám kus střepu ze zámecké okenní vitráže a pryč od toho ! * ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Léto s kovbojem pro 21. století. Ať se herec (a tentokrát i autor scénáře) Jaromír Hanzlík vehementně vzpírá tomu, že v žádném případě se nejedná (ani) o (volné) pokračování proslulé letní komedie, jistou podobnost přece jen popřít nelze. Ivo Novák už sice dávno nežije, Daniela Kolářová v tom nehraje a nevyskytují se zde krávy (tedy dobytek). Ovšem je zde citově strádající vdaná a stále atraktivní žena Alena Antalová, která má záletné choutky s místním a tak trochu tajemným seladonem, co má co do činění s místním chátrajícím zámečkem, který prochází rekonstrukcí. Scházejí se tajně po večerech, občas i ve dne a nemůžou bez sebe být. Na vdanou ženu čeká trpělivě doma její manžel Igor Bareš (svého času na tom nebyl Oldřich Vízner jinak), je (zase) parné léto, jsme (zase) na venkově, Hanzlík má (už) šediny, je hodný a herecky z formy. Situaci zachraňuje úžasně herecky i sexuálně (rozto)milá Antalová, která do filmu/větší filmové role prorazila až těsně před padesátkou, což je nepochopitelné, a stačit jí dosud k úspěchu musely jen televizní Četnické humoresky a divadelní prkna. Obdobný filmový debut zažívá i na tv obrazovkách dávno zavedený režisér Jiří Adamec, který s nepříliš objevným scénářem bojuje po svém: v pyžamu čelí neurvalým vesničanům a hraje u toho song z jeho seriálu Sanitka, Antalovou pošle vykoupat večer do lomu jen ve spodním prádle, popřípadě využije skladatelských kvalit bratří Ormových a nechá zpívat Olgu Lounovou v duetu s Noidem. Televizní obrazovka tomuhle počinu bude stoprocentně svědčit, přece jen se režisérovi tak úplně nedaří zpracováním vymanit se ze zaběhaných televizních postupů. Pár hereckých antitalentů se také najde-Uršula Kluková, Lucie Vondráčková, Arnošt Goldflam. Vesměs na mě tenhle počin působil blahodárně klidně a pohodově a neunavoval přetaženou stopáží a ohranými herci. Zvláště starší generace diváků, unavená přehršlí agresivní tvorby, by mohla vzít tohle téměř romantické letní poblouznění na milost. 7/10 ()

Filmmaniak odpad!

všechny recenze uživatele

Ačkoli má jít o letní komedii, tak to jediné vtipné je na ní to, že si v ní sedmdesátiletý Jaromír Hanzlík napsal na tělo postavu záhadného šarmantního svůdníka, který balí výrazně mladší ženy na romantické básničky a projížďky kolem meandrů Vltavy, přičemž ale po celou dobu působí spíš jako chlípný psychopat, co obráží vesnice ve snaze zlákat do postele místní vdané paničky, a jehož lze za relativně solidní partii považovat jen díky tomu, že všechny ostatní mužské postavy ve filmu jsou odporní vyžilí ochlastové. Mimořádně bizarní je i obsazení hlavní ženské postavy, kterou hraje čtyřicátnice, přestože by podle všeho mělo jít spíše o cca šedesátnici. Už tak dost bídný příběh je ještě navíc prokládán nesmyslnými, nikam nevedoucími a s hlavní dějovou linií nijak nesouvisejícími odbočkami (např. debaty vesničanů o nakládání s žumpou, snaha dostat pohřební průvod skrz náměstí s kolotočáři). Ženám film nepokrytě podsouvá, že trpět v roli oběti i ve zcela zjevně toxickém manželství je součástí jejich životního údělu, protože "všechno je lepší než rozvod". Uslintaný sexismus si zde podává ruku s řádně pokleslým humorem a celý snímek tak nejlépe ze všeho vystihuje poslední záběr doprovázející závěrečné titulky, v němž hovnocuc rozlévá splašky po poli. ()

dopitak odpad!

všechny recenze uživatele

Romantická rozpustilá komedie na kterou se pokaždé rád podívám. A pak Hanzlíka napadlo, zkusit fušovat do něčeho co neumí a natočit "volné pokračování". A zapomněl i hrát, je toporný, vtipy a dialogy se nedaří a divák se hluboce stydí. Marně hledám cokoliv, cokoliv pozitivního. A takovej to býval borec ten Pepin. Babovřesky hadr. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Film u nás běžel v kinech na svatého Valentýna jako srážka s telenovelou. Taková česká Rosamunde Pilcherová.Hanzlík v roli tajemného cizince na bílém koni a v parádním džípu, jenž do jejích monotónních prázdnin na chatě vnese „vítr ve vlasech, vůni louky, hvězdy nad hlavou, procitnutí, probuzení“. Opravdu hrozné doslovné banality. Komedie to není, k ní chybějí ve vyšší míře jak slovní, tak situační humor, zejména ovšem nezbytná dávka sebeironie obou ústředních postav pozdní romance. Pokud se škrtne komedie, zbude tedy romance: ovšem naprosto cudná, náznaková a nevinná, v níž i povinná noční koupel ponechá dámě spodní prádlo. Obnáší kradmé vyjížďky, procházky, recitaci veršů a perníkové srdce z pouti, u níž je třeba se zastavit. Vypravěčsky se snímek blíží seriálu Náves; veškeré dění shrnou jednak místní strejci u piva, jednak jejich drahé polovičky na lavičce. Konverzace u sektu je naprosto bezobsažná a když konečně odjedou, nahradí ji výroky typu „nesmíš svěsit křídla“ nebo „vychutnejme si tu chvíli“.Naštěstí pro klímajícího diváka přijede s onou koulí ve finále zatočit Ivana Chýlková v maličké, zato náležitě dryáčnické roličce. Paradoxně herecky nejsilnější položku představuje Bareš. Přestože jeho postava nese veškeré znaky fotrovské šablony, jako by právě z její odpudivosti vykouzlil nakonec nejsilnější výraz přirozeného citu, jaký se v celé romanci plné zlatých lánů a mihotavé záře svíček vyskytne. Příjemné je, že se film odehrává v létě. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Vzpomenete si, kdy naposledy Jiří Adamec natočil nikoli televizní, ale celovečerní film? Ano, správně, nikdy. A u toho mělo zůstat. Když sám vystupuje ve scéně, kde jeho postava jménem Adamec (a poslouchá u toho příšernou píseň Můj čas ze Sanitky, haha, asi humor) vypouští mezi lidi splašky, aby nakonec sám skončil celý od hoven (jasně, až na to, že z hadice zjevně teče jenom voda), je nejlepší metaforou celé jeho tvorby. Celý film působí jako jeden dlouhý díl Pojišťovny štěstí, čemuž nahrává i strašná hudba, které napsala slova jeho manželka - doufal jsem, že výstupy této sporťačky na hudebním poli byl jen omyl, no, tak zjevně nebyl. Léto s gentlemanem je v první řadě strašně špatně napsaný film. V mnoha scénách si odporuje a děj nedává smysl, scénky mající ukazovat "kolorit chatařského života" jsou úplně navíc a fakt nevím, proč tam jsou... snad aby se natáhl děj na celovečerní stopáž...? Už vůbec nechci hodnotit základní premisu, že "všechno je lepší než rozvod", protože bych byl leda tak vulgární. Jasně, čert vem životní štěstí nebo spokojenost, jednou sis vzala debila, tak holt s ním musíš vydržet až do hořkýho konce. Tak tuhle odevzdanost a českou neschopnost přijmout zodpovědnost za vlastní osud z duše nenávidím. Navíc film ani není vtipný, což na to, že má jít o komedii, je celkem průser. Ale humor tam opravdu není ani náznakem. Jestli to mělo být těch několik geronto-sexistických rádobyvtipů, no tak to teda potěš. Všichni navíc v tom filmu pálí za Alenou Antalovou, což teda vůbec nechápu proč, život se jí ve strhané tváři podepsal tak hrozivě, že matku Lucie Vondráčkové jí klidně věřím. A propos, Vondráčková. Škoda, že jí nikdo neřekl, že není herečka, protože tak zoufalej nehereckej výkon jsem dlouho neviděl. Skoro jako Martin Kraus, kterýmu pro změnu není ani rozumět. Ostatní na tom s výjimkou Igora Bareše ale nejsou líp, i sám Hanzlík, a to ho mám hodně rád, je s rozhalenou bílou košilí k pupku spíš k smíchu a dýchavičně nemůže ani pořádně nastoupit do auta. A vlastně se v celém filmu nic neděje. Tak proč tak vysoký hodnocení? (Ano, dvě hvězdy je horší průměr a v zásadě vysoké hodnocení.) Asi za to, že zvlášť teď, s koncem léta, na mě to v zásadě pohodový léto ve filmu nostalgicky padlo. Ta atmosféra Šrámkova Splavu a letních lásek tam prostě je, stejně jako touha po štěstí a pocitech znovunabyté svobody. Škoda, že ty pocity závěr zašlape do země. A taky a hlavně: jednu hvězdu čistě za osobní vzpomínku na vlastní letní románek s jednou starší dámou s odrostlými dětmi v nefunkčním manželství, ke které jsem se v myšlenkách při sledování Léta s gentlemanem pořád vracel. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, kdyby to mělo vypointovanější závěr, klidně bych i ty tři hvězdy dal. Je to v podstatě pokus o pohodový a pozitivní film, který dostat do ruky skutečně dobrý režisér, a ne rutinér, mohlo jít o slušný biják. Takhle to trochu osciluje mezi Babovřesky a romantickou letní komedií, není to ani jedno, a je to škoda. Co herců tady hraje, a někteří vyloženě čurdy! A přesto nic moc výsledek. Jako jo, pohladí to po duši, zanechá příjemný pocit. Ale určitá pachuť zůstává. On pan Hanzlík s bříškem, i když má bílou košili, moc jako svobodomyslný chlápek nevypadá, spíš jako důchodce, který se sotva plouží a ráno hledá lékovku. A ty ženy - ono jim není ani padesát, ale všechny vypadají překvapivě jako krabice. A to dokonce i ta Vondráčková. Což o to nic, věk je věk, ale proč mankote pořád o nich mluvit jako o vnadných krasavicích s hezkými zadečky? Vadí mi, že postavy navíc nejsou občas pojaty více do hloubky - chlapi jen chlastaj, hrajou karty, vysedávají před koloniálem, než otevřou hospodu, nebo si doma staví lodičky v lahvi a o své ženy nemají zájem. Ono to někdy bývá i naopak, že ženy se nestarají o své chlapy, nebo je nutí jen k nošení peněz a nesmyslným přestavbám baráku. Jinak kamera slušná, kompars skvěle, že je, některé hlášky fajn, ale celé to prostě plave na vodě a bojí se to přitlačit. Av podstatě jediná zápletka, která mne zajímala - jak to s tím tajemným dobrodruhem je (taky mě napadlo, že Kostková mohla být jako jeho dcera a držela jen pusu na zámek o zámku) -, tak to se nedozvím. Ale jinak jo - člověk by měl být schopen i v důchodovém věku udělat si radost, být chvíli puberťákem a nebrat ten život tak vážně, a třeba klidně poeticky. Myšlenka dobrá, provedení unavené. --- EDIT: Až napodruhé jsem si uvědomil, jak nebezpečné poselství ten film má. Chudák manžel, který se celý život staral, teď sám neví, co se sebou a s životem. Pravda, mohl by být trochu praktičtější a třeba to jídlo si ohřát sám, ale to už se nehodilo do krámu. Film vlastně povzbuzuje ženy, aby se nechaly zblbnout kdejakým hochštaplerem, který má jednu kapsu prázdnou, druhou vysypanou, žádné jistoty nemůže nabídnout, ale umí říct ženě, že je krásná víla, a ona z toho padne na zadek. Chápu tu ženskou potřebu po romantice, ale chlapi jsou prostě z Marsu a nikdy romantici nebudou. A pokud jo, nebudou to chlapi. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Do poloviny filmu se jednalo o 3* film, příběh celkem ušel, Alena Antalová měla příšerného manžela, a tak se objevil Hanzlík na bílém koni a vypadalo to, že bude opět zase šťastná. Pak však přišel nepochopitelný zvrat, kdy z ničeho nic se Antalová rozhodla zůstat s Barešem, který ji ani nedokázal říct, že ji miluje (tak proč s ním zůstávala?), a z prince Hanzlíka se najednou stal kurevník. WTF? Na konci filmu pak divák vůbec neví, jaké poselství vlastně tento snímek měl... ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

Stačí vidět začátek a už víte jakým směrem půjdem film s tímhle obsazením a příběhem, skoro až utrpení dokoukat do konce. ()

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Jaromíra Hanzlíka mám jako herce docela v oblibě, ale za tento jeho scénáristicko- herecký výkon ho určitě chválit nebudu. Pokud nebyl scénář k tomuto filmu přímo trestným činem, pak byl jistě podnětem pro přestupkovou komisi za páchání surového násilí na lidském vkusu. Už úvodní pád z kola byl zrežírován tak blbě, že u mě ten pohled vyvolal fyzickou bolest. Dialogy byly příšerné a o hodnocení jsem měl jasno po čtyřech minutách a dvanácti vteřinách. "Skvělou" atmosféru dokonale doplňovala zvolená hudba a všechno pro jistotu dorazil meandr Vltavy, lom a Lucie Vondráčková. Škoda, že v průběhu závěrečných titulků neběžely vtipné scény z natáčení, moc rád bych viděl instalaci Jaromíra Hanzlíka do koruny stromu. Na téhle záležitosti jsem opravdu nenašel nic dobrého a myslím, že i ten odpad snímek ještě nadhodnocuje. Ale když je generálním partnerem Prima, těžko můžu čekat lepší výsledek. ()

Reklama

Reklama