poster

Králíček Jojo

  • USA

    Jojo Rabbit

  • Nový Zéland

    Jojo Rabbit

  • Slovensko

    Králiček Jojo

  • Kanada

    Jojo Rabbit

  • Velká Británie

    Jojo Rabbit

  • Austrálie

    Jojo Rabbit

Komedie / Drama / Válečný

USA / Nový Zéland / Česko, 2019, 108 min

Komentáře uživatelů k filmu (404)

  • M.i.k.e
    ****

    i když se Waititi drží trochu zpátky,tak je JoJo Rabbit zhruba do 2/3 opravdu vtipná a ne hloupá válečná satira,kde Waititi potvrzuje,že na tomhle poli opravdu umí.Pak ovšem přijde zlom,který jsem upřímně nečekal a kralíček prakticky z ničeho nic připomene,že se přeci jen jedná o film z války a v ní se nedějí hezké věci.Tím se potom kompletně změní nálada celého filmu,nicméně i to je Waititi schopný ustát a Kralíček díky tomu funguje i v emocionální rovině.Velkou zásluhu na tom má samozřejmě i obsazení.Roman Griffin Davis je vynikající,stejně jako opětovně okouzlující Scarlett Johansson,Sam Rockwell pak na poměrně malém prostoru potvrdil jak moc dobrý v posledních letech je a dokáže si pro sebe ukrást kus slávy i v malé roli...80%(1.1.2020)

  • Lacike
    *

    Už trailer mi vôbec nepripadal vtipný, ale po toľkých nomináciách na Oscara som to riskol v domnení, že film má nejakú hodnotnú myšlienku. Výsledok na mňa pôsobil ako jeden zo slabších skečov SNL natiahnutý na celovečernú stopáž. Tie vtipy sami o sebe vôbec nie sú vtipné a to, že sa v nich zosmiešňujú náckovia, mi proste nestačí. Trochu lepšia je vážnejšia línia v ktorej sa malý vygumovaný nácek skamaráti s mladou židovkou, ale to je tiež tak neskutočne otrepaná téma, že fakt nechápem, čo je na tomto filme také geniálne. Film neprináša žiadne nové posolstvo a humor je nevtipný. Asi to bude môj prvý a posledný film od divného brouka Waititiho. 3/10.(13.1.2020)

  • Alementina
    **

    Uf, na to, aby to bylo čistá komedie, tam bylo příliš momentů "cooo?" Kdyby si režisér a zároveň představitel Hitlera odpustil některé věci, tak je to alespon průměrná komedie či spíše ten typ komedie to je fakt blbý, ale je to tak blbý až je to vtipný, takhle je to v mém případě spíše slabší a trochu bizár a protože tomu tři hvězdičky dát nemůžu, musím snížit hodnocení Cats z minulého týdne na 1*, protože to bylo fakt hrozný :)(14.1.2020)

  • erased
    ****

    Hi, Adolf. Po bezmála úžasném úvodu jsem měl dost velké pochybnosti, že má Taika Waititi dost materiálu pro celý film. Ostatně se i postupně ukázalo, že patos většinou jen tak tak vystačí účelu protože není moc těžký průběh každé scény průběžně předpovídat se stoprocentní přesností, a ani toho Adolfa nakonec není tolik, kolik premisa filmu naznačuje. Montypythonovský humor i tragikomická nálada ale film bez problému utáhnou. Osobně nejvíc oceňuju právě umění navození atmosféry, kdy jsem si během těch německo-českých procházek nesčetněkrát vzpomněl na Bowieho (a to i bez té snad zamýšlené spojitosti s Aladdinem). Ten warm fuzzy závěr totiž nenechá chladným ani kus kamene. ...und wir sind dann Helden!(15.1.2020)

  • Lukrecie
    *****

    Naprosto úžasný a luxusní film. Nemám slov. Slova jsou zbytečná. Běžte se podívat. ;) Očekávám ne Králíčky ale Oskárky. :D(14.1.2020)

  • filmfanouch
    *****

    Neviděl jsem Co děláme v temnotách, nemusím Hon na pačlověky, zbožňuju Thora: Ragnarok, těším se moc na Králíčka Joja.... Přesně s takovým vztahem k Taikovi Waititimu jsem do kina na jeho nový film Králíček Jojo šel. Jojo mi už z prvních informací, fotek a trailerů neskutečně sedl, moje očekávání poté zvýšila výhra Ceny diváků na Filmovém festivalu v Torontu a potvrdila ho i většina převažujících nadšených reakcí. A o to víc jsem nadšen z faktu, že jsem nečekal nadarmo a dostal jsem ke konci roku parádní kino zážitek s párádním filmem, který si v brzké době rád zopaknu, protože je prostě skvělý! Waititi se ve své novince nevyhýbá svému stylu humoru a pokud vám humor Taiky Waititiho nesedne tak dost možná podepíše váš ortel nad jeho novinkou. Waititiho humor ale zůstává dokonalý v tom jak, že Waititi servíruje vtípek za vtípkem ale zároveň s nimi dokáže vést děj dopředu a nejde o humor, který film brzdí. Zároveň si ale Waititi vybral opravdu náročnou tématiku- Je hodně snadné v Jojovi vidět jen pouhou satyru, která si dělá prdel z 2. světové války, nacizmu nebo nenávisti vůči židům, zároveň ale vypráví příběh jednoho chlapce, kterému propaganda jeho vlasti vymyje mozek a jak tak dospívá mu začne docházet, že nic možná není tak jak se zdá. Jenže je to pořád kluk, který chodí do Hitlerovy mládeže, chce povraždit co nejvíce židů a má za imaginárního kamaráda Adolfa Hitlera. Jenže přitom si ještě pořád neumí zavázat tkaničky a především mu dělá problém zabít už jenom králíka. Waititi si díkybohu pohlídal casting a do role Johanesse obsadil Romana Griffina Davise, který naštěstí umí nejenom hrát ale je přímo fenomenální! Waititi u postavy Joja našel ideální míru mezi postavou, která je fanatickým nacistou a zároveň má být divákovy sympatická a vyšlo mu to. Jojo totiž celý průběh událostí prožívá se svojí dětskou naivitou a většinu věcí si pochopitelně ještě neuvědomuje. Chce jen být tím nejlepším vojákem své zemi, chce sloužit svému vůdci a chce se zbavit oněch děsivých židů. Davis je sympatický klučina, který dokáže prodat všechny humorné scény, zároveň dokáže přitvrdit na vážnou notu a především je na něm skvělé to, že působí jako úplný antinácek což je vlastně podoba jak má postava Joja působit. Králíček Jojo tyhle momenty plné dětské naivity a slepé víry skvěle využívá a Davis tuhle postavu zahrál tak báječné, že mu věštím slibnou budoucnost. Režisér Taika Waititi tu je jinak jako Adolf Hitler. A i opět zde platí, že Waititi nechtěl být tou nejpřesnější verzi Füehrera. Podle samotného Waititiho byl Hitler doslova prostě a jednoduše čurákem a Waititi se ještě pokusil Hitlera ze záhrobí naštvat tím, že sebe jako polovičního žida obsadil do role právě Hitlera. Waititi si tuhle parodickou pózu neskutečně užívá a díky Waititimu je dokonce možné si chvílemi tuhle idolizovanou verzi zamilovat už proto jak si utahuje ze skutečného Hitlera, cpe Hitlerovy známé přednesy s nadsázkou a snaží se být tak nevěrohodně cílevědomě jako skutečný Hitler. Jenže i zde platí, že tohle je celý dokonalý, autorsky promyšlený záměr, který funguje neskutečně parádně a Waititiho Hitler je nyní pravděpodobně moje nejoblíbenější ztvárnění vůdce všech dob. Parádní výkon tu předvádí i Scarlett Johansson, která tu hraje matku, která svého syna od nacizmu netáhne i když je jí to proti srsti, zároveň ale tajně pomáhá židům a bojuje proti své vlasti, kterou vlastně aktuálně nesnáší. Postava Johansson chce být ale především pořád dobrou matkou a kdyby si měla vybrat mezi svým synem a spasením židů tak by neváhala. Johansson tu především hraje ženu, která je na vše sama, musí se starat sama o syna, potýkat se s rodinnou ztrátou a především se vyrovnávat s faktem, že díky svému srdci jde o život nejen jí ale i jejímu milovanému synovi. Je to ale pořád žena, která ani v těžkých chvílích neztrácí nervy a i krušné chvíle přežije se svým humorem. Johansson je tu opravdu skvělá, je ale nutné zmínit, že stejně jako u Waititiho Hitlera platí, že film sází krom na Joja ještě na jednu mladší postavu. A to Elsa v podání Thomasin McKenzie. McKenzie má společně s Jojem parádně budovaný vztah, který se od vzájemné nenávisti (on nacistický fanatik, ona židovka) postupně buduje v něco víc. Postavu McKenzie jde v tomhle směru snadno odsoudit hned za začátku, i jí se ale časem podaří získat si divákovo srdce. I McKenzie by mohla v budoucnu něco ještě reálně předvést. Skvěle si Waititi pohlídal i obsazení vedlejších roliček jako Stephen Merchant v roli agenta gestapa, Archie Yates jako 2. nejlepší kamarád Joja (první je Adolf) Yorki nebo Alfie Allen nebo Rebel Wilson v roli členů výcviku Hitlerovy mládeže. Především u Wilson platí, že má po dlouhé době šanci být vtipná než v její klasické podobě a dokáže ukázat i jiné stránky svého komediálního charizma. A nesmí se zapomenout ani na Sama Rockwella. Rockwella mám hodně rád a jsem rád, že v poslední době dostává dost výrazných hereckých příležitostí, postava Klenzendorfa poté neoplývá jeho klasickým charizmatem a právě on dostává ve finále na starost ty nejvtipnější scény. Zároveň má ale postava Klenzendorfa v rukávu pár skrytých es kvůli kterým si ho zamilujete i z jiných důvodů a budete ho brát i jinak než jako odporného nacistu. Přes stránku výsměchu nacizmu je Králíček Jojo skutečně chytrou zábavou, která si nedovolí zapomenout snad na jedinou možnost si z nacizmu vystřelit ještě víc. Nechybí odkaz na konspirační teorie o jistých experimentech, pálení knih nebo především geniální scénu s pozdravem " Heil Hitler". Waititi především párkrát stočí na opravdu vážné scény, které ale fungují a Waititi dokonce předvede jednu funkční válečnou sekvenci, která si ale pořád nedovolí opomenout jeho komediální styl. A zvládá to. Králíček Jojo odbočky do vážnějších vod zvládá stylově a nabízí i něco víc než jen pouhopouhou odlehčenou zábavu. Waititi si tu naopak dle mě ukousl až příliš velký kus koláče a spokl ho i s navijákem. A především si Taika zase pohlídal vizuál a Králíček Jojo vypadá náramně. Kameraman Mihai Malamiare Jr., který stojí třeba za Mistrem si obrazovou stránku taky pohlídal a krom všeho u Joja servíruje také obrazově parádní zážitek. A do toho zazní Beatles i David Bowie a já si vlastně říkám co bych od Králíčka Joja chtěl víc. Králíčku Jojovi bych ve finále nejvíc vytknul..... Možná posledních 30 sekund, které se i přes parádní dobrovod zvrhli do něčeho co jsem spíš nepotřeboval. Jinak ale hlásím totální nadšení a přeju tomu filmu co největší úspěch co jde. Takhle parádně chytrý, zábavný a dojemný film člověk nevidí každý den a je to opravdu parádní zážitek. Waititi mě nezklamal a i když nemám rád fotbal, budu mít jeho novinku Next Goal Wins s Michaelem Fassbenderem v hlavní roli určitě v seznamu nejočekávanějšch filmů příštího roku. Waititiho vizuální styl a humor mi totiž skutečně sedne a především prostě natočil tuhle parádu. Naprostá spokojenost! Viděno v kině: 2x(26.12.2019)

  • vurhor
    ***

    Dámy a pánové, představuji vám nejpřeceňovanější film minulého roku! Nojono. Udělat tragikomedii z období druhé světové války ve fašistickém Německu holt není nic jednoduchého. Budoucí snímky by si z toho měly vzít ponaučení. Jojo Rabbit upoutal pozornost velice slibným trailerem, který lákal na sympatické herecké obsazení a několik dobrých vtipů, nicméně konečný výsledek je opravdové zklamání. Když opomenu fakt, že celý film vlastně není kdovíjak vtipný (až na pár momentů je to fakt bída), hrozně mě vytáčí, jak nesmírně lacině a nedotaženě tvůrci pracují s hlavní dějovou linkou, ve které se malý Hitlerjugend hošík skamarádí s židovskou holčinou, která tajně přebývá v hošíkově domě. Film až nevyrovnaně přeskakuje z vážného tónu ke komediálnímu, bohužel ani v jednom případě se nedokázal úplně přesně trefit. A přitom to tak pěkně a vtipně začínalo, vlastně bych klidně víc ocenil, kdyby se celý film odehrával na nějakém fašounském letním táboře. Bylo by to takový WesAndersonovský. Plus postava Sama Rockwella dobře nahozená, ale po nějaké době se hodně vytratí do pozadí. Od režiséra povedeného třetího Thora je to pěkný zklamaní. Průměrné 3*(11.1.2020)

  • Pierre
    ****

    Když se strhe takové háló okolo filmu o desetiletém klukovi, který chce být ideálním nacistou a jeho nejlepším kamarádem je Adolf Hitler, nedá se čekat nic míň než řádně ulítlá a lehce kontrovérzní podívaná s hromadou gagů. Ta ale končí tak patnáctou minulou. Ten příběh je už asi dostatečně absurdní sám o sobě, satirický tón se filmem táhne po celou dobu a nadsázka je zde velká ale i tak jsem si později občas říkal ,,teď by se mohlo stát něco fakt vtipnýho´´, nebo ,,z tadytý postavy by se mohla stát pořádná karikatura´´ a ono se to většinou nestalo v tak velké míře jak bych čekal (mimo scény s Hitlerem.) Ale třeba to tak mělo být a i přes občasné menší rozpaky se mi to nakonec líbilo. Dobré satiry je totiž málo a odlehčený pohled na nacismus neuškodí, přičemž výsměh absurditě tohoto nedemokratického tohoto režimu už vysloveně zahřeje na srdci. A pod tím vším se zde ukrývá křehký příběh o desetiletem klukovi, který si mysllí že je nacista, přičemž si na něj vlastně jenom hraje a ve skutečnosti si neumí ani zavázat tkaničku. Nakonec se ale zamiluje do Židovky, což do toho dokonale zapadlo. Před hlavním představitelem Romanem Griffinem Davisem smekám, předvedl opravdu skvostný a typově přený výkon, přičemž snad ani neslezl z plátna. Thomas McKenzie je už starší a měla méně prostoru ale byla neméně skvostná. Mohlo to dopadnout tak že se hlavní dvojice nakonec přidá na ruskou stranu a postupně začnou oslavovat komunismus. Třeba přístě...(5.2.2020)

  • Aleee89
    ****

    Těšila jsem se dlouho a z kina jsem rozhodně neodcházela zklamaná, byť jsem možná čekala ještě trochu větší "řachandu". Ale Králíček Jojo je pod vší tou vtipností vlastně i docela k zamyšlení a zvrat ke konci filmu, no, nečekáte ho a zatrne vám. Moc se mi navíc líbila hudba a to, jak ji tvůrci napasovali na reálné záběry nacistů a davů zfanatizovaných lidí. A herci, v čele s malým Davisem, byli taktéž kouzelní.(7.2.2020)

  • Morholt
    ****

    Kombinace klasických komediálních prvků s momenty ukazujícími absurditu války a hrůzy nacismu funguje na výbornou. V jednu chvíli se člověk směje při tréninku Hitlerjugend a v té druhé ho zamrazí při pohledu na popravené oběšence na náměstí. Návštěva gestapa či závěrečná válečná pasáž je pak kombinací obojího. Baví i postavy či postavičky na čele Rockwellem či Rebel Wilson, která má utkvělou představu, že se stane obětí kanibalismu. Samostatnou kapitolou je pak hlavní hrdina, za kterého by měl Roman Griffin Davis sbírat jedno ocenění za druhým. Horší to je s linkou skrývané Židovky. Thomasin McKenzie není co vytknout, ale chybělo mi tu trochu víc napětí, které ukrývání nepřátel Říše obnášelo. Já chápu, že Waititiho pohled je ryze dětský, ale přesto jsem toho názoru, že trocha Chlapce v pruhovaném pyžamu by filmu prospěla. Po velkém haló, které filmu předcházelo, jsem sice čekal trochu víc, ale i tak jsem velmi spokojen. 80%(7.2.2020)

  • classic
    ***

    Novozélanďan TAIKA WAITITI je mimochodom drzý, ako ploštica vo virtuálnej roli diktátora Adolfa (S)HITlera, zvaného Führera, so štandardne častými pozdravmi: «Heil Hitler» ! A 10 ročný, zapálený, „budúci” nacista Johannes Betzler, inak odchovaný typickou mládežníckou organizáciou-Hitlerjugend, kde im do makovíc vštepujú už vypestovanú, extrémnu nenávisť voči židovskej populácii, si neraz nasadzuje «virtuálne okuliare» , pomocou ktorých sa iba jemu zjavuje najväčší VODCA-Tretej ríše, ktorý ho maximálne motivuje, ako sa stať najfanatickejším členom, čo bude oddane slúžiť záujmom nacistického Nemecka, ktoré sa čochvíľa aj tak ocitá na prahu záhuby. A to je síce ešte v „nedohľadne” , ale dá sa povedať, že už „visí na vlásku” . A čo v takom prípade, ak čírou náhodou narazí na ukrývajúce sa židovské dievča Elsu Korr u nich doma na pôjde, ktorú tam schovala jeho mama Rosie ? Máme tu jeden poriadne veľký problém, a to z oboch strán... ! _ Snímok obdržal hlavnú cenu divákov pre najlepší film na 44. Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte, vďaka čomu som do neho vkladal extra veľké nádeje, lebo taktiež i minuloročný víťaz v podobe Zelenej knihy to dotiahol až na prestížne Oscary v najhlavnejších kategóriach ! Celkové dojmy sú nakoniec akosi pomerne zmiešané, aj keď vôbec nepopieram, že Waititi pred kamerou priam exceluje v koži idiotského Hitlera, z ktorého si neustále šalamúnsky uťahuje, až je to niekedy neúnosné, zároveň aj zvláda ukočírovať snímok, ako komediálny/dramatický režisér súčasne, a tak tým pádom vzniká pôsobivá-dramédia, no nevyvážená + obstojná práca za písacím stolom, ako adaptovaný scenárista podľa knižnej predlohy-Christine Leunens, je interesantná. Ansámbel: malý Roman Griffin Davis sa výborne popasoval so svojou úlohou Králika Joja, a to isté i johanssonka, ktorá si u mňa zlepšila reputáciu. Taika sa snažil o zosmiešnenie tejto ideológie, vysmiať sa jej priamo do tváre, čiže nakrútil pomerne ostrú satiru, keď už úvodné, archívne zábery árijskej rasy sa vkusne miesia s piesňou od The Beatles, a v takomto duchu sa nesie i zvyšok celého snímku, ktorý dokáže aj patrične pritvrdiť ! PS: Moja samotná kritika smeruje ku výprave, ktorá bola až príliš česká, jednoducho všetky tie budovy a prostredie mi evokovali našich západných susedov.(24.1.2020)

  • Rohy212
    ****

    Heil Hitler, you guys! Taika Waititi v Jojo Rabbit zdůrazňuje jednu věc: nacismus je skutečně absurdní ideologie. Z pohledu chlapce a současnou řečí tak buduje stejně absurdní komedii, z níž se stane povědomé, ale stále velmi milé válečné drama. (LFF 2019)(7.10.2019)

  • Baboonek
    ****

    Abych pravdu nečekala jsem nic moc a proto jsem byla příjemně překvapená. Je tam dost avangardnosti a sarkasmu. Musím říct, že na takto citlivé a smutné téma se humor nedělá úplně dobře a přesto všechno mě tahle nadnesení dost pobavila i donutila se silně zamyslet. Přechody ve filmu jsou nečekané, budí spousty různých emocí a to se myslím velice úspěšně povedlo a proto mix žánrů sedí. Původně bych to klidně typla na divadelní hru, ale musím říct, že bezprostřednost a zapojení české ruky je tam určitě hodně cítit a dodává filmu příjemnou svěžest. Nesedí mi tam jenom Scarlet a to by člověk úplně neřekl.(15.1.2020)

  • ArsenalEagle
    *****

    Jedna z nejlepších satir, kterou jsem kdy viděl. Perfektně zachycená absurdita, dokonalý humor a balancování na hraně.. no, možná bych i ocenil jít i za tu hranu, věřím, že Taika toho měl v rukávu nespočet, ale hold ta dnešní korektnost. Lehkost a trapnost, která ovšem není trapná, ale roztomilá a naivní se line příběhem, který je emočně nabitý a silný. Škoda jen, že ve výsledku se nezdá úplně celistvý, vůbec by nevadilo dodávat v jakém jsme roce, měsíci a dni, protože i když se můžeme chytnout jakýchsi časoprostorových indícií, stejně není těžké se ztratit. V jedné scéně sníh, v druhé už má Áďa v hlavě 2 dírky navíc. Komedie bez vulgarit a záchodového humoru je v dnešní době víc než vzácná, o to víc ji oceňuji. I přes obrovská očekávání jsem naprosto spokojen - Žatec kam se podíváš, herecký koncert a hlavně užívání snad všech (RGD mě v hlavní roli vážně překvapil, ten kluk nám toho ještě hodně ukáže, ve vedlejších rolích excelovali Rockwell s Alfiem, Merchant, Archie Yates), Taika boduje na všech frontách, postavy nejsou vůbec černobílé a jsou skvěle napsané a jak jsem už psal, tak i výborně zahrané a užité. Nevadilo by mi, kdyby si film držel jen komediální notu, protože ta tu fungovala lépe než fantasticky, nicméně i na vážnější strunu se zahrálo překvapivě kvalitně. Trefa do černého! 30. 12. 19. předpremiéra, Žatec.(30.12.2019)

  • Reesam
    *****

    Genialni!(14.1.2020)

  • Adasin
    ***

    Rozpolcený film, rozpolcené hodnocení. Bylo to, jako bych sledovala dva jiné filmy slepené do jednoho. Bylo tam sice to samé prostředí, ti samí herci, ty samé postavy, ale jako by se všechno vyskytovalo dvakrát ve dvou variantách jednoho příběhu - v komediální a vážné. A tyhle dvě varianty mi nějak nešly dohromady. Nefungovalo to. Přepínání mezi žánry mi přišlo příliš křečovité, nepřirozené, jakoby z donucení scénáře a režiséra. Nelíbilo se mi, jak se mě tvůrci v jednu chvíli snažili rozesmát, jako že se nic neděje, jako že válka a Nacisti je jenom sranda, a v druhou to utnuli a chtěli mě rozbrečet, jak je ta válka hrozná. Vážná varianta příběhu na mě párkrát i dost zapůsobila, to musím uznat, už jen proto si myslím, jak skvělý a dojemný film to mohl být, kdyby se hrálo jen na tu vážnou notu. Pouze komediální varianta by možná fungovala také, ale tady jsem měla problém s Waititiho humorem. Nesmála jsem tolik, jak si asi tvůrci přáli a Waititho imaginární Hitler mi nepřišel vtipný skoro vůbec. Naopak mi to přišlo přepálené, nedivila bych se nějaké kontroverzi (podobně bych se nedivila ani i kdyby se něco zvedlo kolem těch karikatur Židů). Imaginárního Hitlera jsem neměla moc ráda možná i kvůli tomu, že mi Taika Waitit není moc sympatický. Aspoň tady ne, jako Korg v MCU je fajn. Co se ostatních herců týče, tak tam si nemám na co stěžovat. Dětští herci byli skvělí a potěšili mě mí oblíbenci Scarlett Johansson a Sam Rockwell. Byla jsem překvapená, že mi vůbec nevadila Rebel Wilson, která mi jinak z nevysvětlitelného důvodu vadí (mimochodem jsem to tak měla už před Cats). ----- Kromě Scarlett Johansson (i když ta by si to ještě víc zasloužila za Manželskou historii), určitě Jojovi přeju Oscara hlavně za výpravu a kostýmy, to všechno se povedlo a samozřejmě mi udělalo radost i české prostředí. Za ten střih bych to Jojovi asi nedala, tam mi ostatní nominovaní přišli lepší. Za adaptovaný scénář se neodvažuji hádat, jelikož jsem nečetla knihu a upřímně to ani nemám v plánu. No a za nejlepší film bych mu to nedala už vůbec. 6/10(14.1.2020)

  • salalala
    ***

    Trochu zvláštní směsice drsného válečného dramatu a brutální satiry. Waititi měl v hlavě evidentně strašně moc motivů, které bohužel využil snad úplně všechny, což je na jednu stran fajn a příjemně nekompromisní, na druhou stranu ale díky tomu výsledek působí tak nějak polovičatě. Některé scény jsou naprosto fantastické (výcvik malých nacistů, prohlídka bytu, závěrečná válečná scéna), jiné jsou ale oproti nim až na hranici trapnosti a tato nevyrovnanost se táhne prakticky celým filmem. Waititi má cit pro vypointování a načasování některých vtipů, nebojí se jít mnohdy až na dřeň a pár momentů se vskutku může zapsat do zlatého fondu válečné satiry (úžasná scéna s hajlováním). Daří se mu vytvořit i potřebnou atmosféru a vše má svižné tempo, v němž se pořád něco děje. Trochu na škodu pak je, že seriózní scény, které by měly být mrazivé, tak úplně nepůsobí a do celku se moc nehodí. Jestli ale něco stojí za vyzdvihnutí, je to naprosto fenomenální vedení herců. Roman Griffin Davis je v ústřední roli famózní a v tom nejlepším slova smyslu roztomilý, ostatně všichni dětští herci jsou velmi dobří a žádný z nich není přehnaně otravný. Scarlett Johansson tu sice není tolik, i ona je ale výtečná a scéna s imaginárním manželem je jejím naprostým vrcholem, Sam Rockwell je taktéž výtečný a i jako nacista těžký sympaťák, jen samotný režisér v roli Hitlera nepříjemně a samozřejmě záměrně extrémně přehrává, což je ke konci už trochu rušivé. Jojo Rabbit je poměrně vydařená záležitost, která je ale trochu nevyrovnaná a nemá natolik silný a celistvý příběh, že by dokázala zaujmout více než jednou. 60 %(24.1.2020)

  • Heisenberg_
    *****

    "Chlapci tvého gusta mohli slyšet, že Hitler má jen jedno varle. Což je nesmysl. Má čtyři." ... Přestože Králíček Jojo disponuje kvanty svérázných superlativ, nelze k němu převážně říct nic neodmyslitelně podstatného, poněvadž vám naprosto vytře zrak, vezme dech a bezskrupulózně sežehne bránici způsobem, s nímž to dokáže jen ten kreativní šílenec ze země protinožců jménem Taika Waititi - který si okrem střihl našeho milovaného kníratého filantropického lidumila Adolfa, který si každou jednotlivou scénu v níž extravagantně vystupuje a kulometnou palbou sází jednu hlášku za druhou jednoduše krade pro sebe samého. Mimoděk se jedná o fantasticky obsazenou (Scarlettka a Rockwell v jedněch ze svých nejsympatičtějších rolí celé jejich kariéry) pikantní kumulativní smrští černohumorných (avšak nijak kompromitovaných) fórů planoucí a divácky atraktivně vstřícnou anti-válečnou propagandu o nesmyslné podstatě války a také obezřetně sarkasticky kritizující stále aktuálnější otázku stupňující se xenofobie. Nekorektní pozitivně harmonická jednohubka, která vám bezelstně ukradne vaše srdíčko a průběžně mu zpívá nejeden jízlivý poetický evergreen - eskapády árijských mláďat v zajmovém kroužku jménem Hitlerjugend nikdy neměly takový pikantně řízný komediální kumšt. Natožpak kupříkladu bych vůbec neřekl, že byl snímek natáčen v Česku, ovšem menší tušení u mě jaksi panovalo (zato Žatec jakožto natáčecí lokaci bych vůbec netipoval) - tudíž určitě vyčkejte až do konce závěrečných titulků - nejenže si poslechnete legendární Hendel, německou verzi Heroes od Bowieho umocňující finální abreakci, ale také se budete moci kochat tím, kolik mnoho českých lidí pracujících ve filmové branži se na tomto jedinečném majstrštyku v podstatě podílelo. Dle mého skromného úsudku určitě jistý kandidát na akademickou cenu za nejlepší motion picture roku - já jsem se až v extrémně nesnesitelných intervalech řezal smíchy, a to mi jakožto kvalitativní ekvivalent veskrze bohatě stačí - Králíček Jojo evokuje nesmazatelný obdiv a radost, a to je přeci hlavní... Verdikt: náramná satirická tečka za báječným filmovým rokem 2019, respektive i celou dekádou! Senzační komediální pecka jež je zároveň tím nejobdivuhodnějším celovečerním výsměchem existenci nacismu - Taika a jeho laškovný smysl pro absurdno se prostě nezapře. Bravo! 93% ... PS: Nepřipomínal vám Yorki dětskou verzi Nicka Frosta? Mne až neuvěřitelně! ... "Hail Hiteler!" "Was? Who's Hiteler?!"(3.1.2020)

  • kajas
    ****

    Waititimu se povedlo natočit zajímavý mix bláznivé komedie a válečného dramatu, hranice mezi odlišnými žánry je ale tenká a někdy bylo opravdu těžké se po výbuchu smíchu naladit na vážnou scénu s popravenými odbojáři. Vyzdvihnout ovšem musím herecké výkony dětských představitelů, zejména naprosto fantastického dvanáctiletého Romana Griffina Davise, který byl za svůj výkon nominovaný na Zlatý glóbus, a já pevně věřím, že tohle je teprve začátek jeho zářné kariéry.(22.1.2020)

  • Eldrick
    **

    Spin-off filmů Wese Andersona, tudíž mě to úplně minulo. Naopak jsem spíš trpěl. Není to vtipný, nemá to žádný rytmus vyprávění. Je to jen divnost přesraná totálně nesourodými nápady.(15.2.2020)

  • nithiel
    *****

    Perfektní, bláznivá satira postupně přejde v syrové drama. Obě polohy se umí prostřídat v pár záběrech a přitom obě působí tak, jak mají. Scéna s houpajícími se botami naprosto dokonalá.(1.2.2020)