Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Hildur GuðnadóttirHrají:
Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz, Frances Conroy, Brett Cullen, Shea Whigham, Bill Camp, Glenn Fleshler, Leigh Gill, Josh Pais, Marc Maron (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zkrachovalý komediant Arthur Fleck (Joaquin Phoenix) se dlouho pohybuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím. Jednoho dne se ve svém obleku klauna potuluje po ulicích Gotham City a dostává se do konfliktu s brutálními zloději. Pomalu se roztáčí spirála událostí dosahující hrozivých rozměrů. Všemi opuštěný Fleck se začne čím dál více propadat do hlubin šílenství a postupně se mění v ikonu zločinu, kterou svět brzy bude znát pod jménem Joker. (Vertical Entertainment)
(více)Recenze (1 900)
Hmm... Phoenixové sólo je rozhodne impozantné (aj keď pre mňa osobne Ledgerovu verziu do zabudnutia neposiela), no filmu chýba adekvátny záver, ktorý by priniesol onu očakávanú katarziu a zavŕtal sa divákovi hlboko do žalúdka. Zhruba niekde v druhej tretine totiž do nás začne Joker súkať jednú päťhviezdičkovú scénu za druhou (matka, návšteva dvoch bývalých kolegov, tanec na schodoch) a očakávania začnú byť obrovské. No namiesto totálnej anarchie a Joaquinovej hereckej explózie nastúpia stokrát prevarené moralizačné reči o spoločnosti...Škoda. ()
Kdo by to byl řekl, že režisér, co má na kontě všechny tři "pařby" a tudíž naprosto ujetý komedie, natočí takovýhle hustý drama!? Za mě teda obrovský překvapení... Od první minuty se rozjíždí pomalu se táhnoucí psycho, který postupně graduje až do finále. J. Phoenix rolí naprosto žije, každým detailem ukazuje neuvěřitelný šílenství a film si totálně krade pro sebe. Všechny ostatní postavy jsou v jeho stínu a nemají šanci ho překročit. Jakmile zazní jeho smích, běhá skoro mráz po zádech. Jestli za tohle nebude nějaká ta soška, tak už nevím. A další věc, kterou nad míru oceňuju, je, že to není v podstatě vůbec komiksový. Spíš je to stylizovaný do starých thrillerů a tahle forma tomu nesmírně sluší. ()
Instantná depresia z filmu, ktorá bude rásť ešte dávno po skončení filmu. Phoenix je neskutočný, jeho Joker je poľutovaniahodná postava, ktorá má divákové sympatie, nehľadiac na to, aké zvrátenosti na plátne predvádza. De Nirova prítomnosť vo filme je len vrchol ľadovca pocty, ktorú režisér Phillips skladá Scoseseovmu Taxikárovi. Výborne skĺbené nadčasové problémy spoločnosti a súčasneho popkultúrneho sveta oplyvneného komixami. DC by sa malo uberať presne týmto smerom a mohol by byť kráľom komiksových adaptácií, nehľadiac na to, koľko zarobia tie rozprávky od Marvelu. Minimálne pre náročnejšiu časť publika. ()
Naprosto nekompromisní hluboce lidské drama. Joaquin Phoenis pro mne nebyl úplnou novinkou, ale musím se přiznat, že tentokrát mi pohled do jeho očí naháněl hrůzu. Scény jsou temné a plné děsů, které se skrývaly za každým úsměvem. V jednu chvíli jsem se trochu ztratila mezi realitou a fikcí. Ovšem po nějaké době mi došlo, že přesně takhle to bylo natočeno a hned, jak jsem se ze spleti fantazií vymotala, otevřel se přede mnou celý příběh a vše bylo jasné. Jako když vyjdete z tunelu a najednou vidíte celou tu krásu, kterou jste zatím prostupovali a neměli o ničem nejmenší ponětí. Joker je umělecké dílo hodno nejlepšího hodnocení, jaké mohu dát. A hudba... tak z té mi naskakovala husí kůže. Naprosto strhující! Zdá se, že Zimmerovi se zrodila nevídaná konkurence. ()
Příběh člověka, který neukočíroval těžkosti vlastního života a nechal se jimi pohltit. ()
Tohle jsem si šla užít do kina a když je kolem něčeho moc velké halóoo, tak se snažím být co nejvíce nautrální a opravdu si udělat jen svůj niterní názor. Čekala jsem ponuré psychologické drama a přesně toho jsem se dočkala, Jokerův smích nebyl opravdu smích nakažlivý, úplně v první scéně se mi zdál přehrávaný, až s postupem času jsem zjistila, že přesně takový měl být. Joaquina Phoenixe mám moc ráda,ale mám ho trošku zaškatulkovaného jako herce PSYCHO rolí a tady je tomu taky tak. Někdy se na člověka lepí smůla za smůlou, všechno se na něj valí, nic mu nevychází i přes veškerou velkou snahu. Kam to až může dospět? Tam kam by nemělo nebo mělo? Docela reálné zobrazení dnešního světa a rozdílů v něm. Navíc dnes již ikonické schodiště s velikou atmoškou a také bonus v podobě Batmanova zrodu. ()
Herecký koncert Pana Phoenixe a depresivní pohled na zrod Nemesis netopýřího může. Chci vidět jak to bylo dál ... prosím 9/10 ()
Jsem pamětník devadesátkových Batmanů. Z dnešního pohledu se nehodí ani do večerníčků. Směšný, nesmyslný figurky. O pár let později Temný rytíř- civilní příběh s genezí postavy hlavního hrdiny- pro někoho, kdo měl Batmana ve škatulce superhrdinů s nadpřirozenými schopnostmi naprostý zjevení. A teď poslední dílek skládačky, který tehdy Nolan (možná záměrně) opomněl- polidštit i Jokera. Opus magnum všech filmů se související tematikou. Zdvižený prapor sociální revoluce. Tenhle film je Marxovým Kapitálem zítřka. Je to tak dobrý film, nebo nám imponuje jeho poselství? ()
LUXUSNÍ. ()
Když jsem viděl poprvé upoutávku, vůbec mě nedošlo, že je to “DC Joker”. Měl jsem jsem za to, že jde o další intoušský film o debilovi co si myslí, že je klaun. No a on prakticky je. První polovina filmu je doslova otravná. Znova (po několikáte) sledujeme variaci na to kdo vlastě Joker je a odkud přisel. Žádný Jack Napier, teď je to Arthur Fleck. Ani nezabil Batmanovi rodiče. Měl jsem za to, že Jokera “udělal” Batman... no ono je to asi obráceně. A co věk? Batman bojoval nakonec s důchodcem? To jsou věci :D. Prostě DC nakládá se svým vesmírem ledabile a spousta věcí tím postrádá své kouzlo. Druhá polovina filmu je uplně něco jiného. Není otravná ani debilní. Jen nevypočitatelná. Rozuzlení s matkou... sousedkou... kolegy z práce. To vše funguje jako uplně jiný film. Navíc rozčilují ty odfláknuté detaily. Schválně kolikrát napočítáte, že v metru vystrelí z šestiraňáku (bez přebíjení samozřejmě)... Kartičku zpět taky nedostane... no pro puntičkáře a někoho, kdo vyrostl na Batmanovi od Tima Burtona hnus. ()
Joker mi hned připomněl Taxi Drivera. Nabízí se tady srovnání a z něho vyplývajíc, proč je Scorseseho klasika o třídu lepší film a dávám tady "jen" 4*. Hlavním rozdílem je režije. Za Taxikářem stojí výraznej, inovativní a sebejistej rukopis, Joker je dobře poskládanej, ale režije není ani zdaleka tak charistmatická nebo snad originální. Taxidriver je prostě a jednoduše ikoničtější, prohnilost jeho města je syrovější a atmosféra autentičtější. Dále, Joaquin Phoenix zahrál mazaně o tom žádná, ale co si budem povídat, Joker je vyloženě vděčná popkulturní role no a s De Nirem na vrcholu zase pro mě nesrovnatelný, což je dáno opět i režií, Todd Phillips v sobě prostě nemá takovej cit jako Scorsese, např. ten přepálenej exhibicionismus rachitika jsme si již užili v Baleové Mechanikovi.Overall kvalitní film a asi to nejlepší, co je současná mainstreamová produkce schopna vytvořit. Vyzdvihl bych supr hudbu, hlvně ty Cream potěšili - jako ho vezou na stanici, kamera taky good, celově neni moc co vytknut, zkrátka "well put together". ()
Joker má jednu nesmírnou slabinu - polopatičnost. Aby byl přerod Arthura z neúspěšného komika na temnou a šílenou ikonu Gothamu nejen famozně zahraný, ale opravdu drtivá psychologická a společenská sonda, za kterou se vydává, potřeboval by Arthurův psychický stav být ve své filmové počáteční singularitě zcela normální, nikoliv od začátku narušená postava, o které víme, že mlátila hlavou do dveří cely v blázinci a polykala denně 7 prášků...Nesledujeme tak genesis, ale pouze čekáme na spouštěcí mechanismus...A to je vzhledem k tomu, co jinak Phoenix a Phillips vytvořili, škoda...I s ohledem na to, jak pečlivě provázali rytmus běžného velkoměsta a jednoho jeho obyvatele s komiksovým Gothamem...Od šílenství v genomu až po chaos, od kterého je jenom krůček k netopýří pláštěnce... ()
Film je nijak originálním příběhem o tom, kterak psychopat si uvědomil, že je psychopat, a nikoli kterak společnost normálního jedince přetvořila ve zločince. Filmařům budiž ke cti, že respektovali Ledgerovo pojetí Jokera a k němu i směřovali Joaquina Phoenixe. ()
I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a fucking comedy. (8/10) ()
Super psycho! Jestli za tento výkon nedostane letos J. Phoenix Oskara, tak tam tomu nerozumí! ()
,,Král je mrtev.... ať žije král !,, ()
„Je to zvláštní. Když jsem byl malý kluk a říkal lidem, že budu komikem, všichni se mi smáli. Teď se nesměje nikdo.“ Po všech superlativech, které se na mě hrnuly, jsem trochu zklamán. Čekal jsem něco mnohem víc silnějšího a emocionálnějšího. První polovina filmu je celkem nuda. Pak se to zlepší, ale pořád je to takové nedomrlé. Do průměru tahá film výborný výkon Joaquina Phoenixe. ()
Tak jsem to zkoukla a musím říct, že moc nechápu celý ten povyk kolem tohoto filmu. Jediné, co je na něm unikátní, je výkon J. Phoenixe, ale i tak je u mě stále number 1 Heath Ledger. Hudba a herecký výkon je to jediné, co stojí za řeč. Příběhově jsem čekala nějakou pořádnou citovou záležitost, ale bohužel jsem se nedočkala. Za mě tedy spíše zklamání, než nadšení. ()
Kolikátá že to je variace na Jokera ve filmovém světě? Nevím, až tak velký fanoušek nejsem. Nicholson mě nenadchnul… Ledger uchvátil… a Phoenix? Ten to zahrál mistrovsky a udělal z komiksového námětu temné psychologické drama o proměně jednoho ousidera v … v Jokera. Film se dá vnímat i jako obžaloba určitých vrstev společnosti. Její znázornění formou temné atmosféry, kterou umocnil i dobrý nápad – stávka popelářů, je skvělé. Hutná atmosféra mě dokázala kompletně pohltit a výkon Joaquina Phoenixe na nějakou dobu uhranout. Velmi solidní čtyři hvězdy. Přesto si nemám chuť tohoto Jokera už zopakovat. Raději si znovu pustím Temného rytíře. ()
Na muj vkus si to bere az moc z nekterych pasazi Mr.Robota, (hlavne posledniho dilu), ten antisystemovej etos, neustaly tanec mezi chimerami hlavni postavy a sdilenou realitou, unifikovane masky jako podvratny symbol individualizace a osvobozeni... ()