poster

Chvilky

  • anglický

    Moments

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2018, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (21)

  • Malarkey
    ***

    Děkuji tvůrcům festivalu 3Kino za zpestření předpremiéry tohoto filmu v podobě pěkné diskuze po filmu s Jenovéfou Bokovou a Beatou Pokornou. Škoda, že takových diskuzí tu není víc a český divák na ně není tolik zvyklý. Hodně věcí mi to ohledně filmu vysvětlilo a donutilo mě to nad ním víc zapřemýšlet. Technicky film není vůbec špatně zvládnutý. Jenovéfa nejenom, že předvedla naprosto bombastický, na české poměry, neobvykle depresivní výkon, ale ještě k tomu ukázala, jak fajnový člověk je. Stejně tak i Beata, která se o filmu velice pěkně rozpovídala. Škoda ale, že příběh otvírá psychologickou schránku Jenovéfy postavy, ale tak nějak nehledá odpovědi. S divákem v podstatě nediskutuje. Jen poukazuje a to mě v závěrečném kontextu filmu trošku mrzelo. Dialogy tu ale místy byly vysloveně skvělé a rozesmály tam, kde to dovede opravdu snad jen český film. Po ironické stránce jsme fakt mistři humoru. U hodnocení jsem tedy hodně přemýšlel nad třemi a čtyřmi hvězdami. Závěr mě ale utvrdil v tom, že mi to duševní prozření tak nějak nestačí a skončil jsem u hodně pěkných třech hvězd. Celkově se ale spolu s diskuzí jednal o moc hezký zážitek, kterých bych do budoucna s tvůrci zažil víc. Není totiž nic lepšího, než když si na tvůrce uděláte obrázek přímo během diskuze, než z plátku pochybných časopisů a novin. A to mi u našeho českého filmu trošku chybí…(8.11.2018)

  • Enšpígl
    ****

    Každý kdo od filmu očekává pouze příběh a vedení z bodu A do bodu B, může být zklámán a podle hodnocení to i tak vypadá. Já ovšem jsem fanoušek absolutní tvůrčí svobody a přístupu k filmu a čím víc přemýšlím o tomto dílku od Beaty, tím víc jdu z hodnocením nahoru. Vše je soutředěno na hlavní hrdinku a kličem k silnýmu filmovýmu zažítku jsou dialogy a osoby, které se kolem Anežky vyskytují, to celý jsem pak zpátky dal do Anežky a vyšel mě scéristicky velmi silný film ve kterém herecký zcela vládne Jenovéfa a vládne na jedničku. Další milé setkání s rámci festivalu 3kino s režisérkou a Jénovéfou. Přesně to mě v ČR chybí interakce s tvůrci, je to zvláštní vzájemně od sebe chceme slyšet názory, ale krom VIP projekcí pro sponzory je strašně málo možností ( i v USA je jích x krát víc ) se s tvůrci potkat a dát řeč, proto si velmi vážím, že přesně tohle mě 3 kino umožňuje, protože člověku to umožní vidět film z tvůrčího úhlu pohledu a formulovat si vlastní pocity z filmu. Beata s Jenovéfou jsou neskutečně sympatický, milý a zábavný ženský a moc jim přeju, aby měli s filmem úspěch.(4.11.2018)

  • Rimsy
    ****

    Nečekal bych, že od scenáristky děsivého Andílka na nervy se dočkáme něčeho takového. Jenže Parkanová ve své režijní prvotině předkládá velmi civilní a přitom psychologicky smysluplný portrét mladé dívky. Obsazení Bokové se vzhledem k její společenské angažovanosti a roli jedné ze zástupkyň generace mileniálů jeví jako výborný tah. Vizuálně jsou Chvilky dost obyčejné, na tom by chtělo v další tvorbě zapracovat, ale výpověď o vnitřním rozpoložení jedné dívky, jež je odmala udusávána svým okolím, je velmi věrohodná a leckdo se v ní pozná. Až vám budou rodiče zase říkat, že vědí, co je pro vás nejlepší, vzpomenete si. Velmi sypatický debut.(1.7.2018)

  • xxmartinxx
    **

    Vidím, že režisérka natočila před pěti lety studentský film se stejným jménem, tak se pouštím do sféry dedukcí a tipuju, že tenhle scénář od té doby pilovala, každé slovo vyvážila zlatem, a vložila do toho veškerou energii. Což může být dobře, ale tady není - tomu filmu chybí jakákoliv finesa, každé slovo čpí záměrem a nedaří se navodit jakýkoliv dojem plynulosti a přirozenosti. Jako příklad jde uvést, že dcera s psychicky narušenou mámou je překvapená, když po ní máma chce, aby si ruce utřela do konkrétního ručníku, ačkoliv jde zjevně o její zvyk. Jde o jasnou ukázku toho, že svět filmu neexistoval před jeho začátkem a postavy nemají žádnou paměť. U filmu, který by zjevně chtěl být tak moc intimní a ze života, to je problém. Místy jsem se nahlas smál lopotné snaze dialogů obsáhnout toho tolik najednou a brutálně mlátit diváka do hlavy jemnými nuancemi a dvojsmysly, aniž by fungovala elementární logika. Je to přemyšlené a nedomyšlené zároveň. A navrch to nemá bohužel sebemenší cit na to, jak lidi mluví (když začne kamioňák náhodně přepínat mezi dlaždičskou mluvou a improvizovanou poezií, je to fakt wtf), aniž by z tohohle zcizení něco vytěžil. Celou dobu se to pohybuje v jakémsi limbu ne dost silné tragédie a ne dost přesvědčivého dramatu.(11.1.2019)

  • Bebacek
    *****

    "To nejsou vztahy, to jsou jen chemické procesy." Hláška za hláškou. Charaktery a repliky dokonale odpozorované ze života a mistrně přetransformované do filmu. Český film roku 2018. --- MOJE RECENZE viz ext. recenze.(2.1.2019)

  • mchnk
    ****

    Zpočátku velice dobré, vlastně vynikající, originální, civilní pojetí, skvělé dialogy a celkově povedené ponoření do Anežčina života, jenž je plný rad a rozumů od okolí, také do její uzavřenosti, strohých odpovědí a snad i nadějí, jež ovšem zůstávají skryté do posledního okamžiku. Vlastně se ani nederou na povrch, jsou uzavřeny v její duši, nikdo a nic je nedokáže konkretizovat, žel ani sama režisérka. Čtvrtou hvězdičku dávám jako takový nadějný střípek do budoucna, který by mohla Beata Parkanová přinést do vod českého filmu o Jenovéfě netřeba nic psát, naprosto úžasná ve všech směrech. [Kino Citadela - Litvínov].(22.11.2018)

  • Vodnářka
    ***

    Dobrý film má prý hlavně vyvolávat diskuze. Četla jsem to tolikrát a vlastně se k této myšlence sama přikláním. Tento snímek kritérium splňuje na sto procent. Odcházela jsem z něj rozpačitá, hned poté jsme o něm zvládli víc než hodinu zapáleně diskutovat. Rozebrali jsme ho do posledních detailů, napadalo nás, jaké měla Anežka vlastně reálné možnosti, zda má šanci cokoliv změnit, jestli snímek přináší nějakou proměnu, jestli si měl udržet tempo z prvních scén, proč zrovna takový konec... V průběhu projekce jsem několikrát přemýšlela, v kolika z nás diváků určitá situace vyvolala vzpomínky na podobný zážitek z vlastního života, o němž raději nikde nevypráví. A jestli právě toto není "ten pravý život", život, který nic dalšího nepřináší. Tuhle sílu má opravdu málokterý film. A přestože si osobně nemyslím, že by bylo nezbytné demonstrovat prázdnotu a neukotvenost hlavní hrdinky také prázdnotou a neukotveností formy a vyprávění, za mě to bylo prostě dobrý.(1.7.2018)

  • pepo
    ****

    Veľmi citlivá sonda do dievčenskej/ženskej duše. Boková to ťahá neuveriteľne hore a rastie z nej parádna herečka.(2.7.2018)

  • Filmmaniak
    **

    Všude samá sociální deviace, ale rozhřešení nikde. Hlavní hrdinka (výborná Jenovéfa Boková) se bytostně trápí s pesimistickou babičkou, nicnedělající matkou, náročným otcem i ženatým milencem tak moc, že to u psycholožky ani nedokáže vyjádřit slovy, a jako řešení se rozhodne zachovat zcela stupidně a nebezpečně pro sebe sama. Všichni do ní akorát rýpou a podrývají jí sebevědomí, ale ona to vždy jen pasivně přijme, nikomu nic neřekne a přetvařuje se, aby se pak mohla vyplakat někde v soukromí. Řada diváků, též do jisté míry podobně utiskovaná a citově manipulovaná vlastní rodinou, se v tom jistě pozná, avšak film jim z té pasti cestu ven neposkytne, místo toho jen tiché trpění. Z filmu čišící a zpočátku značně pozoruhodná opravdovost a cit pro dialog nakonec válcuje chladná deprese, jejíž "chvilky" s rodinnými příslušníky nabízejí světlo na konci tunelu jen velmi nezřetelné a mihotavé.(1.7.2018)

  • Lukrecie
    ****

    Děkuji za tento film. Trochu mi připomíná Chatu na prodej, kde se také pravdivě vykreslují rodinné vztahy. Oceňuji především pravdivost, autenticitu a reálný příběh. Nutně potřebujeme takové filmy a také nutně potřebujeme ženské hlavní postavy. Takovýto film tady zcela chyběl. Hlavní hrdinka nežije svůj život, je skoro otrokem okolí, které ji využívá, ponižuje a citově vydírá. Z toho pak vyplývá nízké sebevědomí, sebehodnota a téměř nulová sebeláska. Nakonec si uvědomuje, že ani neví o nějakých vlastních potřebách. Čeká ji velmi dlouhá, bolestná a strastiplná cesta k nalezení sebe sama a nastavení hranic svému okolí..... A potřebuje se naučit vytvářet plnohodnotné partnerské a ostatní mezilidské vztahy. Za mě Objev roku 2018 - 2. místo.(27.12.2018)

  • hygienik
    **

    Dlho som nedokázal prísť na to, čo mi na nových CZ filmoch tak vadí. Je to existenciálny pesimizmus, hraničiaci až s fatalizmom. Ak je tam humor, tak len cynický. To platí pre celú V4, ale zaujímavé je, že napr. Nemecko má oveľa optimistickejšiu kinematografiu. Bratia Češi, radi tvrdíte, ako sa podobáte Nemcom. Lenže to nebude úplne pravda, kým nevyliečite vašu hodnotovo- tvorivú depku.(26.3.2019)

  • kajas
    **

    Zajímalo by mě, komu režisérka a scenáristka v jedné osobě tento snímek adresovala. Zda lidem, kteří si za postavu Anežky dosadí sami sebe (a nebudu zastírat, že několik úvodních scén mi opravdu připomnělo vlastní příbuzné), nebo lidem, kteří zneužívají své nejbližší, chtějí jenom brát a ne dávat. Výsledek je každopádně velmi rozpačitý, protože z hlavní hrdinky si skutečně nelze brát příklad. Nikdo z rodiny se jí nezeptá na její potřeby a přání, a když je konečně může vyjádřit - byť na sezení u psycholožky - raději jen mlčí a pláče. Hm.(5.7.2018)

  • vyfuk
    ***

    [KVIFF] Doslova chvilky. Doslova film, jako kdyby byl seskládán z různých povídek a byl tak i zpracován. Dlouhé záběry na ponoření se do osobnosti především hlavní postavy a se snahou vyvolat s ní určitou empatii. Skoro každý z herců se objeví jen v jedné scéně. Kromě paní Pokorné, za což můžeme jen děkovat, jelikož ona tvořila takový ten odlehčený až humorný úhel filmu. Vidíme zde hlavní postavu a snažíme se do ní nějak vcítit. Ale moc nám to nejde. Možná. Spíše jde o to, že vy vlastně nakonec zjistíte, že nevíte o čem film byl. Předpokládáme, že o dívce, která procházím těžkým obdobím. Jako dlouhá momentka dobrá, ale jako film, který má odvyprávět nějaký příběh jako takový to moc nefunguje.(8.7.2018)

  • ilonaho
    *

    Quo vadis, český film...? Jedna hvězdička Jenovéfě za zoufalou a úpornou snahu uhrát neuhratelné NIC...(3.8.2018)

  • Majkak
    ****

    Film odpovídá na otázku, proč si mladé hezké holky nenajdou rovnocenného partnera, ale pověsí se na týpky, který je využívá. Anežka nemá ve své rodině nikoho, kdo by se zajímal o to, co cítí, co prožívá, a všichni jsou rádi, že na ni můžou naložit své problémy. Ona hrdě hraje roli, já to všechno v pohodě zvládnu, nic mně není a když ji nikdo nevidí, brečí jak želva. Úžasná, maximálně věrohodná Jenovéfa Boková. Jen škoda, že nic nevypovídá o cestě ven z tohoto začarovaného kruhu. Jinak psychologicky dobře zvládnutá studie jedné deprese.(23.11.2018)

  • dezert
    *

    Režijně a scenáristicky naprosto bezradný, kamerou a střihem téměř neandrtálský, ještě, že je tam Jenovéfa, které je ale člověku skoro líto, protože nemá co hrát. Jeden z velmi mála českejch filmů, kterej překračuje tenkou hranici mezi povzdechnutím "jé, to je ale blbý" k "to je tak blbý, až je to vtipný". Komediální vrchol: scéna u psycholožky. Feelgood movie of the year, pokud je vám mizerně.(10.4.2019)

  • Gortyna
    *****

    Tak neuvěřitelný talent, ta Beata Parkanová! Přesné vedení herců, dokonale odposlouchané dialogy jak od Hrabala. Patrné to bylo v nemocniční scéně s dědečkem. On často lékařský personál včetně doktorů s pacienty takhle paternalisticky mluví. Vůbec to nemusí myslet zle ani nadřazeně, ale je to tak. Když přijdu k doktorovi a ten se mě zeptá: "Tak copak nám schází?" Mám vždycky chuť odpovědět: "Nevím, co vám, ale mě bolí v krku." Anežce leží jakási tíha na duši, jako v románech ruských klasiků. Nedokáže ji vypovědět, jak je geniálně znázorněné ve scéně s psycholožkou. Obtěžuje ji neustálá starostlivost a neustálé nabízení jídla. Možná hledá souznění s někým spřízněným, ale chce ho vůbec? Z vnějšku se jeví jako nihilistka, ale pláč u psycholožky ji usvědčuje z opaku. A poselství závěrečné scény: Dívat se na život z nadhledu? Nebo něco jiného. Boková a Pokorná předvedly vynikající výkony (Pokorná v tradici Formanových filmů). Doufám, že Parkmanová brzy sežene prostředky na další dílo.(20.12.2018)

  • Slepejsek
    *

    pokus o psychologickou sondu? Možná podle všech anoncí a recenzí. V reálu ta tvrzení, že jde o dívku, "která se snaží všem vyhovět" zas až tolik pravdivá není. Nebo aspoň film o něčem takovém nehovoří. Jednotlivé scény se téměř výhradně soustřeďují na rodinu a jsou natolik vytržené z kontextu, že se z nich jednoznačný závěr dělat nedá. Filmu zoufale chybí druhá strana mince. Pohled, který objektivizuje to, co je ve filmu vidět. V téhle podobě mi to přijde spíš jako bezradné chození v kruhu než jako nějaká výpověď. (Vrcholem bezradnosti je scéna u psycholožky, která nedokáže nic zjistit ani posunout - takový odborník je na dvě věci - a film taky). Podtrženo-sečteno: sledujete příběh antihrdinky, která neví, co s životem a se sebou samou, a se kterou se lze jen velmi těžko identifikovat, protože vlastně není schopna ukázat jakýkoli názor či vůli.(23.11.2018)

  • Elen16
    ***

    Tento film se mi jeví jako takový průměrný český film. Neurazí, nenadchne. Vlastně jsem jej viděla zcela náhodou. Potřebovala jsem zabít samotu, tak jsem šla do kina s cílem jít první film, který v kině budou po mém příchodu dávat. Po skončení filmu jsem vlastně nevěděla co se nám snažil říci. Ukazoval pouze setkání s různými lidmi, ale závěr vlastně žádný. U takových filmů většinou očekávám, že na konci někdo zemře, v tomhle film překvapil a je dobře, že taková scéna se v něm neukázala(28.11.2018)

  • DuTo
    ***

    Po shlédnutí filmu a přečtení místních komentářů s nimi nejde nesouhlasit. Tedy suma sumárům výborný ironický dialogy ve filmu (především scény Anežka kontra její babička). Dále výborný herecký výkon Jenovéfy a nakonec tak trochu absence cesty úniku (nebo alespoň jejího náznaku) z depresí protkaného života.(3.12.2018)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace