Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Londýnského dramatika Williama Shakespearea sužují pochyby o sobě samém a ochromuje ho tvůrčí krize, kvůli které má obrovské zpoždění s divadelní hrou, kterou přislíbil majiteli divadla. Jeho známý mu poradí, že lékem by mohla být láska. Nachází ji ve chvíli, když se nečekaně setká s půvabnou Lady Violou, která tolik miluje divadlo, že se vydává za muže, aby si mohla zahrát. Mezi Violou a Williamem to okamžitě zajiskří a je to láska na první pohled. Willa zachvátí vlna inspirace a začne horečně pracovat na své hře. Rozhodl se napsat největší milostný příběh Romeo a Julie! Hra má obrovský úspěch. Milenci se ale musí rozejít, neboť Viola je proti své vůli provdána a Will je už dávno ženatý. Willova velká láska odjíždí kamsi za moře a on začíná psát Večer tříkrálový, jehož hlavní hrdinka se jmenuje Viola. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (473)

Morien 

všechny recenze uživatele

Myslím, že se mi to celkem líbilo, když jsem to viděla před nějakými deseti lety, ale dneska se mi to zdá skoro nesnesitelné. Přirovnala bych mé rozčílení zhruba k tomu, jak mě vytočil z La La Land, protože tento film není o pocitech, nýbrž o hercích plácajících se po ramenou, jak skvěle umí ty pocity imitovat. Možná to souvisí s tím, že já obecně nemám moc ráda divadlo, protože se skoro vždy rovná přehrávání, dramata si nejraději sama čtu. V hercích a jejich pojetí svých postav leží můj kámen úrazu se Zamilovaným Shakespearem, spolu s tvůrčím rozhodnutím nechat postavy mluvit poeticky i "mimo své role". Je to podobně otravné jako když ve filmech o komicích komikové neustále žertují, i když nejsou ve světle ramp. Dochází tím k totálnímu odcizení postavy od diváka a mizí tím jakákoliv šance vnímat je jako "skutečné" a ne jako herce předvádějící přízvuky. A nepřijde mi to ani jako platná umělecká stylizace, spíš taková přezíravá hra na vznešenost, je to celé moc namyšlené a prvoplánovité. Od Toma Stopparda bych čekala něco podvratnějšího. Jedinou zábavnou věcí na celém filmu tak pro mě zůstávají vtipy na adresu chudáka Bena Afflecka. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Na hranici 4 a 5* se zastavil tento romanticky laděný film s prvky komedie. Velmi jemné použití vtipu a pružné využití Shakespearových děl ve ztvárnění jeho života je kouzelné. Geoffrey Rush je k nepoznání a všechny hvězdy filmu se snaží zářit a pozvednout snímek do výšin. Gwyneth Paltrow to neskutečně sluší a Joseph Fiennes(i když ho mám méně rád než jeho bratra) se k ní perfektně hodí a ve ztvárnění Williama Shakespeare nemá konkurenci. Nejsem si jistý zda krátké skoro cameo Julie Dench je oscaru hodné, ale kostýmy, příjemná hudba a dokonalý scénář jsou zasloužené. John Madden pracuje s látkou zručně, nenechává vydechnout diváka ani na sekundu a dobu vystihl do detailů. Rozhodně skvělý a příjemný romantický film, díky kterému se nám dostane pocty odhalit "jak to možná bylo..." s Williamem Shakespaerem. ()

Reklama

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Když na mě příjde divadelně- Shakespearovská nálada, prohrabu se svou videoskříní a najdu tento film. Je úžasný, o hledání inspirace, pravé lásky a o lásce k divadlu, která je silnější než konvence společnosti. Musím říct, že mě při tomhle filmu často mrazí, hlavně když se reálné scény Willa a Violy prolínají s nácvikem divadla, a když jejich příběh mění obsah hry od plánované komedie k nejslavnější tragédii všech dob. Konec dojme, i tím, že se nesnaží dojmout a není zničený(zakulacen) happy endem. Z technické stránky mě vždy nejvíc zaujala hudba, té toho Oscara přeju ze všeho nejvíc, je naprosto úžasná. Ben Affleck umí hrát, na jeho Mercucia jsem se těšila záběr od záběru více, Joseph Fiennes podává především v závěrečné hře vynikající výkon a Gwyneth si roli Thomase-Violy-Julie užívá. Colin Firth s kamenem v kuchu jako Wessex je kouzelně odporný... Jen netuším, za co Judi Dench slízla toho Oscara, na plátně byla všehovšudy deset minut... Moje jednoznačně nejmilovanější "komedie". ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Výbiorná komedie, na jejíž kvalitě se podepsal zejména výtečný scénář z dílny Toma Stopparda a Marca Normana, který chytře pracuje s nejasnostmi v životě největšího dramatika všech dob. Pokud trochu znáte pozadí Shakespearova života (alespoň to málo), vychutnáte si některé vtípky a gagy mnohem více a pokud navíc znáte i principy alžbětinského divadla, platí to dvojnásob. Pokud jste však v tomto oboru začátečníci, stále máte možnost vychutnat hezkou lovestory, která pro svou inspiraci sáhla k Romeovi a Julii a v závěrečných scénách těží ze síly téhle hry. Nebýt toho, mohl konec vyznít pocukrovaně až hrůza, ale za časů Williamových nebyl tzv. "hollywoodský patos" naštěstí znám. Za zmínku stojí též herecké výkony Paltrowové a Fiennese, které jsou přesvědčivé i na "divadle" i ve "filmu samotném". A pak překvapivě též Ned Alleyn Bena Afflecka, jehož vystupování v roli Merkucia (v podstatě tahle postava přechází i do postavy samotného Neda) je jedním slovem famózní. Příjemná podívaná s poučným nádechem. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Možná jsem natvrdle čekal hodně suchého anglického humoru. Možná až tak hodně jako v Příběhu rytíře, který byl až absurdně vtipný, ale také proto ho mám tak rád. Tento film ačkoliv je smyšlený od začátku do konce je Shakespearovým popisem jeho života, plného romantiky, sexu a problémů, které mě ani nyní nenapadli řešit. V minulosti tomu bývávalo jinak než dnes. Samotný film je rozhodně povedenou záležitostí. Příběh je zajímavý i když fikcí, atmosféra doby je zdařilá a není co mu vytknout. Jen pro mě, to všechno celé točení kolem divadla přišlo poněkud strohé na můj vkus. Znovu se na to nejspíš nepodívám. Chybí mi tam větší doušek vtipu, který tam v jistých chvílích je, jenže ho je bohužel, dle mého, příliš málo. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Spoluautor scénáře Marc Norman řekl ke genezi příběhu, že je "hrdý na to, že nápad přišel od mého syna. Mám dva. Když byl jeden z nich na vysoké škole, učil se historii alžbětínské doby. Zavolal mi a řekl: 'Mám nápad na film - Shakespeare se pokouší uchytit v byznysu alžbětínského divadla.' Řekl jsem mu, že je to dobré, ale že nevím, co bych s tím udělal. Pak jsem o tom přemýšlel asi tři roky a vymyslel jsem spoustu špatných přístupů k příběhu o Shakespearovi. Byla v tom spousta klišé. A nechtěl jsem jen přihazovat na tu hromadu odpadu, který byl o Shakespearovi napsaný. Velmi mne to frustrovalo. A najednou jsem si uvědomil, že jsem v podobné situaci, jako byl on. Shakespeare byl profesionální spisovatel ve velmi konkurenčním a kapitalistickém zábavním průmyslu Londýna na konci šestnáctého století. Uvědomil jsem si, že Shakespeare byl velmi úspěšný obchodník, pracující člověk. A to znám, takový je i můj život. Začalo mi to být blízké a příběh se začal rýsovat." (NIRO)
  • Nepríjemný malý chlapec John Webster (Joe Roberts), ktorý je zobrazený ako sa hrá s myšami, sa stal dôležitou osobnosťou ďalšej generácie dramatikov. Jeho hry sú známe najmä krvou a krutosťou. Jeho najznámejším dielom je "Vojvodkyňa z Amalfi". (Astonko)

Související novinky

Zemřel herec Tom Wilkinson

Zemřel herec Tom Wilkinson

30.12.2023

V posledních hodinách roku 2023 bohužel přichází smutné zprávy z Velké Británie. V sobotu 30. prosince totiž filmový svět ve věku pětasedmdesáti let náhle opustil anglický herec nominovaný na dvě… (více)

Které klasiky by dnes vyhrály Oscara?

Které klasiky by dnes vyhrály Oscara?

13.08.2015

Jak určitě víte, americká Akademie filmového umění a věd pravidelně "vyrábí" nejlepší film roku. Časopis The Hollywood Reporter zaujatě sleduje každé oscarové klání, sem tam se ale také ohlédne do… (více)

FBI bude chrániť Diane Lane

FBI bude chrániť Diane Lane

31.08.2005

John Madden, režisér Zamilovaného Shakespearea, nakrúti krimi drámu KILLSHOT podľa literárnej predlohy Elmora Leonarda, ktorú adaptoval Hossein Amini (Krídla vášne). Pôjde o príbeh realitnej agentky … (více)

Reklama

Reklama