Komentáře uživatelů k filmu (1 366)

  • T2
    ****

    Rozpočet $55miliónovTržby USA $333,494,002Tržby Celosvetovo $1,062,994,002Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ HA-HA-HA!!! Prichádza ponurá psycho depka. Predstavte ma pod menom JOKER. Joaquin Phoenix exceluje. Postava, ktorú si každý herec (Nicholson, Ledger, Leto) vychutnáva. Každý sa v nej akosi nájde. Phoenix nastúpi v takej skôr komornej minimalistickej etape ale prichádza o to intenzívnejší dopad. Ponurá, patinová, špinavá atmosféra ako z filmu Sedem, tu je citeľná na každom kroku. Sociálny dopad ohromný. Príbeh riadne zamáva s divákom, priam deštrukčné psycho. Phoenix sa zaslúžene načahuje po Oscarovi, Režisér Todd Phillips sa prekonáva, tu mu to proste všetko vychádza a určite svoju kariéru riadne odliepa od zeme (minimálne nominácia na Oscara). /videl v kine: 85%/(20.11.2019)

  • Toren
    *****

    10/10. Jistě, v rámci kinematografie nelze mluvit o něčem novém, ale pokud se bavíme o komiksovém žánru, jde o vítanou a velmi živelnou injekci. Phoenix je démonický a právem se zařadí mezi elitu, která titulního padoucha mohla ztvárnit. Tahle one-man show stojí a padá na jeho umu a dává si to s přesvědčivým přehledem. Dramatická nota funguje na jedničku, spolu s dávkou emocí, s jedním fikaně vypointovaným zvratem a přerod zlomeného člověka v psychopatického "magora" je pod taktem Phillipse poutavá, v mnoha ohledech silná a především audiovizuálně opojná podívaná. Jo, sežral jsem jim to i s navijákem. A nestydím se. Více: https://www.youtube.com/watch?v=OPnvLb1PMrE&t=408s(30.9.2019)

  • B!shop
    ****

    Hlavni problem Jokera je v tom, ze se hlasi ke komiksovejm filmum. Tohle totiz s komiksama nema absolutne nic spolecnyho. Vzdycky je fajn, kdyz se nekdo pokusi jit proti proudu nastavenymu MCU a natoci neco trochu realistictejsiho a drsnejsiho, jenze zatimco Nolan presne trefil tu hranici, kde to je jeste komiksovy a zaroven realisticky, Phillips bohuzel ne a film by se tak vubec nemusel jmenovat Joker. Tady mame proste sestup jednoho cloveka do silenstvi, kterej jede podle vicemene predvidatelny sablony, kdyz se hlavnimu hrdinovy, kterej je ze zacatku i vcelku sympatickej, postupne stavaj dalsi a dalsi prikori a on zacina bejt cim dal tim vic zahorklej. Nerikam, ze to neni natoceny pusobive, ale vzhledem k tomu, ze film vlastne nema zadnou pointu, jsou to takovy dve hodiny o nicem. Zachranuje to samozrejme genialni Phoenix, ale tady opet narazime na problem komiksovosti. On proste hraje obycejnyho, vysilujiciho cloveka, trosku pochcanka, kterej vam je vicemene ukradenej. Naproti tomu Ledgerovo Joker byl zaporak, kterej vypadal nebezpecne. Herecky bych je nerad srovnaval, oba byly super, ale kazdej holt trochu jinak. Celkove tak dobre natoceny, skvele zahrany drama o propadu jednoho cloveka do silenstvi, ale mezi komiksovy filmy bych to snad ani neradil a ze bych to potreboval videt podruhe, to fakt ne.(21.10.2019)

  • Marius
    ***

    Absolute midcult, ktorý je geniálny v dvoch veciach. Po prvé v tom ako to Phoenix zahral a po druhé v tom ako súčasnú éru homixových (požičiam si od verbala) eskapistických filmov dotiahol do simulakra reality. Shawshank redemption instagramovej generácie. 5/10(11.10.2019)

  • Rimsy
    ****

    Na jeden z největších hitů roku, jak by mohlo nadšení z Benátek předznamenat, to nakonec asi stačit nebude. I přesto je ale na Jokerovi řada věcí k pořádnému chválení. Co nikoho nepřekvapí, je samozřejmě fantastický Joaquin Phoenix v další ze svých chameleonských kreací. Stačí, aby se zlověstně díval do kamery a nic víc k navození děsivé atmosféry nepotřebujete. To naštěstí Todd Phillips pochopil, takže mu tuhle one-man show nekazí a pouze podbarvuje audiovizuálními hody, jak si hollywoodský spektákl žádá. Samotný příběh samozřejmě zrovna realistický není a psychologické vykreslení je sice jakž takž funkční, ale vcelku banální – chce se říct, že by se Evropa tématu chopila o poznání důsledněji. Výsledek je však vyvážený, řemeslo jde ruku v ruce s atmosférou i lehce sociálním poselstvím, přestože po promakanějších předchůdcích (hlavně Taxikářovi) pokukuje Joker trochu zespoda. Za mě však spokojenost a jedna z nejzajímavějších komiksovek (hehe) za dlouhou dobu.(1.10.2019)

  • Slasher
    *****

    Čekal jsem temno, ale tak heavy depkárnu a krutost pomalu až level Martyrs, to ne ne... Velký palec především pro Phillipse, že si tohle dokázal prosadit až do finále jako bublající portrét losera a psychopata (neříkám, že netopýr v jeho rukou by mě nezajímal), přičemž nechá na diváku mít či nemít soucit, jak si hlavní postavu přebrat a vyložit. Phoenix ve své nejodpudivější roli byl předem jasný výherní číslo (a tady to se zapíše do dějin podobně jako Ledger), filmařina ukázková, povyk užívám. Budiž na to šupe co nejvíc nevědomých fandů Avengers (x) na randíčko do kina. ♪♫(4.10.2019)

  • EdaS
    ***

    Mě prostě to snaživé (byť přiznané) opisování od Scorseseho nebere. 🤷‍♂️(28.10.2019)

  • pan Hnědý
    ****

    He's not crazy, but natural. Everyone just doesn't understand.(9.10.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Todd Phillips je režisér, který se proslavil komediemi ( Pařba ve Vegas, Road Trip, Týpci a Zbraně), takže Joker byla jeho první výzva a uspěl na výbornou, byť bez menších výtek se neobejdu. DC má svůj první non mainstream film. Joker je především hutné psychologické Drama o proměně člověka v absolutního šílence, který se vydává na dráhu zločinu a trošku zamrzí, že na pravé Jokerovo řádění si budeme muset počkat na Sequel. Joaquin Phoenix je naprosto odzbrojující a vyšlapuje si cestičku k Oscarovi, víceméně film stojí pouze na jeho perfektním hereckém výkonu ( smích!). Skvělá je také atmosféra Gothamu, ale městu a tamnímu zločinu se nevěnuje tolik pozornosti kolik bych chtěl. Akce zde není takřka vůbec a vyloženě brutálním způsobem zde zabije jen jednoho člověka ( v tomhle směru jsem očekával film špinavější a brutálnější). Finále je poměrně šokující, ale taky krátké. Větší gradaci bych se nebránil. Tedy celkově vzato solidní film, který se oplatí vidět v kině, ale kvůli pomalejšímu tempu se na druhou projekci příliš nehrnu. 80%(10.10.2019)

  • H34D
    ****

    Je fajn vidět, že i ve světě superhrdinů lze natočit film prakticky bez superhrdinů, nadpřirozenosti a rychlé akce. Joker těží z divácké znalosti prostředí Gothamu a Batmanova dětství, kdy na těchto základech dokáže vystavět působivé, depresivní drama o zrodu zoufalého šílence. Nevím, jestli si Joaquin Phoenix jde přímo pro Oscara, ale Heath Ledger se rozhodně v hrobě neobrací. 8/10(24.11.2019)

  • Shit
    *****

    Joker origin story zasazený do temný depresivní reality jak jen to nejvíc šlo a musím říct, že mi tohle atmosférický psycho v podání geniálního a šílenýho Phoenixe (ten musel sypat antidepresiva ke snídani, obědu i večeři) fakt sedlo. Je mi celkem buřt, že to není tolik komiksový, ty vidím poslední roky furt ve stejný formě, naopak jsem rád, že je tu pokus zase o něco novýho a těším se, že to postoupí dál a uvidíme v tomhle depresivním hábitu další vzestup Jokera.(29.12.2019)

  • Dadel
    ***

    Že je to v Hollywoodu s originalitou scénářů tristní, to víme už dlouho. Ale dosud se to projevovalo hlavně v oblasti popcornové zábavy, kde je už 10 let přemarvelováno a o inteligentní sci-fi skoro nezavadíte. Tento film je ale jiný. Snaží se být něčím víc než comicsovou blbostí, snaží se být seriózním psychologickým dramatem či snad dokonce uměním, ale zůstalo jen u té snahy. Je to comicsová blbost bez akce. Není to popcornová zábava, není to umění, je to... nemám to slovo rád... midcult. Má to sice hezky temnou atmosféru, ale taky stejně ploché a předvídatelné postavy jako normální comicsové filmy. Je to vlastně jako Nolanův Batman, ale bez Batmana a bez akce. Jestli je tohle začátek nějakého nového trendu, kdy stačí odstranit z tuctové comicsové blbosti akční scény a jako mávnutím kouzelného proutku vznikne film, který bude sbírat filmové ceny a vyhrávat festivaly (v porotě MFF v Benátkách asi seděli taky klauni, Zlatý lev pro Jokera je pro mě naprosté WTF), tak asi nad Hollywoodem úplně zlomím hůl. Že comicsy zničily kvalitní popcornovou zábavu, na to už jsem si zvykl, ale jestli zničí i seriózní mainstream, bude to katastrofa. Jakýkoli Oscar pro tento film bude klaunství. Ale při pohledu na 92% koukám, že cílovce stačí fakt málo. Co přijde příště? Sociální drama o Supermanovi pracujícím jako dělník na stavbě a snažícím se vyjít s výplatou? Tomu určitě děti z CSFD dají aspoň 95%.(3.10.2019)

  • Djoker
    *****

    Inovativní přístup ke komiksům už byl potřeba. Phillips docela překvapil, že s tím přišel zrovna on, když se tak dlouho držel jednoho žánru. Jeho Joker je temnější než Batman od Nolana a chytřejší než všichni Avengers dohromady.(31.12.2019)

  • Zíza
    ***

    Jako součást DC dobrý, vlastně velmi dobrý. Jako lidské drama o přeměně spíše průměrné. Film mě nedokázal nadchnout. Při sledování jsme měla pocit, že pořád na něco čekám a nakonec jsem to nedostala. Jako by mělo ještě něco přijít, nějaký vrchol, protože pro mě film vrchol prostě neměl. O co ve filmu šlo? O přerod v Jokera? O situaci ve městě, která pomohla v přeměně? Opravdu pomohla? Film mi prostě přijde neúplný. Jistě, Joaquin byl dobrý, hezky na to zhubl, skvěle si tancoval, když byl na scéně sám a hrabalo mu, takt o bylo fajn. Jakmile tam byl někdo další, skoro mi přišlo, jako by zapadal do pozadí. Pro mě naprosto obyčejný film, který vlastně nepřináší nic nového kromě toho, že nám chtěl ukázat, jak byl Joker zrozen, ale je to opravdu u této postavy nutné? Musíme ji „pochopit“?(4.10.2019)

  • xxmartinxx
    **

    Kdyby mi bylo 15, byl jsem uprostřed nějaké edge fáze a neviděl jediný film Scorseseho nebo Lumeta z 70s a 80s, tak by mi tahle polopatická, doslovná imitace dobrého filmu přišla jako něco hrozně cool. Ale bohužel. Kdybych si vzal jednotlivé segmenty, řeknu, že jsou ok - ale to, jak nezaslouženě se tu exponuje to největší lidské zlo na tak zhuštěném prostoru), mi začalo připadat podobně vyprázdněné a upachtěné jak v Nabarveném ptáčeti. Vzhledem k nulové kontinuitě, gradaci a tematické domyšlenosti (jednotlivé motivy jsou náhodně naházeny vedle sebe, nekomunikují spolu a nic z nich nevyplývá než implicitně vyblitý narativ o ublíženém bílém muži) to pro mě nemělo větší hodnotu než hodně dlouhé dobře odvedené kamerové cvičení na téma. Považuju za naprosto absurdní si ten film jakkoliv idealizovat a zase nechápu, co tady blbneme, když všude jinde je to přijímáno především jako "slušný film", zatímco v Česku se orgasmicky řve něco o nějaké revolučnosti - u filmu, který dokonale jede na vlně trendů a nedělá to ani moc dobře. Jasně, mohl bych povinně pochválit Phoenixe, ale mě dobrý herecký výkon v mizerném filmu fakt nezajímá. PS: Tak se zdá, že Todd Phillips se rozhodl jít v demonstraci spasitelského komplexu "full Marhoul" a dává rozhovory o tom, jak přináší pravdu do nepřátelského prostředí a odváží se na rozdíl od ostatních točit "pravé filmy". Není divu, že jsem měl během celého Jokera nabarvené flashbacky. Jen teda Marhoul má pro svoje grandiózní bludy větší opodstatnění, protože opravdu musel překonat nějaké překážky a nešel v cestě vyšlapané předchozími hity. Joker je jen hloupoučký film člověka, který je zhrzený z toho, že mu producenti přestali chtít dávat peníze na všechno, na co je chtěl (protože svět prostě nepotřeboval čtvrtou Pařbu ve Vegas, ač si to pan režisér nechce přiznat), tak z jedné módní vlny přesedlal na druhou a dojí jinou masu.(27.9.2019)

  • choze
    *****

    Taxikář+Král komedie+Klub rváčů. Jenom ne komiksový film, což je jedině dobře. Krásně (post)sedmdesátkově znepokojivý a depresivní psychologický sestup jedince do náruče šílenství a velkoměsta do revoluce. Phoenix válí.(4.10.2019)

  • Morien
    **

    Přiznám se, že tomu nerozumím. Možná, že kdyby se ve scénáři vyškrtala každá druhá věta, tak by mi to dávalo větší smysl. A kdyby se úplně odstranila hudba. (Nebo nahradila jinou, ne tak návodnou, viz například You Were Never Really Here.) A taky kdyby se kamera aspoň na chvíli přestala hýbat a doopravdy ukazovala, co ukazuje. A vlastně čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mám dojem, že to je jenom variace na You Were Never Really Here. A finální (a u filmů posledních dvaceti let docela častá) poznámka: první hodina filmu je jenom expozice, druhá hodina nás potom dovede ke krizi, středu dějového oblouku. Jenomže v opravdickém příběhu je potřeba ten oblouk dokroužit, ještě mají následovat peripetie a katastrofa, no a to se tady nestalo. A NEBO bych měla zůstat pokornější a vrátit se k první větě komentáře, a totiž že filmu nerozumím, že jsem jej nepochopila. Možná, že kdyby mi film vysvětlil/popsal, člověk, kterému sledování Jokera něco přineslo, tak že bych mluvila jinak. --- Dotatek: Po shlédnutí "To Kapitola 2" si uvědomuji, jak doopravdy vypadá špatný film o klaunovi, ale stejně.(13.11.2019)

  • gudaulin
    ***

    Na snímek jsem se těšil od chvíle, kdy jsem viděl trailer a zjistil jsem, že Jokera si zahraje Joaquin Phoenix, charismatický charakterní herec, který umí do svých postav vložit nejednoznačnost a tajuplnost. O to víc mě nažhavilo vítězství filmu na festivalu v Benátkách i nadšené ohlasy v komentářích. Výsledkem je ale studená sprcha a pocit největšího filmového zklamání letošního roku. Velkolepé akční scény, superhrdiny a souboje byste v Jokerovi hledali marně a jeho zařazení do komiksového batmanovského universa je vlastně zbytečné a matoucí. To jen na okraji pro ty, kteří upřednostňují tenhle typ zážitku, protože mě nic z toho nescházelo. Chtěl jsem spatřit transformaci lidského charakteru, vidět muže, který postupně ztrácí půdu pod nohama, propadá se do temnoty, podléhá jí a stává se monstrem. Arthur měl být v mých očích znepokojivou, zneklidňující a nebezpečnou postavou. Měl z něho jít strach. Nemám ani ten nejmenší problém s hereckým výkonem Phoenixe, vydává ze sebe podle očekávání maximum a snímku hodně pomáhá. Můj problém spočívá v uchopení postavy Jokera. Arthur v něčem připomíná Theodora ze snímku Ona - totiž jeho "chcípáctví". Phoenixův Joker nevzbuzuje temnou předtuchu a bázeň, nýbrž soucit. Jeho smích není zlověstný, jsou to zvuky křehkého zoufalce, kterého byste nejraději vzali za ruku a začali konejšit (to bude dobrý, broučku) - a to i ve chvíli, kdy se dopouští vraždy. Arthur ve skutečnosti neprochází žádným vývojem. Během filmu sice spáchá několik zločinů, ty se ale klidně mohly odehrát na samém počátku. Od první minuty je to nešťastník lapený do pasti duševní choroby, vlastní sebelítosti a zahořklosti. Navíc je to postava prapodivná. Muž nedávno propuštěný z blázince, který se živí jako klaun navštěvující děti v nemocnici, ačkoli v něm od pohledu není víc optimismu než v umírajícím na rakovinu a víc dobroty než v epidemii černých neštovic. Režisér svého antihrdinu zjevně modeloval podle Travise Bicklea, ikonické postavy ze slavného Scorseseho snímku. K němu ostatně průhledně odkazuje i angažování filmového veterána Roberta De Nira. Jenže Jokerovi chybí Taxikářův drajf, jeho energie, cílevědomost a zarputilost. Joker nakonec selhává jako snímek, co chce bavit, když první dvě třetiny své stopáže spíš bezradně přešlapuje na místě, ale i jako film, co chce být něčím víc, než jen komiksovou podívanou. Cítím snahu o přesah podobnou nabubřelosti, jaká na mě vykukuje z Aronofského kousků, jenže jako existenciální psychologické drama Joker nefunguje - na to je Todd Phillips moc předvídatelný, povrchní a samolibý. Dát Jokerovi méně než tři hvězdičky by nebylo fér už kvůli famóznímu Joaquinovu výkonu. Řemeslná zručnost se Phillipsovi upřít nedá, umí pěkně vykouzlit prostředí Gothamu podobnému zanedbaným městským centrům amerických velkoměst 70. let. Hudba Hildur Guðnadóttir odvádí po emoční stránce přesně to, co má, a kamera a výprava jsou právě tak velkolepé, jak byste v podobném americkém trháku očekávali. Jenže na filmy nechodíme kvůli kameře nebo hudbě, nýbrž kvůli příběhu a postavám... Celkový dojem: 55 %.(9.10.2019)

  • Bebacek
    ****

    "Na duševní nemoci je nejhorší to, že od vás ostatní očekávají, že se budete chovat jako zdravý."(13.10.2019)

  • Gilmour93
    *****

    Pamatujete si, jak v Burtonově Batmanovi řekl při finální konfrontaci na střeše Gothamské katedrály netopýří muž Jokerovi: „I made you, you made me first.“? Lhal... Phillipsova krádež v obchodě se Scorseseho špinavým sedmdesátkovým zbožím budiž vysvěcena účelem. Mezi „midget jokes“ a tóny Guđnadóttir, stahujícími do bažiny deprese, sledujeme rozpad a znovusložení osobnosti, kterou si jako své vlastní monstrum vypěstovaly netečná společnost a nefunkční systém. Dochází k zrození tragické ikony, která při tanci mezi naší lítostí a pohrdáním dospěje k nebezpečné premise, že být slušný a pokorný není nejkratší cesta k pozornosti druhých. Všechen ten přerod a sporná revolta proběhly v komiksovém vesmíru, který už od začátku neměl v úmyslu pohltit Phoenixe, protože dobře věděl, že on pohltí jeho.. K oprávněným chvalozpěvům na herce, který z toho udělal one freak show, mám jen dva poznatky. Pod make-upem v talk show u Murrayho Franklina jsem ani na vteřinu nepoznal, že je to on. To byl prostě Joker! A kdyby se Joaquin místo hubnutí začal chvíli věnovat posilovně, mohl by v nějakém životopisném filmu ztělesnit Sonnyho Landhama. Ten běs v očích tam je..(17.10.2019)

  • TeeAge
    *****

    Amen.(12.10.2019)

1 2 3 4 5 18 35 52 69