poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

Komentáře uživatelů k filmu (71)

  • Bebacek
    ***

    Pěkné metafory, ale toť asi vše. Dialogy opravdu "báječné", zvítězil "Ty víš, kdo byl on?"(10.4.2008)

  • Houdini

    Mussoliniho pohár - výběr(9.12.2005)

  • Rob Roy
    ****

    Extase funguje nečekaně dobře i po letech, především zaásluhou Hedy Lamarr, působivě komponovaných záběrů a různých metafor. Silná je hlavě první polovina.(30.11.2005)

  • Kulmon
    ****

    Tak jsem konečně viděl tento skandální snímek. A přiznám se, že jsem chtěl vidět film jen a kvůli prvním nahým záběrům v našem filmu. Zároveň jsem se domníval, že to je tak jediné, co je na filmu k vidění. Jak hluboko jsem se mýlil! Nahé záběry Hedy Kiesler – Lamarr mají samozřejmě takový zvláštní podtext, když víte tu historii. Ale film má i jiné stránky, které ukazují Gustava Machatého jako neuvěřitelně talentovaného režiséra. Navíc krásná kamera! Takže vřele doporučuji i kvůli jiný věcem než nahé Hedy.(11.5.2009)

  • Kordus
    ****

    Film s nádhernými obrazovými kompozicemi a opravdu pekelnou závěrečnou pětiminutovkou.(28.8.2010)

  • Morien
    *****

    Film mě takřka proti mojí vůli dostal. Hudba mě totiž celkem rozčilovala, ale ten obraz, ta kamera... V záplavě ideových snímků z dvacátých a třicátých let mě tahle "jednoduchá erotická hříčka bez ambicí" jednoduše okouzlila.(19.1.2010)

  • belldandy
    *****

    Vylepšená, vizuálně i fabulačně preciznější verze Erotikonu. Moralistický film o podlehnutí vlastnímu tělu a hledání smyslu života. Možná dnes trochu zbytečně moralistický. Jenže, ve své době se zdál velmi nemorální a stačilo k tomu ukázat nahou Hedy. Je to nejlepší český prvorepublikový snímek. Jediný, který se zdařile snaží překročit hranice konverzační a situační komedie.(26.1.2004)

  • NinadeL
    *****

    Vzhledem k nepopulárním dialogům jsem si více oblíbila rakouskou verzi. Ale to nic nemění na tom, že je obrovský rozdíl v milování Extase a jen jejího respektu jako vývěsního štítu českého filmu 30. let (ačkoli je to koprodukce). Počtvrté v kině už je to jen symbióza se střihovou skladbou... a Becceho hudbou... a Zvonimírovou gradací a dokonalostí Hedy. Hurá práce!(12.2.2009)

  • Dan9K
    *

    I přestože má film několik nej, nedokážu mu dáti vyšší hodnocení. Ta nej jsou totiž většinou toho negativního rázu, včetně snad nejhorších dialogů, co jsem ve filmu kdy slyšel a včetně nejhoršího, nejzbytečnějšího a nejvíc mimo závěru, který jsem kdy viděl. Kdyby to bylo míněno jako vtip a provokativní pokus, tak smeknu, ale obávám se, že to bylo myšleno vážně. Jo, těšil jsem se na první nahou scénu v historii nepornografického filmu, to by ovšem nesměla mít Extase milion různých verzí a já natrefit zrovna na tu cenzurovanou. Musel jsem si jí pak pustit na youtube, ale teda taky nic moc, myslím, že bohatě stačí mrknout na plakát. K příběhu se nemá cenu vyjadřovat. To, co ovšem oceňuje většina uživatelů, mě nechává zcela chladným. Těmhle jemným vizuálním kompozicím a (patrně) uměleckým záběrům, zdá se, nerozumím, nebo je to prostě jen otázka jiného vkusu. Ačkoliv i já ignorant si všiml pár hezkých kamerových fórů, ovšem nejvíc mě pobavil až pohled z motyčky v závěru.(5.7.2011)

  • troufalka
    *****

    Průlomový snímek, který má hned několik prvenství. Krom často zmiňované nahoty (ve snímku působí velice decentně, ani nepostřehnete, že by mělo jít o pohoršující hambaté scény) je to hlavně kompozice - důmyslné spojení hudby a obrazu a kombinace žánrů, kdy se mísí poetika s dramatem, ale zárověň se objevují i humorné prvky. K úspěchu přispěl zcela jistě výběr hlavních představitelů, kde na sebe hlavní pozornost bez pochyby připoutala mladičká Heda. Osobně mě zaujalo výtvarné zpracování s netradiční kamerou, která si dokázala pohrát jak se záběry kompozice, tak i se zaostřenými detaily. V jinak velice vyváženém díle působilo rušivě posledních budovatelských 9 minut, i když nutno přiznat, že ani těm nešlo nic vytknout po umělecké stránce. Ač šlo o zvukový snímek, byl natočen jako němý snímek s dodatečným ozvučením.                 Challenge Tour říjen 2015: 30 dní se světovou kinematografií(4.10.2015)

  • Rosomak
    *****

    Jeden z nejlepších českých filmů vůbec. Jako každé dílo geniálně sebestředného režiséra balancuje na hraně dokonalosti i přílišné sentimentality ale ať už to je jak chce, má jedny z nejintenzivnějších scén v českém filmu. Z jakého jiného tuzemského filmu si vybavíte tolik originálních obrazů a skvělých nápadů? A zbytečně popisnou symboličnost je třeba chápat v kontextu doby vzniku, protože dnes by to doopravdy bylo právoplatně považováno za kýč. Zato z dynamiky rytmu a záběrování by si mohli současní čeští režiséři brát ponaučení. - - - Tohle je nutně film, který by se měl co nejdříve restaurovat do nějaké koukatelné podoby. Blu-ray by mu slušel neskutečně...(18.1.2010)

  • WANDRWALL
    *****

    Revoluční, převratný film.(8.6.2010)

  • Fingon
    **

    Čekal jsem víc. I když - když přihlédneme k době vzniku...(19.10.2005)

  • swamp
    ***

    Po mém silném zážitku z Erotikonu, jež byl natočen stejným režisérem byla Extase jen dalším podobným filmem. Jiní herci, jiné prostředí..přesto patří ke klenotům českého filmu. Nebýt toho hrozného závěru, dal bych hvězdičky čtyři.(10.5.2006)

  • nascendi
    **

    Považoval som za potrebné vidieť Machatého Extázu, lebo sa patrí vidieť diela,označované za prelomové. Chápem škandál spojený s uvedením filmu v danej dobe a myslím si, že prekryl všetko ostatné. Pozrel som si zhruba polovicu filmu a ďalej som už nemohol. Nemú melodrámu s občasnými dialógmi, ktorých zmysel vidím iba v tom, aby divák nemal pocit, že sleduje nemý film s hudobným podmazom, nemôže ospravedlniť ani doba vzniku.No nič. Videl som, trvám na tom, že film nemusel byť nakrútený a mám od neho pokoj.(10.10.2017)

  • Marthos
    *****

    I druhý Machatého provokativní film byl a zůstává tím nejlepším, co se v československé kinematografii natočilo. Machatý vystavěl úspěch filmu na jednoduchém motivu hledání lásky a milostného citu. Celý příběh pojal jako čistě obrazovou symfonii mládí a života, s maximálním omezením dialogových scén. Obecně připomínaná sekvence, v níž se titulní hrdinka zjeví v rouše Evině zůstává fascinujícím obrazem přirozenosti a v rámci filmu funguje pouze jako umělecký akt, mající své opodstatnění. Fakt, že tato scéna v tehdejším světě vyvolala pobouření a ostré diskuse svědčí o průlomovém a průkopnickém činu režiséra Machatého. Pro hlavní roli byla vybrána tehdy nepříliš známá rakouská herečka Hedy Kieslerová, která se díky tomuto filmu proslavila po celém světě a ve Spojených státech pak započala svou úspěšnou kariéru pod jménem Hedy Lamarr. S celkovým pojetím ostře kontrastuje závěrečná agitačně - mentorská deklamace v podání básníka Františka Halase. Divákovi se pak nabízí ojedinělá možnost spatřit v několika záběrech luxusní komplex Barrandovských teras v jejich hvězdném lesku. Velkou poklonou zůstává i výrok slavného švédského režiséra Ingmara Bergmana, který prohlásil: "Machatého film Extase mi otevřel oči a ukázal cestu." Je tedy skutečně ostudné, že tento biblický příběh Adama a Evy a zároveň jeden z nejslavnějších světových filmů nebyl stále zpřístupněn na nosičích DVD.(13.7.2009)

  • amirgal
    ****

    Óda na práci, přesto, že byla nádherně natočena a přesto, že ji odpouštím dobovou i ideovou tendenčnost, mi v závěru filmu pokazila jinak naprosto skvělý dojem ... Do málomluvného dílka se vetřela mnohomluvnost a banálnost dobové tendenční poezie a z filmu mi v hlavě zůstalo jen varování před tím, jak je to zlé, když je stroj nečinný ...(26.2.2012)

  • Skrk
    ***

    Tato klasika funguje velmi dobře i dnes (režie, kamera), i když je to takové prvorepublikově kýčovité. Zamrzelo akorád, že druhá polovina se obrátila horším směrem (zvlášť odporný komunistický konec!), "nahé" scény byly maximálně zcenzurovány (nejspíš mojí vinou) a dabovali to roboti (i když přece jenom je to snímek, kdy už zvuk existoval, k Extasi, jakožto poetice, by se hodila němost).(29.6.2012)

  • ScarPoul
    ****

    Na pozadí príbehu o dievčati, ktoré svojim konaním ublíži dvom mužom, vytvoril režisér Machatý zvláštny poetizmus. Hlavný hrdinovia dosahujú určitého tretieho rozmeru vo svojom konaní a ich vzájomné stretnutia a konfrontácie sú snímané z neuveriteľnou ľahkosťou. Aj napriek častým strihom, ktoré zaberajú hlavne detaily predmetov, alebo tvári, nepôsobí film rušivo v rámci príbehu, ale dokonca je to niečo čomu dodáva určitú komplexnosť. Aj keď sa nejedná o prekvapivý príbeh, kamera a hudba, v spoločnej synchronizácií - keďže sa jedná už o zvukový film - čo dokazujú aj dialógy - vytvárajú lyricko- dramatický motív, s ktorým Machatý pracuje od začiatku filmu až skoro po jeho úplný koniec. Posledná scéna, ktorá je venovaná oslave práce, pôsobí ako pokus o hudobný klip a z celého filmu je najdynamickejšia - s rôznym využitým kamery - ktorá je napríklad prilepená o krompáč a kope spolu s ním do zeme. Tento koniec pôsobí v súčasnosti smiešne. Rovnako aj niektoré pasáži z filmu, ale ako celok sa jedná o dielo zo silnou výpovednou hodnotou a úchvatným osobitým štýlom, ktoré aj napriek tomu že príbeh zostarol, nestráca nič zo svojej pôsobivosti ani dnes.(8.3.2011)

  • Terva
    *****

    Na svou dobu mistrovské dílo. Scénář: Gustav Machatý a František Horký. Kamera: Jan Stallich. Hudba: Giuseppe Becce. Hrají: Hedy Kiesler (Eva) a Aribert Mog (Adam),(12.11.2012)

  • honajz
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale celé mi to přišlo hodně klišovité i na tehdejší dobu, příběh tuctový, pár šikovných kameramanských záběrů ještě umění nedělá.(5.10.2010)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace